Kirjoittaja Aihe: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto  (Luettu 72074 kertaa)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #50 : 12 Marraskuu, 2014, 17:48:56 »
kyllähän kentällä voi ja pitää kokeilla. riittävästi etäisyyttä ja korkeutta vaan. simulla harjottelee ne eri orientaatiot mahdollisimman hyvin.

sellasta ei pitäis mennä tekemään mitä ei osaa ollenkaan ja mistä päätyy sellaseen asentoon mistä ei osaa pelastaa luottaen että kyllä se automatiikka kääntää sen ku väännän vivusta.

se automatiikka kun kääntää ni tosiaan kokeneellakin on varmasti hetken sormi suussa että mites tässä nyt ollaan. sama homma ku tulee joku vika/sekoilu niin että kopteri tekee omiaan. orientaatio lähtee ja sitte sattuu ja tapahtuu jos on tapahtuakseen.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #51 : 12 Marraskuu, 2014, 18:25:03 »
Joo ja ainakaan noissa aikasemmissa se automatiikka ei ole pysäyttänyt kopteria eli sen purkin pitäisi ottaa täys kontrolli että siitä olisi hyötyä.
1. Kääntää kopteri oikein päin
2. kääntää perä lentäjään päin
3. pysäyttää liike niin että se kopteri pysähtyy
4. korjata collectiivi niin ettei se kopteri vajoa alas

Nää kaikki pitäisi tehdä samalla hetkellä kun vivusta vääntää ja vielä niin ettei se sekoa. :D

Sportti lennossa varmaan ihan ok, mutta ei tolla 3Dtä harjoitella! 3D lentämisen oppii kun jaksaa harjoitella ottamatta _tyhmiä_ riskejä!
Nii ja, ei se ilmasta taida olla. ;D

X5lla ja brainilla kun leikin niin enemmän mulla oli hommaa pelastaa se pelastus :D Ei tuntunut luontevalta.
Voihan tuonkin tosin oppia jos tolla heti lähtee harjoittelemaan. mutta ... nii :D

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #52 : 12 Marraskuu, 2014, 20:48:17 »
Joo ja ainakaan noissa aikasemmissa se automatiikka ei ole pysäyttänyt kopteria eli sen purkin pitäisi ottaa täys kontrolli että siitä olisi hyötyä.
1. Kääntää kopteri oikein päin
2. kääntää perä lentäjään päin
3. pysäyttää liike niin että se kopteri pysähtyy
4. korjata collectiivi niin ettei se kopteri vajoa alas




= autopilotti, joka kykenee virhetila korjaukseen.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #53 : 12 Marraskuu, 2014, 20:58:37 »
Vbarin rescuemode kuulostaa aika hyvältä ja näytää hyvältä. Se ottaa kopterin kokonaan haltuun ja vasta kun pilotti alkaa liikuttaan tikkuja niin mankka huuta master. Tulee gps juttu kans ja se fly away by dji coming home. Ei tarvi kun katsoa kuin 800 lentää naapuri kuntaan. Kyllä toi tule testata kun se tulee. Jos on perseestä niin ei käytä thats it.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #54 : 12 Marraskuu, 2014, 21:17:53 »
Ei tarvi kun katsoa kuin 800 lentää naapuri kuntaan.
Se juuri pelottaakin jos lentää naapuri kuntaan! Ilman tälläisiä GPS ja muita automaatteja ei ole pelkoa että lentäis sinne ;)
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #55 : 12 Marraskuu, 2014, 22:06:45 »
;) ;) ;) Minusta paras pelastus toiminto on LOMPSA ;) ;) ;)
Sillä saa kopun pidetyä ehjänä 8)


Toinen on se, että kun on tarpeeksi hilloo ilmassa niin pysyy temput tunnetuissa. :-[

Eikös se parempi kunnossa pito ole seinällä ja ei lennä. Pysyy ehjänä, lompsa tyhjänä kuitenki  ;)
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #56 : 12 Marraskuu, 2014, 22:09:36 »
Se juuri pelottaakin jos lentää naapuri kuntaan! Ilman tälläisiä GPS ja muita automaatteja ei ole pelkoa että lentäis sinne ;)


Ei ainakaan jos harjoittelee temppuja "normaalissa" 3m korkeudessa.
Toi 3m on kyllä J@nille liikaa.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #57 : 12 Marraskuu, 2014, 22:10:49 »
Eikös se parempi kunnossa pito ole seinällä ja ei lennä. Pysyy ehjänä, lompsa tyhjänä kuitenki  ;)


Tää ei ole kivaa!!

Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #58 : 12 Marraskuu, 2014, 22:35:36 »
Nyt mää soitan Räsäselle tästä! Se tyttö handlaa nää jutut :-X

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #59 : 12 Marraskuu, 2014, 23:28:48 »
Tämä on näköjään herättänyt meleko paljon keskustelua. Mun mielestä toi koko juttu haisee. Ei varmasti toimi todellisuudessa siten miten pitää. Harjoittelussa tuota ei missään nimessä kannata käyttää, ettei se automatisoidu. Häpsyjä sattuu ja pitääkin sattua, jos sitä ei siedä niin kyseessä on väärä harrastus. Mun mielestä täysin turha toiminto. Yleensä mulla hajoo koneet ilmaan, eikä sitä edes veebaarin pelastustoiminto voi estää, tonttiin tulee jos on tullakseen.

Pahimmassa tapauksessa jos softaan tehdään noin isoja uudistuksia, voi se aiheuttaa nomi käytössä suuremmalla todennäköisyydellä häpsyjä ja sekoiluja, mitäs sitten?

Toivottavasti ko. funktio ei tule käyttöön.

R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #60 : 13 Marraskuu, 2014, 07:37:12 »
Jos Rane koneet hajoo ilmaan niin kannattaa vaihtaa merkkiä :D

Mutta joo, älkää nyt vielä tuomitko toimintoa ennenku se tulee valmiina julki :)
Näemmä ihminen on semmonen että, se vatustaa kaikkea uutta ja kehitystä, oli sitten kyseessä mikä asia tahansa.
FBL purkit kun tuli nii kaikki yökkii sen päälle. Nyt ei kovinkaa moni. :)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #61 : 13 Marraskuu, 2014, 07:37:43 »
Well put :)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #62 : 13 Marraskuu, 2014, 07:48:17 »
No voihan se olla tietenkin olla siinä holdin vieressä sievästi kököttäen.
Sitten paniikin tullessa voi valita joko, T&T:n tai IR:n. Eli Tonnin Torppi tai Ilmainen Pelastus. :D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #63 : 13 Marraskuu, 2014, 09:42:18 »
No nyt ne on kyllä kestänyt sika hyvin, mutta jos täydellistä haluaa, niin harrastus olisi pelkkää etsimistä.


Jos Rane koneet hajoo ilmaan niin kannattaa vaihtaa merkkiä :D

Mutta joo, älkää nyt vielä tuomitko toimintoa ennenku se tulee valmiina julki :)
Näemmä ihminen on semmonen että, se vatustaa kaikkea uutta ja kehitystä, oli sitten kyseessä mikä asia tahansa.
FBL purkit kun tuli nii kaikki yökkii sen päälle. Nyt ei kovinkaa moni. :)
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #64 : 13 Marraskuu, 2014, 17:08:21 »
Ranea kompaten, ei tuo muutenkaan ole hyvä juttu. Saattaa jopa hidastaa oppimista, jos ottaa tavaksi vetästä "bailouttia" kun vähän tulee jännät paikat. Täten ei ikinä itse opi korjaamaan hätätilanteista ja saattaa ihan itse pelastettavissakin olevat tilanteet mennä elektroniikan kautta, jos siihen liikaa tottuu. Sitten kun se ei sen kerran toimikkaan, kun räimii menemään ja kopteri sinkoaa itseä tai yleisöä päin, niin voi mennä sormi suuhun. Tälläisen ominaisuuden kanssa saattaa helposti tulla ylilyöntejä ja omien taitojen rajat saattavat hämärtyä, kun kokeillaan uusia ja aivan tuntemattomia asioita huoletta, kun on "varma" pelastus.

Ei ole mitään lentotaitoa, jos osaa automaatio vipuja vedellä. Yksi tämän harrastuksen kiinnostavia puolia on juuri se, että oppii ITSE lentämään. Simu on uusien liikkeiden harjoittelua varten. Kyllä ainakin itse ja todella moni muukin on hyvin oppinut lentämään ilman mitään "bailoutteja". Jos kopujen hajoamista lennättäessä pelkää lentää sitten vaan varovaisemmin tai korkeammalla, mikä nyt itsestä tuntuu hyvältä.

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #65 : 13 Marraskuu, 2014, 17:29:31 »
Mä olen kanssa kauppiaana sitä mieltä, että kaikki tälläiset pelastustoiminnot pitää ehdottomasti kieltää ;) Olisin myös simulaattorikiellon puolesta, siinä saa esc:sta painamalla uuden kopterin alle nopeammin kuin jopa meiltä ;)
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #66 : 13 Marraskuu, 2014, 20:28:52 »
:D Hyvä VERTICAL.

Eikai sitä tarkotus olekkaan vedellä heti kun jännittää. Tai jos niin tahtoo, mutta.
Mä ainakin aattelen sitä semmosena viimeisenä keinona.
Holdinkin vedän vasta sitten kun kolahtaa. Niin kauan yritetään tehdä jotain että osuu.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #67 : 13 Marraskuu, 2014, 20:36:12 »
Oon veen kanssa samoilla linjoilla. Ton rescuen toimintatapa ja sen käyttö kun kohtaa toisensa niin siitä voi olla hyötyä jollekin. Jos sitä käytetään tommoseen "oho, kui se noin päin on" -> nykimään voidaan olla väärillä vesillä. Mutta jos ollaan tilanteessa että "nyt tulee tonttiin" niin en mä nää tossa mitään pahaa niinkuin osa näyttäis näkevän. Toi on yksi pelastustoiminto lisää, niinkuin sanoin jo aikasemmin sen harjoittelun pitäis tapahtua tarpeeks korkeella jotta olis aikaa pelastaa jos tulee joku kämmi, tämä toiminto VOI auttaa siinäkin. On melkoisen selvää että eihän tuo mikään jumalan sana ja takuu kopterin pelastamisesta ole. Mikään ei ole, ei edes lentotaito.

Markkinat on nyt puhunut, mikado on sitä väsäämässä. Piste. Deal with it. Mikadohan aikaisemmin on sanonut että "VBariin ei koskaan tule rescue-toimintoa" mutta markkinavoimien edessä on kaksi tietä, hävitä tai voittaa ja nyt on katsottu että jatkon kannalta on parempi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja laittaa toi toiminto tulemaan. Sitä ei o hei pakko käyttää :)

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #68 : 14 Marraskuu, 2014, 09:12:53 »
:D Hyvä VERTICAL.

Eikai sitä tarkotus olekkaan vedellä heti kun jännittää. Tai jos niin tahtoo, mutta.
Mä ainakin aattelen sitä semmosena viimeisenä keinona.
Holdinkin vedän vasta sitten kun kolahtaa. Niin kauan yritetään tehdä jotain että osuu.

Tässä kohtaan on ehkä hyvä toi rescuemode. Aina tai melkein aina landarit edellä tonttiin. Täydet jengat 800 ja nuppi edellä  :'(
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #69 : 14 Marraskuu, 2014, 11:28:59 »
Holdinkin vedän vasta sitten kun kolahtaa. Niin kauan yritetään tehdä jotain että osuu.

Eli sitten vedetään bailout kytkintä kun multa pöllyää?   ;)



Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #70 : 14 Marraskuu, 2014, 11:39:28 »
Niin no aika triviaali ominaisuushan tuo olis toteuttaa. Seurataan vain gyrojen avulla että missä suunnassa on "ylöspäin" ja sitte kun vedetään bailout kytkimestä niin käännetään kopteri niin että kopterin "ylöspäin" osoittaa suuntaan "ylöspäin". Siinävaiheessa kun kopteri alkaa karkaamaan lapasesta niin vedetään bailout kytkimestä ja kollektiivitikkua ylöspäin, niin lopputuloshan on että väistämättä kopteri lähtee nousemaan. Ei se toki pysäytä vaakasuuntaista liikettä, ei estä kopteria osumasta puihin tai muihin rakennuksiin, tai lennättäjään itseensä. Järki pitää edelleen olla tallella. Mutta siihen se auttaa että jos harjoittelet jotain uusia liikkeitä korkealla ja homma karkaa lapasesta, niin vedät vaan bailoutista ja käännät kollektiivia niin ei tulekaan tonttiin. Sitten kun tiedät sen olevan vaaterissa on jo aika helppo lähtä pyörittämään rudderilla se semmoseen asentoon että sen sieltä saa vielä tuotua kotiin.

Ei tämä tietysti idioottivarma ratkaisu ole, mutta aloittelijalle helppo pelastus. Toki riskinä on että tähän ominaisuuteen kasvaa kiinni, mutta mitä se nyt sitte haittaa ja miten se on keneltäkään pois? Ei tämä vielä tee kopterista itsestään lentävää eikä estä tai aiheuta kopterin karkailuja sen kummemmin mitä aloittelijalla voi nyt muutenkin tapahtua. Homma vaan nyt on niin että joudut joka tapauksessa valitsemaan lennätyspaikan niin että kopterin karatessa et pysty vahingoittamaan muitten omaisuutta tai muita ihmisiä, riippumatta siitä mistä syystä kopteri karkaa.

Suurin riski mitä näen tässä on nimenomaan se että aloittelija tekee liian rohkeita temppuja väärässä paikassa ja pelastustoiminto estää kopteria torppaantumasta, ja sen jälkeen se on vielä hallitsemattomassa liidossa jota lennättäjä ei osaa ottaa haltuun. Eli varoalueet tarviis olla isompia. Mutta taas jos homma menee hyvin, niin bailoutilla saa aina maahansyöksyn estettyä ja sen jälkeen on helppoa ja turvallista  ottaa kopteri nopeasti haltuun kun tietää että se on varmuudella ainakin vaaterissa. Tämä voi olla jopa parempi vaihtoehto kun se että yritetään epätoivoisesti tikkuja pyörittelemällä pelastaa tilanne ja tämän seurauksena kopteri ottaa entistä enemmän vauhtia lisäten tuhoja niin kopterille kuin mahdollisesti ympäristölle.

Mitä me tästä keksitään johtopäätökseksi? Minun mielestä ainakin se ettei tämä niin huono juttu voi olla, järkevästi käytettynä erittäin hyvä ominaisuus. Tyhmyyksiä sillä ei estä mutta se nyt ei ole muutos nykytilanteeseen muutenkaan.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #71 : 14 Marraskuu, 2014, 13:27:47 »
Tässä on vaan se että jos ei kerran ole mitään lisäbokseja tulossa missä olis ne kiihtyvyysanturit. Ni se laskennallinen ylöspäin on voinu ryömiä ihan mihin suuntaan vaan temppujen tärinässä. Sitte ku on opeteltu että laitetaan vaan tikkua ylös ni kopteri vie miestä.

Tää nyt on turhaa mihinkään johtavaa jossittelua ku ei tiedetä edes että miten toi tulee toimimaan.

Mä en tykkää että firma jonka tuote on paras sarallaan keskittyy nyt tällasiin ihan joutaviin juttuihin. Siinä mielessä se on meiltä pois. Saa nähä mihin homma kehittyy. Eihän tota ole pakko käyttää jos ei halua :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #72 : 14 Marraskuu, 2014, 13:50:18 »
Markkinat on selkeesti puhunu että tommone se pittää nyt olla ja Mikado perässä. Pian mennään kuule Turnigyn gyroilla rescueta tyylillä "arvomme suunnan, kulmat täysille!"

Markkinat tuota ohjaa mitä teknisesti mahdollisia toimintoja tulee käyttöön, ei siinä paljon muutaman käyttäjän mielipidettä suomessa kysytä kun mm. jenkit on hulluina ton perään. Voluumi rules. Joutavuus jne on aina yksittäisen käyttäjän mielipide. En mäkään käyttäny aluks pankkejä, ne oli joutavia. (Silloin.)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #73 : 14 Marraskuu, 2014, 13:51:42 »
Tässä on vaan se että jos ei kerran ole mitään lisäbokseja tulossa missä olis ne kiihtyvyysanturit. Ni se laskennallinen ylöspäin on voinu ryömiä ihan mihin suuntaan vaan temppujen tärinässä. Sitte ku on opeteltu että laitetaan vaan tikkua ylös ni kopteri vie miestä.

Niin eipä nillä kiihtyvyysantureilla saa sitä tietoa mihin suuntaan se kopteri on kääntyny, ennen kuin se on tukevasti maassa. Vain gyroilla pystyy sitä seuraamaan. Sen takia lentokoneissakin on mittarilentoa varten gyroilla toimiva keinohorisontti, kun mistään muusta sitä orientaatiota horisontin suhteen ei voi mitata. Kopterissahan ei voi kiihtyvyyttä esiintyä käytännössä muuten kuin lapakehän tason suunnassa. Tai lapakehä ei saa kiihtyvyyttä muihin suuntiin aikaan. Maan vetovoimahan on sitten suoraan alaspäin aina, mutta sitä on hankal mitata kun kopteri itsekin on kokoajan putoavassa liikkeessä, ellei sitä kompensoida kollektiivilla. Eli eli, gyroilla mennään :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #74 : 14 Marraskuu, 2014, 14:43:37 »

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
22 Vastauksia
13360 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2013, 23:15:10
kirjoittanut 3J
0 Vastauksia
3417 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2016, 14:02:06
kirjoittanut VERTICAL