Sorry, otsikko on hieman provosoiva
Yleisesti vaan tuntuu olevan kaikkien käsitys siitä että nitrot ovat tehottomia ja kannattaa ostaa sähkö, kun siinä on sitä potkua minkä ehdottomasti tarvitsee näyttävään lennättämiseen
Mutta onko se niin?
Mä itse omistan kolme sähköö ja pari nitroo ja oon tässä parin viime vuoden aikana havainnut, että nitrokopterin lennättäminen on hauskempaa kun vehkeet vaan pelaa.
Tehontuottoa on mukavampi käsitellä ja lennättäminen on jotenkin rennompaa.
Lennättämiseen tulee sekin haastava puoli, että nitroa ei voi repiä samalla lailla kun tehokasta sähkövehjettä ja tämän hallitseminen tuo oman hyvän fiiliksen lennätykseen, jos siinä vaan onnistuu, eli sitä kuuluisaa collective managementtia
Tästä taidosta on myös hyötyä sähkökopujen kanssa.
Nitrokopun ehdottomiin hyviin puoliin kuuluu myös se, että jos haluat lennättää kentällä paljon ja et halua odotella akkujen lataantumista, niin se on mahdollista.
Esimerkkinä vaikka viime Pe, ajoin 6 tankillista putkeen, niin että en pitänyt mitään muuta taukoa, kuin että vaihdoin vastarin akun kerran ja sain lentoaikaa yli 30min.
Saman lentoajan saaminen samassa ajassa sähköllä vaatii melkoisen latauskaluston, taikka ison kasan akkuja, jotka kuitenkin joutuu sitten lataamaan seuraavaa kertaa varten.
Totta on että tänäpäivänä nitrolla lentäminen ei ole halvempaa ja tekniika on paljon haastavampaa kuin sähköissä, mutta se voi olla myös mielenkiintoisempaa kuin pelkkä patterin liittäminen laturiin ja odottelu.
Näistä jutuista on ollut monesti puhetta nitrolennättäjien kanssa ja fiilikset ovat olleet samansuuntaisia, vai onko näin?
Sähkömiehetkin voi kommentoida, että kun ne on niiiin ärsyttäviä ja limasia, sekä tehottomia
Noh, tulipahan nyt sanottua...