Kirjoittaja Aihe: Blade 180 CFX  (Luettu 53484 kertaa)

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Blade 180 CFX
« Vastaus #25 : 06 Maaliskuu, 2016, 22:42:23 »
Kiitos osista. Peräputkelle tuli heti tänään käyttöä. ks. liite. 10.5 akullista lentoa tänään, kunnes päätti kopteri itsekseen taas alkaa pirottaa ilmassa vauhdilla. Ihan yllättäen, koska sitä ennen se tuntu lentävän paremmin kuin aikoihin.

Yleensä tuntuu että perä boksi heiluu helposti, mut nyt kyl oli kova duuni kaivaa putkenjämä perästä.

Varsinaiseksi syyksi epäilen peräsliderin jumitusta. Mistä sinne tulee jotain mustaa töhnää joka jumitti sliderin ja sen ohjaimen? Oli aika tosi jäykkä torpin jälkeen. Putsailin ja vähän öljysin ja nyt perän lavat kääntyy painovoimalla kun vaan vähän kallistaa.

Ihmettelin myös perän vatkausta. En saa sitä säädettyä perää hyväksi. Aina kun vetää vähän reilummin collectivea, potkasee perä vähän. Tic toc jää yritykseksi, kun perä heiluu liikaa. Myös takaperin lentäessä perä koko ajan vähän heiluu. Olen yrittänyt säätää gaineja ylös ja alas, mut en saanut sitä paremmaksi. Isomalla gyro gainilla se alko jo vatkaa paikoillaan leijuessa. Milläköhän sen saisi toimii paremmin? Tilasin uuden servon (spektrum h3060), jos se vaikka auttais.

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Blade 180 CFX
« Vastaus #26 : 08 Maaliskuu, 2016, 19:10:04 »
Ei niin yllättäen perän putsaus auttoi myös tohon pahimpaan perän potkimiseen ja heilumiseen. Kävin 14 akkua pyörittämässä ja toimi paremmin kuin aikoihin. Tein pientä gainien ja lapakulmien tuunausta jo toi alkaa tuntua aika hyvältä.

Alkaa vähän rennommin lento kulkee, kun tekniikaa pelaa ja on ton torppaamista kokeillut riittävän monta kertaa, niin ei sen takia tartte enään hermoilla. Vähän turhan rennostikin, kun ajattelematta asiaa tuli flipattua parissa metrissä selälleen normal moodissa, josta seurasi, että tehot meni ja refleksin omaisesti rotatoin ja flippasin sen suoraan nätisti jalaksilleen ilman että mitään hajosi.  ;D Tulipahan testattua, että noparin slow start käynnistyy vasta, kun se on ensin pysäyttänyt moottorin. Ei pysty autorotaatiota keskeyttämään lennosta.

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: Blade 180 CFX
« Vastaus #27 : 08 Maaliskuu, 2016, 21:42:58 »
Kantsii lentää vaan flätillä kaasukäyrällä, ja unohtaa muun tyyppiset.
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Blade 180 CFX
« Vastaus #28 : 08 Maaliskuu, 2016, 22:35:35 »
Täytyy säätää täysin flatiksi ja luottaa throttle hold kytkimeen. On se nytkin lähes flatti, paitsi mulla normimoodissa negaativisella pitchillä sammuu moottori. Toimii ihan hyvin tähän asti kunnes aloin lentää selällään. Täytyy katsella saisko tohon nopariin säädettyä asetuksia. Governoria pitäis teoriassa pystyy säätää suoraan ohjaimesta ja olis parempi jos vois keskeytettää rotaatiot ilman uutta soft starttia, jos vaikka vahingossa räplää holdin päälle.

Poissa Konna

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Do yourself a favor and buy premium electronics!
Vs: Blade 180 CFX
« Vastaus #29 : 08 Maaliskuu, 2016, 22:50:04 »
Ilman govia kannattaa melkein laittaa v käyrä. Esim. 90-85-80-85-90 Pitää kierrokset tasaisempana kun tulee kulmia roottoriin. Kokeilemalla selviää ikä toimii.
Mikado Logo 700, Mikado GLOGO 690SX
Mikado Logo 550SX, Mikado Logo 480 XXtreme,
Mikado Logo 200,Goblin thunder sport 700,
Gaui NX4 -- Ja styroksipaaleja :D
Mikado Vbar Control Touch

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Blade 180 CFX
« Vastaus #30 : 08 Maaliskuu, 2016, 23:35:15 »
180cfx:ssä on gov päällä oletusarvoisesti. Taitaa olla fiksattu 4200/4600/5000rpm eri lentomoodeissa. Mulla on 0-25-25-25-25 käyrä normimoodissa. Käytän sita vaan lähtöön ja laskeutumiseen jolloin tikku alhaalla on moottori pois päältä, mutta taidan korjata ton niin ei vahingossa tuu harjoteltua autorotaatioita.

Poissa Konna

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Do yourself a favor and buy premium electronics!
Vs: Blade 180 CFX
« Vastaus #31 : 08 Maaliskuu, 2016, 23:39:52 »
180cfx:ssä on gov päällä oletusarvoisesti. Taitaa olla fiksattu 4200/4600/5000rpm eri lentomoodeissa. Mulla on 0-25-25-25-25 käyrä normimoodissa. Käytän sita vaan lähtöön ja laskeutumiseen jolloin tikku alhaalla on moottori pois päältä, mutta taidan korjata ton niin ei vahingossa tuu harjoteltua autorotaatioita.
Ok sitten unohda v käyrä. Kannattaa kyllä opetella käyttämään holdia pelkästään moottorin käynnistykseen ja sammutukseen. Tikulla veivataan vain kulmia ei sammuteta mottia  :)
Mikado Logo 700, Mikado GLOGO 690SX
Mikado Logo 550SX, Mikado Logo 480 XXtreme,
Mikado Logo 200,Goblin thunder sport 700,
Gaui NX4 -- Ja styroksipaaleja :D
Mikado Vbar Control Touch

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Blade 180 CFX
« Vastaus #32 : 10 Maaliskuu, 2016, 14:57:24 »
Alkaa mun oma v-käyrä olla nouseva. Eilen lensi 30 akullista, toimi muuten hyvin, paitsi perä välillä sai jonkun potkuraivarin. Tapahty tyypillisesti kun kun perällä oli enemmän hommia - esim vauhdikkaassa vasen kylki edelle lentäessä ja tuulenpuuskissa.

Tänään lensin kolme akullista ja torppasin kolme kertaa hankeen. Ekalla kerralla ilmassa potkasi aina välillä yli 90 astetta, kunnes itekseen taas päätti vetää nopeet pirot. Tätä on jo harjoiteltu - Hold päälle ja onnistuin rotatoimaan kopterin oikein päin kunnes kierrokset loppu ja tipahti parista metristä hankeen.

Luulin aluks et mun peräviritelmät värisee ja heiluu liikaa - TT vaihto uuteen, ja perä lodjua yritin saada muovinpalasella tiukemmin kiinni. Uusi yritys, ja heti kun sain ilmaan alko se kaatua kyljelleen... torppi ja upouusi TT hajalla alta 5 sec lennolla.

Uusi TT sisään, uudet laakerit perään, kun vanhat oli aika rouheet. Perän tukitangot täyty työntää paikoilleen, kun ne oli irronneet. Uusi yritys - lähti lentoon. tuntu toimivan ihan hyvin. kiekat täysille ja normikuvioo hetkeen kunnes taas alko pirotus ilmassa. Tuli ei niin nätti rotatointi hankeen kyljelleen. Perä irtosi, mutta mitään ei hajonnut.

Ihmettelin mikä mättää. Hetken testailtua näyttäis, että vaikka peräservo vaikuttais muuten toimivan, mutta kun sillä on kuormaa, se nykäsee aina keskelle toiminta aluetta. Hetken kun sitä vähän kiusasin, niin se lopulta jumitti toiseen laitaan. Toi vois selittää noi potkimiset ja pirotukset. Lentää servo roskikseen. Spektrum h3060 on tulossa tilalle.
« Viimeksi muokattu: 10 Maaliskuu, 2016, 15:01:45 kirjoittanut Aivoitus »

Poissa Beaver84

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Blade 180 CFX
« Vastaus #33 : 21 Toukokuu, 2016, 13:01:20 »
Terve! Tuli hankittua Blade 180 kans ja tuntumaa haettu, pienen torpin seurauksena! Perän toiminta kasauksen jälkeen ei normaalia! Ensin alko gyro korjaan itsestään aina toiseen laitaan ja seurauksena hallitsematon pyöriminen. No kokeilin vaihtaa uuden peräservon ja nyt toimii hienosti, kun tikusta kääntää vaan gyro korjaa aina vasta karvaan ja kone pyörii ympyrää! Kokeellu vaihtaa reservelle eikä vaikutusta...

Olisko gyro paskana vai jotain muuta

Poissa Aiv

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Blade 180 CFX
« Vastaus #34 : 21 Toukokuu, 2016, 13:53:03 »
Onko sulla perän lavanpitimet oikein päin? Eli lavat pyörii vastapäivään, kun katsoo kopterin oikealta puolelta. Lavapitimen kiinnike linkki peräslideriin on lavan etureunan puolella. Sen voi vahingossa pistää väärinpäin, jolloin ohjaukset menee myös väärin.

Poissa Beaver84

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Blade 180 CFX
« Vastaus #35 : 21 Toukokuu, 2016, 18:01:31 »
Onko sulla perän lavanpitimet oikein päin? Eli lavat pyörii vastapäivään, kun katsoo kopterin oikealta puolelta. Lavapitimen kiinnike linkki peräslideriin on lavan etureunan puolella. Sen voi vahingossa pistää väärinpäin, jolloin ohjaukset menee myös väärin.

No sieltähän tuo vika vaikuttaas löytyvän :D, täytyy viälä käyrä oikeen koittaas!  Kiitos vinkistä, Mielestäni kasasin niin kuin se oli, mutta en näköjään :D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
5074 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Toukokuu, 2013, 10:06:44
kirjoittanut Spin
3 Vastauksia
3653 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Lokakuu, 2013, 14:07:49
kirjoittanut jesi
1 Vastauksia
2523 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Syyskuu, 2014, 16:29:14
kirjoittanut yazca
3 Vastauksia
8937 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Huhtikuu, 2016, 17:32:34
kirjoittanut Aiv
6 Vastauksia
3568 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Syyskuu, 2018, 08:45:06
kirjoittanut Dutchman