Kirjoittaja Aihe: CX-20 Cheerson Quanum Nova  (Luettu 172348 kertaa)

Poissa kimbyyri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #200 : 28 Joulukuu, 2015, 21:11:02 »
Voi olla myös kaasutikku vasen ala. Voi myös kokeilla radioon virrat ensin tai kopteriin virrat ensin, 5-15 sek tikkua alakulma.

Xperia tapatalk
Edit: mulla on ollut joskus samaa vaivaa ja mulla on korjaantunut näin: virrat pois molemmista, Virrat kopuun, Virrat radioon ja piippien jälkeen nappi oikea ala n 5-15 sek. Tai vasen ala. Voi myös kokeilla virrat ensin radioon ja sama show. Voi myös olla se "tyhjäkäynti" ongelma. Noparit ei tartu jos se idle on liian pienellä.

Xperia tapatalk


Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #201 : 28 Joulukuu, 2015, 21:11:43 »
Kertaalleen tein ohjaimen manuaalisenkin kalibroinnin. Ohjaimen SWB ja SWA ovat olleet asennoissa 0 ja 0, eli stabilize tila on ollut päällä. Kompassin kalibroinnissa Plannerissa olen pyöritellyt kopteria sen 60 sekuntia, kunnes ohjelma on ilmoittanut, että uusi offset on tallennettu. Manuaalisessa kompassin kalibroinnissa koitin paria erilaista pyörahdysmäärää, mutta siinä ei mitään valmiuskuittausta tullut. Kuitenkin tarkastin nyt uudelleen neuvomasi ARMING_CHECK parametrin ja nyt se olikin Enabled! No, laitoin Disabled ja Planner lakkasi herjaamasta kompassin kalibroinnista. Ongelmana on kuitenkin vielä se, ettei moottorilukko avaannu. Monta asiaa tässä on tullut kuitenkin jo opittua.


Ihan vaan tarkistan, kai parametrien muutosten jälkeen klikkaat write parameters? Muutenhan ne sinne ei jää.
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa alasalom

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #202 : 28 Joulukuu, 2015, 21:22:38 »
Voi olla myös kaasutikku vasen ala. Voi myös kokeilla radioon virrat ensin tai kopteriin virrat ensin, 5-15 sek tikkua alakulma.

Kokeilin nyt näitä eri kulmia ja järjestyksiä, mutta moottorilukko ei aukea. Pitänee olla kauppiaaseen yhteydessä. Plannerissa radion kalibroinnissa itseasiassa näkee, että kyllä se ohjain on kunnossa. Vika täytyy nyt olla jossain vastaanottimen ja moottoriohjauksen välissä.

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #203 : 28 Joulukuu, 2015, 21:27:23 »
Kokeilin nyt näitä eri kulmia ja järjestyksiä, mutta moottorilukko ei aukea. Pitänee olla kauppiaaseen yhteydessä. Plannerissa radion kalibroinnissa itseasiassa näkee, että kyllä se ohjain on kunnossa. Vika täytyy nyt olla jossain vastaanottimen ja moottoriohjauksen välissä.

Vielä sellainen että piippaako ohjain kaasu keskiasennossa kun siihen siirrät tikun? Itsellä oli yhdestä cheersonin ohjaimesta potikka paskana nii teki kalibroinnissa aina virheen ja keskiasennossa oli ohjain mykkänä. Mutta jos ohjain piippaa aina keskiasennossa niin tuskin potikka vikaa.

Nii ja sillon jos virheelinen kalibrointi potikantakia niin ei armaa.
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa alasalom

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #204 : 28 Joulukuu, 2015, 21:35:10 »
Vielä sellainen että piippaako ohjain kaasu keskiasennossa kun siihen siirrät tikun? Itsellä oli yhdestä cheersonin ohjaimesta potikka paskana nii teki kalibroinnissa aina virheen ja keskiasennossa oli ohjain mykkänä. Mutta jos ohjain piippaa aina keskiasennossa niin tuskin potikka vikaa.

Nii ja sillon jos virheelinen kalibrointi potikantakia niin ei armaa.

Piippaa kyllä. Kiitos neuvoista tähän asti. Yritän saada asian hoidettua GearBestin kanssa.

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #205 : 29 Joulukuu, 2015, 15:18:22 »
Heissan! Niin tästä onkin pitkä aika. Mitäs nyt kun olen ostanut quadiini xiaomi yi kameran ja kopterissani on edelleen sama laskuteline ja gimbal. Niin että mites nyt kun asensin xiaomin kameran niin laskutelineet tulevat ikävästi eteen. Olisiko teille esimerkiksi suositella kevyitä uusia laskutelineitä jotka ovat leveempiä :)
Aerial Finland

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #206 : 29 Joulukuu, 2015, 20:31:27 »
Heissan! Niin tästä onkin pitkä aika. Mitäs nyt kun olen ostanut quadiini xiaomi yi kameran ja kopterissani on edelleen sama laskuteline ja gimbal. Niin että mites nyt kun asensin xiaomin kameran niin laskutelineet tulevat ikävästi eteen. Olisiko teille esimerkiksi suositella kevyitä uusia laskutelineitä jotka ovat leveempiä :)

En tiedä keveydestä mutta ei olisi ainakaan tiellä kuvatessa. 9045 3-leaf propseil varmaan jaksis mennäkkin. Mutta lentoaika sitten lyhenee kanssa. n.8-10 min

http://www.banggood.com/Eachine-Electronic-Retractable-Folding-Landing-Gear-for-CX-20-CX20-Quanum-Nova-p-978461.html
« Viimeksi muokattu: 29 Joulukuu, 2015, 20:33:51 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #207 : 30 Joulukuu, 2015, 23:25:23 »
Ei onnistu. Mulla on jo gimbaali kiinni. Ja kamera. Gimbaalikin on suunnilleen yksi painavimmista.

Ihan vaan jalat Quadiin. Tai muu ratkaisu jolla laskutelineen pois kuvasta
Aerial Finland

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #208 : 31 Joulukuu, 2015, 10:19:32 »
Ei onnistu. Mulla on jo gimbaali kiinni. Ja kamera. Gimbaalikin on suunnilleen yksi painavimmista.

Ihan vaan jalat Quadiin. Tai muu ratkaisu jolla laskutelineen pois kuvasta

Miksi ei onnistuisi? Tossahan tulee vaan pelkät nousevat laskutelineet. Eli kun päivittäisit myös propellit 9045 3-leaf niin varmasti nousee nätisti ilmaan. Mutta lentoaika jää johonkin n.7 min. Voi olla että vähän liiottelin tuossa edellisessä lentoaikaa. Mutta tuo 7 min varmaan vastaa todellisuutta (Vakioakulla) siinähän jo ehtii kumminkin jo hyvää videoo saamaan.
« Viimeksi muokattu: 31 Joulukuu, 2015, 10:25:53 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #209 : 01 Tammikuu, 2016, 01:34:23 »
Kiitos avusta, mutta meilelläni joku muu ratkaisu tai sitten custom laskutelineet ei mitään nousevia. vaan leveät. En tarvitse painoa enään lisää. Menee jo rajoilla gimbaalin ja kameran kanssa.
Aerial Finland

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #210 : 01 Tammikuu, 2016, 10:08:52 »
Hyvää uutta vuotta siis kaikille!



Johtuiko punainen valo videossa tuosta kopterin valosta
Aerial Finland

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #211 : 01 Tammikuu, 2016, 17:32:22 »
Jos joku töppää oman cx20  tai novansa nii multa joutais ihan käyttökelpoinen body pois.

http://www.kopterit.net/index.php?topic=28210.0

Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa _saku

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #212 : 07 Tammikuu, 2016, 11:12:17 »
Joulukuun alussa tuli kanssa ostettua Nova, lähinnä ilmakuvausta varten. Hobbykingiltä tilasin ilman radiolaitteita, kun halvalla oli myynnissä.

Nova löysi perille ja kun irrotin kannen, niin olihan siinä vähän ihmettelemistä... Gps-moduuli irti, fc vinossa, toisen laskutelineen ruuvien kierteet puuttuivat sekä vastaanottimen virtajohdot katkenneet juotoksista.  Tämä varmaankin selitti hintaa, mutta tuotetiedoissa ei sanottu mitään "virheellistestä" tuotteesta.  :o
Helppoja korjauksiahan noi onneksi oli, eli ei kannattanut takaisin lähettää.

Muokkauksiakin tuli tehtyä, piirilevyä korotin 4mm Multistarin 4000mAh akku varten ja gps:n siirsin kanteen ja eristin alumiiniteipillä.


Muutaman testilennon jälkeen asensin Feiyu teching mini 3D Gimbalin, Gopron ja videolähettimen kopteriin.
Vakiopotkureilla jaksoi melkoi tuskaisesti lentää, niin ostin DJI tyyliset 9443 potkurit.

Kahdenlaisia akkuja testaillut, noita 4000mAh ja 2200mAh.
Lennätysaikoja en ole vielä kerinnyt kellottamaan.


Kaikkine laitteineen kopu painaa 4000mAh akun kanssa 1220g ja 2200mAh akulla ~100g vähemmän.

Millasia painoja muilla kameran ym. kanssa?

Poissa alasalom

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #213 : 07 Tammikuu, 2016, 18:49:09 »
Piippaa kyllä. Kiitos neuvoista tähän asti. Yritän saada asian hoidettua GearBestin kanssa.

GearBestillä ei olekaan minkäänlaista takuuta RC-vehkeille. "Dead out of box" kyllä olisi ollut palautettavissa, jos olisin tajunnut olla kahden päivän sisällä paketin saapumisesta yhteydessä. En kuitenkaan päässyt kokeilemaan laitetta niin nopeasti ja omiin selvityksiin ja kokeiluihinkin meni useampi ilta. Hyväntahdon eleenä lupasivat hyvittää 15% käyttäjätililleni tulevia ostoksia varten  :-[. Nyt pitää sitten tosissaan yrittää löytää vika...

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #214 : 07 Tammikuu, 2016, 19:56:47 »
Joulukuun alussa tuli kanssa ostettua Nova, lähinnä ilmakuvausta varten. Hobbykingiltä tilasin ilman radiolaitteita, kun halvalla oli myynnissä.

Nova löysi perille ja kun irrotin kannen, niin olihan siinä vähän ihmettelemistä... Gps-moduuli irti, fc vinossa, toisen laskutelineen ruuvien kierteet puuttuivat sekä vastaanottimen virtajohdot katkenneet juotoksista.  Tämä varmaankin selitti hintaa, mutta tuotetiedoissa ei sanottu mitään "virheellistestä" tuotteesta.  :o
Helppoja korjauksiahan noi onneksi oli, eli ei kannattanut takaisin lähettää.

Muokkauksiakin tuli tehtyä, piirilevyä korotin 4mm Multistarin 4000mAh akku varten ja gps:n siirsin kanteen ja eristin alumiiniteipillä.


Muutaman testilennon jälkeen asensin Feiyu teching mini 3D Gimbalin, Gopron ja videolähettimen kopteriin.
Vakiopotkureilla jaksoi melkoi tuskaisesti lentää, niin ostin DJI tyyliset 9443 potkurit.

Kahdenlaisia akkuja testaillut, noita 4000mAh ja 2200mAh.
Lennätysaikoja en ole vielä kerinnyt kellottamaan.


Kaikkine laitteineen kopu painaa 4000mAh akun kanssa 1220g ja 2200mAh akulla ~100g vähemmän.

Millasia painoja muilla kameran ym. kanssa?

Itellä pyöri noissa samoissa painoissa ja aivan kauhee lentää 2-leaf propseilla yksinkertaisesti liianpainava. Kokeilkaa nyt ihmeessä 9045 3-leaf propelleja täysin samanlaiset kun nuo mutta kolmella siivekkeellä (itsekiristyvät). Kopteri on sen jälkeen lennettävissä tuollapainolla ja nopeat korjaus liikkeet mahdollisia. Mutta se lentoaika lyhenee jonkin verran. Tuolla 4000mah akulla varmasti jo siedettävissä n.12 min. Meno on todella vakaata ja rentoa lentää. Mahtuuhan tietenkin vielä 10"kin (1050) pyörii mutta itse pidin paljon enemmän tuosta 9045 3-leaf ruseteista.
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #215 : 21 Tammikuu, 2016, 19:35:56 »
Morjesta! Niin nyt olis xiaomi yi kameralle fpv kaapeli hakusessa tai että millä sais johonkin näyttöön (suositelkaa näyttöäkin) niin xiaomin kamerasta realiaikaisen kuvan.
Aerial Finland

Poissa _saku

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #216 : 31 Tammikuu, 2016, 21:03:34 »
Noniin, alkoi tympiä videon vasemmassa reunassa vilkkuva laskuteline, joten oli aika tehä asialle jotain. Netistä löyty joitakin versioita valmiista laskutelineistä, mutta tuntu olevan omaan käyttöön liian painavia tai mitoiltaan ei sopinut. Mitat tärkeät, jotta mahtuu kuljetuslaukkuun. Yhdestä valmiista hiukan mallia ja mallinsin omaan käyttöön sopivat telineet ja kaveri sai tulostettua osat. Painossakin säästettiin, nämä painaa 50g ja alkuperäiset ~75g eli 25g säästö.  ;)

Tuli myös ostettua noi 3-lapaset potkurit kun niitä niin kehuttiin, eipä ne paljoa 2-lapasia kalliimmat ollut. Ja tasapainotus noille(kin) täysin pakollinen, oli kyllä niin epätasapainossa kun voi olla. Sopivaa testikeliä odotellessa.


Telemetriakin hieman kiinnostaisi tämän kanssa, mutta onnistuuko saada telemetriatiedot videokuvaan (OSD)? Ei jaksaisi aina kantaa läppäriä mukana. Ja jotenkin pitäisi pienentää lähetystehoja, noissa halvoissa kun tehot on 100mW.

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #217 : 02 Helmikuu, 2016, 21:31:14 »
Ainakin onnistuu saamaan osd:een lukemat videoon mukaan jos omistat näytön missä dvr tai sitten dvr recorderilla,esim SD DVR High Resolution Digital Video Recorder for FPV.

Siis jos haluut jälkeenpäinkin katsella videoita missä telemetria tiedot, dvr sillon tarpeelinen. Mutta joo osd:lla saat lentoinfoa näytölle.
« Viimeksi muokattu: 06 Helmikuu, 2016, 23:48:17 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa frodo07

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #218 : 09 Helmikuu, 2016, 20:15:50 »
Hei
 Sain minäkin cx-20 viime perjantaina  ja on sit ensimäinen kopteri ikinä :) No nyt mulla tietenkin olis kysymyksiä mitä en löytänyt netistä tai ohjeista. Toi kalibroiminen esim. mulle ei ole selvinnyt et pitääkö kalibroida aina ennen lennätystä vai tehdäänkö vain kerran?
Kiitos jos viitsisitte vastata tällaselle tollolle :)

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #219 : 15 Helmikuu, 2016, 13:00:47 »
Hei
 Sain minäkin cx-20 viime perjantaina  ja on sit ensimäinen kopteri ikinä :) No nyt mulla tietenkin olis kysymyksiä mitä en löytänyt netistä tai ohjeista. Toi kalibroiminen esim. mulle ei ole selvinnyt et pitääkö kalibroida aina ennen lennätystä vai tehdäänkö vain kerran?
Kiitos jos viitsisitte vastata tällaselle tollolle :)

Suosituksiin kuuluu että kalibroinnit tehtäisiin lentopaikalla ennen lennätystä. Mutta hyvin on toiminut jos on ollut pitkään vanhat kalibroinnit, jos ei ole muuten kopteriin tehty muutoksia.
« Viimeksi muokattu: 15 Helmikuu, 2016, 15:43:58 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa frodo07

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #220 : 25 Helmikuu, 2016, 11:31:31 »
Tervehdys taas :)
 Asensin tässä tollasen halppis gimbaalin (2d brushless gimbal) ja eilen into piukassa tietysti sitä kokeilemaan. Kaikki toimi muuten hyvin paitsi lentäminen. Eipä totellut oiken ohjausta manuaalilla. Tein uudestaan kompassin kalibroinnin ja ei apua. Tänään yritin sit tehdä kalibroinnit MP:ssa mut eipä tuo suotunut luomaan yhteyttä cx:ään. Olen siis asentanut driverin , kokeillut kaikki 3 usb väylää, kokeillu eri usb-piuhaa, asentanut kaikki uudelleen ja käynnistänyt läppärin uudelleen.
 Mitäs mä voisin tehdä ton kopterin kanssa? Ja /tai onko teillä vinkkiä kuinka saan yhdistettyä kopterin tohon MP:iin ?
   Muutenhan tuo cx on lentänyt hienosti eikä ongelmia ole ollut ennenkuin vasta nyt ton gimbaalin asennuksen jälkeen. Lentoon lähtiessä lähtee oikealle ja eteenpäin (kokeilin myös sisällä) ja ei meinaa totella lähettimen ohjausta.

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #221 : 25 Helmikuu, 2016, 13:15:48 »
Tervehdys taas :)
 Asensin tässä tollasen halppis gimbaalin (2d brushless gimbal) ja eilen into piukassa tietysti sitä kokeilemaan. Kaikki toimi muuten hyvin paitsi lentäminen. Eipä totellut oiken ohjausta manuaalilla. Tein uudestaan kompassin kalibroinnin ja ei apua. Tänään yritin sit tehdä kalibroinnit MP:ssa mut eipä tuo suotunut luomaan yhteyttä cx:ään. Olen siis asentanut driverin , kokeillut kaikki 3 usb väylää, kokeillu eri usb-piuhaa, asentanut kaikki uudelleen ja käynnistänyt läppärin uudelleen.
 Mitäs mä voisin tehdä ton kopterin kanssa? Ja /tai onko teillä vinkkiä kuinka saan yhdistettyä kopterin tohon MP:iin ?
   Muutenhan tuo cx on lentänyt hienosti eikä ongelmia ole ollut ennenkuin vasta nyt ton gimbaalin asennuksen jälkeen. Lentoon lähtiessä lähtee oikealle ja eteenpäin (kokeilin myös sisällä) ja ei meinaa totella lähettimen ohjausta.

Oletko valinnut oikean com portin Mpstä? Sillä ei meinaan ole vaikutusta kuinkapaljon tietokoneesta vaihtelet usb portteja. Ja gimbal voi aiheuttaa eletromangneettista häiriöö jos ei kompassia ja gpssää ole suojattu häiriöiltä, varsinki tuo metallinen halpis gimbal itsellä häiritsi. Kannattaa kopterin päälikuori vuorata sisäpuolelta kupari/alumiiniteipillä ja vielä itse tinasin maadoitusjohdon teippiinkiinni jonka juotin miinus napaan. Sitten jos päätät kuvun teippailla (suosittelen jos gimbal) gps pitää siirtää sieltä kuvunalta kompassin kanssa siihen torniin,mahtuvat kyllä hienosti rinnakkain sinne. Muista että kompassi täytyy olla oikeinpäin tornissa (johtoliitinpää on etupää). Tuo gimbal on aika raskas niin sinullekkin suosittelisin joko 9045 3 leaf potkureita tai 1050 2-leaf.
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa jaris

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #222 : 25 Helmikuu, 2016, 13:23:20 »
Tervehdys,
Olen uusi CX-20 omistaja, hankin kopun noin kk sitten. Lentää ihan hienosti manuaalilla mutta GPS ei tahdo lukkiutua.
CX-20 on mallia Bigflyshark ja GPS on kompassin kanssa "tornissa". Kun laittaa virrat niin rutinit menee muuten Ok mutta GPSn pieni ledi vaan jatkaa nopeatempoista vilkkumista ja iso vihreä myös vaan vilkuttelee. Olen muutaman kerran saanut sen GPS lukituksen päälle sisällä ja silloin se pieni ledi alkaa vilkkua paljon verkkaisempaa tahtia.
Kärsivällinenkin olen yrittänyt olla, on saanut vilkutella yli puolituntia useaan otteeseen ilman tulosta. Niinä harvoina kertoina kun on lukkiutunut niin siihen ei ole mennyt edes paria minuttia.
FC:n päällä on tähti ja D kirjain sekä GPSn tunnus L0062, X8Assintantin mukaan ohjelma versio 142 ja siitä olisi tarjolla 149 versio.
Voiko sitä GPS jotenkin kalibroida tai muuten säätää?
En ole uskaltanut ladata sitä uutta firmware versiota kun pelkään että loputkin ominaisuudet häviää.
Tämä on ensimmäinen tällainen älykäs kopterini ja en nyt oikein tiedä mitähän nyt kannattaisi kokeilla jotta saisin sen GPS lukkiutumaan?

Poissa kimbyyri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #223 : 25 Helmikuu, 2016, 13:26:23 »
Tervehdys,
Olen uusi CX-20 omistaja, hankin kopun noin kk sitten. Lentää ihan hienosti manuaalilla mutta GPS ei tahdo lukkiutua.
CX-20 on mallia Bigflyshark ja GPS on kompassin kanssa "tornissa". Kun laittaa virrat niin rutinit menee muuten Ok mutta GPSn pieni ledi vaan jatkaa nopeatempoista vilkkumista ja iso vihreä myös vaan vilkuttelee. Olen muutaman kerran saanut sen GPS lukituksen päälle sisällä ja silloin se pieni ledi alkaa vilkkua paljon verkkaisempaa tahtia.
Kärsivällinenkin olen yrittänyt olla, on saanut vilkutella yli puolituntia useaan otteeseen ilman tulosta. Niinä harvoina kertoina kun on lukkiutunut niin siihen ei ole mennyt edes paria minuttia.
FC:n päällä on tähti ja D kirjain sekä GPSn tunnus L0062, X8Assintantin mukaan ohjelma versio 142 ja siitä olisi tarjolla 149 versio.
Voiko sitä GPS jotenkin kalibroida tai muuten säätää?
En ole uskaltanut ladata sitä uutta firmware versiota kun pelkään että loputkin ominaisuudet häviää.
Tämä on ensimmäinen tällainen älykäs kopterini ja en nyt oikein tiedä mitähän nyt kannattaisi kokeilla jotta saisin sen GPS lukkiutumaan?
Kts viesti 194

Xperia tapatalk

« Viimeksi muokattu: 25 Helmikuu, 2016, 16:39:21 kirjoittanut kimbyyri »

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #224 : 25 Helmikuu, 2016, 17:58:11 »
Tervehdys,
Olen uusi CX-20 omistaja, hankin kopun noin kk sitten. Lentää ihan hienosti manuaalilla mutta GPS ei tahdo lukkiutua.
CX-20 on mallia Bigflyshark ja GPS on kompassin kanssa "tornissa". Kun laittaa virrat niin rutinit menee muuten Ok mutta GPSn pieni ledi vaan jatkaa nopeatempoista vilkkumista ja iso vihreä myös vaan vilkuttelee. Olen muutaman kerran saanut sen GPS lukituksen päälle sisällä ja silloin se pieni ledi alkaa vilkkua paljon verkkaisempaa tahtia.
Kärsivällinenkin olen yrittänyt olla, on saanut vilkutella yli puolituntia useaan otteeseen ilman tulosta. Niinä harvoina kertoina kun on lukkiutunut niin siihen ei ole mennyt edes paria minuttia.
FC:n päällä on tähti ja D kirjain sekä GPSn tunnus L0062, X8Assintantin mukaan ohjelma versio 142 ja siitä olisi tarjolla 149 versio.
Voiko sitä GPS jotenkin kalibroida tai muuten säätää?
En ole uskaltanut ladata sitä uutta firmware versiota kun pelkään että loputkin ominaisuudet häviää.
Tämä on ensimmäinen tällainen älykäs kopterini ja en nyt oikein tiedä mitähän nyt kannattaisi kokeilla jotta saisin sen GPS lukkiutumaan?

Moro itsellä ollut myös bigshark todella hyvä kopteri lennellä mutta mutta vähän suppea adrucopteriin verrattuna. Lataa ihmeessä vaan uusin firmis http://www.fly-shark.com/Product?id=FlightTools&&Inf=OverView 

Itsellä myös gps lukitus kesti välillä kyseisessä kopterissa kauan mutta nopeutui kun firmis päivitettiin.
Sittenkun olet firmiksen päivittänyt niin jos mahdollista jätät vaan pihalle hakemaan fixiä voi kuulemma mennä todella pitkäänkin ku ottaa esimmäiset fixit. Ilmeisesti päivittää jotain kalenteritietoja. 
« Viimeksi muokattu: 25 Helmikuu, 2016, 18:04:29 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
10 Vastauksia
6990 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Lokakuu, 2011, 19:22:46
kirjoittanut Sandu
94 Vastauksia
57475 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Heinäkuu, 2016, 11:20:59
kirjoittanut jesi
2 Vastauksia
4365 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Syyskuu, 2015, 01:08:56
kirjoittanut Mikka
0 Vastauksia
3035 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Lokakuu, 2014, 19:11:26
kirjoittanut PetriJM71
0 Vastauksia
1927 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Lokakuu, 2016, 14:21:35
kirjoittanut Erkki Vainio