4C latausvirralla se varmaan tule täyteen alle 10 min, vaimitäseon. Siinä kun on kaks akkuparia yhtäaikaa 4C latauksessa niin alkaa olemaan jo semmonen tahti päällä ettei siinä ehdi lennättämään ja vaihtamaan akkua enää nopeammin mitä laturi pukkaa täyteen. Ja tuohonhan riittää yks 2600 kipori vielä pyörittämään latauskalustoa.
No tehoistahan tässä olu jo puhetta että ne riittää kyllä nitroillakin. Mutta jos haluaa repiä niin silloin sähkö on jo menny nitrosta edelle, niinkuin oli jo todettu. Mutta lentoaika ja akkujen kapasiteetti tulee varmasti parantumaan tulevaisuudessa akkuteknologian kehittyessä. Samalla latausaika lyhentyy laturien ja akkujen kehittyessä. Hinnat tulevat myös alas. Nitropuolella lupapolitiikka tuntuu olevan menossa tiukempaan suuntaan ja harrastelijamäärän laskiessa todennäköisesti hinnat ei ole tulossa alas. Tällä perusteella sanoisin että kyllä se kehitys on menossa sähkön eduksi aina vain enemmän.
Kumma juttu kun mä en saa 4c latauksella ikinä akkuja ladattua alle 10 min. En välttämättä edes 15:ta minuutissa, ihan sama onko kyseessä uudet tai vanhat akut.
Jos odottelet että akkuteknologian kehityttyä saat enemmän milliamppeereita samaan kokoon ja näin pidempiä lentoaikoja, niin ei kannata pidätellä henkeä
Se mitä varmasti tulee tapahtumaan muutamana seuraavana vuotena, on se että C arvot nousee ja akkujen kestävyys paranee, mutta tämä ei tarkoita pidempiä lentoaikoja vaan ihan jotain muuta.
Onhan se tehokas sähkökin tietty hauska laite, mutta n. 3min riemu on aika lyhyt.
Ja nitron lupapolitiikka ei ole menossa tiukempaan suuntaan, siihen tarvitsee vain sen luvan.
Vai onko joku uusi laki taas tulossa mistä en ole kuullut?
Selvähän se on että sähköt yleistyy entisestään, kun ne on ainakin halvempia valmistaa.
Älkää nyt myöskään luulko ettenkö tykkäisi patterivehkeillä lennellä, mutta hyvä herätellä että on muitakin vaihtoehtoja. Suomessa yleinen käsitys alkaa olla, että ei kai näillä nitroilla nyt kukaan enään lentele?