Kirjoittaja Aihe: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto  (Luettu 72065 kertaa)

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #175 : 18 Huhtikuu, 2015, 13:27:04 »
'
Juuri noin, valistamalla. Eikä niin että mun tapa on ainoa oikea ja jos joku muu tekee muulla tavoin, on täysi mäntti joka ei ymmärrä mistään mitään. Sitäkin henkeä valitettavan usein tapaa... Hyvänä esimerkkinä se aina jankutettu simulaattori; en ole ainoa joka ei siihen tietokonepelaamiseeen syty ei sitten millään. Itse opin kopun pitämään ilmassa mikrokopterin avulla, se oppi oli helppo siitä siirtää isompaan ja homma pysyi turvallisena. Lisäapuna oli vielä aluksi Flymentor joka sekin aiheutti suoranaista halveksuntaa osaajien keskuudessa, mieluummin olisivat nähneet mun koterini maassa palasina kuin ilmassa leijumassa :o
Ja eikös näitä "vakauttajia" oo jo jokaises ns. paremmis gyröis ja ne on nyt ihan ok ;D ;D ;D
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #176 : 18 Huhtikuu, 2015, 18:20:11 »
Jos joku haluu treenata puolipiro flippi niin tehkööt. Torppi seurauksena niin eipä tee toista kertaa. Mulla toi tulee testiin kuiten heti. Videoo tulee varmaan torpeista johtuen rescuemodesta tai sitten kopun pelastuksesta. Sen näkee sitte. Mulla on 700 allun runko ja orkkis elektroniikka jos siihen sitten laittaa ylijääneen silverin. Mini 450 sporttiin. 800 ja 450L saa neon aluks.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #177 : 20 Huhtikuu, 2015, 22:12:44 »

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #178 : 20 Huhtikuu, 2015, 22:23:42 »
Olipa harvinaisen huono demo, kaikki paikalta ja selältä.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Paikalla TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #179 : 20 Huhtikuu, 2015, 22:27:28 »
Eipä toi oikeen kerro mitää.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #180 : 21 Huhtikuu, 2015, 10:19:30 »
Joo o. Olishan tuo demo pitäny olla joka asennosta. ja vielä oikeinpäin leijutuksestakin, pakostakin joskus tulee vahingossa väärää vipua vintattua.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #181 : 21 Huhtikuu, 2015, 10:21:41 »
Firman edustaja kommentoi tota Helifreakissä että halusivat vain selkeästi demota miten tuo toimii (sormet irti tikuista) ja toimii kyllä mistä asennosta vain.

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #182 : 21 Huhtikuu, 2015, 10:41:19 »
Kyllähän noitten pitäs tehä video missä se rescue vedetään kunnon hardcore 3D näppäilyn lomassa. Tossa anturit annetaan rauhottua niin varmasti toimii.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #183 : 21 Huhtikuu, 2015, 11:04:40 »
Pirotictoc matalalla ja näpit irti.... hmmm, taitaa maa pelastaa
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #184 : 21 Huhtikuu, 2015, 11:12:42 »
no en mä usko että se välttämättä siitä sekoaa. ei kai se nyt tässä ollu pointti. eiköhän noi oo sen miettiny :o pointti oli se että se on ennalta arvaamaton mitä se tekee ja orientaatio menee.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #185 : 21 Huhtikuu, 2015, 11:33:45 »
Aika selkeältähän tuo vaikutti. Vivusta niks ja kopteri oli oikeinpäin. Ei tuossa kummosia tarvi tehä että orientaatiosta pääsee kiinni. Ja ei se tunnu ennalta arvaamattomalta jos sen käyttöä harjoittelet ja opettelet miltä se tuntuu ja miten siitä toivutaan. Ei tätä ole tarkoitettu niille jotka sitä ei halua käyttää :D

Eikä ne anturit siitä HC 3D pyörittelystä sekaisin mene. Pysyyhän ne mukana muissakin koptereissa. Ainut mitä niiden antureiden tarvii tehdä on pitää sisäinen keinohorisontti tasallaan kopterin pyörityksessä. Se jos ei onnistu niin silloin kopteri ei kykene kääntämään itseään takaisin oikein päin. Ja jos se ei onnistuisi niin täällä ei olisi yhtään itsekseen itseään suoraan oikaisevaa multikopteria. Niissä jos keinohorisontti lähtee kallistumaan johonkin suuntaan niin eihän ne pysähtyis ikinä.

Ainut mitä tämä pelastustoiminto ei estä on se että pilotti tekee jotain ihan muuta tyhmää kuin tikkuvirheen ilmassa, eli lentää väärässä paikassa tai huonoissa oloissa tai muuten vaan vaarantaa itseään tai muita. Se nyt on asia mitä ei tekniikalla voi korjata, ainakaan vielä. Ja sitten te vasta itkette kun tekniikka estää senkin :D
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa VilleJJR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #186 : 21 Huhtikuu, 2015, 11:45:22 »
...pointti oli se että se on ennalta arvaamaton mitä se tekee ja orientaatio menee.

Eikös tätä kuulu käyttää nimenomaan sit vasta kun se orientaatio on jo mennyt?

Olin alkuun pitkälti sitä mieltä et tällainen on ihan jees toiminto mut toisaalta tätä tullaan varmasti käyttämään räikeästi väärin, mikä kasvattaa riskejä ihan kuten täällä on kommentoitu. Mut jos tätä käyttää kuten holdia ja silti toinen sormi kokoajan oikealla holdilla valmiina ni en näe tuossa paljoa kritisoitavaa.
Protos Max VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

Poissa Petteri V.

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • Kelkkareitit.fi
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #187 : 21 Huhtikuu, 2015, 11:48:26 »
no en mä usko että se välttämättä siitä sekoaa. ei kai se nyt tässä ollu pointti. eiköhän noi oo sen miettiny :o pointti oli se että se on ennalta arvaamaton mitä se tekee ja orientaatio menee.

Minä kun olen ymmärtänyt, että rescueta olis tarkoitus käyttää siinä vaiheessa kun se orientaatio on jo mennyt. Ei silloin enää joku ennalta arvaamaton kiepsautus haittaa. Pääasia että tietää kopterin olevan taas oikeinpäin ja saaneen hieman ilmaa alleen jotta voi yrittää ottaa sen taas haltuun.

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #188 : 21 Huhtikuu, 2015, 11:53:11 »
Minä kun olen ymmärtänyt, että rescueta olis tarkoitus käyttää siinä vaiheessa kun se orientaatio on jo mennyt. Ei silloin enää joku ennalta arvaamaton kiepsautus haittaa. Pääasia että tietää kopterin olevan taas oikeinpäin ja saaneen hieman ilmaa alleen jotta voi yrittää ottaa sen taas haltuun.

Aika hyvä pointti puolustukseksi ;D

Mää mistään edelleenkää mitn tiiä, mutta mua on arvelluttanut tuossa eniten miten se tappaa vauhdin ja kuinka luotettavasti.

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #189 : 21 Huhtikuu, 2015, 11:58:06 »
no piti vedota myös tohon väärinkäyttöön mutta jäi kirjotuksesta pois. mähän laitoin tossa jo eesimerkin HF:stä ku joku odotti ku kuutanousevaa että pääsee väärinkäyttämään :D

mä oon vaan siitä periaatteesta erimieltä että ohjaus pitäis olla pilotilla. kyllä tolla voi saada jonkun torpin pelastettua mutta mitä ku lennät kohti jotain settiä ja sekoaa suunnat. vauhtia on paljon ni vedätkin vahingossa ton etkä holdia jolla menis luultavasti tonttiin. nyt tuleekin syliin.

joo on vahvaa jossittelua ja lento jo lähtökohtasesti ihan väärin mutta periaatteessa ihan mahdollista.
« Viimeksi muokattu: 21 Huhtikuu, 2015, 12:01:49 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #190 : 21 Huhtikuu, 2015, 12:05:22 »
Kyllä juuri näin.

Itse hieman ihmettelen kun jenggi täällä jo "ylisää" ko toimintoa, vaikka kukaan täällä ei edes ole ko. neoa edes nähneet.

Mä oon aina ollu autopilotteja vastaan, olipa uusinta uutta tai vanhaa
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #191 : 21 Huhtikuu, 2015, 12:05:55 »
En usko että se sitä vauhtia mihinkään tappaa, paitsi sillon jos se on suoraan alaspäin. Käytännössähän siinä pitäisi olla gepsi mukana että se pystyisi mittaamaan oman nopetensa. Mikään kiihtyvyysantureihin perustuva järjestelmä ei pysty ylläpitämään järkevää estimaattia kopterin nopeudesta.

Sehän tässä vähän mietityttää että millä uudelle jantterille iskostetaan päähän että kopteria pitää pelätä aina kun se tulee itseään päin, jos normitorpin pelastaminen on noin helppoa. Toisaalta, jos on muutenkin oppinut sen että itsensä tai kenenkään muun ihmisen tai omaisuuden lähellä ei saa lentää niin ongelmaahan ei ole. Vaikka se tulee kovaakin kohti niin etäisyyttä pitäisi olla aina niin paljon että sen siitä saa napattua vielä kiinni. Eikä ole merkitystä tuleeko itseään kohti vai jotain muuta henkilöä tai omaisuutta kohden. Jos tuota sääntöä ei noudata niin turha sitä on mistään muustakaan turvallisuudesta meuhkata.

En minä tässä ominaisuudessa muuta vikaa näe kuin sen että turva-alueet täytyy olla entistäkin suuremmat. Se tekee kopterista helpommin pelastettavan mutta myös vaarallisemman. Jos tämän tiedostaa ja toimii sen mukaan niin homma ok.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #192 : 21 Huhtikuu, 2015, 12:15:21 »
Noo mä oon "ylistänyt" siksi, kun monet tuomitsee ko toiminnon yhtään siitä enempää tietämättä.
Eli, olen yrittänyt pitää tasapainoa yllä :D
Jos sitä voi haukkua, sitä voi myös kehua samalta pohjalta :)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #193 : 21 Huhtikuu, 2015, 12:31:13 »
Jos joku vetää pirotokkii niin ei tarvi mitään apuja. Tää on just niinkö mulle tehty. Taivaslentoo menään ja ei uskalla mitään uutta. Tää saa uskaltamaan ja ehkä torppaamaan.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Paikalla TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #194 : 21 Huhtikuu, 2015, 16:59:42 »
Tars nähä lämä-tiskissä vedetystä tilanteesta tehty "päästin tikut irti ja nykäsin vivusta" :)

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #195 : 21 Huhtikuu, 2015, 17:33:23 »
Jos joku vetää pirotokkii niin ei tarvi mitään apuja. Tää on just niinkö mulle tehty. Taivaslentoo menään ja ei uskalla mitään uutta. Tää saa uskaltamaan ja ehkä torppaamaan.

TÄ?????? Ai jos osaa pirotictoccia niin ei tule ikinä virheitä??? Nyt oikeesti jäpät!

Eli summasumnaarum: Toiminto ei ole tarpeellinen 3D-piloteille, mutta taivaskaartelioille kyllä.

Nyt on kaikki tyytyväisiä.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #196 : 21 Huhtikuu, 2015, 21:16:22 »
Hehe
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #197 : 29 Huhtikuu, 2015, 12:48:59 »
Uutta videota:


Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #198 : 29 Huhtikuu, 2015, 14:14:26 »
Taas sama juttu staattisesta tilasta kaikki. Ei tollasissa tilanteissa tarvi ikinä käyttää rescuee. Haluun nähdä pinnassa vedettyä piroflippiä ja siitä kesken liikkeen rescue päälle. Toi niin myyntisaibaa että.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa VilleJJR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #199 : 29 Huhtikuu, 2015, 14:40:11 »
Kohdassa 1:42. Ei nyt sentään Pflipistä mutta keskeltä rainbowta kuitenkin. Mut joo, en o itekään tuosta vielä vakuuttunut :)
Protos Max VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
22 Vastauksia
13360 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2013, 23:15:10
kirjoittanut 3J
0 Vastauksia
3416 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2016, 14:02:06
kirjoittanut VERTICAL