Kirjoittaja Aihe: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto  (Luettu 72136 kertaa)

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #25 : 10 Marraskuu, 2014, 10:30:37 »
Kyselin mikadolta että koska tulee. Ei vielä tietoo. Testin alla on. Eiköhän se tule kesäksi 2015. Nyt kun sais 1m pehmeää lunta niin ehkä pelastaa jotain
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #26 : 10 Marraskuu, 2014, 17:31:54 »
 ;) ;) ;) Minusta paras pelastus toiminto on LOMPSA ;) ;) ;)
Sillä saa kopun pidetyä ehjänä 8)


Toinen on se, että kun on tarpeeksi hilloo ilmassa niin pysyy temput tunnetuissa. :-[
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #27 : 10 Marraskuu, 2014, 17:50:14 »
Toinen tykkää tyttärestä, toinrn äidistä. Ei pifä Matti urautua ja kahtella vaan sitä mitä itte tekee ja tuntee, kantsii joskus miettiä laatikon ulkopuoleltakin ;)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #28 : 11 Marraskuu, 2014, 13:23:01 »
Edellisen kommenttini esitin lähinnä kevennyksenä. En halunut kenellekkään hernettä nenään mutta niin taisi kuitenkin käydä.


Tuo pelastustoiminto on milestäni yli hypetetty. Mikado joutuu kutenkin kehittämään sellaisen markkinoiden painostamana.
Mikäli lentotaito ja sen kehitäminen on harastuksen pääasia ei tuollaisista toiminnoista ole mielestäni mitään hyötyä.

Moni tietysti haluaa kopun joka on helppo lennättää eikä mene rikki.
Tällaisia laitteitahan nuo RTF multit vissiin ovat.


Pahin skenaario nykypäivän kehitykselle on se, että uusi harrastaja ostaa 700 kokosen RTF kopun ja alkaa lennättää sitä asutus alueella.


Tekniikkahan mahdollistaa se että kopu tekee piroflippiä paikoillaan kytkintä kääntämällä.


Itse en halua tällaisia laitteita kentälle. Markkinamiehet ovat kuitenkin ovat toista mieltä.



Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #29 : 11 Marraskuu, 2014, 13:35:25 »
hyvin sanottu!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #30 : 11 Marraskuu, 2014, 18:10:53 »
Jenkit on hyvinkin innoissasn noista, en tajua miksi. Voihsm toki olla että jos koittais niin tajuais. Jos tolla yks logon torppi säästyis ni vois toi lompsakin kiinnostua :)

Ja ei mulla o palkokasvia sieraimessa, oo Matti huoleti :)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #31 : 11 Marraskuu, 2014, 19:08:51 »
Huonosti sanottu, mun mielestä :) Ainahan niitä tampioita löytyy vaikka olis mikä. Mutta, oikeille harrastajille tämä on hyvä juttu, ja kukkarokin tykkää, eikä tarvi niin usein kasailla koptereita :)
Eikä tuo edes ole mikään lentoautomaatti. Kunhan kääntää kopterin oikeinpäin. Se on jo paljon se, eikä enempää kai kukaan veepaarilta odotakkaan.
Nokan suunta ja lapojen kulmat ilmeisesti jää lentäjän huoleksi edelleen.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #32 : 11 Marraskuu, 2014, 19:33:10 »
En oikein ymmärrä totan toimintoa. Jos se vaan kääntää oikeinpäin niin mitä hyötyä siittä on. Jos pelastus toiminto ei hallitse korkeutta ei se välttämättä pelasta kopua. Monasti itsellä kuun kopu lähtee käsistä niin ollaan inverted peruutus liikeessä matalalla ja vauhtia on paljon. Niissä tilanteissa ei pelkkä kääntö riitä. Pelastuksen täytyisi osata vakauttaa kopu leijuntaan eli sen täytyisi hallita suunta, korkeus ja nopeus.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #33 : 11 Marraskuu, 2014, 19:51:52 »
Tuskin toi toiminto on tarkoitettukaan pro miehille. Varmaan kohderyhmänä leijuttelijat ja hieman edistyneemmät, voisin kuvitella. Jos harjoittelet vaikkapa inverttinä leijutusta, niin saattaa olla hyötyä jos napista saa kopterin oikein päin kun tuntuu että lähtee karkaamaan. Mutta enemmän tää haiskahtaa kyllä markkinointikikalta, kun miltään oikeasti torppeja ja rahaa säästävältä ominaisuudelta.

*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #34 : 11 Marraskuu, 2014, 19:58:20 »
Jos lentää vaikka liian kaukana ja menettääkin käsityksen kuinpäin se on. Siinä hyvä.
Ja ei sen mun mielestä tarvi kopteria pelastaa siltä jos metrissä kikkailee. Se on tietoinen riski. Mutta jos harjoittelee jotain ylempänä, se on tietoista harjoittelua se. Ja siinä hyvä. Riittää se että saa oikeinpäin ja laittaa pikkusen pluskulmia. Siitä jo pitää pystyä itse pelastamaan.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #35 : 11 Marraskuu, 2014, 20:08:12 »
Vee on asian ytimessä. Ei tää tohtoria auta kun kolmessa millissä tehdään aile-tikitoolkkia mutta jos joku vähemmän pörräävä harjoittelee samaa 10 metrissä niin voi olla jo ihan hyötyä.

Tekniikka menee eteenpäin, kai se oli samanlaista kun fbl-gyro tuli... "TANKO SE OLLA PITTÄÄ!"

Ei kai me kopteristit olla näitä "näin me o aina enneki tehty"-jarruja... ;)

Poissa Konna

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Do yourself a favor and buy premium electronics!
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #36 : 11 Marraskuu, 2014, 20:34:19 »
Keskustelu tiivistyy...  8)
Mikado Logo 700, Mikado GLOGO 690SX
Mikado Logo 550SX, Mikado Logo 480 XXtreme,
Mikado Logo 200,Goblin thunder sport 700,
Gaui NX4 -- Ja styroksipaaleja :D
Mikado Vbar Control Touch

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #37 : 11 Marraskuu, 2014, 20:36:47 »
Ei tää nyt nuin kiihkeää ole :D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #38 : 11 Marraskuu, 2014, 21:40:02 »
Kyllä tosta varmaan olis iloa jos harrastuksen alusta asti opettelis käyttämään. Tosin kaikki itestä johtuneet torpit tulee niin sekunnin sadasosassa etten usko et mitään apua olis  ;D

Kävi tossa kesällä kun ajelin multilla apinarallia lujaa ja sit lähti lapasesta ja vetäsin "holdin" mut vivun takana olikin return home. No sehän pysähty ku seinään ja veti ittes vaateriin. Hetken ihmettelin mitä vi**ua ;D hämäännyksen jälkeen manuaali päälle ja meno jatku.
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #39 : 11 Marraskuu, 2014, 21:41:02 »
Mitää poppareita tarvita..... ;D

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #40 : 11 Marraskuu, 2014, 21:42:18 »
Kävi tossa kesällä kun ajelin multilla apinarallia lujaa ja sit lähti lapasesta ja vetäsin "holdin" mut vivun takana olikin return home. No sehän pysähty ku seinään ja veti ittes vaateriin. Hetken ihmettelin mitä vi**ua ;D hämäännyksen jälkeen manuaali päälle ja meno jatku.


Multissa sulla onkin autopilotti joka tekee ton. 3D kopussa pitäis olla 3D autopilotti!
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #41 : 11 Marraskuu, 2014, 21:48:35 »

Multissa sulla onkin autopilotti joka tekee ton. 3D kopussa pitäis olla 3D autopilotti!

Juu niin on. 3D autopilotteja ei haluta. Muuten porukka vaan ohjelmoi kaikkea coolia pyöritystä läppärillä ja on lennättävinään  ;D  ;D
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #42 : 11 Marraskuu, 2014, 22:20:16 »
Juu niin on. 3D autopilotteja ei haluta. Muuten porukka vaan ohjelmoi kaikkea coolia pyöritystä läppärillä ja on lennättävinään  ;D ;D


Sehän olis sitten vähän niinku ilmakitaran soitto.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #43 : 12 Marraskuu, 2014, 16:54:32 »
Se brainin bailout on ainakin ihan turha. Se vain sekoittaa että mitä pitäisi tehdä ja se että kummin päin kopteri jää on taas arvoitus :D Eikä noilla muutenkaan tee mitään.

Sen purkin pitäisi osata kääntää kopteri oikein päin, kääntää perä lennättäjään ja säätää collectiivi niin ettei se kopteri ammu alas päin.
Eli aika paljon saisi olla antureita matkassa ja eikö tossa vaiheessa olisi parempi mennä vaikka multikopteri.fi sivustolle ja vetää se ropellilakki päähä.


Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #44 : 12 Marraskuu, 2014, 17:21:45 »
Mielenkiintoista....

Turhaksi tota ominaisuutta sanoo eniten pörräilevät ja/tai parhaiten osaavat.... ;D

Onko omat nyyppä-ajat unohtunut, silloin ei tekniikka antanut myöden, nyt antaa, eihän tällä vaan ole tekemistä asian kanssa ;)

Totta on myös se että paras pelastustapa on kuitenkin riittävä korkeus jolloin on aikaa pelastella vaikak vähän oudommistakin asennoista. Mikään ei pelasta jos tikitoolkkia harjoitellaan puolessa metrissä...

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #45 : 12 Marraskuu, 2014, 17:25:27 »
Mikään ei pelasta jos tikitoolkkia harjoitellaan puolessa metrissä...


 ;) ;) ;) Mutta sehän on turvallinen korkeus. Jos jotain hajoo niin osat löytyy läheltä eikä kopu tipo korkealta :) :) :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #46 : 12 Marraskuu, 2014, 17:26:29 »

 ;) ;) ;) Mutta sehän on turvallinen korkeus. Jos jotain hajoo niin osat löytyy läheltä eikä kopu tipo korkealta :) :) :)

Joo, ja viä tosa metrin pääs ni ei tarvi kävellä nii kauas noukkimaan osia ;D

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #47 : 12 Marraskuu, 2014, 17:27:23 »
jos multa kysytään ni kyllä se menee siinä vaiheessa vähä harmaalle alueelle ku aletaan kokeilemaan uusia juttuja isolla kopterilla ku siinä on se pelastustoiminta. kyllä noi tollaset tulis simulla hieroa. yleensäkkin kaikki missä orientaatiota muutetaan muusta kun omasta käskystä sekottaa osaavankin pilotin varmasti ja tekee hommasta vaarallisempaa.

en nyt lähtis kuitenkaan korostamaan tota. 3D on aina pikkasen vaarallista ja kentällä saa kaikki olla tarkkana. kontrolli tulis kuitenkin olla itsellä.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #48 : 12 Marraskuu, 2014, 17:32:17 »
Juuri näin. Ton pelastuksen pitäis olla se viimeinen hätävara, eli juttu jota voi koittaa kun vaihtoehtona on holdi ja varma tuho. Se että miten on aikaa tehdä valinta ja kuinka se on selkärangassa on sitten riippuvainen lentokokreudesta jossa tämä tapahtuu ja omasta harjoittelusta.

Toiset ei vain simuta, mieluummin kokeilen jotku jutut kentällä mutta kun nyt en muutenkaan ole mikään temppuilija niin en ehkä oo se oikea "mittari" tuohon.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #49 : 12 Marraskuu, 2014, 17:46:03 »
Ziikkiä kompaten ja  Brainin bailoutilla leikkineenä niin sanoisin että se on kiva lisä leikkiin kun osaa, mutta ei varsinaisesti auta kun orientaatio hukkuu. Se vetää kopterin kulman kautta vaateriin (tai jos haluaa niin vaikka pystyyn), mutta ei hoida muuta, eli rudder ja pitchi jää käyttäjälle ajettavaksi joka tapauksessa.
Homma toimii aloittelijalle vasta sitten kun gps+kiihtyvyys+gyro tiedoilla voidaan piirtää ilmaan kuutio jossa kopteri pysyy käyttäjän toimista riippumatta.

Kannattaa kokeilla, mutta tuntumani on, että kun hallinta menee niin hallinta menee. Holdilla vähennetään vahinkoja, auto-orientaatioilla joskus ehkä vältetään vahinko mutta joskus taas aiheutetaan lisää romua, riippuen missä kohtaa napista vedetään.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
22 Vastauksia
13362 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2013, 23:15:10
kirjoittanut 3J
0 Vastauksia
3420 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2016, 14:02:06
kirjoittanut VERTICAL