Yritän nyt jotain vastata
Tiiä sitte vastaanko kysymyksiin
Periaatteessa lapojen pituus tekee kopterista hitaamman. Mutta säädöillä voidaan vaikuttaa kuinka nopeasti se liikehtii käskystä.
Mutta aina isompi roottori on epäherkempi reagoimaan ulkosille vaikutuksille, eli tuuli. Siihen säädöillä ei voi vaikuttaa.
Yleensä lapojen pyörivä liike tekee kopterista muusia, ei niinkään rungon oma paino, vaikka sekin kyllä.
Pidemmät lavat tykkää pyöriä kauemmin vaikka moottori olisi ennen maahan osumista sammutettu.
Ei kopteri ole sen torppiherkempi koon takia. Mutta pienempi/halvempi kopteri on kivempi hajottaa
Ja aina isompi puu mätkähtää maahan rajummin.
450 ja 500 kokoisen kopterin kokoero on yllättävän suuri, vaikka paperilla ei siltä tunnu.
Myös osien hinnassa on eroa.