Kiitoksia kommenteista ja henkisestä tuesta
patse : Aurinkopilkut vaikuttavat aika epätodennäköiseltä, sillä edellisenä päivänä kaikki toimi normaalisti ja kulloinkin satelliitteja oli lukituksessa neljätoista.
Mh : Painovoima voittaa aina
Petsku : Ennenkuin vetäsin failsafen päälle kopteri oli jo moneen otteeseen todella kallellaan.
338federal : Samaa olen tutkinut ja pitää vielä tutkia lisää.
zak69 : Itsellä ei ole kuin positiviisia kokemuksia phantomista, ilman mitään ongelmia.
mikek : Totta, ei ole liikaa luottamista softaan.
BigdaddyJ : Pistän kuvan alas. Mutta ottaen huomioon, että edellisenä päivänä kaikki toimi täydellisesti. Enkä muuttanu mitään asetuksia.
Vipe83 : Todella! Muutama nousu / lasku ja edellisen päivän noin puolen tunnin lento oli takana. Firmware oli uusin. Kyllä laitoin failsafen päälle ja kaikki oli säädetty tarkasti keskelle oikeaa aluetta. Myös näytöllä tuli lukemaan failsafe. Totta, haluan itsekin kaivaa selvyyden vaati mitä vaati!
bk_t : Itsellä kokemukset painottuu lähinnä DJI:n vehkeisiin. Gps:n kanssa ei ole aikaisemmin ilmennyt mitään ongelmia. Totta, että ensilennoille kannattaa mennä etäiselle pellolle minimoidakseen mahdolliset vahingot.
Johny : Kyllä odotin gps:n lockin. Saatavilla oli 14 sateellittia. Kyllä vaikuttaisi olevan jonkinlainen paikannusongelma.
Koippa : Gainit oli säädetty ohjeiden mukaan. Totta, mutta olen kyllä omasta mielestä tietoinen mitä tein. Valmistauduin huolella ja kävin kaiken läpi useaan otteeseen. Tässä tilanteessa oli todellakin liian luottavainen flightcontrolleriin, vaikka hinta onkin kallis se ei silti takaa mitään.
mikek : Runko on kyllä tehty niin ettei tärinä pääse vaikuttamaan kompassiin.
Mielenkiintoisen tästä tekee myös se, että tämä vaikutti jotenkin myös gimbalin toimintaan. Näin kuinka näytössä kuva ei pysynyt täysin mukana menossa, osoittaen välistä liian ylös tai liian alas. Kokoajan oli käytössä fpv-moodi gimbaalissa. Myös ihmetyttää se, kun jossain vaiheessa vaihdoin gps-atti tilaa oli kummassakin kohtaa gps, mutta muutaman vaihdon jälkeen meni taas atti-tila päälle.
Akku näyttää jännitemittarilla mitattuna 24,1v, mutta lipotesterillä testattaessa ei mitään. Akku on ollut kokoajan lipopussissa ammuslaatikon sisällä ulkona. Miten kannattaisi hävittää akku?