Kirjoittaja Aihe: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto  (Luettu 72099 kertaa)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #125 : 03 Huhtikuu, 2015, 21:35:16 »
ei uudessa ole mitään vikaa :D mä ottaisin mielelläni uuden veepaarin missä olis keskitytty tolla efortilla itse säätösoftaan tai johonkin järkevään.

kyllä toi varmasti korkeella lentävällä alottelijalla on ihan ok homma jos se orientaatio pysyy sinä kiepsautuksessa mukana. se ei kuitenkaan kauheen paljoa vaadi että korkeelta saa torpit kiinni ihan simuttamalla ja opettelemalla.

joku perushahmotus olis kuitenki ihan hyödyllistä olla jos kerran 3d alkeita vetelee.

mun mielestä uuden oppimisen paikka ei oo taivas vaan simu.
« Viimeksi muokattu: 03 Huhtikuu, 2015, 21:36:53 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #126 : 03 Huhtikuu, 2015, 21:40:54 »
Taitaa niitä erheitä tulla vaikka kuinka simulois.
On niitäkin tyyppejä jotka tykkää harrastaa lennätystä, eikä tietokoneella pelaamista.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #127 : 03 Huhtikuu, 2015, 21:49:47 »
Tänään toi olis auttannu. Nx4:n orjentaatio katos ihan kunnolla ja
korkeella.
Tosin siinä tippumis vaiheessa olis voinnu tarkistaa asennon ohjaamalla eikä vaan antaa tulla kopun alas 5m oikasu korkeuteen. Siinä sitten huomasin että hups ja samassa kuulu poks.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #128 : 03 Huhtikuu, 2015, 21:53:09 »
Kylläpäs tämä ominaisuus herättää tunteita paljon :)

Itse en lähtis purkkia tämmöisen ominaisuuden takia vaihtamaan, mutta jos omasta purkista kyseinen ominaisuus löytyisi niin todennäköisesti ottaisin sen käyttöön. Millään tavallahan tämä ei vähennä tarvetta huolehtia lennätyksen normaalista turvallisuudesta lennätyspaikan, ympäristön, kaluston kunnon tai minkään muunkaan asian suhteen. Niinkuin samiwhat tuolla aiemmin sanoi, niin jos on vähänkin tottunut kopterilla lentämään niin varmasti tuntuu ihan hullulta kun kytkimestä vetämällä kopteri tekeekin ihan omiaan näennäisesti ilman hallintaa. Siksi tällaista ominaisuutta ei tietenkään saa kylmiltään lähtä kokeilemaan sillä toiveella että kyllä se sitten torpin pelastaa. En usko että tuottaa toivottua lopputulosta. Mutta jos bailouttia testailee kaikessa rauhassa ja opettelee ottamaan kopterin hallintaan rescue moden jälkeen, niin tilanne on varmasti toinen.

Monesti olen katsonut vierestä kun aloittelija hukkaa kopterista orientaation ja kopteri tippuu hallitsemattomana maahan kun ei vaan saa orientaatiosta kiinni riittävän aikaisin. Itsekin tuon olen kokenut. Siihen se rescue olis hyvä, antaa mahdollisuuden pelastaa kopterin väistämättömältä torpilta. Kokeneempien on siihen ihan turha huudella mitään tai olla kateellisia kun nykyään on kaikki niin helppoa. Näin se vain kehitys menee. Tulevaisuudessa 3D temppuja harjoitellaan paljon sillä että vedetään ensin jotain vähän sinnepäin ja bailoutilla pelastetaan tilanne, sitten kokeillaan uudelleen vähän paremmin, niin pitkään kunnes onnistuu.

Ei kokeneet näillä mitään tee, mutta aloittelijat tekee paljonkin. Niin pitkään kun homma on muuten hanskassa ja ymmärretään mitä nämä laitteet on, niin ei tästä kenellekään haittaa ole. Ymmärrän toki huolen että suuntaus on 3D kopteripuolellakin sitä kohti että kohta mitään asiasta ymmärtämätön jantteri pystyy vetämään kopterin ilmaan ja sitte jos homma ei nappaakaan niin yhdellä kytkimellä kopteri laskeutuu itse lähtöpisteeseensä, ja tämä tuo mukanaan harrastelijoita joita ei kiinnosta paneutua turvallisen lennättämisen alkeisiin. Nyt ollaan aika kaukana siitä tilanteesta vielä.

...

Okei, tässä kun mietin asiaa vielä lisää niin kyllä tässä tulee itsellekin se mielikuva vahvemmaksi että tämä ominaisuus lieventää varmasti torpin pelkoa aika vahvasti. Ja se riski mikä siinä on että se lieventää myös ylipäätänsä pelkoa kopteria kohtaan. Juuri se terve pelko on se mikä takaa lennätyksen turvallisuuden kaikkein tehokkaimmin. Siinä on toki riskinä että lähdetään lennättämään vääriin paikkoihin ja varsinkin kokeilemaan liian vaikeita temppuja liian vaikeisiin paikkoihin. Silloin siinä on se riski että kun kopteri karkaa lapasesta niin tapahtuu jotain ikävää sivullisille tai lennättäjälle itselleen. "Puhtaalla" 3D kopterilla näin ei käy niin helposti kun kämmin seurauksena tulee aina torppi. Se maksaa aikaa ja rahaa ja se on kaikki lennätyksestä pois. Se pistää väkisinkin miettimään että mihinkä sen kopterinsa torppaa.

Mutta silti ei tässä auta huudella että tämmöiset ominaisuudet ei ole oikein. Niitä tulee varmasti kaikilta valmistajilta. Eikä tämä ole viimeinen aloittelijaa helpottava ominaisuus. Odottakaahan kun ne ottaa gepsit vakiovarusteeksi joka gyroon ;) Se mistä pitäisi keskustella on se että miten aloittelijoille saadaan järki mukaan niin ettei ne mene tekemään tyhmyyksiä. Vain se on se millä onnettomuuksia ja turhaa riskinottoa voidaan välttää.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #129 : 03 Huhtikuu, 2015, 22:49:49 »
On tää niin mahtava paikka ettei mitään rajaa ;D

Jos nyt lähdetään olettamuksesta että toi mallin ja raudan vaihto sisältää myös sitä efforttia control luuppeihin jne niin saadaan doku tyytyväiseksi. Sitten saadaan Rane tyytyväiseksi kun tuo yksi toiminto monien joukossa on poiskytkettävissä. Toimintoa kaipaavatkin on tyytyväisiä kun saavat semmoisen käyttöön jos kokevat tarvivansa.

Oho, kaikki on tyytyväisiä... Kuis se tolleen meni... ;D

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #130 : 03 Huhtikuu, 2015, 22:54:18 »
Kyllähän nyt saa olla erimieltä näistä ja hyvähän se on että herättää keskustelua. Mitä oon vilkaissut niin aivan samanlainen vääntö tästä on muuten noilla ulkomaanelävienkin foorumilla, joten ei me ainoita olla jotka jaksaa vääntää näistä.

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Konna

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Do yourself a favor and buy premium electronics!
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #131 : 03 Huhtikuu, 2015, 22:57:20 »
Parhaasta tuli parempi.
Mikado Logo 700, Mikado GLOGO 690SX
Mikado Logo 550SX, Mikado Logo 480 XXtreme,
Mikado Logo 200,Goblin thunder sport 700,
Gaui NX4 -- Ja styroksipaaleja :D
Mikado Vbar Control Touch

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #132 : 04 Huhtikuu, 2015, 10:33:28 »
Kyllä nämä pelastustoiminnot on Demonista lähtöisiä ;)   Varsinkin varaosamyyntiä ajattelen..
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa Hayabusa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jos ahdistaa ota diapam tai hommaa Goblin
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #133 : 04 Huhtikuu, 2015, 16:53:52 »
Tekniikka kehittyy ja usein ihmiset sen mukana, jos Formuloista ja ratamoottoripyöristä otetaan kaikki avustavat toiminnot pois , ni mitäpä siitä tulisi ..
Tekniikka menee eteenpäin ja tuo toiminto on mielestäni erittäin jees. Tietty jo lompakko on paksu ja torppi ei tunnu missään ni eihän noita tarvitse  :)
Goblin 570 KSE, Goblin 500 Sport, Goblin Black Thunder
Bavaria Demon sx3 ja x3,VbarNeo, kontronik 120 jive ,hobby wing 130, kosmik 200  . Futaba SG 14



Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #134 : 04 Huhtikuu, 2015, 17:12:07 »
Piti ihan simussa kokeilla bailouttia ja kyllä jää iteltä hommaamatta kyseinen ominaisuus :D :D

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #135 : 04 Huhtikuu, 2015, 17:24:41 »
"hallinnan menetys" täytyy tosiaan tuntua hirveältä. Ja saako alottelija sitte enää ollenkaan siitä orientaatiosta kiinni.

Sillonhan se orientaatio yleensä menee ku meet johonkin outoon suuntaan ja aivot ei osaa ennakoida miten laite menee taivaalla. Nythän toi rescue tekee just ton.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #136 : 04 Huhtikuu, 2015, 17:40:16 »
Taitaa niitä erheitä tulla vaikka kuinka simulois.
On niitäkin tyyppejä jotka tykkää harrastaa lennätystä, eikä tietokoneella pelaamista.
Veepaareista en mitään tiedä eikä kiinnostakaan, mutta toi oli niin osuva kommentti että oli ihan pakko kompata :) Yritin homman alkupuolella räpeltää Phoenixin kanssa ja totesin että aika umpityhmää hommaa jos lennätysharrastus on satunnaista hupailua kentällä joskus ja joskus toiste. Ymmärrän täysin simun käytön jos harrastuksessa on tavoitteita ja hommassa haluaa oikeasti oppia paljon, mulla ei kopterointiin ole niin suurta intohimoa että simun käyttäminen olisi mitään muuta kuin puuduttavaa.

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #137 : 04 Huhtikuu, 2015, 18:13:16 »
"hallinnan menetys" täytyy tosiaan tuntua hirveältä. Ja saako alottelija sitte enää ollenkaan siitä orientaatiosta kiinni.

Sillonhan se orientaatio yleensä menee ku meet johonkin outoon suuntaan ja aivot ei osaa ennakoida miten laite menee taivaalla. Nythän toi rescue tekee just ton.
 

Ma veikkaan et saa lukee flay away tarinoita cp kopuista zixixixciikin tarinanki lisäksi, koska yksinkertasesti ei saa hahmotettua enää orientaatiota. Plus kopteri tuli päälle tarinoita.  Mä ainakin haluan ihan perinteisesti torpata ja viihdyttää kanssa koptenistejä noiden toisten vaihtoehtojen sijasta.  Ennemmin pientä hiplausta vaativa torpattu kopu, kuin kadonnukopu, tai pientä hiplausta vaativa esim ihmisen päälle lentäny kopu.  Melkee kaikki nuo kolme tyyliä on tullu nähtyä. Onneksi se melkeen on tuo ihmisen päälle lentäny kopu. Hirveen näköstä ku kuussatku tuli melkeen lennättäjänsä päälle.

Mutta niinku ranekin tuumi eipä onneksi ole pakko olla samalla kentällä missä noita ominaisuuksia aloittelijat käyttää. PS.lukeudun itsekkin aloittelijoihin.

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #138 : 04 Huhtikuu, 2015, 19:46:50 »
Miten sen orientaation nyt niin kauheesti voi menettää, kun tietää että se on sitten oikeinpäin?
Pöörittää vaan perää ja siinä se on.
Tottapa ne kaikki kopterin liikkeet pitää muutenkin opetella. Niin miksei tuota pelastajaa sitten voi kokeilla pikkuhiljaa missä tahtoo, ja miten?
Jos kepakko on nyt saatu oikeinpäin.. siitä sitten jokainen tampio osaa nostaa lisää korkeutta ja kääntää perän haluamaansa suuntaan.
Eikai tuo nyt mikään maailman vaikein asia ole. TÄ
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #139 : 04 Huhtikuu, 2015, 22:44:40 »
"Näin me on aina...."  ;D

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #140 : 04 Huhtikuu, 2015, 22:55:22 »
Miten sen orientaation nyt niin kauheesti voi menettää, kun tietää että se on sitten oikeinpäin?
Pöörittää vaan perää ja siinä se on.
Tottapa ne kaikki kopterin liikkeet pitää muutenkin opetella. Niin miksei tuota pelastajaa sitten voi kokeilla pikkuhiljaa missä tahtoo, ja miten?
Jos kepakko on nyt saatu oikeinpäin.. siitä sitten jokainen tampio osaa nostaa lisää korkeutta ja kääntää perän haluamaansa suuntaan.
Eikai tuo nyt mikään maailman vaikein asia ole. TÄ
Entäs jos luulee että se tulee nokka alaspäin eikä tulekkaan. Sit tulee poks.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #141 : 04 Huhtikuu, 2015, 22:59:24 »
Miten sen niin voi luulla, kun just painanu nappia joka on kääntänyt oikeinpäin :D
Eikai niin tampiota olekkaan. HIH
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #142 : 04 Huhtikuu, 2015, 23:03:02 »
Miten sen niin voi luulla, kun just painanu nappia joka on kääntänyt oikeinpäin :D
Eikai niin tampiota olekkaan. HIH
Ei niin jos ko toiminto on käytössä. 8)  ja tajuu painaa nappia. :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #143 : 05 Huhtikuu, 2015, 00:42:32 »
Koppu on vasta pilotin hallinassa kun tikkun kosket ja radio mäläyttää master. Pakkohan toi on testata.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #144 : 05 Huhtikuu, 2015, 00:51:45 »
Kuulostaa nin flyawayltä
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #145 : 05 Huhtikuu, 2015, 00:55:30 »
Jos kepakko on nyt saatu oikeinpäin.. siitä sitten jokainen tampio osaa nostaa lisää korkeutta ja kääntää perän haluamaansa suuntaan.
Eikai tuo nyt mikään maailman vaikein asia ole. TÄ

no mites toi eroo normikopterista? laitat vasenta ylös. jos menee ylös ni se on oikeinperin. sitte vaan pyörittelet perää ja otat kopin.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #146 : 05 Huhtikuu, 2015, 07:54:43 »
no mites toi eroo normikopterista? laitat vasenta ylös. jos menee ylös ni se on oikeinperin. sitte vaan pyörittelet perää ja otat kopin.

Siinä se eroaa että aloittelijalla tai jo vähän kokeneemmalla ei välttämättä ole refleksejä inverttilentoon niin että sen saisi kopattua sieltä haltuun. Vielä kun siinä "oikeinpäin" ja "invertti" asentojen välissä on aika paljon välimuotoja joista se ei flippaannu nuppi ylöspäin noin vain jollet tiedä missä orientaatiossa se on. Ja vähemmän kokeneella kopteristilla se voi mennä vahingossa tuohon tilaan vaikka normi taivaslento sinällänsä onnistuisikin jo ihan kohtuudella, ei tarvii kuin sen yhden virheliikun tehdä sen jälkeen kun oot tehny sen yhden "oho" liikkeen ensin. Nää on just näitä tilanteita että kopteri tulee korkealta alas ja siinä matkalla pyörii neljä kierrosta ympäri mutta ei vaan osu orientaatio yksiin lennättäjän mentaalikuvan kanssa ennen kuin maa osuu kopteriin.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #147 : 05 Huhtikuu, 2015, 08:06:53 »
Siinä se eroaa että aloittelijalla tai jo vähän kokeneemmalla ei välttämättä ole refleksejä inverttilentoon niin että sen saisi kopattua sieltä haltuun. Vielä kun siinä "oikeinpäin" ja "invertti" asentojen välissä on aika paljon välimuotoja joista se ei flippaannu nuppi ylöspäin noin vain jollet tiedä missä orientaatiossa se on. Ja vähemmän kokeneella kopteristilla se voi mennä vahingossa tuohon tilaan vaikka normi taivaslento sinällänsä onnistuisikin jo ihan kohtuudella, ei tarvii kuin sen yhden virheliikun tehdä sen jälkeen kun oot tehny sen yhden "oho" liikkeen ensin. Nää on just näitä tilanteita että kopteri tulee korkealta alas ja siinä matkalla pyörii neljä kierrosta ympäri mutta ei vaan osu orientaatio yksiin lennättäjän mentaalikuvan kanssa ennen kuin maa osuu kopteriin.
no joo oli kieltämättä aika karrikoitu vertaus. On sitä joskus koukittu itekki kopteria taivaalta ku ei oo tahtonu näkö riittää. Tollai kokeilemalla se silti käytännössä menee.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #148 : 05 Huhtikuu, 2015, 10:53:31 »
Voi hyvää päivää :) Mikä tuon ymmärtämisessä voi olla vaikeaa?
Naps, ja keppi oikeinpäin. Sitten ei ole enää mitään hätää. Sitä voi leijutella vaikka akun loppuun asti jossei löydä perän suuntaa :D

Kaiken kokeneita lennättäjiä vissiin pännii kun ei sillon ollu tämmöstä systeemiä kun itte aloitti ja piti raapia torpit kukkarosta tai simuttaa yökaudet silmät soikeana :D
Ei voinut heti naattia live lennätyksen fiiliksiä :)

Mun mielestä simuttaminen on "välttämätön" paha johon perheellisten ja työssäkäyvien aika ei vaan taho riittää.
Sitten kun saa tunnin vapaata niin kuka viittii istua sisällä nokka kiinni simulaattorissa ja samalla haaveilla oikeasta lennätyksestä.
No, kai sitä motivoi joku näyttämisen halu.

Mutta mä ainakin nautin siitä oppimisesta siellä ulkona. Se on sitä oikeaa kopteriharrastusta.
Tietokonepelaajat erikseen :)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #149 : 05 Huhtikuu, 2015, 11:17:28 »
Mun mielestä simuttaminen on "välttämätön" paha johon perheellisten ja työssäkäyvien aika ei vaan taho riittää.
Sitten kun saa tunnin vapaata niin kuka viittii istua sisällä nokka kiinni simulaattorissa ja samalla haaveilla oikeasta lennätyksestä.

Mutta mä ainakin nautin siitä oppimisesta siellä ulkona. Se on sitä oikeaa kopteriharrastusta.

Itellä tahtoo tuohon olla vielä lisäksi että oikealla sitte aristelen ihan hirveesti uusien juttujen kokeilemista kun en halua torpata. Torppaamisesta kun seuraa rahan menon lisäksi se että pitäs priorisoida aikaa kopterin rassaamiseen että sais sen taas säätöihin ja lentokuntoon. Mielummin fiilistelen vaikka sitä samaa vanhaa kuviota taivaalla tekemättä mitään uutta kuin riskeeraan sen etten lennä edes sitä vähää. Ja kivaa on ollut! :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
22 Vastauksia
13362 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2013, 23:15:10
kirjoittanut 3J
0 Vastauksia
3417 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2016, 14:02:06
kirjoittanut VERTICAL