Myönnän että tulee möläytettyä liian nopeesti, liian typistettynä perustelematta omaa käsitystä asiasta.
Opettelussa kokoajan pitää turparustinki kiinni vähä useemmin.
Kunnioitan ja pelkään sen verran noita pienempiäkin koptereita, koska päälle tullessa saa rumaa jälkeä aikaan, isosta puhumattakaan. Käyttäjä failure ja tärinästä johtuva mahdollinen sekoilu mun mielstä aika todennäköistä siinä tilanteessa kun tuota ominaisuutta tarvis. Mitä itse olen logeja katsellut niistä tilanteista kun on joutunut koukkimaan tikuilla orientaatiota ja kopteria takas hallintaan nii logi ollut täynnä jos jonkin laista anturi herjaa oletettavasti tärinästä johtuen. Nuista tilanteista ainakin itse oppinut eniten ja jo siitä onnistumisesta saatu pieni itsevarmuuden nouseminen on näkyny lennoissa huomattavasti ja jäänyt sinne selkärankaan jotain ja myös se holdin käytön oikea hetki on löytyny sitä myöten.
Riittävä lento korkeus on varmaan se kaikista tärkein omasta mielestä. Vanhempien viisaiden olen kuullut puhuvan kolmen virheen korkeudesta. Itsellä se on ollut välillä enemmän.
Siksi pidän tuota mahottomana yhtälönä, koska miten voi opetella kaksi täysin erilaista paniikki toimintoa? Toisessa vedetään kytkimestä ja ei saa koskea tikkuihin. Toisessa taas vedetään kytkimestä ja mahdollisesti vielä korjataan lentosuuntaa tai koitetaan vähentää nupin kierroksia.
Minulla on ollut tilanteita kun kopteri on yhtäkkiä ollut tulossa lapakehä edellä päälle. Juuri ja juuri holdia ajoissa kerennyt vetäistä ja tappaa nupista kierrokset. Tuurilla tai jostain selkärangasta tuli tehtyä samalla tikkujen pyöräytys ja kopteri tippu jalaksilleen maahan. Mitäs sitten jos on kaksi kytkintä mitä käyttää? Vetää pelastustoiminto pällé paniikissa pahimmillaan koskien tikkuihin?
En nyt missään nimessä tarkota että tarkotus ois torpata, mutta se nyt vain on hyvin todennäköistä. Pidän vain parempana vaihtoehtona sitä että opettelee hitaasti edeten kuin turvautuu lisä elektroniikaan. Minä torppasin 450:sen vajaan kahden vuoden leijuttelun ja kevyen taivaslentelyn jälkeen ensikerran, mutta kun taito kasvoi pikku hiljaa rupesi torppejakin tulemaan. Eli nyt lähelle kolme ja puolivuotta harrastaneena harjottelen pikku hiljaa jotain kevyttä 3D:tä ja pitäisin edelleen itselleni vaarallisena tuot pelastustoimintoa.
Toki ihmiset on yksilöitä ja käyttäytyy erilailla paniikki tilanteissa.
Paha paikka nyt kirjottaa olen pojan harrastuksen parissa juuri. Voin koitta suomentaa reaktiotani vähä tarkemmin kun pääsen kotia tietokoneelle
Ystävällisin terveisin Wilikakka