Kirjoittaja Aihe: Kumppiksen koput  (Luettu 46946 kertaa)

Poissa Kumppis

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #197, SIL, Ämmässuo
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #25 : 08 Syyskuu, 2014, 10:03:57 »
Sunnuntaina tuli käytyy East Sidessa testaamassa 6S kokoonpanoa. Hyvin toimi, kun pisti gaineja alas.

Yli suuresta Gainista johtuva väpätys tais antaa paikalliselle haukalle (nuoli tai tuulihaukka) vähän vääriä merkkejä, ku se kävi syöksymässä kopterin kimppuun. 6S pistipisti kampoihin (hyökkäys on paras puolustus).

Allun noparista aktivoin Governorin ja flippi läkähdyset loppu.
Samalla huomasin että jos BEC jännite on yli 5V niin servot tulii epästabiileimmiksi (nykii?)...

Onkohan siitä T11 pinjonista paljon apuu verrattuna T12:sta?
SAB Goblin 630 - VBAR blueline
Trex 450 PLUS DFC 6S - SK540
TechOne Neptune EDF 3S
ZMR 250 quad 3S - CC3D
Futaba T14SG

Poissa Kumppis

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #197, SIL, Ämmässuo
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #26 : 04 Lokakuu, 2014, 13:46:00 »
Viimeisen osien vaihdon lisänä on tullut opittua että DFC nuppiin menee omat linkinpäät...

"Parannuksia" on taas tehty:
  • Metallinen swash plate
  • T12 -> T11 pinnion
  • Lisätty varaosa varastoa
Lennoilla havaittu vielä TGY306-HV servojen nykimistä, joten tilasin Hepton suosituksesta GSR-3030 BEC:n. Josko se kopu alkais pikkuhiljaa rauhottuu ja pääsis keskittyy oleelliseen.
SAB Goblin 630 - VBAR blueline
Trex 450 PLUS DFC 6S - SK540
TechOne Neptune EDF 3S
ZMR 250 quad 3S - CC3D
Futaba T14SG

Poissa Kumppis

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #197, SIL, Ämmässuo
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #27 : 08 Lokakuu, 2014, 13:34:31 »
Joulu lähestyy ja on alkanut pikkasen kiihoittaa 500-600 kokoluokka.
Ha(r/n)kintalistalla olis:
  • Protôs
  • TRex DFC/FL nuppi
  • Goblin

TRex noista ois varmaan järkivalinta varaosien suhteen.
Protôksella olis melkeen valmiit kitit.
Goblin ois vaan makee ja hyvä akkukiinnitys.

Kopusta hakisin vähän erilaista lentotuntumaa verrattuna 450:en (samalla vaihtuis gyro Brainiin tai V-Bar:in).
Perän tulis olemaan hihnavetonen, loppujen lopuksi.

Kattelin et torppikustannukset on melkeen tuplat 500:n ja 600:n välillä?
Onko jykeviä factoja ko. malleista?
SAB Goblin 630 - VBAR blueline
Trex 450 PLUS DFC 6S - SK540
TechOne Neptune EDF 3S
ZMR 250 quad 3S - CC3D
Futaba T14SG

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #28 : 08 Lokakuu, 2014, 14:13:31 »
Hihnavetoinen perä lieneen rajaa allun ulkopuolelle, ellei jotain vanhalla rungolla olevaa rekkulaa laita.

500 kokoluokka on hyvä yleiskoko, 600 on jo aika iso kopteri ja tarvii yleensä 12S setupin. Eli vaatii jo latauskalustoltakin potkua. Jos nyt noita nimellisesti 500 kokoisia vertaa (Trex 500, Protos ja Goblin 500), niin halvimmalla tietysti selviää rekkulalla. Goblinin hinnalla rekkuloita saa 2. Tietysti Goblin on huomattavasti isopi kuin Trex 500, joten sinällään hintavertailussa ei ehkä ole pointtia. Eli ei näitä kukaan pysty paremmuusjärjestykseen laittamaan, mielipiteitä toki varmaan löytyy suuntaan jos toiseenkin. Osta se mikä parhaiten istuu omaan silmään ja budjettiin.


*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Kumppis

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #197, SIL, Ämmässuo
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #29 : 08 Lokakuu, 2014, 14:58:15 »
Joo. toi 12S on hyvä pointti. Toisaalta jos sama kopu mekaniikaltaan sallii 6S:stä siirtymisen 12S kamoihin niin jossain vaiheessa se tulee tehtyä...
Jaa. Ei allun 500 saa hihnaa... Eihän sillä väliä niin kauan ku ei torppaa :) Hihna tunttuu vaan helpommalta huoltaa.
SAB Goblin 630 - VBAR blueline
Trex 450 PLUS DFC 6S - SK540
TechOne Neptune EDF 3S
ZMR 250 quad 3S - CC3D
Futaba T14SG

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #30 : 08 Lokakuu, 2014, 15:02:04 »
Jaa, mun mielestä kardaani on helpompi ja selkeempi. Hihnassa aina hieman arpomista, että onko se kireys nyt hyvä ja onko liian kulunut jne jne. Kardaanissa ei ole noita huolia. Tietysti rattaita menee sitten helpommin torpatessa, mutta ei tuo ole mulle ainakaan koskaan iso ongelma ollut...
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa calicha92

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #31 : 08 Lokakuu, 2014, 18:22:13 »
Multa löytyy allun 500 hihnakamat mallia hk. Hihnat allun omia. Eli jos välttis haluut hihnoihin siirtyä.
Mun mielestä tuo kartaani on helpompi ja nopeempi huoltaa/korjata. Toki vähän kalliimpi.
Eturattaat,kardaani ja takarattaat. 15min :)
Goblin Black Thunder 700 VBar NEO
Goblin Mini Comet Mini VBar
Vbar Control, ICharger 308duo, PhoenixRC,

Poissa Kumppis

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #197, SIL, Ämmässuo
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #32 : 08 Lokakuu, 2014, 18:28:17 »
Mites laakerit? Vai tuleeks ne aina kardaanin mukana?
SAB Goblin 630 - VBAR blueline
Trex 450 PLUS DFC 6S - SK540
TechOne Neptune EDF 3S
ZMR 250 quad 3S - CC3D
Futaba T14SG

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #33 : 08 Lokakuu, 2014, 18:51:39 »
Mainostetaan nyt vielä tuohon kokohaarukkaan eli Gaui X-5. Katoppa tuolta mun torppiluettelosta miten se kestää, se on aika tankki kestävyytensä suhteen.

Kokoluokka on jo sen verran isompi, että se tuntuu myös lentotuntumaltaa huomattavasti 500 kokoista trexsiä isommalta, mutta myös 600 kokoista pienemmältä. Korjaushinta on noin samaa kuin 500 kokoiselle räksällä koska se ei yleensä hajoa täysin pirstaleiksi. Tosin siitäkin on kuultu toisenlainenkin mielipide. Keskimäärin sitä pidetään halpana torpata.

Sen runko on äärimmäisen yksinkertainen, käytännössä sen huolto ja korjaaminen on siis helppoa, ennen kaikkea se on jo sen verran iso, ettei osia tarvi etsiä suurennuslasilla. Ruuvit on jo jämäkämpiä eli kannat ei porsi yms.

Tuossa on yksi sulakeosa, joka hajoaa kun perä kyntää. Eli sateenvarjorattaat hajoaa rungon päästä, perällä ne jää lähes 100% varmuudella ehjäksi. Systeemi on toteutettu huomattavasti huoltoystävällisemmin kuin trexsissä. Toinen ratas on peräputkessa laakeroituna ja tulee putken mukana ulos. Toisen taas saa irti saman tien kun peräputken irrottaa. Ei siis mitään rungon halkaisua tms. joutavaa. Erittain halpa rataspari ja varsin helppo ja nopea vaihdettava.

Lapojen hintaa en laskisi mukaan, ne kun maksaa aina saman verran kun puhutaan samasta kokoluokasta. Allun lavat on saman hintaiset, pistääpä ne Gobliniin, trexsiin tai Gauiin.

Mulla on nyt ollut tuo 2,5 vuotta ja sillä on edelleen mahtava lentää. Ei se ole 700 kokoinen, mutta silti mahtava lennettävä. Ennen kaikkea tietää ettei torppikulut nouse tonniin kun vetää kunnolla peltoon. Tuolla uskaltaa lentää edelleen lähes samalla tavalla kuin 450 kokoisellakin.

Ennen kaikkea osia saa trex storelta, siis suomesta nopealla toimitusaikataululla. Niillä on hyvä valikoima ja lisäksi myös X-4II ja NX-4 malleissa on muutamia samoja torpissa hajoavia osia. Se parantaa entisestään niiden saatavuutta. Jos jotain huonoa pitää hakea niin tuo formula koppa on ihan hävyttömän kallis, mutta fusunolla on jo vähän halvempia korvaavia tarjolla. Toisaalta se alkuperäinen on uskomattoman kestävä, se ei ole palasina joka torpissa, etenkin jos ei vedä keula edellä asfalttiin.

Lisäystä tuohon kardaaniin:
Tähän myydään erikseen pelkkää peräputkea, erikseen pelkkää torque tubea (siinä on laakeri kiinni aina valmiina + se kumitutti), lisäksi löytyy vielä putki-kardaani-laakeri-hammasratas paketti. Tämä viimeinen on täysin bolt on systeemi, käy suoraan paikoilleen ilman lisäosia yms.

Käytännössä korjasin keväällä näytöslennon aluksi paikan päällä kopterin kun siitä puuttui tuo peräputki. Eräs paikalle tuleva kaveri toi mulla tuon viimeisen yhdistelmän. Olin jo valmiiksi kasannut perän ja rungon täysin valmiiksi. Kentällä pistin vaan peräputken kardaaneineen paikoillen + perän tuet ja tönärin. Korjaus kesti aloittamisesta noin puoli tuntia ja siihen kuului myös tärinätesti ilman lapoja + yksi ylimääräinen purkaminen kun intoilin ja pistin osat kiinni vaikka välistä puuttui tavaraa. Unohtui siis tönäri ja sen kiinnike.

Nyt oulun leirillä korjattiin samalla tavalla lauantaiaamun eräs X-vitonen, omistajalta puutui tuo osa ja minä toin sen aamulla paikalle. Omistaja pääsi lentämään täysipainoisesti reilusti alle tunnissa kun etsittiin työkaluja, lukitetta yms.

Tämä alkaa olla myös suurin kokoluokka joka lentää vielä kunnolla 6S setupilla, Mikadolla on yksi logo, joka on vielä isompi eli käyttää 550 mittaisia lapoja, se lentää myös vielä hienosti 6S setupilla.

Jos hihna on välttämätön niin helifreakissa on osa porukasta halunnut tämän hihnavetoiseksi. Siihen löytyy tehdasosat eli ei tarvi viritellä. Jos nousu- ja laskupaikkana on edes leikattu nurmikko, en näe syytä vaihtaa hihnalle. Jos taas on mättäitä ja pidempää heinää niin ehkä sitten voisin harkita, mutta kokeilisin ensin kardaanilla. Nurtsilla ei ollut mitään ongelmaa nousta ja laskea.
« Viimeksi muokattu: 08 Lokakuu, 2014, 20:10:12 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa calicha92

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #34 : 08 Lokakuu, 2014, 19:28:39 »
Mites laakerit? Vai tuleeks ne aina kardaanin mukana?

Tulee. Laakeri llimataan suunnilleen keskelle tipalla pikaliimaa ettei lähe itsestään liikkeelle.
Vähä rasvaa ja paikalleen. Pikku torpeissa ei kardaani ole ainakaa mulla vääntynyt.
Goblin Black Thunder 700 VBar NEO
Goblin Mini Comet Mini VBar
Vbar Control, ICharger 308duo, PhoenixRC,

Poissa TimoK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #35 : 08 Lokakuu, 2014, 20:00:15 »
Joulu lähestyy ja on alkanut pikkasen kiihoittaa 500-600 kokoluokka.
Ha(r/n)kintalistalla olis:
  • Protôs
  • TRex DFC/FL nuppi
  • Goblin

Miksei Trex 500L dominator? ei olis tuota DFC:tä riesana ja akun kiinnitys on myös aika näppärä. Allu on varmaan perus varmavalinta voi toimia suoraan paketista ilman suurempia miekkailuja ja osien saanti on hyvä. Protôs taas on taattua italialaista "laatua"... itsellä oli ainankin moottori pulleyn owb täynnälastua suoraan paketista. Hihnan ohjuri rullien akselit ei menny laakereille ilman hiomista, lepari ei menny niistä nuppiin tulevista prikoista läpi ilma kalvainta. Perää ei saanut toimimaan kunnolla ilman lynxin palikoita.
Varaosia joutuu yleensä haalimaan useammasta paikasta kun yhdestä ei saa kaikkia... Noista kun selviää/tiedostaa asian niin sen jälkeen käsissä on hyvin lentävä luokkansa kevein kopteri (carbon versio 1560g  2600mAh 6S akulla.)
|Logo 690SX|Logo 550SX|VBC|ja pari kiinteä siipistä|

Entiset:
|Goblin BT650|G420 Sport|G 570KSE|380KSE|Mini Protos|Goblin 700|Goblin 380|T-Rex 450L|Gaui NX4|MSH Protos (carbon) R.I.P|MSH Protos (plastic)|Logo 550SX|

Poissa Kumppis

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #197, SIL, Ämmässuo
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #36 : 08 Lokakuu, 2014, 20:07:59 »
Mainostetaan nyt vielä tuohon kokohaarukkaan eli Gaui X-5. Katoppa tuolta mun torppiluettelosta miten se kestää, se on aika tankki kestävyytensä suhteen.

Pistään tää myös listalle. Kiitos.
SAB Goblin 630 - VBAR blueline
Trex 450 PLUS DFC 6S - SK540
TechOne Neptune EDF 3S
ZMR 250 quad 3S - CC3D
Futaba T14SG

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #37 : 08 Lokakuu, 2014, 20:20:34 »
Pistään tää myös listalle. Kiitos.
Onhan tuo kieltämättä kokoisekseen vähän kallis uutena. Nyt tosin oli rollossa myynnissä käytettynä yksi vähän aikaa sitten ja taisi olla toinenkin. Itse ostin käytettynä ja olen ollut tyytyväinen. Gauin vanhemmat servot, (vissiin hyperionin tekemät) kuitenkin ne jotka ei ole hv-mallia, onkohan gs-501 (nupissa) ja 502 perällä on sellaisia, joiden kestävyyttä on syytä vähän epäillä. Jos on paljon lentoja, ne joutunee vaihtamaan. Kaikki muu on toimivaa.

Nopari on hobby wingin tekemä, sen beciä on haukuttu huonoksi, mutta ainakin Brain toimii kuin junan vessa Futaban BLS-451 nuppiservojen ja MKS DS760 peräservon kanssa suoraan. Pistin kuitenkin konkan lisäksi kun halvalla sai, ihan kaiken varmuuden maksimoimiseksi. Kertaakaan tuon 2,5 vuoden aikana ei ole ollut mitään bootti tms. häröjä eikä muutakaan vikaa tai ongelmaa. (paitsi ne alkuperäisesten servojen kuoleminen).

Lisäksi tuo nopari näyttää kestävän alkuperäisen motin (scorpion HK 4020 -910kv) lisäksi myös Scorpionin HK III 4025-1100 moottorin ja tuota on rääkätty sen mitä olen pystyntyt ja kovassa helteessä. Yritin tarkoituksella hakea rajoja kestääkö se ja se osoittautui riittäväksi. (testissä käytetiin resua koppaa ja huonoja lapoja)

Eli jos löydät vaikka käytettynä, sitä ei tarvi juuri päivittää tai jos pitää niin hyvin maltillisesti. Rungon näkee heti onko ehjä ja laakerit vaihtaa helposti jos tarvii.

Uusimmat kitit sitten sisältää uudelleen suunnitellun nupin ja perän. En ole kokeillut kuinka hyvin nuo vastaavat hintaansa jos päivittää vanhan, itse en ole vielä alkanut päivittämään. Sen kuitenkin voi päivittää jos mieli tekee. Gaui julkaisee päivityksiä tosi harvoin, kopterit suunnitellaan jo lähtiessä niin hyvin ettei juuri ole tarvetta.
« Viimeksi muokattu: 08 Lokakuu, 2014, 20:31:55 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #38 : 08 Lokakuu, 2014, 20:48:41 »
Moro,

Itselle on kertynyt 3 kpl 500:sta (425) . Yksi on yökäytössä, protos ja pro sitten normikäytössä.

Protos (hiilari) on kevyt ja toki laadukas ei siinä mitään. Lentotuntuma on melko "herrasmies" tyypinen. Osat eivät ole höpinöistä poiketen mitenkään erityisen kalliita.

Allun Pro ei suoraan paketista ole mielestäni käyttis kamaa. Itse räjäytin nupin heti kärkeen. Modasin sen FL tyypikseksi, mutta dfc-akselilla, eli on matala. Sen jälkeen se on tominut hyvin. Toi on protokseen verrattuna kunnon räimintä kone. Liikkuu siis todella ketterästi ja on melko laadukas. Klappia ja pikku viilailuita tuleee melko nopeasti, mutta niitä on helppo fiksailla.

Eli jos haluat räyhän 3D vekottimen pikku modailuilla niin allun 500PRO on hyvä valinta. Protos on erittäin laadukas ja edelleen kalpiton, mutta itse en saa siitä kovin räväkkää, mutta hyvä sekin on.

Setupit,
500PRO
-Kittiservot
-Kittinopari
-Kittimoottori
-V-Bar




Protos
-MKS cyclikissä
-Futte perällä
-V-Bar
-YGE
-Kittimotti

Nämä siis 425 lavoillla, kun taas toi Goblin 500:lla lavoilla.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa TimoK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #39 : 08 Lokakuu, 2014, 20:58:33 »
Pikkusen ot, Minkälaisia lentoaikoja olet Rane saanut Protos vs. Trex 500?
|Logo 690SX|Logo 550SX|VBC|ja pari kiinteä siipistä|

Entiset:
|Goblin BT650|G420 Sport|G 570KSE|380KSE|Mini Protos|Goblin 700|Goblin 380|T-Rex 450L|Gaui NX4|MSH Protos (carbon) R.I.P|MSH Protos (plastic)|Logo 550SX|

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #40 : 08 Lokakuu, 2014, 21:05:47 »
Pro 3:30
Ja protos 3:50.

Mutta ei näitä voi oikeestaan verrata, kun niillä pitää lentää erilailla. Protos on myös merkittävästi kevyempi.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #41 : 08 Lokakuu, 2014, 21:12:08 »
Nämä siis 425 lavoillla, kun taas toi Goblin 500:lla lavoilla.
X-5 on vielä karvan verran pidemmillä lavoilla. Se on kuitenkin myös vajaa mittainen 550 kopteri eli ei voi pistää 550 lapoja. Maksimi pituus on 530, 500 millisillä alkaa lapakuorma kasvaa ja kopteri on vähän raskas, optimi lienee Edge 523, mutta ne alkaa olla harvinaista herkkua. Goblin ei syö noita lapoja eli se on aavistuksen X-vitosta pienempi, ihan himpun verran vaan tosin.

Ranelta kyseltiin lentoaikoja, mutta pistetään noita X:n lentoaikoja tarjolle.

Nykyisellä motilla eli scorpion hk-III 4025-1100kv motilla lentoaika on noin 4 minuuttia kun vähänkään enemmän pommitetaan, itselle asettuu 4000 mAh akulla vähän reiluun, mutta alle 4:30 kuitenkin. 4400 mAh sitten kestää kovaakin lentoa neljä minuuttia. Mulla lentoaika on non 4:30 ja siihen saa käyttää isompiakin kierroksia.

Vakiomotilla tuolla isommalla akulla neppaili jopa 6:30 pienillä kierroksilla, mutta se piti olla nättiä ja smoottia, ei teholla repimistä. Käytin 5:00 ja sillä ei mennyt tuo pienempikään liian tyhjäksi. Nämä siis normaalilentotyylillä. Jos haluaa niin vakiomotillakin saa kyllä nuo akut viidessä minuutissa kuivaksi, mutta se vaatii pelkkää tikku reunassa lentämistä, käytännössä isoa nopeaa apinarallia ympäri taivasta koko ajan.

Oman kokemuksen mukaan 4000 mAh 25C genssi ei kestä tuossa koneessa vaan akku pullistuu. Sen ei pitäisi olla liian heikko akku, mutta lieneekö akkuteknologia sen verran huonompaa että se pullistaa akut. 45C näyttää kestävän 200 sykliä helposti.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #42 : 09 Lokakuu, 2014, 20:13:17 »
Puhuu mies jolla on tapana vedellä PROota 4,5 voltin kennojännitteellä :D :D :-X

Protoksella on kiva lillutella tuntuu täsmälliseltä pehmeeltä rauhalliselta Ja tammisen pyöreältä :-*
Verrattuna tuohon 450 prohon. Joka on:
Tömäkkä, terävä, liukas, rauhaton pirullinen ja jopa ehkä lipevä ??? Eli semmonen adhd :)

Edit: Tai oikeestaan siirtäsin tuon tömäkän kuitenki protokselle.

Jos toi sun allekirjoitukses pitää paikkansa niin sieltä löytyy syy 450pron käytökselle  ;D ;D Vai pitääkö toi 3GX sulla kaikkea muuta nykyjään kallellaan??
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Kumppis

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #197, SIL, Ämmässuo
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #43 : 26 Marraskuu, 2014, 20:12:22 »
Lyhtylavat saapu postiin. Vielä pitäs kehittää runkoon ledit. Onko porukalla hyviä neuvoja 450:en (virtalähde, sijoittelu)?
SAB Goblin 630 - VBAR blueline
Trex 450 PLUS DFC 6S - SK540
TechOne Neptune EDF 3S
ZMR 250 quad 3S - CC3D
Futaba T14SG

Poissa Kumppis

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #197, SIL, Ämmässuo
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #44 : 15 Helmikuu, 2015, 16:20:29 »
Uusi peräservo custom kiinnityksellä. Näistähän ei kyllä hyvä seuraa...
Samoin pistin kokeiluun uuden gyron ;)
SAB Goblin 630 - VBAR blueline
Trex 450 PLUS DFC 6S - SK540
TechOne Neptune EDF 3S
ZMR 250 quad 3S - CC3D
Futaba T14SG

Poissa Kumppis

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #197, SIL, Ämmässuo
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #45 : 27 Helmikuu, 2015, 19:11:09 »
2015 ekat lennot tehty uudella gyrolla ja vaikutti hyvältä!
Trimmitoimintoo en saanu päälle ku menee theotle täböllä esc:n konfigurointitilaan.
Mitenkähän ton sais ohitettuu?
SAB Goblin 630 - VBAR blueline
Trex 450 PLUS DFC 6S - SK540
TechOne Neptune EDF 3S
ZMR 250 quad 3S - CC3D
Futaba T14SG

Poissa Kumppis

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #197, SIL, Ämmässuo
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #46 : 13 Maaliskuu, 2015, 18:38:25 »
Aah. Onnistunut lento keikaus. Eka akku meni taas kyl opetellessa. Oon treenaillu simulla ja siinä idle kytkin on eri paikassa. Ihmelin flippiä tehdessä ku moottori sammuu inverttissä... ja äänetki kuulosti vähä lempeiltä verrattuna Phoenixin pärinään  :)

Tokalla akulla muistu taas mieleen oikee kytkin.
Perä tuppaa väbäilemään viel ku tekee monta flippiä peräkkäin tai vetää katolleen kovasta vauhdista.
Paljonko porukalla on V/K-bar:ssa 450:llä perän Gain?
SAB Goblin 630 - VBAR blueline
Trex 450 PLUS DFC 6S - SK540
TechOne Neptune EDF 3S
ZMR 250 quad 3S - CC3D
Futaba T14SG

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #47 : 14 Maaliskuu, 2015, 14:30:02 »
Laita ihmeessä samaan vipuseen, vaarallista tommone :)

Poissa Kumppis

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #197, SIL, Ämmässuo
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #48 : 19 Maaliskuu, 2015, 21:54:46 »
Kevään fiilauksia.
Multiin 3-lehtiset ropellit ja FPV kamat kiinni.
Siipeen lovet 2kpl 3s 2200mAh akuille. Lisää lentoaikaa ja kompensoidaan peräpainoisuutta.
TRex kopuun varaosia kesälle.
SAB Goblin 630 - VBAR blueline
Trex 450 PLUS DFC 6S - SK540
TechOne Neptune EDF 3S
ZMR 250 quad 3S - CC3D
Futaba T14SG

Poissa Kumppis

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #197, SIL, Ämmässuo
Vs: Kumppiksen koput
« Vastaus #49 : 22 Maaliskuu, 2015, 10:18:03 »
Kevään modaukset tehty.
Quadiin fpv vermeet (vielä vois laittaa OSD:n).
Ensi kokeilu FPV:llä oli aika haastavaa. LoS on kyl vielä hallitumpaa...

Batmobiiliin lisää lentoaikaa ja tilaa keulakoteloon.
SAB Goblin 630 - VBAR blueline
Trex 450 PLUS DFC 6S - SK540
TechOne Neptune EDF 3S
ZMR 250 quad 3S - CC3D
Futaba T14SG

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
MulQ:n koput

Aloittaja -DaMulQ- « 1 2 » MyFleet

36 Vastauksia
11415 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Helmikuu, 2009, 19:13:34
kirjoittanut -DaMulQ-
Pepen koput

Aloittaja Petri P MyFleet

13 Vastauksia
5512 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2010, 22:18:03
kirjoittanut 1m4s0_
4 Vastauksia
3266 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2013, 15:19:19
kirjoittanut jkaija
18 Vastauksia
8262 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2012, 16:41:46
kirjoittanut supaman
0 Vastauksia
1738 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Huhtikuu, 2012, 10:09:11
kirjoittanut jsuominen