Joo, mutta ennen gimbaalin asennusta mulla oli kamera kiinni sillä telineellä joka tuli kopterin mukana ja kamera oli päällä, eikä liikkunut metriäkään...
Ja tuon kalibroinnin olen voinut tehdä -2 / +2 kulmaisella/asteisella maalla, joten voi olla kalibroinnissakin häikkää. En ole tehnyt sitä MP:ssä. Suositteletko sitä?
Lisäksi jos syy olisikin siinä, että kamera säteilee yhtyisin seuraavaan
Tarkoitin kiihtyvyysanturin kalibroinilla sitä mikä tehdään MP:ssä kiinni (initial hw setup ), se kirjoittaa kalibroinnin tuloksen takaisin fc:n muistiin (Ja perusoletuksena että kyse on OpenSource fc:stä jonka saa kiinni Mission Planneriin).
Tämä vaikuttaa kaikissa lentotiloissa.
Suosittelen tekemään kyllä peruskalibroinnit MP:ssä ihan ajatuksen kanssa vaikka laite saattaisi lentää suoraan paketistakin.
Jos kiihtyvyysanturi on jonkun asteen pielessä niin laite kyllä lentää, mutta kampeaa koko ajan, vähän kuin auto jossa ohjauskulmat väärin.
Sitten toinen on kompassin kalibrointi, mikä on yleisin ongelmia tuottava homma, sekin pitää tehdä MP:ssä kiinni, se vaikuttaa sitten Loiter ja automaattiloissa (RTL, Missio jne) missä kompassia ja GPSää tarvitaan.
Häiriöherkkiä antureita ovat kompassi ja GPS, tosin vähän eri tavoin. Kompassi on sijoitettu CX-20:ssä torniin, mikä vaikuttaa aika hyvälle ratkaisulle. Melko pienet häiriöt tulee esiin APMn compass-mot -kalibroinnissa ( eli se ei ole ehdottoman pakollinen).
Gimbaalin moottorit voivat aiheuttaa häiriöitä GPS:lle joka on rungon sisällä alunperin. Tuon voisi tutkia APM:n lokien kautta, keikuttelee kopteria paikallaan virroissa jolloin gimbaali toimii. Jos se tekee häiriötä niin se pitäisi näkyä GPSään liittyvissä arvoissa.
CX-20ssä on kopan alla sen verran tilaa että GPS:n voi siirtää fc-mokkulan päälle, toki aina parempi jos sen saa siitäkin vielä kauemmas. Torni olisi aika hyvä paikka, mutta alkuperäinen GPS ei sinne mahdu, vaatii jonkin verran askartelu riippuen kuinka siistin tuloksen haluaa.