Rahtien tupla laskutus saattaa olla myös rahtifirman päähänpisto...
Tilasin jenkeistä Amazonin kautta pienen 17€ maksavan osan ja kuitille tuli 11€ postimaksu. Valitsin halvimman kuljetustavan enkä specifioinut mikä firma kuljetuksen hoitaa koska kiire ei ollut.
Tavarat tuli noin viikossa UPS:n kuskaamana
.
Sitten kaksi viikkoa myöhemmin UPS toimitti minulle paperilaskun jossa laskuttivat tästä pikkupaketin toimituksesta minulta 106,90€!!!
Ilmotin asian saman tien UPS:lle reklamaationa (vaatien hyityslaskua) ja myöskin Kuluttajansuoja asiamiehelle kuittien kera. En ruvennut soittelemaan UPS:lle koska yleensä puhelimessa ei reklamaatio jutuissa näiden suurten toimijoiden kanssa ei saa muuta kuin ketutuksen ja korkean verenpaineen.
Kuluttajansuoja asiamies palasi minun suuntaan seuraavana arkipäivänä ja kertoi, että UPS:llä ei ole mitään perusteita veloittaa minulta mitään, koska en ole heidän kanssaan minkäänliasessa asiakas suhteessa.
Pari viikkoa meni ja sain toisen paperi kirjeen UPS:ltä jossa oli hyvityslasku mitä olin vaatinut.
Huvittavinta on se, miten on mahdollista, että UPS saa Suomessa lähetellä laskuja yksityisille (varmaankin myös firmioille) ilman mitää asiakas suhdetta ja niin ettei kukaan viranomainen ole kiinnostunut puuttumaan tähän perättömään laskutuskäytäntöön.
Olettaisin, että hyvinkin moni menee tuohon virheelliseen laskutus lankaan koska 'onhan UPS iso firma ja tietää mitä tekee' tms -luotto peräiseen oletukseen ja samalla UPS kasvattaa kassaansa. oiskohan tämä jopa osa vastaavien firmojen strategiaa lisätä myyntiä
?
Lyhyesti, edelliseeen viestiin liittyen, suosittelen olemaan suoraan yhteydessä kuluttaja asiamieheen kuittien kera - mikäli luottokorttia oli käytetty niin myös Luottokuntaan tms.