Tämä lasit-monitori juttu onkin mielenkiintoista. Itse hommasin ensin lasit ja sitten kun niiden kanssa ei meinannut tulla mitään niin monitorin.
Ehkä johtuu siitäkin että lennätän myös muita kuin multikopuja.
Monitorina itsellä on nykyisin BlackPearl
http://www.quadcopters.co.uk/black-pearl-7x22-fpv-lcd-hd-monitor-with-built-in-diversity-receiver-32-channel-58ghz-642-p.aspSiinä on sisäänrakennettuna 2 kpl 5.8 Ghz vastaaotinta (diversiteetti, toimii) ja akku, eli ei tarvitse mitään muuta kuin panna päälle niin kuvaa tulee.
Toisena antennina minulla on Spironet -tyyppinen, saa heti lisää kantamaa, ja suuntaavilla saisi vielä reilusti lisää mutta tuskin on tarvetta 250 kopun kanssa.
En tiedä miten tämä monitori sijoittuu vertailuissa, mutta aika hyvänä pidän, hintaluokassaan. Mukana tullut akkulaturi oli semmoinen että antoi vähän liikaa jännitettä ja akku kuumeni, ovat kuulemma korjanneet asian nykyversioissa. Monitorin valosuoja on jäykkää muovia, kuljetuksen kannalta saisi taiteltava.
Monitorin kanssa tulee eteen se kysymys miten se on liitettynä lähettimeen. Tulee väkisinkin aika painava ja iso kombinaatio. Itsellä sattuu olemaan kaksi Taranista, toisessa on kiinteästi monitori mukana, toinen ilman. Oikeasti hyvä pikakiinnitys on vielä hakusessa, täytynee varteen työstää itse.
Tätä ongelmaa ei lasien kanssa ole, mutta laseissakin on syytä pyrkiä siihen ettei yhtään johtoa tulisi ulos, kentällä tarttuu kaikkeen mahdolliseen.
Lähettiminä olen kokeillut monenlaisia, tähän olen tykästynyt, pelaa ainakin edellämainitun monitorin kanssa
http://www.banggood.com/Boscam-FPV-5_8G-32CH-600mw-Wireless-AV-Transmitter-TS832-p-917263.htmlEi kuumene, näkee kauas kanava-asetukset, spironet-tyyppisellä antennilla tulee kirkasta kuvaa ja hyvällä kantamalla, ei myöskään sekoile Mobiuksen kanssa vaikka niputettuna samaan möykkyyn.
(Ne vanhemman malliset tuulettimella varustetut: en suosittele, vanhemmat/ 200mW : en suosittele)
Kamerat sitten generoivat vaikka minkälaista radiotaajuushäiriösäteil
yä, jopa tämä kaikkien tuntema GoPro, joten videolähetin ja kamera pitäisi oletusarvoisesti sijoittaa mahdollisimman etäälle toisistaan.