Olin muistaakseni tälläisen topikin aikoinaan perustanut, mutta lienee mennyt siivouksissa bittitaivaaseen...
...Olin siis ihmetellyt aikoinani että miten tuon noparin GOV saadaan käyttöön/säädettyä, no internet pelasti lopulta:
Löysin Scorpionin virallisen support keskustelutopikin RCGroups.comista ja tässä
linkki sivulle jossa vastaus on.
Pähkinän kuoressa:
Tuon Scorpionin ESCin kanssa jos haluaa käyttää kuvernööriä, tulee kytkeä SS (softstart) asetukseen 2 ja sitten valita GOV arvoksi se jolla haluaa moottorin kiertävän, eli 50-90 (%) ja nuo ovat siis kaasun asennosta riippumattomia arvoja, ESC itse pitää moottorin kierrokset valitulla arvolla 50,60,70,80 tai 90% todellisista maksimeista, kaasulla ei tehdä yhtään mitään vaan ainut tieto jonka nopari tuossa tilassa haluaa on on/off tieto kaasu tai muusta kanavasta ja kun se saa on tiedon aloittaa se softstartilla kierrosten ottamisen ohjelmoituun arvoon ja pitää ne sitten siinä, eli ei mitään kaasukäyriä, ei edes eri asetuksia normal/idle lentotiloihin vaan ainostaan että moottori päälle tai pois.
Menee sitten nuo radion kaasukäyrät uusiksi, ja joutuu miettimään uudestaan että mitähän eroa noihin eri lentotiloihin sitten keksisi kun ei kaasua voi muuttaa, no lapakulmat saattavat olla hieman rajoittuneemmat tuossa normalissa ja D/R ja EXP asetukset tietysti. Onhan tässä se hyvä ettei tarvitse miettiä ettei ole tarpeeksi kierroksia normal modessa enää jatkossa kun tulee kerran sitten samat kiekat kaikkiin.
Ainut mitä mietin on että laitanko kaasukäyrän normaliinkin suoraksi 100% ja startti/sammutus tulisi tehtyä holdilla vai laittaisiko normaliin 0-100-100-100-100 ? Oisko jollakin kommentia tuohon?