Kirjoittaja Aihe: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto  (Luettu 72143 kertaa)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #75 : 14 Marraskuu, 2014, 15:02:08 »
Niin eipä nillä kiihtyvyysantureilla saa sitä tietoa mihin suuntaan se kopteri on kääntyny, ennen kuin se on tukevasti maassa. Vain gyroilla pystyy sitä seuraamaan. Sen takia lentokoneissakin on mittarilentoa varten gyroilla toimiva keinohorisontti, kun mistään muusta sitä orientaatiota horisontin suhteen ei voi mitata. Kopterissahan ei voi kiihtyvyyttä esiintyä käytännössä muuten kuin lapakehän tason suunnassa. Tai lapakehä ei saa kiihtyvyyttä muihin suuntiin aikaan. Maan vetovoimahan on sitten suoraan alaspäin aina, mutta sitä on hankal mitata kun kopteri itsekin on kokoajan putoavassa liikkeessä, ellei sitä kompensoida kollektiivilla. Eli eli, gyroilla mennään :)
hyvin sanottu :)

miksi noissa muissa pelastustoiminnon omaavissa on noi? voisko se sitte liittyä siihen että niillä saa tietoa liiallisesta vauhdista sirkustempun aikaan ja osaa rauhottaa menoa. aikamoinen viritys on kyllä oli miten oli ku ottaa huomioon että gyrot ei tosiaan oo saanu ryömiä ollenkaan. jotenki tuntuu että toi sinkoaa kovassa tilanteessa laitteen ihan mihin sattuu jos ei tee matkalla boomstrikea.

niillä kiihtyvyysantureillahan saa mitattua geevoimat mitkä alkaa syntymään ku kone on vauhdissa ja alkaa kiepahtaa ympäri. jollainhan sekin pitää hoitaa että se flippi ei oo yhtä nopea jos on kauheesti vauhtia. sillon taas tulis kauhee heijariliike. iso konehan räjähtää muuten ilmaan (boomstrike tms)

ei ei en tykkää ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 14 Marraskuu, 2014, 15:04:12 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #76 : 14 Marraskuu, 2014, 15:05:05 »
AccuRC:ssäkin on bailoutti (en oo kokeillu) ;D Voi heti aloittaessa opetella, ettei hankalia orientaatioita tartte opetella, kyllä se gyrtsa hoitaan sen tonttiin sieltä ja vetäsee sen holdin itte päälle, jos muistaa sitte kö käsiin nostaa, jos vielä sattuu motti pyörimään :P


- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #77 : 14 Marraskuu, 2014, 15:08:51 »
ottakaa nyt joku brainin omaava kova vauhti ylösalasin, rudderi pohjaan ja sitte pelastus. muutama toisto ja videota tänne :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #78 : 14 Marraskuu, 2014, 15:14:22 »
Jää kyllä kokeilematta mulla  :-X
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #79 : 14 Marraskuu, 2014, 15:16:24 »
Jää kyllä kokeilematta mulla  :-X

etkö luota :D nojoo eihän toi kai tollaseen ole tarkotettukaan. alottelijoiden leijutuspelastuksiin varmaan ok kuhan on kauempana. niihin ei tosin olis paljoa simuttamista että sais ihan ite hanskattua.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #80 : 14 Marraskuu, 2014, 15:45:43 »
Mitäs jos tää onki tarkotettu siihe että nyyppä leijuttelee tai vähä lentää jotain kasin tapasta, sit hukkaa orientaation ja painaa "reskuuu!" ni vispilä jäis leijumaan, ainakin melkein. mutta kuitenkin siis vähemmän liikkeeseen kuin siinä mitä oli tekemeässä? Täysin paikallaanhan tämä ei jää leijumaan. Tai sit tulis go-home-to-asia.

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #81 : 14 Marraskuu, 2014, 17:35:06 »
hyvin sanottu :)

miksi noissa muissa pelastustoiminnon omaavissa on noi? voisko se sitte liittyä siihen että niillä saa tietoa liiallisesta vauhdista sirkustempun aikaan ja osaa rauhottaa menoa. aikamoinen viritys on kyllä oli miten oli ku ottaa huomioon että gyrot ei tosiaan oo saanu ryömiä ollenkaan. jotenki tuntuu että toi sinkoaa kovassa tilanteessa laitteen ihan mihin sattuu jos ei tee matkalla boomstrikea.

niillä kiihtyvyysantureillahan saa mitattua geevoimat mitkä alkaa syntymään ku kone on vauhdissa ja alkaa kiepahtaa ympäri. jollainhan sekin pitää hoitaa että se flippi ei oo yhtä nopea jos on kauheesti vauhtia. sillon taas tulis kauhee heijariliike. iso konehan räjähtää muuten ilmaan (boomstrike tms)

ei ei en tykkää ;D ;D

Niin no periaatteessahan kiihtyvyys- ja gyrosensoreiden avulla voidaan tehdä inertiapaikannusta jonka avulla saadaan selville kopterin nopeus ja myös paikka. Hommassa on vain yksi ongelma. Gyrosensorithan toimivat hyvin pitkälti sillä tavoin että sensori itsessään pitää kirjaa kiertokulmaa eri akseleiden ympäri ja sieltä saa sitten kiertokulman luettua määräväliajoin, esimerkiksi 100 tai 400 kertaa sekunnissa. Se mitä tapahtuu luennan välissä ei ole merkityksellistä, kunhan sensori integroi kulmakiihtyvyyttä kaikkien akseleiden ympäri riittävän tarkasti. Absoluuttinen kierto koordinaattiakselien ympäri saadaan pidettyä selvillä riittävän hyvin. Kyllähän esimerkiksi multikopterit lentää lähes kaikilla siinä moodissa että gyro itse pitää sen pystyssä, eikä lennättäjä.

Mutta sitten jos hommaan otetaan mukaan kiihtyvyysanturi niin ongelmaksi muodostuu se että meidän pitäisi käytännössä pystyä integroimaan kaikkien kiihtyvyysakselien lisäksi kaikkien kulma-akselien muutosta toisiinsa nähden. Pelkkien kiertoakselien suhteen anturien kohinakin voidaan suodattaa ja keskiarvoistaa pois, sama onnistuisi periaatteessa pelkästään kiihtyvyysakselienkin suhteen jos kopteri ei pyörisi. Eli vähä niinkuin jos saadaan kiihtyvyysantureilla tieto että ollaan liikuttu metri eteenpäin, mutta sitten saadaan gyrolta myös tieto että ollaan käännytty vähän oikealle. Ollaan siis liikuttu oikeasti eteenpäin JA oikealle. Molemmissa mittaustuloksissa oli kuitenkin myös virhettä mukana, ja se alkaa hiljalleen kertautumaan kun meillä ei ole mitään keinoa saada absoluuttista paikkatietoa johon verrata tulosta. Ellei sitten mukana ole myös gepsi. No niissä multeissahan on :)

Hirveen pitkä selitys siitä miksi inertiapaikannukseen tulee nopeasti paljon virhettä, varsinkin nopeasti pyörivissä koptereissa. En tiedä oliko tästä nyt mitään apua. No onpa taas selitetty.

Joo niin boomstrike. Voihan niitä sattua jos on tullakseen, ei tällä niitä pelasteta :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #82 : 14 Marraskuu, 2014, 17:36:57 »
Voidaan enskerralla kokeilla mun 450sellä.. en oo jaksanu vielä kokeilla..

Ainakin Brainissä on kiihtyvyysanturit käytössä rescue modessa ( tai auto level modessa ) ja varoittavat ettei toimi jos on tärinöitä..


Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #83 : 14 Marraskuu, 2014, 17:46:57 »
Jep, siinäpä yksi taikasana vielä mukana, eli tärinät. Vaikuttaa varmaan siihen että miten hyvin gyro saa pidettyä yllä käsitystään horisontin asennosta. No niistä kihtyvyysantureista en edelleenkään tiedä mitä niillä tehdään. Voihan niillä säätää kollektiivikulmia ja estää liian äkäisiä kiihtyvyyksiä. En tiedä.

Kokeilkaa ja raportoikaa :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #84 : 14 Marraskuu, 2014, 18:57:31 »
Miksi tässä nyt puomiosumaa pelätään?
Eihän ne servot korjaa enempää kun niille on maksimiliikkeet annettu.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #85 : 14 Marraskuu, 2014, 19:11:24 »
Miksi tässä nyt puomiosumaa pelätään?
Eihän ne servot korjaa enempää kun niille on maksimiliikkeet annettu.

kiepautus sopivaan suuntaan kovassa vauhdissa on varma boomstrike kopterilla ku kopterilla.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #86 : 14 Marraskuu, 2014, 19:21:53 »
Tottapa tuo on tiedossa heilläkin ja huomioidaan.
No. Enivei. Spekulaatiot ei auta. Näemme sitten kun tuote on valmis.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa hukkapätkä

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #87 : 14 Marraskuu, 2014, 19:34:02 »
FBL kopu kyllä lentää pelkällä persgyrolla, on vaan vähän häijy lentää. Kirkkovene ei nouse ilmaan ilman jonkinlaista stabilointia.

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #88 : 15 Marraskuu, 2014, 01:54:35 »
3D jätkät kieputtaa koppua vaikka mihinkä päin vaan. Missä liikeessä se boom strike voi tulla? Videossa se kääntää niin komeesti kopun oikeinpäin.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #89 : 15 Marraskuu, 2014, 02:08:19 »
3D jätkät kieputtaa koppua vaikka mihinkä päin vaan. Missä liikeessä se boom strike voi tulla? Videossa se kääntää niin komeesti kopun oikeinpäin.

pahin suunta on luonnollisesti elevator tikku taakse. noi taitaa vetää kulman kautta eli vähä helpompi.

tää nyt on jokatapauksesa ihan turhaa ihmettelyä. sen näkee sitte ku se on valmis mikä se on.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #90 : 17 Marraskuu, 2014, 23:22:53 »
Lueskelin tuota uuta ilmailu lakia. Tässä se pelastus toiminto tulee käytöön. Ehkä siksi mikado tekee tälläisen rescuemoden.  Voi olla muissa maissa sama tai kovempi laki tulossa. Arvelin pikkasen tällasta juttuu.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #91 : 17 Marraskuu, 2014, 23:32:54 »
Lueskelin tuota uuta ilmailu lakia. Tässä se pelastus toiminto tulee käytöön. Ehkä siksi mikado tekee tälläisen rescuemoden.  Voi olla muissa maissa sama tai kovempi laki tulossa. Arvelin pikkasen tällasta juttuu.
Luit määräys luonnosta.. laissa ei sanota mitään tuonlaista.

Jos tuo luonnos tulee voimaan, koskee se vain ammattikäyttöä ja kyseessä ei ole tämäntyyppinen ratkaisu.

Noilla kuvausvekottimilla lennetään kokoajan ns "rescue modessa"

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #92 : 02 Huhtikuu, 2015, 18:14:00 »
Juu nyt on tulossa se rescuemode. Se joka sen haluu eli minäkin niin nää silverline ja kaikki muut paska gyrot muonio jokeen. Toiminto toimii vaan uudessa vbar neo gyrossa. Voihan räkä.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #93 : 02 Huhtikuu, 2015, 18:28:21 »
Sehän ei o yllätys kun tarvii uutta rautaa toimiakseen.

Mulle voi tarjota noita paskoja silverline-vehkeitä ;D

Poissa TimoK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #94 : 02 Huhtikuu, 2015, 18:32:15 »
Otan kans yhden paskan silverin, jos niillä ei kerta mitään enää tee.
|Logo 690SX|Logo 550SX|VBC|ja pari kiinteä siipistä|

Entiset:
|Goblin BT650|G420 Sport|G 570KSE|380KSE|Mini Protos|Goblin 700|Goblin 380|T-Rex 450L|Gaui NX4|MSH Protos (carbon) R.I.P|MSH Protos (plastic)|Logo 550SX|

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #95 : 02 Huhtikuu, 2015, 19:05:48 »
On pari silverii jotka on kohta myynissä. Tai saa onkia ne muonio väylästä. Silloin saa ne ilmaiseksi  ;D
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #96 : 02 Huhtikuu, 2015, 20:45:56 »
Mä en voi käsittää tuota rescue-toimintoa. Mun mielestä vaarallinen, enkä ikinä luottais tollaseen shaisseen.

Lähetä suoraan mulle sun "vanhat" veepaarit.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #97 : 02 Huhtikuu, 2015, 23:29:07 »
Mulla on tuo feature pikkuforzan gyrossa. Ei ole vbar mutta saksalainen silti:)
Kokeillahan tuota täytyy, ei kait ne turhaan näitä kehittele? Mulle käy näitten pikkuisten kanssa turhan usein oho tilanteita, vaikka ison kopterin tonttasin viimeksi 2006 juhannuksena. Ei kait se pahitteeksikaan ole, jos vetäisee siitä vivusta holdin sijasta ensin:)
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #98 : 02 Huhtikuu, 2015, 23:42:01 »
Jokainen tekee niin ku haluaa, mutta onneksi ei ole pakko olla vieressä ihmettelemässä toimiiko vai ei. Oon vastaan sitä, että kun tulee "oho" ja omat refleksit ei riitä, vaan pitää turvautua rescueen. Mun mielestä erittäin väärin. Moni käyttää tätä varmasti treenaamiseen, kun lähtee lapasesta, niin nappi pohjaan. Voi voi sanon minä.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa xio

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #99 : 03 Huhtikuu, 2015, 01:00:45 »
Turhaa nitkutusta. Kyseinen toiminto säästää nopeasti muutamat touhutonnit!
Lisää kaasua ja rohkeutta peliin  8)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
22 Vastauksia
13362 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2013, 23:15:10
kirjoittanut 3J
0 Vastauksia
3420 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2016, 14:02:06
kirjoittanut VERTICAL