Ranea kompaten, ei tuo muutenkaan ole hyvä juttu. Saattaa jopa hidastaa oppimista, jos ottaa tavaksi vetästä "bailouttia" kun vähän tulee jännät paikat. Täten ei ikinä itse opi korjaamaan hätätilanteista ja saattaa ihan itse pelastettavissakin olevat tilanteet mennä elektroniikan kautta, jos siihen liikaa tottuu. Sitten kun se ei sen kerran toimikkaan, kun räimii menemään ja kopteri sinkoaa itseä tai yleisöä päin, niin voi mennä sormi suuhun. Tälläisen ominaisuuden kanssa saattaa helposti tulla ylilyöntejä ja omien taitojen rajat saattavat hämärtyä, kun kokeillaan uusia ja aivan tuntemattomia asioita huoletta, kun on "varma" pelastus.
Ei ole mitään lentotaitoa, jos osaa automaatio vipuja vedellä. Yksi tämän harrastuksen kiinnostavia puolia on juuri se, että oppii ITSE lentämään. Simu on uusien liikkeiden harjoittelua varten. Kyllä ainakin itse ja todella moni muukin on hyvin oppinut lentämään ilman mitään "bailoutteja". Jos kopujen hajoamista lennättäessä pelkää lentää sitten vaan varovaisemmin tai korkeammalla, mikä nyt itsestä tuntuu hyvältä.