Ja jatkoa tähän Blinkin tilauksen saagaan...
Asiantuntijoiden yllätykseksi mukana ei ollut minkäänlaista mainintaa palikoiden puuttumisesta, saati sitten mahdollisesta välisumman palautuksesta. Päätin vielä uhmata kohtaloa ja ehdottaa josko puuttuvat osat voisi vaihtaa pariin (vieläpä aavistuksen halvempaan) tuotteeseen joita heillä näyttäisi ainakin sivujen mukaan vielä olevan varastossa. Saas nähdä vieläkö vastaavat.
No vastattiinhan sieltä, ja tuotteiden korvaaminen halvemmilla sopi mainiosti. Sitten ei tarvittukaan enää kuin seitsemän viikkoa muistuttelua että niitä voisi jossain vaiheessa vaikka lähettääkin - mutta tänään, sopivasti asiakassuhteen merkkipäivänä (alkuperäinen tilaus siis tehty 20.12) kävin kuittaamassa postista pehmeään kirjekuoreen pakatut lavat ja vain marginaalisesti kolhitun Scorpion-moottorin joka oli kivana yllärinä juuri se malli jota pyysinkin. Tilauksen hoitaminen loppuun asti ei siis kestänyt tällä kertaa kuin kolme kuukautta.
Plussat:
+ Maksetut tavarat saa näemmä lähtemään keskimäärin neljällä maililla
+ Vähintään joka toiseen mailiin vastataan
+ Ainakin joskus saa sitä mitä tilaa
+ Kärsivällisyys ja itsehillintä saavat hyvää harjoitusta
+ Karmapisteitä ropisee jos jaksaa loppuun asti pidättäytyä graafisemmasta itseilmaisusta
Miinukset:
- Ei sovellu ihan hätäisimmille
- Edellyttää tiettyä joustavuutta toimitettavan tavaran suhteen
- Saattaa olla hämmentävä kokemus ns. perinteiseen kaupankäyntiin tottuneille, jotka tykkäävät hoitaa neuvottelut siitä mitä lähetetään vai lähetetäänkö mitään jo
ennen maksutapahtumaa
Käyhän tämä toki näinkin, mutta keskellä lennätyskautta tilaisin kyllä ne kriittisimmät varaosat ihan jostain muualta...