Kirjoittaja Aihe: CO-Comanchen elektroniikkaboksi sanoi sopimuksen irti.  (Luettu 5927 kertaa)

Hannu

• Vieras
CO-Comanchen elektroniikkaboksi sanoi sopimuksen irti.
« : 28 Elokuu, 2008, 14:21:21 »
Pikaisen perehtymisen jälkeen päättelin, että se vastaanotin-gyro-nopeudensäädin on ongelman syy. Ei siinäkään päällepäin mitään vikaa ole, huonoja juotoksia tai mustuneita komponentteja, mutta se vain vilkuttaa punaista ja vihreää vuorotellen, kun kytken sähköt. Lähetin voi tietysti kanssa toimia väärin, mutta ainakin se jotain lähettää, koska radio menee mykäksi jos sen tuo lähelle antennia. Onkohan noissa jotain tunnettuja tyyppivikoja, jonka voisi korjata, vai panenko uuden suoraan tilaukseen. Se tuntuu vain olevan melkein viiden kympin osa, joten pienen vaivan voisi korjaukseenkin nähdä. Minulla ei ole aavistusta mistä se on ottanut nokkiinsa, helikopteri toimi täydellisesti kun lopetin lentämisen ladatekseni akun ja seuraavana päivänä se oli rikki. Pahemmasta kaputistakin on jo tovi, niin pahaa ei ole ollutkaan, että olisi rikkonut muuta kuin laskutelineet ja lapoja.

Jos nyt tilaa, kannattaakohan siihen samalla tilata metallinen roottorin pään osasarja, vai onko se melko kokemattomalle pilotille samanlaista turhaa hifistelyä kun titaaniset fillarinosat?

Hannu

• Vieras
Vs: CO-Comanchen elektroniikkaboksi sanoi sopimuksen irti.
« Vastaus #1 : 06 Syyskuu, 2008, 10:44:26 »
Sain ne kamat, eikä vika ollutkaan siinä elektroniikkayksikössä. Lähettimen on siis pakko olla sökö. Avasin sen, ja tuntuu olevan järkyttävää laatua. Muovin sulamisjäljistä päätellen se on ollut linjalta tullessaan viallinen ja joku on kolvilla korjannut sitä. Parantelin muutamaa huononnäköistä juotosta, mutta ei vaikutusta. Jotain se lähettää, koska radio menee mykäksi kun tuo lähettimen radion viereen, mutta uusikin elektroniikkaboksi vikuttaa punaista ja vihreää.

Nyt sitten lähetintä metsästämään. Olisi sittenkin pitänyt tilata koko sarja.

juhpal

• Vieras
« Vastaus #2 : 06 Syyskuu, 2008, 13:09:40 »
Pikaisen perehtymisen jälkeen päättelin, että se vastaanotin-gyro-nopeudensäädin on ongelman syy. Ei siinäkään päällepäin mitään vikaa ole, huonoja juotoksia tai mustuneita komponentteja, mutta se vain vilkuttaa punaista ja vihreää vuorotellen, kun kytken sähköt. Lähetin voi tietysti kanssa toimia väärin, mutta ainakin se jotain lähettää, koska radio menee mykäksi jos sen tuo lähelle antennia. Onkohan noissa jotain tunnettuja tyyppivikoja, jonka voisi korjata, vai panenko uuden suoraan tilaukseen. Se tuntuu vain olevan melkein viiden kympin osa, joten pienen vaivan voisi korjaukseenkin nähdä. Minulla ei ole aavistusta mistä se on ottanut nokkiinsa, helikopteri toimi täydellisesti kun lopetin lentämisen ladatekseni akun ja seuraavana päivänä se oli rikki. Pahemmasta kaputistakin on jo tovi, niin pahaa ei ole ollutkaan, että olisi rikkonut muuta kuin laskutelineet ja lapoja.

Jos nyt tilaa, kannattaakohan siihen samalla tilata metallinen roottorin pään osasarja, vai onko se melko kokemattomalle pilotille samanlaista turhaa hifistelyä kun titaaniset fillarinosat?

Itse tilasin juuri Lama V3:een nettikaupasta www.aerotronic.nl/en/

http://aerotronic.nl/en/upgrades-74/all-coaxials-95/extended-alu-inner-shaft-464.html <-tämän

Elis siis kannattaa tilata tuo xtremen extended inner shaft, sillä se on huomattavasti eskyn alumiiniosaa parempi. Se on hieman pidempi, jolloin lavat eivät osu yhteen! Suosittelen! Myös alumiininen swashplate on jees päivitys.

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #3 : 06 Syyskuu, 2008, 22:08:26 »
Sain ne kamat, eikä vika ollutkaan siinä elektroniikkayksikössä. Lähettimen on siis pakko olla sökö. Avasin sen, ja tuntuu olevan järkyttävää laatua. Muovin sulamisjäljistä päätellen se on ollut linjalta tullessaan viallinen ja joku on kolvilla korjannut sitä. Parantelin muutamaa huononnäköistä juotosta, mutta ei vaikutusta. Jotain se lähettää, koska radio menee mykäksi kun tuo lähettimen radion viereen, mutta uusikin elektroniikkaboksi vikuttaa punaista ja vihreää.

Nyt sitten lähetintä metsästämään. Olisi sittenkin pitänyt tilata koko sarja.

Minulla olisi ylimääräinen Eskyn nelikanavainen ohjain (35 Mhz, ilman kidettä). Olen käyttänyt sitä Phonixin kanssa, mutta uuden ohjaimen myötä se on tarpeeton.  Voisin luopua siitä hintaan 10€ . Ilmoita, jos olet kiinnostunut.

Hannu

• Vieras
« Vastaus #4 : 07 Syyskuu, 2008, 22:00:08 »
Minulla olisi ylimääräinen Eskyn nelikanavainen ohjain (35 Mhz, ilman kidettä). Olen käyttänyt sitä Phonixin kanssa, mutta uuden ohjaimen myötä se on tarpeeton.  Voisin luopua siitä hintaan 10€ . Ilmoita, jos olet kiinnostunut.

Tuohon hintaan olen hyvin kiinnostunut. Missäpäin tuo on, tulenko hakemaan vai panetko postiin? Yhteystiedot voit lähettää hannunroskaposti at netscape.net.

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #5 : 07 Syyskuu, 2008, 22:10:01 »

Tuohon hintaan olen hyvin kiinnostunut. Missäpäin tuo on, tulenko hakemaan vai panetko postiin? Yhteystiedot voit lähettää hannunroskaposti at netscape.net.

Asun Helsingissä. Voin postittaakin, mutta postikulut ei kuulu hintaan :)

Jos haluat postitse, laita yhteystiedot minulle vaikka yksityisviestinä.

Hannu

• Vieras
« Vastaus #6 : 08 Syyskuu, 2008, 22:00:44 »
Saitko sen viestin? Se lähti jotenkin hämärästi, eikä näy lähetettyjen kansiossa, mutta en tiedä onko se kenties tälle foorumille tyypillistä.

Poissa Hermis

• Moderator
« Vastaus #7 : 08 Syyskuu, 2008, 22:10:05 »
Saitko sen viestin? Se lähti jotenkin hämärästi, eikä näy lähetettyjen kansiossa, mutta en tiedä onko se kenties tälle foorumille tyypillistä.
On. Pitää pyytää raksilla ruutuun kopio lähetettyihin, muuten ei näy.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #8 : 09 Syyskuu, 2008, 20:11:30 »

Terve,

Viesti tuli perille ja laitoin puhelinnumeron paluupostissa.

Hannu

• Vieras
« Vastaus #9 : 12 Syyskuu, 2008, 10:27:30 »
Elis siis kannattaa tilata tuo xtremen extended inner shaft, sillä se on huomattavasti eskyn alumiiniosaa parempi. Se on hieman pidempi, jolloin lavat eivät osu yhteen! Suosittelen! Myös alumiininen swashplate on jees päivitys.

Joo, täytynee hommata hieman parempia osia, kun saan torpattua nykyisen varaosavaraston atomeiksi. Millaisissa tilanteissa nuo lavat osuvat yhteen? En ole itse huomannut ongelmaa omassa rauhallisessa lentämisessä.

Hannu

• Vieras
« Vastaus #10 : 18 Syyskuu, 2008, 13:00:27 »
Sain Picoflyn lähettimen ja Comanche otti asunnon ilmaherruuden banaanikärpäsiltä takaisin. Nyt on sitten varaosia laatikot täynnä. Ne muut varmaan tulevat tarpeeseen, mutta se elektroniikkaboksi tuskin heti hajoaa (tai kuka sitä näistä halpiskinkeistä tietää, muutama viikko sitten olisin voinut sanoa täsmälleen samat sanat lähettimestä).

Tuossa juttuja lukiessa sain sen käsityksen, että nuo Eskyn pienkopterit saisi lentämään 2,4 GHz:n merkkilähettimilläkin. Olisikohan missään märin järkevä ajatus ostaa kunnon lähetin, esimerkiksi Futaban tai Spektrumin 7 kanavainen 2,4 GHz:n laitte, ja Comancheen 2,4 GHz:n elektroniikkaboksi. Olisi sitten hieman rautaa valmiina, kun ostan isomman kopterin.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
57 Vastauksia
41846 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Maaliskuu, 2009, 20:11:22
kirjoittanut Toppahousu
5 Vastauksia
2557 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2009, 09:40:29
kirjoittanut znake
0 Vastauksia
1993 Lukukerrat