Omia ajatuksia tästä vehkeestä, goblin 380
Pakkaus , ohjeet ja kasaus
Hienosti pakattu, kaikkia osat löytyy pienistä pusseista, jota kasaamisen edetessä avataan . Kasaus oli helppo , nupin ja perän painelaakereiden kasauksessa tulee olla tarkka jotta osat menee oikeassa järjestyksessä , shimmit on mukana mutta ohjeen mukaan niitä ei laiteta jos ei ole kyse kovasta 3 d lennosta , nuppi ja perä painelaakerointi tuntui hieman tahmealle ,, vertaus tässä kohtaa Juhon Hirobon nuppiin ( heh ) mutta 3 akun jälkeen todella smooth.
Linkit etenkinnperän sliderissä ahdisti ja paljon.. Pieni avarrus ja hyvä tuli.
Servojen ja sähköinen asennus sujui hyvin. Selkeät ohjeet ja monia vaihtoehtoja johtojen vedolle, mielestäni sain ne hyvin ja siististi .
Ongelma oli swash levellerin puutos , ja sellainen hakuun verticalista , mutta beam 500 levellerin jalat ei koskettanut gobu swassiin . No homma hoidettiin nippusiteellä. ( tässä kohtaa tuo säätö siis tapahtuu tietokoneella nuo armit onnkiinteät Servoilta swassiin) . Ensi lennolla puolsi kuitenkinnoikealle hieman joka kylllä, heti korjattiin , piuha koneeseen ja yksi prossa 2 servoa alas ja homma ok
Hieman joutui huutaa apua koska servojärjestys poikkeaa muista koptereista .ja näin oli kaksi servoa kytketty väärin bavarianiin. Ja suunnat tietenkinnmeini päin persettä. Onneksi Viltsu hätiin ja homma selkeni hyvin nopeasti. ( tämä siis toki hoidettiin pois jo ennen ensi lento kokeilua )
Bk- servot tuntuvat hyville ja keskittämisessä ei lennossaan tunnu mitään ongelmaa .
Bavaria demon X3 , säätöä tuijottelen ja kopioin osan 500 sx3 säädöistä , ja sitten taas Viltsu hätiin katsomaan mitä mikä on sössinyt .. ( on muuten sittennaivan 100 varma että viimeistään tässä vaiheessa uusi harrastaja tekee kaiken päin persettä , ja koptereista tulee ihan susi)
Mutta kun en paskaa halua niin Luottopakki kehiin ja Viltsunnkanssa Bavarianin kimppuun , säädöt suunnilleen kuriin ja sitten radionnkimppuun , tässä tapauksessa devo 10
Lentotilat , expot , kaasukäyrät, korjaussuunnat ( mistä helvetistä noi kaikki voi tietää) no onneksi , herra professori , kertoi ja opasti , miksi ja miten .
Sitten tuli siis aika lähtee hallille ,, kopukka maahan ja jo ensi sekunnilla tuntui oudolle kun kopteri siis seisoo hyvinneteenpäin kallistuneena . Siis kopterin perusasento on lapakehä eteenpäin kallistuneena.
Mutta siis kopteriin kierroksia ja ylös , kopteri soutaa ja juopaa minne sattuu , keskialueen ohjattavuus puuttuu ja kierrokset tuntuu matalille, kopteri tuntuu todella vaarallisella ja arvaamattomalle. Heti maahan ja ohjain Viltsulle ja katse mitä helvettiä.... No huomio oli sama ja kopukka pöydälle ja tietsikka paikoilleen. Swassi suoraan . Bavarianin gyron herkkyyttä lisää , perän asetusta muutettiin , geiniä lisää
Samoin mankan expoja vähennettiin rajusti. Ja ei kun ilmaan
Muutos oli huikea , kuitenkin tuntui että kopteri riippuu ilmassa ( vaikea selittää ) , eik kun Viltsu taas puikkoihin ja samaa todettiin. Lisää kierroksia koneeseen, ja homma hoitui .
Nyt kopteri on kuin juna . Toki taivaslennon kokeilut ja säädot selveneen myöhemmin , mutta kokonaisuudessaan tuosta tulee kelpo kopukka , tähän omaan goblin fleettiin
Iso kiitos Viltsulle . Ihan varmasti voin myöntää että ilman Viltsua , olisin varmasti lopettanut tämän harrastuksen .. Aivan hiton vaikeita juttuja nyypän tajuttavaksi. Ja pahoin pelkään kuinka moni lentää tuolla päinnpersettä säädetyllä vehkeellä