Kirjoittaja Aihe: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto  (Luettu 72081 kertaa)

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #150 : 05 Huhtikuu, 2015, 12:24:41 »
Kuulostaa nin flyawayltä

Eihän se oo yhtään flyaway. Kääntää vain kopun oikein päin vaateriin ja siinä kaikki. Eri asia ne jossa RTH. Naza-H:ssakin on vain paikallaan pito, ei RTH. RTH=Return To Hongkong.

Mun mielestä hyvä juttu.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #151 : 05 Huhtikuu, 2015, 12:58:36 »
Niinhän niiten multienkin piti napista tehdä asioita. Mutta miten useasti kävi?

Mn mielipide on vaan sellen, että se juttu pitää olla sormissa ja niillä taidoilla mennään mitä tällähetkellä on. Ei tuota rescueta edes ehdi painamaan kun itse diggaan välillä kikkailla aika pinnoissa.

Kohta ne varmaan tekee niihin piroflip-toiminnon ja jenggi ylistää :D
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #152 : 05 Huhtikuu, 2015, 13:14:41 »
Niinhän niiten multienkin piti napista tehdä asioita. Mutta miten useasti kävi?

Mn mielipide on vaan sellen, että se juttu pitää olla sormissa ja niillä taidoilla mennään mitä tällähetkellä on. Ei tuota rescueta edes ehdi painamaan kun itse diggaan välillä kikkailla aika pinnoissa.

Kohta ne varmaan tekee niihin piroflip-toiminnon ja jenggi ylistää :D

Kyl se flyaway on mahdollinen jo nyky FBL boxeilla. Jumittaa johonkin sopivaan asentoon niin sinne katos horisonttiin. Ihan sama mahollinen myös kärpäslätkillä. Toki ei lennä niin kauas ehkä ku kaatuu jollekkin puolelle.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #153 : 05 Huhtikuu, 2015, 13:19:25 »
Toki, mutta yllätävästi kun tuollaiset toiminnot ovat yleistyneet on myös tullut roppakaupalla lisää ongelmia, kuten "mihin se nyt lähti, sen piti palata lähtöpisteeseen".
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #154 : 05 Huhtikuu, 2015, 16:26:14 »
En tiedä yhtäkään FBL poislentoa pelastusnapin takia.
Ja veikkaan että Mikado tekee suht luotettavaa kamaa :)
Ja niinku monesti jo mainittu, näitä on muillakin jo.

Mulla on lätkäkopteri sen tehnyt kun servo jumitti. Ei se enempää tarvinnu :)

Jos ei ehdi oikaisunappia painella liian matalalla lentämisen takia, se on aivan oma tietoinen valinta.
"Mä en välitä torpista" Valinta.
Ja eikös ne alkhaalla kikkailut just ole vaarallisia :D Siinä kun jo tullaan heti lähemmäs jos sama tehdään ylhäällä.
Hyi hyi kaikille matalalla kikkailijoille. Te olette vakava turvallisuusriski jota muut häpee :D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #155 : 05 Huhtikuu, 2015, 16:36:54 »
Koita nyt Vee rauhoittua. Tämä on mun mielipide, ei toimi niin ei toimi mun käytössä. Kehittävät systeemiä mun mielestä väärään suuntaan.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #156 : 05 Huhtikuu, 2015, 16:53:56 »
Kyllä äijät jaksaa vääntää. :)
Matalalla kikkailu on kivaa ja kun se on kivaa niin se on kallista, vaarallista ja (näköjään) paheksuttavaa. :) :)
En viitti julkisesti kertoa mikä on 700N:n paras lennätys korkeus ja etäisyys 8)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #157 : 05 Huhtikuu, 2015, 16:57:22 »
Jos nyt järkeä käyttää niin matlalta nopeemin tontissa, eikä ehdi kauas sinkoilla, joten eikös se nyt saakeli ole turvallisempaa kuin ajaa apinaralli taivaaalla????
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #158 : 05 Huhtikuu, 2015, 17:17:14 »
Big Air is GOOD!!! ;D

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #159 : 05 Huhtikuu, 2015, 17:58:37 »
Kivaa luettavaa. Vee taisi osua naulankantaan yhdessä lauseessa. Minä menen melkein samaa rataa kuin Kaapeli. Ei jaksa ruuvata ja säädellä koko aikaa kun torppeja tulee kerran viikossa. Jos toi rescue toimii niin onhan se mainio juttu. Testaan heti kun tulee neo myyntiin rubinrc liikeeseen. Pari neo kerralla tulee mun koppuihin 700/800 ja 450L. Sen jälkeen 600/700. Sitten jää muut silverit 450 sportiin ja 450 pro dfc koppuun. Viimisen silverin laitan 500m päähän ja ammun pilkkaa minun sniper pyssyllä.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #160 : 05 Huhtikuu, 2015, 18:21:45 »
Mä ostan sun silverit 150€ kpl pois. Naureskelen sitten kun jenggi noituu, että rescue kaato mun kopun, oisko jollain säätövinkkejä :D :D :D
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #161 : 05 Huhtikuu, 2015, 21:25:09 »
Älkää ny. Kun on vänkäämään alkanu, niin sillon vängätään.
Mä vaan yritän heitellä muitakin näkökantoja kuin vaan sitä yhtä negatiivista.
Mun mielestä on tosi hyvä että näitä kehitellään ettei tulis niitä torppeja. Siihenhän tämä toiminto on tarkoitettu. Mahtaa se joskus sitten olla niin hyvä että kelpaa ammattilaisillekkin.

Niin. Ja jos matalalla kikkaillaan, ni se tarkoittaa myös yleensä aina sitä että ollaan lähellä. Eikö?
Ei ainakaan 100m päässä ja metrin korkeudella.
Ja sitten siinä lähellä kun tullee se, OHO. Ja sattuu ollakkin just sopivasti OHO ohjaajan suuntaan. Se tarkoittaa nykytehoilla että, se himmeli on aika äkkiä naamassa.
Kuinkas sitten suu pannaan?

Mä en voi uskoa että selviytyjätoiminto olis yhtään vaarallisempi jos sitä kiskotaan ihan selkeästi siellä taivaalla. Ja vaikka vähän lähempänäkin.
Jossei se sitten jostain syystä selviäkkään, niin onhan se holdikin vielä olemassa. Juu.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa TimoK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #162 : 06 Huhtikuu, 2015, 16:14:57 »

Kohta ne varmaan tekee niihin piroflip-toiminnon ja jenggi ylistää :D

Ei toi nyt niin kauhean kaukaa ole haettu. Onhan futten mankoissakin vakiona lennupuolella mixaus, joka tekee snap rollin vivusta vetämällä. Se on niin last season ajaa tikuilla...
|Logo 690SX|Logo 550SX|VBC|ja pari kiinteä siipistä|

Entiset:
|Goblin BT650|G420 Sport|G 570KSE|380KSE|Mini Protos|Goblin 700|Goblin 380|T-Rex 450L|Gaui NX4|MSH Protos (carbon) R.I.P|MSH Protos (plastic)|Logo 550SX|

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #163 : 06 Huhtikuu, 2015, 16:29:53 »
Kyle Dahl oli tota testaillu johon isä-Dahl oli todennu että "tekee kauneimman puolipiroflipin ikinä" ;D

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #164 : 06 Huhtikuu, 2015, 16:58:00 »
Tässä mennään vaan kokoajan kohti sitä ettei tartte ite osata mitään. Eikö se nyt vähä kuullosta vaaralliseltakin. Vertaa vaikka automaattiautoihin. Monikos sellasia haluis pihansa eteen ajelemaan ku lapset leikkii pihalla? Niitä kehitetään ja todella isolla rahalla. Nää meidän fbl purkit ei oo ihan samalla panostuksella liikkeellä ja ikävä kyllä jos se on tarpeeksi helppoa ni se pikkutero saa sen seiskasatasen sieltä mätänetin hyllyltä nimpparilahjaksi ja painaa piroflippinappia.

Sitte se kone tekee sitä piroflippiä siinä kunnes jotain tapahtuu.

Missä se lentämisen opettelun hohto sitte on? Ja onko toi mahdollinen kehityssuunta mitenkään järkevä tai turvallinen? No ei ainakaan omasta henkilökohtasesta mielestä.

Niinku joku jo tässäkin sanoi on ihan eriasia lähteä liikkeelle kamppeella jonka saa tekemään ekana päivänä napista sirkustemppuja kun harjotella eka sillä simulla ja sitte vähä pienemmällä kopterilla ehkä jopa tarviten välillä osia. Siinä kerkeää ymmärtämään opetellessa niitä asioita mitä ei kannata tehdä.

Mä ymmärrän periaatteessa miksi nää kuvausjutut on nykyään tollanen villilänsi se on liian helppoa ja ihmisiä ei enää kiinnosta se tärkein eli lentotaito.

Kaivoin nyt ton multiasian esille koska tällaset toiminnot menee mun mielestä kohti tota. Ei heti mutta lähemmäs mennään pikkuhiljaa.

Kyllähän toi v-bar neo vaikuttaa hyvältä purkilta ja voipi olla että ittellekkin noita tulee. Komppaan vaan ranea siinä että en todellakaan tykkää kehityssuunnasta
« Viimeksi muokattu: 06 Huhtikuu, 2015, 17:00:17 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #165 : 06 Huhtikuu, 2015, 17:08:46 »
Pikkutero joutu kyl iha omilla karkkirahoilla ostaan lelunsa ;D

Multit on tietyllä tavalla toinen asia. Siinä todella monella lentotaito ei o "se juttu" vaan niille se juttu on "ilmakuvaus", se ilmaan saaminen ja siellä pysyminen on vältätmätön apaha, sen vakavuutta ja tärkeyttä ei ymmärretä ja siihen ei panosteta.

CP-vehkeessä juju on nimenomaan se lennättäminen ja sen opettelu, Mitä iloa siitä on että napista painelemalla vehje tekee jotain? Ite en tajua.

Oon sitä mieltä että kukin tekee just niinku ite haluaa, omilla vakuutuksillaan ja kukkaroillaan. Kun ny ei vaan sattuis mitään.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #166 : 06 Huhtikuu, 2015, 17:14:32 »
Kun katsoo tämän säikeen otsikkoa ja keskustelun alkua, niin millähän tavalla ko. pelastustoiminto poistaa sen lentotaidon tarpeen josta niin kovasti olette huolissanne? Eiköhän cp-kopterin pelastustoiminto ja multin automatiikalla "lennättäminen" ole jo kaksi eri asiaa.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #167 : 06 Huhtikuu, 2015, 17:27:34 »
Mun mielestä kehityssuunta on ollut koko ajan vaarallisempaan suuntaan kopterihommissa.
Siitä asti kun gyro keksittiin, on temput vaikeutuneet ja tullut rajuimmiksi.
Tältä pohjalta meiltä pitäis kieltää normi perägyrokin. Sillon tyypit vaan yrittäis tehdä siistiä taivaslentoa eikä mitään kiroflippejä.
Oikeastaan kun tarkemmin aattelee.. tää pelastustoiminto on gyron keksimisen jälkeen ainoa asia jolla yritetään lisätä turvallisuutta. Kaikki muut on ollut sitä toista.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #168 : 06 Huhtikuu, 2015, 22:25:37 »
Ja pelastustoiminto ei myöskään lennä kopteria itsekseen vielä mihinkään, parhaimmillaan estää vain sitä torppaantumasta turhan helposti. En nyt tiedä onko tuon toiminnasta tarkkaa kuvausta olemassa vielä missään (jos on, niin olis varmaan hyvä saada tännekin siitä viittaus), mutta minusta kaiken maailman flyaway viittaukset on ihan turhia täällä.

Toki tämä nyt on totta sinällänsä että tämä on nyt askel lähemmäksi multia siinä mielessä että kopteri ottaa käskystä aktiivisesti ohjat käsiin ja pyrkii estämään torppia, mutta kyllä tämä silti on niin selkeästi tehty 3D lennätyksen apuvälineeksi että ollaan vielä tosi kaukana että marketin hyllyltä ostetaan kopteri vbarilla ja heti kun pihalle päästään niin sillä jo kuka tahansa vetää piroflippiä. Siinä kyllä samaa mieltä vee73:n kanssa.

Mutta hei, koittakaa muutkin perustella vähä enempi sanomisia eikä vaan vääntää juupas eipäs tappelua. Tohtorinkin perusteluista yleisestä pitkän ajan kehityssuunnasta olen kyllä yhtämieltä vaikka muuten tähän yksittäiseen ominaisuuteen suhtaudun enempi positiivisesti.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #169 : 18 Huhtikuu, 2015, 08:01:26 »
No mitäs tästä oli puhe. Helifreakissa alkaa olla taas järkevää juttua.

Lainaus
The rescue feature will first initiate a quick collective+cyclic bump away from ground, then roll to upright, then begin climbing. Word is if you're piro'ing when you do it, it performs a picture perfect piro half-flip. :)

Can't wait to try it out.
JOS tollasissa huhuissa on mitään perää niin kohta ihmiset joilla ei ole käytännössä mitään lentotaitoa koittaa piroflippeja kentällä. Veikkaan että ei pääty hyvin.

Kehityssuunta on kyllä niin väärä ku vaan voi olla. Kohta toi on käytännössä vastaava ku ne minimultit mitkä saa flipattua napista. Ainoo vaan että siellä mouruaa 700 vielä pirottamalla.

Ärsyttää ja pelottaa jo pelkkä ajatus.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #170 : 18 Huhtikuu, 2015, 08:46:14 »
Uskon ja toivon että valtaosa 700-kokoisilla pörräävä on jo käynyt a) kentillä vilkuilemassa ja b) lueskellut tätä foorumia. Tässähän nyt sitten korostuu kokeneempien lentäjien esimerkki ja yhdistyksen foorumin jäsenien ja foorumin kautta tehtävä harrastuksen turvallisuuspuolen valistus.

Pitäis tosiaan aina välillä muistuttaa siitä turvallisuudesta, oppimisen oikeasta tavasta ja vielä lentotavoista.

Ja olla itse esimerkkinä. Esimerkiksi, (nimiä mainitsematta,) kysy itseltäsi, "lennätänkö liian lähellä?" ;)

Tekniikka kehittyy, tulee automatisointia kaikkeen, sille nyt ei voi yhtään mitään. Tankonuppi on historiaa jo nyt. FBL-gyrojenkin tulee uudistua jotta valmistajat pysyvät kehityksessä (markkinoissa) mukana tai jopa edellä. Näin se menee ihan kaikessa muussakin. Jos et halua sen kanssa elää niin ainahan voi harrastaa vaikka postimerkkeilyä.

Toivotetaan ne nyypät edelleen tervetulleeksi ja valistetaan, ei rajoiteta :)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #171 : 18 Huhtikuu, 2015, 09:13:19 »
tankonuppi on historiaa ja hyvä niin. FBL on askel lähemmäksi sitä että kone tekee juuri sitä mitä käsketään. on tossakin toki vaaransa jos on tärinöitä tai tekee setupin väärin.

tää recsue toiminto tökkii omaa ajatusmaailmaa vastaan vaan sen takia koska kone tekee pilotin  ohi asioita täysin hallitsemattomasti.

kyllä mä väitän että mulla ja kenellä vaan muullakin kokeneella pilotilla menee vehkeet tonttiin jos koneen orientaatio rupee vaihtumaan ittestään hallitsemattomasti.

Eli kun se pikkutero on laittanu sen 700 reksin ja opetellu leijuttamaan ni sittehän se uskaltaakin alkaa kokeilemaan ku aina voi vetää siitä namikasta. todella vaarallista.

ja kyllä tiedostan että lennän liian lähellä ja pyrin aina välillä jopa tekemään asialle jotain. se nyt ei liity vaan tähän mitenkään.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #172 : 18 Huhtikuu, 2015, 09:39:25 »
Tankonuppi historiaa? PAH...   ;D Eikös OP käynyt siellä Eastissa lentämässä tangollisrlla 700N :lläja oliko lennätys historikkimenoa? Tankovehkeet on edelleen käyttökelpoisia oikein säädettynä :)

Tuon recuen vaaroista vielä. Maailmassa on melko monta multipilottia, jotka välittömästi ostohetkestä ottavat koneen ilmaan ja luottavat pelkkään tekniikkaan "going home" yms. Nyt kun puhutaan turvallisuudesta, niin onko se oikea tapa opetalla napin kautta? Mun mielestä Ei.

En tarkoita nyt ketään henkilökohtaisesti, mutta helposti tuollainen ajaa käyttäjät lentämään yksiroottorisia, niin kuin multeja.

R





-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #173 : 18 Huhtikuu, 2015, 10:31:49 »
Niinpä, tossahan meillä on työsarkaa kun yritetään muistuttaa ja valistaa. Sitä nyyppää ei kannata vihamielisedti pelottaa pois jutuilla "en lennä samalla kentällä..."-jutuilla. Se nyyppää kannattaa ottaa vastaan ja käydä perusasiat läpi. Parempi sen nyypän on kokeneiden kuskien kanssa ottaa ne ensiaskeleet? Tästä ollaan toivottavasti samaa mieltä.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #174 : 18 Huhtikuu, 2015, 12:31:39 »
Niinpä, tossahan meillä on työsarkaa kun yritetään muistuttaa ja valistaa. Sitä nyyppää ei kannata vihamielisedti pelottaa pois jutuilla "en lennä samalla kentällä..."-jutuilla. Se nyyppää kannattaa ottaa vastaan ja käydä perusasiat läpi. Parempi sen nyypän on kokeneiden kuskien kanssa ottaa ne ensiaskeleet? Tästä ollaan toivottavasti samaa mieltä.
'
Juuri noin, valistamalla. Eikä niin että mun tapa on ainoa oikea ja jos joku muu tekee muulla tavoin, on täysi mäntti joka ei ymmärrä mistään mitään. Sitäkin henkeä valitettavan usein tapaa... Hyvänä esimerkkinä se aina jankutettu simulaattori; en ole ainoa joka ei siihen tietokonepelaamiseeen syty ei sitten millään. Itse opin kopun pitämään ilmassa mikrokopterin avulla, se oppi oli helppo siitä siirtää isompaan ja homma pysyi turvallisena. Lisäapuna oli vielä aluksi Flymentor joka sekin aiheutti suoranaista halveksuntaa osaajien keskuudessa, mieluummin olisivat nähneet mun koterini maassa palasina kuin ilmassa leijumassa :o

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
22 Vastauksia
13361 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2013, 23:15:10
kirjoittanut 3J
0 Vastauksia
3417 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2016, 14:02:06
kirjoittanut VERTICAL