Kirjoittaja Aihe: Yhteys Phantomiin katoaa  (Luettu 46227 kertaa)

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #50 : 07 Syyskuu, 2014, 09:48:47 »

Nuo Ferrariin törmäämiset sun muut on kuitenkin aika kaukaa haettuja asioita. Jos kahdennettu vastari ottaa häiriöitä vaikka siitä 600mw videolähettimestä, ei niillä ole kyllä muutenkaan asiaa taivaalle.
´

Sori kun sanon tämän mutta sinulla ei taida olla hajuakaan radiotekniikasta?? Eikös tämä koko säikeen otsikko valita että Phantomin yhteys katkeaa, kun mukaan laitetaan samalla taajuudella oleva FPV lähetin? Eli tällä johtopäätelmällä Phantomilla ei pitäisi olla missään tilanteessa mitään asiaa taivaalle, koska se sekoaa siitä videolähettimestä vaan se pitäisi by default maadoittaa!  :o

Tuliko mieleen että kun ajat sen FPV vekottimesi taivaalla toisen lennun lähettimen ja lennokin väliin, niin että FPV lähetin on paljon lennua lähempänä verrattuna maassa olevaan lähettimeen, jolloin voi se sun videolähettimen signaali hyvinkin peittää huomattavasti heikomman ohjaimen signaalin ja silloin kahdennettu vastari ei auta mitään. Sitten on vielä erikseen laskeentumistilanteet jossa se sun FPV vekotin voi olla metrien päässä toisesta koneesta: sopiva failsafe ja kone tulee tonttiin että kolisee, tai huonolla tuurilla jonkun niskaan.   

Lisäksi puhutaan esimerkiksi höpökunkun mahdollisesti paskalaatuisista lähettimistä, jotka ei välttämättä käyttäydy edes 2.4GHz taajuudella järkevästi, vaan saattavat tukkia laajasti koko kaistan, jolloin vastaanottimen tukkeutuminen ei edes ole suuren tehoeron vaikutusta ja todennäköisyys vahinkoon kasvaa potensseissa.

...joo Ferrariin törmääminen on epätodennäköistä monella kentällä. Mutta missasit pointin: JOS käytät laitonta lähetintä kentällä ja siellä sattuu mikä tahansa radioihin edes mahdollisesti liittyvä vahinko, SINÄ todennäköisesti maksat ja se voi tulla kalliiksi huonolla tuurilla. Vahingon ei välttämättä tarvi johtua sinun FPV-lähettimestä mutta jos syy-seuraus suhde on todennäköinen ja sinulla on se laiton vehje, sinusta todennäköisesti tehdään syyllinen vaikket todellisuudessa olisikaan.

Jos minun lennokki, joka on toiminut vuosia hukkaamatta ikinä yhtään radioframea huolimatta erittäin kaukana lentämisestäkin (joo, seurataan telemetrialla sekä onboard blackboxin logilla ja voidaan helposti näyttää logeista myös lennon / crashin jälkeen), tulee salaperäisesti tonttiin ja sinä käytit FPV vehjettäsi, on syy-seuraus suhde selvä. Vilkaisen radion logeja ja huomaan radiohäröjä. Lopputulos on selvä: Jos tiedän että sinulla oli laiton lähetin päällä, niin SINÄ maksat, tai itket ja maksat, lennokin ja mahdolliset muut vahingot. Ja voin kertoa että se ei ole halpa vahinko. Ja tuomioistuin tulee olemaan samaa mieltä kohtuullisen suoraviivaisen prosessin jälkeen; se on sitten sinun päätettävissä haluatko tehdä vahingosta vielä kalliimman maksamalla mun oikeudenkäyntikulutkin.

Ilkka

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #51 : 07 Syyskuu, 2014, 10:06:12 »
Minäkin valitsen leikkikaverit niin, ettei samalla hiekkalaatikolla olevat riko mun leluja  :)

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #52 : 07 Syyskuu, 2014, 11:16:09 »
´

Sori kun sanon tämän mutta sinulla ei taida olla hajuakaan radiotekniikasta?? Eikös tämä koko säikeen otsikko valita että Phantomin yhteys katkeaa, kun mukaan laitetaan samalla taajuudella oleva FPV lähetin? Eli tällä johtopäätelmällä Phantomilla ei pitäisi olla missään tilanteessa mitään asiaa taivaalle, koska se sekoaa siitä videolähettimestä vaan se pitäisi by default maadoittaa!  :o

Tuliko mieleen että kun ajat sen FPV vekottimesi taivaalla toisen lennun lähettimen ja lennokin väliin, niin että FPV lähetin on paljon lennua lähempänä verrattuna maassa olevaan lähettimeen, jolloin voi se sun videolähettimen signaali hyvinkin peittää huomattavasti heikomman ohjaimen signaalin ja silloin kahdennettu vastari ei auta mitään. Sitten on vielä erikseen laskeentumistilanteet jossa se sun FPV vekotin voi olla metrien päässä toisesta koneesta: sopiva failsafe ja kone tulee tonttiin että kolisee, tai huonolla tuurilla jonkun niskaan.   

Lisäksi puhutaan esimerkiksi höpökunkun mahdollisesti paskalaatuisista lähettimistä, jotka ei välttämättä käyttäydy edes 2.4GHz taajuudella järkevästi, vaan saattavat tukkia laajasti koko kaistan, jolloin vastaanottimen tukkeutuminen ei edes ole suuren tehoeron vaikutusta ja todennäköisyys vahinkoon kasvaa potensseissa.

...joo Ferrariin törmääminen on epätodennäköistä monella kentällä. Mutta missasit pointin: JOS käytät laitonta lähetintä kentällä ja siellä sattuu mikä tahansa radioihin edes mahdollisesti liittyvä vahinko, SINÄ todennäköisesti maksat ja se voi tulla kalliiksi huonolla tuurilla. Vahingon ei välttämättä tarvi johtua sinun FPV-lähettimestä mutta jos syy-seuraus suhde on todennäköinen ja sinulla on se laiton vehje, sinusta todennäköisesti tehdään syyllinen vaikket todellisuudessa olisikaan.

Jos minun lennokki, joka on toiminut vuosia hukkaamatta ikinä yhtään radioframea huolimatta erittäin kaukana lentämisestäkin (joo, seurataan telemetrialla sekä onboard blackboxin logilla ja voidaan helposti näyttää logeista myös lennon / crashin jälkeen), tulee salaperäisesti tonttiin ja sinä käytit FPV vehjettäsi, on syy-seuraus suhde selvä. Vilkaisen radion logeja ja huomaan radiohäröjä. Lopputulos on selvä: Jos tiedän että sinulla oli laiton lähetin päällä, niin SINÄ maksat, tai itket ja maksat, lennokin ja mahdolliset muut vahingot. Ja voin kertoa että se ei ole halpa vahinko. Ja tuomioistuin tulee olemaan samaa mieltä kohtuullisen suoraviivaisen prosessin jälkeen; se on sitten sinun päätettävissä haluatko tehdä vahingosta vielä kalliimman maksamalla mun oikeudenkäyntikulutkin.

Ilkka

Ihan vaan selvenykseksi kysymys. Puhutaanko nyt 2.4Ghz FPV lähettimistä vai 5.8Ghz niin kuin mikek on puhunut?

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #53 : 07 Syyskuu, 2014, 11:58:14 »
Kukaan ei käytä, eikä suositella käytettäväksi 2.4ghz videolinkkejä. Fpv lentämisessä käytetään 1.3ghz tai 5.8ghz lähettimiä. 5.8:ia ei käytetä ohjaukseen kuin parissa phantom mallissa. Lähinnä siksi että videolinkki toimii wifillä. Omasta, ja monen muun mielestä 5.8ghz ei ole sopiva ohjaustaajuudeksi. Jos noissa taas päivittää ohjauksen 2.4ghz, ei voi käyttää mukana olevaa wifi yhteyttä ja pitää ostaa uudet fpv kamat. Eli yhteenvetona, kannattaa jättää tuollaiset phantomit suoraan kaupan hyllyille ja jos välttämättä haluaa valkoisen karkaajan ostaa, ostaa sitten 2.4ghz ohjauksella olevan.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #54 : 07 Syyskuu, 2014, 12:41:14 »
Nuo Ferrariin törmäämiset sun muut on kuitenkin aika kaukaa haettuja asioita. Jos kahdennettu vastari ottaa häiriöitä vaikka siitä 600mw videolähettimestä, ei niillä ole kyllä muutenkaan asiaa taivaalle.

Tuossa aikaisemmin puhuttiin 1W videolähettimistä 2.4GHz taajuudella, mikä nyt sattuu olemaan se taajuus mitä valtaosa ihmisistä täällä käyttää kopterin lennätykseen. Sinne kun pukkaat 10x laillisen rajan yli tehoa niin alkaa ne radiohäiriöt olemaan ihan todellisuutta, ihan oikeastikin eikä vain kukkahattutätien päässä. Siitähän tämä koko juttu lähti liikkeelle. Minua itseäni ei kiinnosta pätkääkään mitä te sillä 5.8GHz taajuudella teette, minun kopterit ei siitä häiriinny. Mutta 2.4GHz taajuudelle jos tuotte laittomia ylitehokkaita lähettimiä samaan aikaan kun mulla on kopteri ilmassa niin asia onkin ihan eri.

Ei minulla muuta, jatkakaa :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #55 : 07 Syyskuu, 2014, 15:56:17 »
Ehkä Phanton kuskit voi tuoda, mut eipä muilla tulus mieleenkään.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #56 : 07 Syyskuu, 2014, 16:26:53 »

Poissa Vergo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #57 : 07 Syyskuu, 2014, 16:41:12 »
Kukaan ei käytä, eikä suositella käytettäväksi 2.4ghz videolinkkejä.

Yleistä nyt vielä, että kaikki muut ovat väärässä niin alkaa olemaan faktat kunnossa. :) Esim. TBS käyttää melkein ainoastaan 2.4 GHz videolinkkejä, ohjaus on toki tuossa tapauksessa UHF taajuudella.
#kopterit.net / #multikopterit.net @ IRCNet

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #58 : 07 Syyskuu, 2014, 17:22:52 »
Yleistä nyt vielä, että kaikki muut ovat väärässä niin alkaa olemaan faktat kunnossa. :) Esim. TBS käyttää melkein ainoastaan 2.4 GHz videolinkkejä, ohjaus on toki tuossa tapauksessa UHF taajuudella.
Voi herranlettas kun ollaan niin näppäriä, niin näppäriä taas. Täytyy ihan nostaa hattua. Nyt puhutaan SUOMESTA, jossa tuolle taajuudelle ei vaan ole mahdollista saada lupaa. Valitsemalla tuon, oot alttiina wifi:en sekä toisten lentäjien mankkojen häiriöille. 2.4 ghz:in valinta vaan olis hemmetin typerää. Täällä jos haluat lentää todella pitkälle, on 1,3gh sekä uhf loistava valinta. Mainitaan nyt vielä, että juuri siksi koska tuolle taajuudelle saa ihan laillisen luvan 1.5w lähettimelle, niin ei taas yksi näppärä pilkunvääntäjä saa jotain älynleimausta... Oletan että käytetään täällä niitä taajuuksia mitkä ovat sallittuja ja itselle on ihan sama mitä tehoa haluaa käyttää.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #59 : 07 Syyskuu, 2014, 17:29:17 »
Kuka on eka ja kertoo, että olishan olemassa 900mhz videolinkkikin olemassa... Tai ohjaus voi muuttaa kideradioon...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #60 : 08 Syyskuu, 2014, 21:52:05 »
Kuka on eka ja kertoo, että olishan olemassa 900mhz videolinkkikin olemassa... Tai ohjaus voi muuttaa kideradioon...

No mitä vikaa kideradiossa? Eipähän ole yleisimmät fpv taajuudet ainakaan päällekkäin ;D Läpäisykykäkin sopivasti ohjauksella jne... Kyl mä sanon et kideradio on ihan vaihtoehto jos vaan antennille on tilaa 8) Saataa vielä halvalla saadakin käytettynä mikä on plussaa!
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Nikke

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #61 : 11 Syyskuu, 2014, 03:45:19 »
Kiitos avusta ja vastauksista tähän mennessä :)
Mikäli vaihdan ohjauksen 2.4ghz (ostan pelkän controllerin?) tarviitseeko phantomia säätää jotenki tai siihen vaihtaa jokin 2.4 ghz taajuudella toimiva vastaanoton ohjaukselle?
Phantomin nykyinen ohjaus toimik siis stock cobtrollerilla 5.8 ghz taajuudella.
Eilen iltasella vaihdoin omaan Phantom 1:een alkuperäisen radion tilalle FrSkyn X8R-vastarin Taraniksen kaveriksi. Netistä löytyy hyvät ohjeet tuohon hommaan, ja varmaan muunkinmerkkisille radioille. Esim. tässä linkissä on opastettu yksi vaihtoehto kohta kohdalta.
Videota:


Tässä yksi vaihtoehto Taraniksen asetuksiin:



Taranista löytyy kotimaasta vaikkapa VerticalHobbystä, ei tartte viikkoa ootella jostain kaukomarkkinoilta...  :)

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #62 : 17 Syyskuu, 2014, 14:00:25 »
Kuka on eka ja kertoo, että olishan olemassa 900mhz videolinkkikin olemassa... Tai ohjaus voi muuttaa kideradioon...

Sinä.

Poissa mikkis123

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #63 : 18 Syyskuu, 2014, 09:44:32 »
Phantom on täällä vähän niinku Bmw Opel-foorumilla, itsestään epävarmat sällit jaksaa itkeä Phantomin huonoudesta joka säikeessä missä vähänkään mahdollista. Jos keskittyisi muuhunkin kun turhaan lätinään, voi joskus elämä yllättää.

Mietitään vaikka hetki sitä, että jos jätetään käyttäjävirheet "karkaamisista" pois, otetaan muiden valmistajien koptereita yhtä paljon käyttöön kun Dji Phantomeita. Onko aihetta yleistää pelkästään Phantomeiden olevan täysin kelvottomia laitteita?

Kyllä, itselläni on Phantom, ei, se ei ole karannut kertaakaan, en tosin ole lennättänyt kuin n.150 akullista.

Ot:ksi meni mutta niinhän täällä on tapana itkeä joka säikeessä samasta.

Ps. "auto"merkit oli vaan esimerkkinä, en omista kumpaakaan, onneksi.


Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #64 : 18 Syyskuu, 2014, 09:54:47 »
Ei karkaaminen ole Phantomin ongelma, vaan Naza "aivojen". Totta että Walkerassakin on ollut ongelmia. Mitä täältä lukenut, taitavat tippua taivaalta. Ja Naze32:sen yhdessä softaversiossa oli bugi, joka saattoi rykästä kaasun tappiin ja sinne lähti.

Mut onhan se hieman naurettavaa että Dji:n mielestä mitään ongelmaa ei ole, ja kuitenkin noita tapahtuu. Kuulemma käyttäjien virheitä. Itselläni kun lensin Naza:lla katoksen alta, gepsi kadotti hetkeksi yhteyden ja kun sai takas satelliitit, silloin yritti lähteä. Käyttäjän virhe? Mun mielestä täysin moka softassa...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #65 : 18 Syyskuu, 2014, 09:58:29 »
Ei karkaaminen ole Phantomin ongelma, vaan Naza "aivojen". Totta että Walkerassakin on ollut ongelmia. Mitä täältä lukenut, taitavat tippua taivaalta. Ja Naze32:sen yhdessä softaversiossa oli bugi, joka saattoi rykästä kaasun tappiin ja sinne lähti.

Mut onhan se hieman naurettavaa että Dji:n mielestä mitään ongelmaa ei ole, ja kuitenkin noita tapahtuu. Kuulemma käyttäjien virheitä. Itselläni kun lensin Naza:lla katoksen alta, gepsi kadotti hetkeksi yhteyden ja kun sai takas satelliitit, silloin yritti lähteä. Käyttäjän virhe? Mun mielestä täysin moka softassa...
Siinä se kyllä on käyttäjän moka jos GPS päällä pitää katoksen alle lentää. Sehän on itsestäänselvyys että se hukkaa GPS:n siellä.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #66 : 18 Syyskuu, 2014, 10:01:51 »
Gepsi voi kadota ihan puiden välissä tai talojen välissä. Kyllä se on softassa bugi jos ei osaa palautua normaali tilaan gepsin palatessa, vaan haluaa lähteä puskemaan huitsin nevadaan.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa mikkis123

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #67 : 18 Syyskuu, 2014, 10:15:32 »
Lainaus
Eli yhteenvetona, kannattaa jättää tuollaiset phantomit suoraan kaupan hyllyille ja jos välttämättä haluaa valkoisen karkaajan ostaa, ostaa sitten 2.4ghz ohjauksella olevan.

Miksi tässä puhutaan vaan yleisesti Phantomeista, mutta ei Nazasta? Tai miksi ei voisi sanoa, että ihan mikä vaan lentävä laite voi kadota, vaikka Boeing 777 matkustajalentokone.
Kyllä mun puolesta saa haukkua jotakin, jos aihetta on, mutta turha yleistäminen ja höpöhöpö on naurettavaa.

Lainaus
Ehkä Phanton kuskit voi tuoda, mut eipä muilla tulus mieleenkään.

Tästä joku voi kuvitella vielä, että sulla oikeesti on jotain Phantomeita ja niiden omistajia vastaan. Ei sekään haittaa, mutta mikä idea on tällästä kirjottaa?

Tähän loppuu kuitenkin minun "itku" tästä aiheesta, ennenkuin se ehtii kunnolla alkaa.

Lainaus
Gepsi voi kadota ihan puiden välissä tai talojen välissä. Kyllä se on softassa bugi jos ei osaa palautua normaali tilaan gepsin palatessa, vaan haluaa lähteä puskemaan huitsin nevadaan.

Gps voi kadota vaikka olisi miten aukealla paikalla, riittää aurinkomyrsky sopivaan aikaan ja signaalit häviää hetkeksi, eihän se oikeuta laitetta karkaamaan, mulla ei oo tällästä sattunu, enkä tiedä onko softaan tullu muutosta tämän osalta. Auttoikos tässä manuaali-tila jos ehtii NAZA jo päättämään että nyt mennään?


Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #68 : 18 Syyskuu, 2014, 10:30:47 »
Ehkä tosiaan muissakin häkkyröissä on karkailutaipumusta -olisi kiva kuulla mitkä muutkin karkaileavat, mutta ehkä jätämme nyt pois tilanteen: "vain" aurinkomyskyssä ;-)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #69 : 18 Syyskuu, 2014, 10:36:17 »
Kyllä DJI:n tuotteissa GPS:n suhteen on ongelmia, mutta sillon on ainaki turha valittaa jos kone on tilassa jossa se lentää "keskustellen" taivaalle päin ja itse lentää koneen paikkaan jossa taivas ei näy. Vähän ongelmallinen tilanne niiltä osin että laita kone pysähtymään jos GPS katkeaa = tarvitsee sen GPS signaalin. Laita GPS pois päältä esim siirto atti modeen = ehkä paremmin toimiva idea mutta kuinka tämä lentotilan vaihto kerrotaan kuskille. Tulee yllätyksiä lennon aikana kun GPS kytkeytyy pois.

Offtopiciks taas menee. Tuo Phantomien haukkuminen vaan johtuu 99% kokemattomista lennättäjistä. Viimeks toissapäivänä kuulin yheltä jokkis harrastajalta että oli nähny ku kisoissa pieni valkonen quad lens täysiä puuhun. Oli kyselly pilotilla että mitä siinä oikeen kävi niin ei kuulemma oikeen tienny ees laitteesta mitään ja epäili jotain potkurin irtoamista ilmassa.

GPS:ää käyttävä failsafe on mun mielestä fail. Sillon ku koneen yhteys katkeaa kuuluu sen tulla alas eikä alkaa itekseen soveltaa.

Ite en phantomia omista enkä ikinä vapaaehtoisesti tuu omistamaan. Disco Pro kuitenki lentää sillä halvimmalla ja huonoimmalla naza lite m:llä ja toistaiseksi ongelmat 0.

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #70 : 18 Syyskuu, 2014, 10:56:08 »
GPS:ää käyttävä failsafe on mun mielestä fail. Sillon ku koneen yhteys katkeaa kuuluu sen tulla alas eikä alkaa itekseen soveltaa.
Riippuu tilanteesta.

Jos lennetään pellon/aukean päällä, varminta olisi kun kone tulisi itsekseen alas. Jos taas alla on vaikka muutama sata metriä metsää joka suuntaan, mä otan mielelläni riskin rth:n kanssa. On edes teoreettiset mahdollisuudet, että saa koneen takaisin muualtakin kuin puun latvasta. ;D

Tuon kun saisi vielä vaihdettua mankan kytkimellä lennosta...
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #71 : 18 Syyskuu, 2014, 11:12:41 »
Lainaus
Ehkä tosiaan muissakin häkkyröissä on karkailutaipumusta -olisi kiva kuulla mitkä muutkin karkaileavat, mutta ehkä jätämme nyt pois tilanteen: "vain" aurinkomyskyssä ;-)

Kyllä varmasti muutkin karkaa. Itselläni olisi voinut karata disco ja acro naze jos ohjaus olisi katkennut. Ei tarvi jäädä kuin failsafeen hassut kaasut. Tämäkin olisi ollut oma user error.

Lainaus
Ite en phantomia omista enkä ikinä vapaaehtoisesti tuu omistamaan. Disco Pro kuitenki lentää sillä halvimmalla ja huonoimmalla naza lite m:llä ja toistaiseksi ongelmat 0.

Komppaan tuota täysin. Kun perehtyy laitteeseen, niin se toimii. Eniten itseäni kiinnostaisi se, paljonko phantomin runko esimerkiksi värisee kun moottorin laakerit laukeaa. Itselläni on niin huonot kokemukset näistä moottoreista että pakostakin tulee mieleen voiko phantom seota myös värinään. Eräälläkin videolla moottorien ääni phantomissa oli aika hassu. Tällaisiinkin asioihin pitäisi lentäjän osata kiinnittää huomiota.


Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #72 : 18 Syyskuu, 2014, 11:22:49 »
Kuten manuaalissa lukee, gps:n kadotessa tulisi fc:n siirtyä automaattisesti atti lentotilaan. Tuota juuri kokeilin ja siksi katoksen alle lensin. Voisi olettaa että gps:n taas tullessa peliin, palaisi gps tilaan, mutta näin ei vaan tapahtunut. Ainoastaan manual tila toimi ja sai kopun takas hallintaan. Sen jälkeen taisin repiä gepsin pois. Myös kaikki failsafet otin pois.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Nikke

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #73 : 18 Syyskuu, 2014, 12:56:41 »
Minäkin erehdyin hankkimaan Phanttomin ennen kuin tältä foorumilta opin tietämään että mokoman kikkareen omistaminen, hallussapito ja varsinkin käyttö ovat jotakuinkin rikollista puuhaa. Mutta rikoksen tapahduttuahan ei voi vedota tietämättömyyteen. Siksipä nykyisin säilytänkin tuota rakkinetta perunakuopan perimmäisessä pimennossa lukitussa metallilaatikossa tiilikasa päälle ladottuna. Akkukaapelit on oikosuljettu kuopan ympäri kaivettuun maadoituskupariin. Akut on viety naapuripitäjän pankin tallelokeroon, sen avaimen syötin anopin koiralle.

Alkukesällä vielä uskalsin kokeilla lennätystä yön hämärässä, mutta silloinkin oli kypärä päässä, suojalasit silmillä ja kikkare sidottuna millin siimalla isoon petäjään. Ketään ei ollut todistamassa tuota rikosta. Nyt vastuuntuntoni on jo kehittynyt niin korkealle tasolle, etten moista enää ryhtyisi tekemään. Kiitos teille kaikille jotka yhteisvastuullisesti olette valistaneet tietämätöntä ennen isomman vahingon tapahtumista!

Nyt on menossa uuden yhteiskunnallisesti ja kopterifoorumilla hyväksytyn kikkareen rakentaminen. Elinluovuttaja-fanttomi on varmassa tallessa, siitä otan varovasti osia uuteen kopukkaan perunakuopan hämärässä nurkassa. Kertakäyttöhanskoja ja hengityssuojia kuluu. Himmelin valmistuttua tungen sen otsonointikaappiin viikoksi. Radioksi hankin jo Taraniksen. Akut pitää varmaan hankkia uudet. Vaikka väittävät ettei lipo-akuissa muisti-ilmiötä olekaan, en ota mitään riskiä että niihin olisi kuitenkin jäänyt joku muistijälki fanttomista. Toisaalta sitä tallelokeron avaintakaan ei löydy, kun anopin koira oli myyty porokoiraksi Saharaan.

Phanttomin kuoret poltan ensi juhannuksena roviolla. Samalla pyllistän kolmesti kohti Kiinaa. Näillä rituaaleilla luulen sovittaneeni hairahdukseni.  :-[  ;D

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Yhteys Phantomiin katoaa
« Vastaus #74 : 18 Syyskuu, 2014, 13:36:27 »
Hienoa ironiaa ;D ;D
On totta että fantomeita on lennellyt sinne sun tänne, mutta on muistettava että määrällisesti niitä on Suomessa niin maan pirusti.
Tämän takia tästäkin joukosta löytyy jos jonkinmoista sukankuluttajaa. Uskoisin kuitenkin että suurin osa on poliisia pelkäävää kunnon kansalaista.
Yhtä lailla voisi tuomita meidät penteleen motoristit. Aivan pirullisia päristimiä kuulema ovat ja aina lakia rikkomassa.  ::)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Tehot katoaa(video).

Aloittaja El_magico Muu keskustelu

23 Vastauksia
9480 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Tammikuu, 2009, 22:29:01
kirjoittanut El_magico
4 Vastauksia
3078 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Huhtikuu, 2014, 22:59:42
kirjoittanut Makke76
0 Vastauksia
1605 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Heinäkuu, 2014, 20:10:27
kirjoittanut Reijo Karjalainen
9 Vastauksia
4191 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Syyskuu, 2016, 14:36:45
kirjoittanut Kalle Perälä
1 Vastauksia
3109 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Joulukuu, 2017, 21:27:50
kirjoittanut Sute