Kirjoittaja Aihe: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto  (Luettu 72134 kertaa)

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #225 : 01 Toukokuu, 2015, 13:48:53 »
Kaks neo purkkii tulossa. Aika kallis toi pro plus rescue. Pakko laittaa.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #226 : 01 Toukokuu, 2015, 14:20:38 »
Onneksi rescueen ei tarvi pennosia laittaa. Ihan fiksusti mikado on tuon hinnoittelun laatinut. Rescue tosin vois olla 3x kalliimpikin 😛
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #227 : 01 Toukokuu, 2015, 14:25:50 »
Minä tarvin rescuen kun oon vielä alokas. Jos ei käytä niin ei käytä.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #228 : 01 Toukokuu, 2015, 15:20:40 »
En laita tätä myynti osioon. Olis jouten beastx ar7200bx nyt aluks. Ehkä minivbar pro softalla. Revin minin pois ja laitan 450 proohon tai sporttiin. Neo tulee tilalle. Otan kevätleirille mukaan.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa calicha92

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #229 : 02 Toukokuu, 2015, 12:10:45 »
Mini Vbarille vois olla tarvetta😉
Goblin Black Thunder 700 VBar NEO
Goblin Mini Comet Mini VBar
Vbar Control, ICharger 308duo, PhoenixRC,

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #230 : 13 Toukokuu, 2015, 19:33:06 »
Tässä se on mutta ei lento testattu. Ehkä illalla.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #231 : 14 Toukokuu, 2015, 10:23:34 »
Hyvin toimi rescue. Oli vaan niin myöhä että ei oikein uskaltanu. Alko hämärtämään. Se mitä ehdin testailla niin nopsaan se invertistä pyörähti oikeinpäin. Nyt tulee taas vettä kuin E P.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #232 : 14 Toukokuu, 2015, 11:53:25 »
Hyvin toimi rescue. Oli vaan niin myöhä että ei oikein uskaltanu. Alko hämärtämään. Se mitä ehdin testailla niin nopsaan se invertistä pyörähti oikeinpäin. Nyt tulee taas vettä kuin E P.
Enämpi kiinnostais kuulla siittä millainen on lentotuntuma varrattuna edellisiin.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #233 : 14 Toukokuu, 2015, 13:08:42 »
En o pro jätkä. Hyvältä se tuntui. Perän pironopeus ei ollu sama kuin minissä. Joutuu nostaan. Pari lipoo vaan testaillu.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #234 : 16 Toukokuu, 2015, 20:00:08 »
Tässä video pätkä miten koppu flippaa kun vetää pelastus vipua. 65 on nyt se collective kun se pelastus on valmis. Vbar neo rescuemode test:
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #235 : 19 Toukokuu, 2015, 14:05:05 »
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #236 : 19 Toukokuu, 2015, 14:14:32 »
HF:stä bongattu. http://www.helifreak.com/showthread.php?t=696167

Eikös tätä ole melko moni yrittäny sanoa, ei pitäis olla mikään yllätys! ::)
« Viimeksi muokattu: 19 Toukokuu, 2015, 16:05:54 kirjoittanut Wilikki »

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #237 : 19 Toukokuu, 2015, 14:15:47 »
HF:stä bongattu. http://www.helifreak.com/showthread.php?t=696167

Aika ikävä ominaisuus tuossa Rescuessa, eli kopteri ei oikaise itseään oikein jos koskee tikkuihin yhtään.

"We have tested this extensively and what you described will happen 100% of the time if you leave any input in the cyclic or even tail. It happened to me as well (not coming out "level" or horizontal) because you need to let go of the sticks. That is not always a natural thing to do, especially when you really need the rescue function. !"

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #238 : 19 Toukokuu, 2015, 14:50:06 »
Toisaalta se on varmaan ihan toivottua että sen resquen saa keskeytettyä milloin vaan ihan vaan sillä että ottaa tikusta kiinni ja koppaa kopterin haltuun. Toki se voi johtaa torppiin silloin jos kopteri on menossa peltoa kohti ja vetää resque tikusta mutta ei malta päästää tikuista irti. Minusta tässä ei sinällänsä ole ongelmaa, pilotin komennot pitää aina mennä boksin komentojen ohi.

Jos tikkuja käännellään niin silloin tarkoitus on ohjata konetta, eikä mikään resque moodi saa siihen tulla väliin. Jos taas kopterin torppaa siksi että ei osaa päästää tikuista irti tiukan paikan tullen niin se taas on omaa tyhmyyttä siinä mielessä ettei ole harjoitellut resque moodin käyttöä riittävästi niin että se tulisi oikein selkärangasta. Minusta tää on hyvä näin, mutta se pitää myös tiedostaa ennen kuin koko ominaisuutta otetaan kertaakaan käyttöön.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #239 : 19 Toukokuu, 2015, 15:50:31 »
Onhan tuo vaan ihan mahoton yhtälö oppimisen kannalta. Järetön keksintö. Enkä todellakaan nää sitä missä kohtaa tuo säästöä torppi kuluihin. Ellei ole vara torpata on ihan yks selitteisesti liian kallis ylläpidettävä vehje tulo tasoon ja lentotaitoon nähen. Torpit vaan kuuluu lajin luonteeseen omasta mielestä ja torpin pelko on suurin este oppimiselle. Kaiken lisäksi tuo on vaarallinen.
« Viimeksi muokattu: 19 Toukokuu, 2015, 16:05:03 kirjoittanut Wilikki »

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #240 : 19 Toukokuu, 2015, 16:05:55 »
Eikös se ole ylensä niin että, kun on rahaa ei ole aikaa, ja kun on aikaa ei ole rahaa.
Eli siis kummastakin syystä harrastaja voi haluta vähemmän torppeja.
Ei se ole pelkästään köyhien etuoikeus.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #241 : 19 Toukokuu, 2015, 16:59:08 »
Onhan tuo vaan ihan mahoton yhtälö oppimisen kannalta. Järetön keksintö. Enkä todellakaan nää sitä missä kohtaa tuo säästöä torppi kuluihin. Ellei ole vara torpata on ihan yks selitteisesti liian kallis ylläpidettävä vehje tulo tasoon ja lentotaitoon nähen. Torpit vaan kuuluu lajin luonteeseen omasta mielestä ja torpin pelko on suurin este oppimiselle. Kaiken lisäksi tuo on vaarallinen.

Aika rajua settiä näin nopeasti luettuna. Viimeksi oon tumpannut kopterin 2009, sekin joku 450-kokoinen. Lentoja ton jälkeen kertynyt varmaan pari tuhatta, näistä 3D veivausta ihan tosissaan varmaan parisataa.  Ja näkisin että olen kehittynyt lennättäjänä aika paljon. Että jos nyt ei kuitenkaan aleta julistamaan mitään totuuksia täällä, kaikilla on se oma tapansa harrastaa ja sitä pitää arvostaa.
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #242 : 19 Toukokuu, 2015, 17:56:04 »
Sä oot Juho poikkeus :)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #243 : 19 Toukokuu, 2015, 18:28:11 »
Toimi se rescue tai ei niin mun mielestä vaara on siinä että kone tekee liikkeitä jotka ei lähde tikuista. Kaikki joilla fbl purkki on kaatanu tärinästä tietää tunteen "mitä kettua se nyt tekee" ja voin sanoa että ei todella tunnu kivalta.

En voi sille mitään mutta mun mielipide on tätä kehityssuuntaa vahvasti vastaan ihan turvallisuusnäkökannasta kin.

Toinen juttu on se että noita markkinoidaan usein ihan väärin perustein ja ne luo jotain turvallisuuden illuusioita. Todellisuus on kuitenkin se että niitäkin pitää osata käyttää ja niissä on omat vaaransa kuten esimerkiksi liikkeen jatkuvuus rescuen jälkeen. Ku se kone lentää satasta pään yli voi olla alottelijan olla aika vaikeeta  hahmottaa orientaatiota kun se on nopeesti aika kaukana. Mitäs sitte?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #244 : 19 Toukokuu, 2015, 18:57:58 »
Myönnän että tulee möläytettyä liian nopeesti, liian typistettynä perustelematta omaa käsitystä asiasta.
Opettelussa kokoajan pitää turparustinki kiinni vähä useemmin.

Kunnioitan ja pelkään sen verran noita pienempiäkin koptereita, koska päälle tullessa saa rumaa jälkeä aikaan, isosta puhumattakaan. Käyttäjä failure ja tärinästä johtuva mahdollinen sekoilu  mun mielstä aika todennäköistä siinä tilanteessa kun tuota ominaisuutta tarvis.  Mitä itse olen logeja katsellut niistä tilanteista kun on joutunut koukkimaan tikuilla orientaatiota ja kopteria takas hallintaan nii logi ollut täynnä jos jonkin laista anturi herjaa oletettavasti tärinästä johtuen. Nuista tilanteista ainakin itse oppinut eniten ja jo siitä onnistumisesta saatu pieni itsevarmuuden nouseminen on näkyny lennoissa huomattavasti ja jäänyt sinne selkärankaan jotain ja myös se holdin käytön oikea hetki on löytyny sitä myöten. 
Riittävä lento korkeus on  varmaan se kaikista tärkein omasta mielestä. Vanhempien viisaiden olen kuullut puhuvan kolmen virheen korkeudesta. Itsellä se on ollut välillä enemmän. 
Siksi pidän tuota mahottomana yhtälönä, koska miten voi opetella kaksi täysin erilaista paniikki toimintoa? Toisessa vedetään kytkimestä ja ei saa koskea tikkuihin. Toisessa taas vedetään kytkimestä ja mahdollisesti vielä korjataan lentosuuntaa tai koitetaan vähentää nupin kierroksia.
Minulla on ollut tilanteita kun kopteri on yhtäkkiä ollut tulossa lapakehä edellä päälle. Juuri ja juuri holdia ajoissa kerennyt vetäistä ja tappaa nupista kierrokset. Tuurilla tai jostain selkärangasta tuli tehtyä samalla tikkujen pyöräytys ja kopteri tippu jalaksilleen maahan. Mitäs sitten jos on kaksi kytkintä mitä käyttää?  Vetää pelastustoiminto pällé paniikissa pahimmillaan koskien tikkuihin?
En nyt missään nimessä tarkota että tarkotus ois torpata,  mutta se nyt vain on hyvin todennäköistä. Pidän vain parempana vaihtoehtona sitä että opettelee hitaasti edeten kuin turvautuu lisä elektroniikaan.  Minä torppasin 450:sen vajaan kahden vuoden leijuttelun ja kevyen taivaslentelyn jälkeen ensikerran, mutta kun taito kasvoi pikku hiljaa rupesi torppejakin tulemaan. Eli nyt lähelle kolme ja puolivuotta harrastaneena harjottelen pikku hiljaa jotain kevyttä 3D:tä ja pitäisin edelleen itselleni vaarallisena tuot pelastustoimintoa.
Toki ihmiset on yksilöitä ja käyttäytyy erilailla paniikki tilanteissa. 

Paha paikka nyt kirjottaa olen pojan harrastuksen parissa juuri. Voin koitta suomentaa reaktiotani vähä tarkemmin kun pääsen kotia tietokoneelle
Ystävällisin terveisin Wilikakka :)

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #245 : 19 Toukokuu, 2015, 19:24:17 »
Itse näen tuon ominaisuuden yhtenä työkalua lennätysliikkeiden opettelussa. Homma voisi hyvin toimia siten että tehdään tietoinen päätös siitä että nyt kokeillaan jotain uutta liikettä jonka onnistumisesta ei olla varmoja. Valitaan sopiva turvallinen lennätyssuunta johon liike tehdään. Sitten jos käpy käy niin päästetään tikuista irti ja vedetään pelastusvivusta ja kopteri kääntää itsensä oikeinpäin ja vetää korkeutta. Sitten otetaan kopteri haltuun ja voidaan jatkaa harjoittelua.

Se että mistä tahansa tikun liikkeestä lopputulos on että rescue moodi lähtee pois on pienen miettimisen jälkeen minun mielestä todellakin hyvä toiminto. Se nostaa oleellisesti kynnystä sille että kesken päättömän ja omien rajojen yli menevän 3D räimimisen keskellä kopteri noin vain yhtäkkiä nousisi torpin partaalta ylös ja siinä samalla karkaisi ei-haluttuun suuntaan. Pelastustoiminnon käyttö johtaa aina kopterin omavaltaiseen käytökseen ja sen takia sen käyttö pitää olla aina hyvin harkittua. Tämän takia tästä ei ole mitään hyötyä kokeneelle 3D harrastajalle joka vetää ruohon pöllytessä nurtsin tasalla hyvin pienellä virhemarginaalilla. Ei tämäm myöskään sovi ihan ensimmäisiä alkeita opettelevalle lennättäjälle. Mutta siinä välissä on laaja skaala pilotteja jotka voivat hyötyä tästä ominaisuudesta.

No, odotellaan seuraavaksi käyttökokemuksia ihmisiltä jotka sitä on oikeasti käyttänyt. Mielenkiintoista olis tietää että miten hyvin se auttaa uusien juttujen harjoittelussa.

Niin, ja missään nimessä tätä ominaisuutta ei saisi käyttää eikä mainostaa turvallisuusominaisuuten a. Sitä se ei missään nimessä ole.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #246 : 19 Toukokuu, 2015, 19:32:07 »
Ihan hyviä pointteja tossa Wilikakan kirjoituksessa.

Näen yhtenä haittana vaatimuksen, että safetoimintoa käytettäessä ei saa koskea tikkuun tai tikkuihin. Onko muuten kyseessä vain oikea tikku vai molemmat?

Näin siis laitetta tietenkään kokeilematta. No ehkä sen voi jotenkin sisäistää, mutta jos tähän saakka on tottunut käyttämään holdia, niin helposti voisi kuvitella sormien pysyvän tikuissa kiinni jne.

Just tossa männä viikonloppuna tuli eräässä tapauksessa ongelmia sen takia, että tietyissä radioissa on hold- ja lentotilavivut  päinvastoin.
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #247 : 19 Toukokuu, 2015, 19:42:52 »
Itse näen tuon ominaisuuden yhtenä työkalua lennätysliikkeiden opettelussa. Homma voisi hyvin toimia siten että tehdään tietoinen päätös siitä että nyt kokeillaan jotain uutta liikettä jonka onnistumisesta ei olla varmoja. Valitaan sopiva turvallinen lennätyssuunta johon liike tehdään. Sitten jos käpy käy niin päästetään tikuista irti ja vedetään pelastusvivusta ja kopteri kääntää itsensä oikeinpäin ja vetää korkeutta. Sitten otetaan kopteri haltuun ja voidaan jatkaa harjoittelua.

Se että mistä tahansa tikun liikkeestä lopputulos on että rescue moodi lähtee pois on pienen miettimisen jälkeen minun mielestä todellakin hyvä toiminto. Se nostaa oleellisesti kynnystä sille että kesken päättömän ja omien rajojen yli menevän 3D räimimisen keskellä kopteri noin vain yhtäkkiä nousisi torpin partaalta ylös ja siinä samalla karkaisi ei-haluttuun suuntaan. Pelastustoiminnon käyttö johtaa aina kopterin omavaltaiseen käytökseen ja sen takia sen käyttö pitää olla aina hyvin harkittua. Tämän takia tästä ei ole mitään hyötyä kokeneelle 3D harrastajalle joka vetää ruohon pöllytessä nurtsin tasalla hyvin pienellä virhemarginaalilla. Ei tämäm myöskään sovi ihan ensimmäisiä alkeita opettelevalle lennättäjälle. Mutta siinä välissä on laaja skaala pilotteja jotka voivat hyötyä tästä ominaisuudesta.

No, odotellaan seuraavaksi käyttökokemuksia ihmisiltä jotka sitä on oikeasti käyttänyt. Mielenkiintoista olis tietää että miten hyvin se auttaa uusien juttujen harjoittelussa.

Niin, ja missään nimessä tätä ominaisuutta ei saisi käyttää eikä mainostaa turvallisuusominaisuuten a. Sitä se ei missään nimessä ole.

tässä on järkeä. Ainoa joka tökkii on se että kyllä simu on se jolla on paras kokeilla. hetken ku simuttaa jotain liikettä ni sittehän sitä voi kokeilla jo ihan turvallisesti ku tietää vähän mitä orientaatioita on odotettavissa.

jos nyt kuitenkin käyttää tota toimintoa edes kaapelin kuvaamalla tavalla ni ollaan jo huomattavasti paremmilla vesillä :)

tärkeimpänä lienee tiedostaa se että se ei todellakaan pysähdy se kopteri. Kuin myös tottakai sisäistää ja opetella sen moden käyttö kunnolla. Sen kuvan luominen että alottelijakin voi alkaa reenaamaan mitä vaan ku laite ehkäsee torpit on hölmöä.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #248 : 19 Toukokuu, 2015, 19:49:57 »
Eli käyttää kuin lentotilaa suunnitellusti, varautuen kuitenki pieneen orientaation mentyksen aihettamaan tikkutanssiin. Nimi pelastus aiheutti varmaan itsellä sydämmen tykytyksiä :D Nyt kun sovittiin että sitä käytetään tuollai niin lupaan etten enää ikinä milloinkaan kommentoi tätä nii uskaltaa tulla ehkä leirille sittenkin :-X

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: V-Bar mahdollisesti tuleva Pelastustoiminto
« Vastaus #249 : 19 Toukokuu, 2015, 23:31:51 »
No en nyt sanois että sekään on hyvä että tota vasten kikkaillaan sitä ku ei aina tiedä mihin suuntaan se siitä kimpoaa
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
22 Vastauksia
13362 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2013, 23:15:10
kirjoittanut 3J
0 Vastauksia
3420 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2016, 14:02:06
kirjoittanut VERTICAL