Kirjoittaja Aihe: CX-20 Cheerson Quanum Nova  (Luettu 172407 kertaa)

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #75 : 30 Kesäkuu, 2015, 21:49:13 »
GPS-kiekon alapuolelle pari kerrosta kupariteippiä niin eristyy sähköhäiriöiltä. Noin uudessa phantom 3:ssakin on eristetty gps murikka alla olevalta elektroniikalta.
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #76 : 30 Kesäkuu, 2015, 23:27:12 »
Moro taas! Poltteluiden tuskissa uutta lähetintä odotellessa menin avaamaan lähettimen ja potikkat irti ja käteen throttle puolelta. Nii enköhän saanut perkules ohjaimen kuntoon kun asensin vivuston takaisin paikalleen. Potikat ovat liimalla ja metallilevyllä kii, ja jo irroitus vaiheessa kaikki löysällä. Purku,kasaus,liimaus niin kuntoon tuli. On muuten loistava lennätettävä ja gps on hämmästyttävän tarkka rivitaloalueellakin. Noo nyt on sitten kohta kaksi lähetintä. Ette usko että meinas usko mennä =D
« Viimeksi muokattu: 30 Kesäkuu, 2015, 23:28:46 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #77 : 01 Heinäkuu, 2015, 08:17:17 »
GPS-kiekon alapuolelle pari kerrosta kupariteippiä niin eristyy sähköhäiriöiltä. Noin uudessa phantom 3:ssakin on eristetty gps murikka alla olevalta elektroniikalta.

Koitan tuota, mutta miten se vaikuttaa muka siihen että yhtäkkiä gimbaalin asennuksen jälkeen gps ei toimi kunnolla?
Aerial Finland

Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #78 : 01 Heinäkuu, 2015, 11:47:29 »
Minulla on ollut tuo CX-20 nyt noin 3 kuukautta. Olen ostanut siihen lisäksi lisäakun, gimbaalin (http://www.banggood.com/FPV-2-Axis-Brushless-Gimbal-With-Controller-For-DJI-Phantom-GoPro-3-p-908068.html), ja FPVFactoryG3 kameran. Ennen gimbaalin asennusta GPS toimi hyvin ja GPS oli todella tarkka. Mutta gimbaalin asennuksen jälkeen GPS heittää aika paljon. Kun laitan esimerkiksi korkealla position holdin päälle kopteri lähtee nousemaan vähän ja ei pysy oikeen paikallaan. Tiedän että tarkkuus on 2-5 metriä mutta tuntuu että GPS ei pidä ollenkaan. Olen tehnyt kompassin kalibroinnin, sekä muut mahdolliset kalibroinnit ja ennen gimbaalin asennusta, mutta en ole ikinä käyttänyt Mission planner ohjelmaa. Onko siihen syytä miksi gps heittää? Manual mode toimii hyvin, mitä nyt vähän vasemmalle heittää manuaalissa, mutta sen saa trimmillä kuntoon. Onko GPS:sälle jotain GPS FIX ohjelmaa, vai mitenköhän tuon saisi kuntoon.

- Gimbaalin ja kameran lisäpaino tekee kopterista jo oletuksena epävakaamman, laite lentää lähempänä suorituskykynsä rajoja, ei jaksa korjata niin tehokkaasti ilmanliikkeiden aiheuttamia muutoksia. Lisäpaino tekee sen että tikulla joutuu pitämään yli 50% kaasua leijutuksessa, ja tämä tuli korjata vastaavasti MP:ssa, että leijutus tapahtuisi 50% kohdalla, muuten tulee hyppäyksiä tai pudotuksia lentotilojen vaihdossa.

- koita lentää niin että kamera on pois päältä, vaikuttaako pitoon? Monet videokamerat tuottavat paljon häiriösäteilyä, etenkin halvemmat missä ei ole lainkaan suojauksia.

- jos laite pyrkii vasemmalle manuaalissa niin kiihtyvyysanturin kalibrointi on pielessä. Vaikuttaa haitallisesti myös muihin lentotiloihin. Trimmillä korjaaminen ei ole suositeltavaa.
HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #79 : 01 Heinäkuu, 2015, 11:57:09 »
- Gimbaalin ja kameran lisäpaino tekee kopterista jo oletuksena epävakaamman, laite lentää lähempänä suorituskykynsä rajoja, ei jaksa korjata niin tehokkaasti ilmanliikkeiden aiheuttamia muutoksia. Lisäpaino tekee sen että tikulla joutuu pitämään yli 50% kaasua leijutuksessa, ja tämä tuli korjata vastaavasti MP:ssa, että leijutus tapahtuisi 50% kohdalla, muuten tulee hyppäyksiä tai pudotuksia lentotilojen vaihdossa.

- koita lentää niin että kamera on pois päältä, vaikuttaako pitoon? Monet videokamerat tuottavat paljon häiriösäteilyä, etenkin halvemmat missä ei ole lainkaan suojauksia.

- jos laite pyrkii vasemmalle manuaalissa niin kiihtyvyysanturin kalibrointi on pielessä. Vaikuttaa haitallisesti myös muihin lentotiloihin. Trimmillä korjaaminen ei ole suositeltavaa.

Joo, mutta ennen gimbaalin asennusta mulla oli kamera kiinni sillä telineellä joka tuli kopterin mukana ja kamera oli päällä, eikä liikkunut metriäkään...

Ja tuon kalibroinnin olen voinut tehdä -2 / +2 kulmaisella/asteisella maalla, joten voi olla kalibroinnissakin häikkää. En ole tehnyt sitä MP:ssä. Suositteletko sitä?

Lisäksi jos syy olisikin siinä, että kamera säteilee yhtyisin seuraavaan
GPS-kiekon alapuolelle pari kerrosta kupariteippiä niin eristyy sähköhäiriöiltä. Noin uudessa phantom 3:ssakin on eristetty gps murikka alla olevalta elektroniikalta.
« Viimeksi muokattu: 01 Heinäkuu, 2015, 12:00:29 kirjoittanut ElbeH »
Aerial Finland

Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #80 : 01 Heinäkuu, 2015, 19:29:57 »
Joo, mutta ennen gimbaalin asennusta mulla oli kamera kiinni sillä telineellä joka tuli kopterin mukana ja kamera oli päällä, eikä liikkunut metriäkään...

Ja tuon kalibroinnin olen voinut tehdä -2 / +2 kulmaisella/asteisella maalla, joten voi olla kalibroinnissakin häikkää. En ole tehnyt sitä MP:ssä. Suositteletko sitä?

Lisäksi jos syy olisikin siinä, että kamera säteilee yhtyisin seuraavaan
Tarkoitin kiihtyvyysanturin kalibroinilla sitä mikä tehdään MP:ssä kiinni (initial hw setup ), se kirjoittaa kalibroinnin tuloksen takaisin fc:n muistiin  (Ja perusoletuksena että kyse on OpenSource fc:stä jonka saa kiinni Mission Planneriin).
Tämä vaikuttaa kaikissa lentotiloissa.
Suosittelen tekemään kyllä peruskalibroinnit MP:ssä ihan ajatuksen kanssa vaikka laite saattaisi lentää suoraan paketistakin.
Jos kiihtyvyysanturi on jonkun asteen pielessä niin laite kyllä lentää, mutta kampeaa  koko ajan, vähän kuin auto jossa ohjauskulmat väärin.

Sitten toinen on kompassin kalibrointi, mikä on yleisin ongelmia tuottava homma, sekin pitää tehdä MP:ssä kiinni, se vaikuttaa sitten Loiter ja automaattiloissa (RTL, Missio jne) missä kompassia ja GPSää tarvitaan.

Häiriöherkkiä antureita ovat kompassi ja GPS, tosin vähän eri tavoin. Kompassi on sijoitettu CX-20:ssä torniin, mikä vaikuttaa aika hyvälle ratkaisulle. Melko pienet häiriöt tulee esiin APMn compass-mot -kalibroinnissa ( eli se ei ole ehdottoman pakollinen).
Gimbaalin moottorit voivat aiheuttaa häiriöitä GPS:lle joka on rungon sisällä alunperin. Tuon voisi tutkia APM:n lokien kautta, keikuttelee kopteria paikallaan virroissa jolloin gimbaali toimii. Jos se tekee häiriötä niin se pitäisi näkyä GPSään liittyvissä arvoissa.

CX-20ssä on kopan alla sen verran tilaa että GPS:n voi siirtää fc-mokkulan päälle, toki aina parempi jos sen saa siitäkin vielä kauemmas. Torni olisi aika hyvä paikka, mutta alkuperäinen GPS ei sinne mahdu, vaatii jonkin verran askartelu riippuen kuinka siistin tuloksen haluaa.
HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa leijjuu2014

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #81 : 02 Heinäkuu, 2015, 10:27:05 »
Morjens vaan
Nyt on sitten tänneki saapunut Quanum Nova. MP:llä tehty kalibroinnit jne...mutta mutta... Ropellitkin tarkistettu, samoin että moottorit pyörii oikeisiin suuntiin, mutta maassapa tuo vaan kauhoo ja alkaa kippaa. Löysin youtubesta samalisen probleeman ja tyyliin näin....

Kuka osais jeesata et mikä mättää?
Päivitinpä jopa firmiksenkin, mutta eipä ollut siitäkään apua... Auttakaas tällästä ekakertaa yrittäjää ni pääsis ilmoihin. Swa ja swb on molemmat ollut 0 eli kait sitten manual modea pitäs olla tyrkyllä. Gps saa signaali ja moottorit lukittuu ja vapautuu....kierroksia ottaa jne... Kiitos jo etukäteen jollekin joka osaa jeesata. Voi pistää vaikkapa yvtä koska juttua voi tulla jonkin verran.

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #82 : 02 Heinäkuu, 2015, 10:56:24 »
Tarkoitin kiihtyvyysanturin kalibroinilla sitä mikä tehdään MP:ssä kiinni (initial hw setup ), se kirjoittaa kalibroinnin tuloksen takaisin fc:n muistiin  (Ja perusoletuksena että kyse on OpenSource fc:stä jonka saa kiinni Mission Planneriin).
Tämä vaikuttaa kaikissa lentotiloissa.
Suosittelen tekemään kyllä peruskalibroinnit MP:ssä ihan ajatuksen kanssa vaikka laite saattaisi lentää suoraan paketistakin.
Jos kiihtyvyysanturi on jonkun asteen pielessä niin laite kyllä lentää, mutta kampeaa  koko ajan, vähän kuin auto jossa ohjauskulmat väärin.

Sitten toinen on kompassin kalibrointi, mikä on yleisin ongelmia tuottava homma, sekin pitää tehdä MP:ssä kiinni, se vaikuttaa sitten Loiter ja automaattiloissa (RTL, Missio jne) missä kompassia ja GPSää tarvitaan.

Häiriöherkkiä antureita ovat kompassi ja GPS, tosin vähän eri tavoin. Kompassi on sijoitettu CX-20:ssä torniin, mikä vaikuttaa aika hyvälle ratkaisulle. Melko pienet häiriöt tulee esiin APMn compass-mot -kalibroinnissa ( eli se ei ole ehdottoman pakollinen).
Gimbaalin moottorit voivat aiheuttaa häiriöitä GPS:lle joka on rungon sisällä alunperin. Tuon voisi tutkia APM:n lokien kautta, keikuttelee kopteria paikallaan virroissa jolloin gimbaali toimii. Jos se tekee häiriötä niin se pitäisi näkyä GPSään liittyvissä arvoissa.

CX-20ssä on kopan alla sen verran tilaa että GPS:n voi siirtää fc-mokkulan päälle, toki aina parempi jos sen saa siitäkin vielä kauemmas. Torni olisi aika hyvä paikka, mutta alkuperäinen GPS ei sinne mahdu, vaatii jonkin verran askartelu riippuen kuinka siistin tuloksen haluaa.


Kiitos avusta. Kalibroin kopterin uudelleen. Onko siihen ohjeita miten se kytketään MP:seen, ja miten nuo kalibroidaan siellä?

Aerial Finland

Poissa aabelix

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #83 : 02 Heinäkuu, 2015, 14:35:56 »
Pitääpä itsekin laittaa kokemuksia Quanum Novasta kun tuli sellainen keväällä HobbyKingistä tilattua. Ensinmäisenä piti ruuvata koppa auki ja tarkistaa juotokset kun niistä paljon juttua eri palstoilla, ainoa mitä joutui korjailemaan oli magnetometrin kiinnitys tornissa kun oli kuumaliimalla lätkäisty hieman sinnepäin. Kalibroinnit meni ok läpi ja lennättelyä on kertynyt jo ihan mukavasti, Quanumin 2D gimbaalin ja ylösnostettavat laskutelineet päivitin + juottelin piuhat piirilevylle niin sai telemetriankin pelaamaan mukavasti, automoodissakin vajaan kilometrin lenkin uskalsi missionplannerilla lennättää  ;D . Loitterissa oli aluksi hieman muutaman metrin vaellusta mutta senkin sai kutistettua, kun laittoi kunnolisen kumituteilla olevan alustan kontrollerille ja tasapainotti propellit.
Turnigyn 2700mAh akkuja ei näytä HobbyKingin EU puodista löytyvän mutta Zippyn 2800mAh sopii mainiosti, johtoja kannattaa tosin hieman lyhentää niin menee kopan kansi paremmin kiinni. Turnigyn Multistarin 3000mAh akku muuten ok mutta puhti loppuu 10c paketista, leijuttelu vielä menee mutta ajossa muutamassa minuutissa alkaa huutamaan heti alijännitettä, piippauksien jälkeen kyllä voi vielä useamman minuutin leijutella akkua tyhjäksi mutta 10c ei yksinkertaisesti anna ulos tarpeeksi varsinkin jos gimbaali kiinni, Zippyjä suosittelen.

Senverran vanhus taas innostui RC lennättelystä että Hexakopterin kamat alkaa olemaan kasassa, Pixhawkin kontrolleri ja Tarotin 680Pro runko seurantakoodien mukaan lähestymässä kotiosoitetta  ;D ;D

Poissa leijjuu2014

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #84 : 03 Heinäkuu, 2015, 12:42:35 »
Nonih. Täälläkin päästiin Novalla eile illalla ilmaan. Rauhassa ajatuksella tein kalibroinnit yms MP:ssä uudestaan plus pari pikku juttua parantelin ni johan pomppas :) Nyt vaan odotellaan vähä tuulen tyyntymistä....

Poissa surfjake

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #85 : 08 Heinäkuu, 2015, 21:30:21 »
Hei Quanum ukot....!
Onko kukaan asentanut Novaan Q-3D gimbaalia? Onko mitään kokemusta tai käsitystä sen toiminnasta tossa vehkeessä?
Aika huonosti on juutuubessakaan videoita tolla kokoonpanolla. Joku oli missä oikean puoleinen laskeutumisjalka näkyi tosi useasti... ei sekään kiva ole :D

Poissa surfjake

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #86 : 09 Heinäkuu, 2015, 14:01:35 »
Hei Aabelix kuinkas paljon on lentoaika koko setillä ylös nostettavilla jaloilla, gimbaalilla ja kameran kanssa?

that1finnishguy

  • Vieras
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #87 : 09 Heinäkuu, 2015, 18:46:09 »
Ensiksi kysyn ovatko cx-20 ja quanum nova samanlaisia ominaisuuksiltaan ja muuten.

Toiseksi haluaisin tietää mistä löytää tiedon vaikka kun tilaa cx:n banggoodista, että mitä muita maksuja pitää maksaa vaikkapa jos halvalla air parcel registerillä tilaisi.

Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #88 : 09 Heinäkuu, 2015, 22:54:34 »
Ensiksi kysyn ovatko cx-20 ja quanum nova samanlaisia ominaisuuksiltaan ja muuten.

Toiseksi haluaisin tietää mistä löytää tiedon vaikka kun tilaa cx:n banggoodista, että mitä muita maksuja pitää maksaa vaikkapa jos halvalla air parcel registerillä tilaisi.
Ovat liki identtisiä jos puhutaan CX-20 Open Source -versiosta ja Quanum Novasta.
Joku kirjoitti RC-groupsissa että moottoreissa olisi hienoinen ero 1000 /1100 kv, mutta en muista mitenpäin. Ja tämäkin on semmoinen asia joka saattaa ajan kanssa elää, sekä Cheerson että Quanum lienevät kokoonpanotehtaita ja komponentit tulee jostain muualta.

BG:stä jos tilaa niin 24% ALVia saa laskea kokonaishinnan päälle, iso paketti ja joutuu tullauskäsittelyyn melko varmasti.
QN on tällä hetkellä Free Shipping -tarjouksessa HK:n Eurovarastolla. Näissä HK:n Free Shipping -tarjouksissa on vain se ansa, että mitään muuta ei saa olla samassa tilauksessa, muuten ottavat rahdin koko hoidosta. Tosin Eurovarastolta tulee isokin lähetys n. 12€ tjsp, kiitos Saksan alhaisten postihintojen.

HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

that1finnishguy

  • Vieras
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #89 : 10 Heinäkuu, 2015, 15:47:37 »
Kiitos picea paljon vastauksestasi. :D

Auttoi paljon hahmottamaan asioita, kun noitten kymmenten tuntien tutkimukset päättyivät lopputuloksena turhaan ajankäyttöön ja pahaan mieleen :(

:) mutta kiitos paljon Picea!

Poissa joh_sah

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #90 : 15 Heinäkuu, 2015, 16:07:25 »


Quanumissa sama ongelma kuin videossa. Kun kiinnitän akun alkaa järjetön piipitys ja kopteri ei reagoi ohjaimeen mitenkään. Eilen illalla sain kalibroimalla vian pois mutta nyt se on taas samanlainen. Mikä avuksi?

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #91 : 15 Heinäkuu, 2015, 22:30:02 »
Mission Plannerissa kalibroit radio-ohjaimen.
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #92 : 16 Heinäkuu, 2015, 16:23:57 »



Siinä on nyt minun cx-20 toimintaa :D
« Viimeksi muokattu: 16 Heinäkuu, 2015, 16:29:57 kirjoittanut ElbeH »
Aerial Finland

Poissa joh_sah

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #93 : 17 Heinäkuu, 2015, 18:00:43 »
Mission Plannerissa kalibroit radio-ohjaimen.
Nyt piipitys loppui taas ja kalibroinnit suoritettu. Ohjaimella ei kuitenkaan edelleenkään saa unlockattua roottoreita.

Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #94 : 17 Heinäkuu, 2015, 19:14:50 »
Nyt piipitys loppui taas ja kalibroinnit suoritettu. Ohjaimella ei kuitenkaan edelleenkään saa unlockattua roottoreita.
Videossa laitoit sähköt ensin kopteriin ja sitten ohjaimeen? Yleensä suositeltava tapa (etenkin opensource -kontrollereiden kanssa) on ensin käynnistää ohjain ja sen jälkeen vasta sähköt kopteriin. Jos kontrolleri käynnistyy ensin eikä saa vastarilta signaalia, niin se voi mennä monenkin asetuksen kautta vikasietotilaan ja siten estää armauksen.

Sitten jos on säätänyt jotain Mission Plannerissa, niin voisi tarkistaa ettei MAX_THROTTLE asetus ole mennyt vahingossa pieneksi, pitäisi olla noin 1000. Mission Plannerin käyttöliittymä on minusta vähän kökkö, siellä jos skrollaa ruutua hiiren rullalla mutta kursori sattuu olemaan jonkun parametrin päällä, niin helposti säätää tietämättään arvoja ihan miten sattuu, kokemusta on.
HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #95 : 21 Heinäkuu, 2015, 21:21:55 »
http://hyundauto.ru/video/ZUZDVXpFcXR2UW8T5ke

Mitäs mieltä onko mistään kotoisin tuo laitos?  Tuli tilattua pois tuollainen 2w boosteri.
« Viimeksi muokattu: 22 Heinäkuu, 2015, 21:26:11 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #96 : 22 Heinäkuu, 2015, 23:25:34 »
Mites ja mistä tuolta mp:stä saan lisättyä sitä kallistusta kun lipuu liian rauhallisesti gps päällä, jos vakio on 22 astetta nii mistä kohdasta voin muuttaa arvoa? Ja jotenki reagoi tuohon ohjaukseenki tosi varovasti. Kalibroinnit vedin huolella ja onnistuvat. Muuten kopu lentelee hienosti ja vakaasti on vaan turhan rauhallinen tuohon bigsharkiin verrattuna, siin on kyl muutenkin helpompi softa ja säädöt. Mut sais nyt jotenki tuosta hätäsemmän reagointiin ja menopuoleen. Niin eli on nuo kummatkin open source ja bigshark  ;)
« Viimeksi muokattu: 22 Heinäkuu, 2015, 23:28:41 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #97 : 23 Heinäkuu, 2015, 00:09:38 »
Mission Plannerin full param lististä etsit:

ANGLE_MAX controls the maximum lean angle which by default is 4500 (i.e. 45 degrees)

ANGLE_RATE_MAX controls the maximum requested rotation rate in the roll and pitch aixs which by default is 18000 (180deg/sec).

Tee ensin varmuuskopio kaikista asetuksista ja kokeile vasta sitten muokata noita arvoja.
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #98 : 23 Heinäkuu, 2015, 00:32:08 »
Luin tuolta rcgroupin sivulta, että kopteriin ohjaimen kytkeminen / moottoreiden unlockkaus pitäisi tehdä altitude holdissa, ja sitten vaihtaa manuaalille, ettei se kalibroi? Pitääkö tämä paikkaansa?

Toinen kysymys on, että saako minun fpvfactory G3 kameraan fpv kuvaa, tietääkseni saa, jos ostaa näytön. Tuoko se paljon lisäpainoa kopteriin? Entä häiritseekö se jotain ohjaustoimintaa kopterissa?
Aerial Finland

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #99 : 23 Heinäkuu, 2015, 06:57:18 »
Autoleveli päällä armannu aina, hyvin on toiminut.

Jos siitä saa komposiittikuvan ulos niin videolähetin pitää lisätä. Videolähetin on 5.8Ghz taajuudella eli ei haittaa ohjaussignaalia (2.4Ghz). Esim. tuollainen: http://www.banggood.com/Eachine-ET200-5_8G-200mW-Mini-Transmitter-p-972618.html

Vastaanottopuolelle vaikka se näyttö missä integroituna videovastaanotin.
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
10 Vastauksia
6990 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Lokakuu, 2011, 19:22:46
kirjoittanut Sandu
94 Vastauksia
57488 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Heinäkuu, 2016, 11:20:59
kirjoittanut jesi
2 Vastauksia
4367 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Syyskuu, 2015, 01:08:56
kirjoittanut Mikka
0 Vastauksia
3036 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Lokakuu, 2014, 19:11:26
kirjoittanut PetriJM71
0 Vastauksia
1928 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Lokakuu, 2016, 14:21:35
kirjoittanut Erkki Vainio