Kirjoittaja Aihe: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä  (Luettu 1584663 kertaa)

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1025 : 01 Lokakuu, 2011, 00:33:57 »
No mites se nyt sillai ?
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1026 : 01 Lokakuu, 2011, 11:24:31 »
Tänään vois itekkin vaivautua tästä kodin turvallisesta lämmöstä tuonne kentälle...

Mihinkähän sitä suunnistais? Pitäskö sitä Tampereen RC-lentäjien uutta kenttää lähtee koeajaan?
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1027 : 08 Lokakuu, 2011, 14:34:03 »
Onko porukkaa menossa Tampereen lähistölle lennättään esimerkiksi huomenna/ensi viikolla? Aloittelevana, ei kopterin omistajana, voisin tulla sivusta seuraan ja oppimaan.
Futaba T8FG Super

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1028 : 08 Lokakuu, 2011, 14:54:29 »
Huomenna oon menossa Pinsiöön lennättelemään. Villi veikkaus klo: 16.00 eteenpäin.

Muista ei oo tietoo, mutta eiköhän tähän jatkoks ala muutkin huutelemaan :)
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1029 : 08 Lokakuu, 2011, 16:51:48 »
Luigi tulis muuten mutta kävin tänään aamupäivällä antamassa Rotatorin pellolle uhrilahjan :) Pikku juttu kun ei mennyt muuta kuin landari kovakouraisessa laskussa. Nähtävästi viissatasen landarin alkuperäinen kiinnitysreikä on 450PROn rungon ulkopuolella just sopivasti ollakseen heikko kohta. Jo toinen setti katkaistu samasta kohtaa... Ens viikolla tulossa uutta osaa  :)

Zenix: Kannattaa tosiaan hankkiutua porukkaan. Vaikka en ole itse ihan niin usein ehtinyt kuin olisin toivonut niin iso apu aloittelijalle on ollut näistä kavereista. On paljon mukavampaa ja turvallisempaa aloitella harrastusta kun saa hyviä neuvoja ja apua kopterin hankintaan ja säätelemiseen kokeneemmilta. Ja sitten kun varaosat loppuu niin aina on joku jolta voi lainata omaa tilausta odotellessa :D

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1030 : 08 Lokakuu, 2011, 17:09:42 »
Jokkelisjok taas 8)
Joo sitä vois tulla kans Pinsiöön huomenna vähän Belttiä ja HK:ta ulkoilluttaan
(saa vieraat lähtee kyllä hyvissä ajoin,jos ei niin ajan ne pois ;D ;D ;D)
Mikäs se kellon aika olis ehkä klo 14-  mut katellaan

ZENIX ei muuta kun joukkoon kirjavaan vaan mukaan siitä se lähtee(meinaan luottokortti :D :D :D)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1031 : 08 Lokakuu, 2011, 17:15:57 »
Ainiin, Rotatorin pellon vanha lähtöpaikka on aika kehnossa kunnossa. Siihen on ajettu jotain multakasoja eteen niin ettei ilman saappaita viittinyt siitä parkkipaikan tapaiselta yrittääkään pellon reunaan rämpiä. Ainoa paikka päästä siististi pellolle on nyt ATA Gearsin portin vierestä pellon kulmalta  :(

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1032 : 08 Lokakuu, 2011, 18:12:31 »
Joo huominen on ihan ok. Kahdesta eteenpäinkö ?
Kukas tämmöinen Zenix on ? Kummalt puole jokkee ?
Luigi, mulla kiinalaisia alumiinisia rekkulan landareita lujasti varastossa. Monetko tarviit ?
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1033 : 08 Lokakuu, 2011, 18:26:32 »
Joo huominen on ihan ok. Kahdesta eteenpäinkö ?
Kukas tämmöinen Zenix on ? Kummalt puole jokkee ?
Luigi, mulla kiinalaisia alumiinisia rekkulan landareita lujasti varastossa. Monetko tarviit ?

Aloitteleva kopteristi joka lentänyt verkkiksen coaxiaalin akun rikki ja Phoenixia hakannut yli 50 tuntia. Ja ei omista oikeaa kopteria.

Itse tulen kun vierailulta pääsen. Eli kahden jälkeen. Pirkkalan Partolassa tällä hetkellä asustelen.

edit: taisin kuulostaa vähä liian jäykältä  ;D
« Viimeksi muokattu: 08 Lokakuu, 2011, 18:51:32 kirjoittanut zenix »
Futaba T8FG Super

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1034 : 08 Lokakuu, 2011, 19:24:46 »
Tervetuloa vaan zenix toisen aloittelijan puolesta :) Itse en kunnolla edes leijuta omaa rakkinettani vielä, aikamoista räpellystä on. Ikämies oppii hitaasti motoriikkaa ;D Niin että et ole paljoakaan minusta jäljessä, muutaman satasen vaan ;D

Friikki onko ne landarit 450 vai 500 kokoa? 450-landarit mulla on itelläkin mutta tässä kohellusvaiheessa tykkään käyttää viissatkun leveämpiä ja korkeampia. Sitäpaitti ne on rouheen näköset OFF ROAD-tyylillä :D Oon ettinyt 500-kokoisia alumiinisia muttei tahdo löytyä, nelipuolikkaaseen on kyllä pilvin pimein.

Landareista puheenollen, arvatkaas mistä saa halvimmalla kevyet, siistit ja kestävät landariputket. No vaimolta tietenkin! Neulepuikot on 35cm pitkiä ja niitä saa paksuudeltaan puolen millin välein. Helppo katkaista ja taivuttaa. Kaupassa alle 2e/pari!!
450-kokoon sopii myös sukkapuikko, paksuudet samat mutta valmiiksi sopivasti 20cm pitkä eli ei tarvitse edes katkaista.

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1035 : 08 Lokakuu, 2011, 19:39:56 »
Vai sukkapuikkohommiks tää meneekin  ;D ;D
Aika hyvä idea muuten. Mä olen käyttänyt landarin putkien sijaan rekkulassa nailonista 6 mm kierretankoa. Ei mene millään rikki.
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1036 : 08 Lokakuu, 2011, 19:41:15 »

Landareista puheenollen, arvatkaas mistä saa halvimmalla kevyet, siistit ja kestävät landariputket. No vaimolta tietenkin! Neulepuikot on 35cm pitkiä ja niitä saa paksuudeltaan puolen millin välein. Helppo katkaista ja taivuttaa. Kaupassa alle 2e/pari!!
450-kokoon sopii myös sukkapuikko, paksuudet samat mutta valmiiksi sopivasti 20cm pitkä eli ei tarvitse edes katkaista.

Olet nero!  8)
Futaba T8FG Super

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1037 : 08 Lokakuu, 2011, 19:43:36 »
Ja mää sain Belttiin varaosia pääsiäismunasta ;D ;D ;D ;D ;D

Mun oli pakko sanoo ;D
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1038 : 08 Lokakuu, 2011, 19:51:12 »
Olet nero!  8)
Kiitos ;D ;D

Maailma on täynnä helikopterin varaosia kun vaan kulkee silmät auki ;)

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1039 : 08 Lokakuu, 2011, 19:51:33 »
Ei kai, ei oo totta  heh heh heh !!  ;D ;D ;D
Mitäs jos pääsiäismunasta tuliskin vuorostaan Beltti,, ;D ;D
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1040 : 08 Lokakuu, 2011, 22:45:45 »
Friikki onko ne landarit 450 vai 500 kokoa? 450-landarit mulla on itelläkin mutta tässä kohellusvaiheessa tykkään käyttää viissatkun leveämpiä ja korkeampia. Sitäpaitti ne on rouheen näköset OFF ROAD-tyylillä :D Oon ettinyt 500-kokoisia alumiinisia muttei tahdo löytyä, nelipuolikkaaseen on kyllä pilvin pimein.

No eikös vaikka tuollaisesta alumiini lattatangosta ole helppo itse taivuttaa omat landarit? Hintaa ei metrin pätkällä ole edes bauhaussissa paljoa. Pitää tosin omistaa pora ja rautasaha  ;D Saa vaikka extraleveät jos itse askartelee.

Edit. Ei lennä gaui vielä. Uusi nopari ja erillinen bec on tilattu, mutta saa nähdä milloin saapuu.
« Viimeksi muokattu: 08 Lokakuu, 2011, 22:51:38 kirjoittanut Tuoppi »
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1041 : 08 Lokakuu, 2011, 23:49:49 »
Ha, mä taidan hitsata vaikka tonnisen landarit alumiinista töissä ensi viikolla,,, OLIS LEVEET MEINAAN !! Mutta nouseeko maasta on toinen juttu,,,heh
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1042 : 09 Lokakuu, 2011, 11:28:39 »
Jokos Tamperelaiset on heränny talviunestaan :D
Rupee ilma oleen aikas nätti,eli olisko menijöitä samantien vai mikä olis klo?
Ite oon valmis samantien

Kyytiinkiin mahtuu,lähen Atalasta jos matkan varrelle osuu niin laita YV:tä tai tänne infoo
« Viimeksi muokattu: 09 Lokakuu, 2011, 11:38:47 kirjoittanut Eispii »
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1043 : 09 Lokakuu, 2011, 11:46:26 »
No eikös vaikka tuollaisesta alumiini lattatangosta ole helppo itse taivuttaa omat landarit? Hintaa ei metrin pätkällä ole edes bauhaussissa paljoa. Pitää tosin omistaa pora ja rautasaha  ;D Saa vaikka extraleveät jos itse askartelee.
Justiinsa tuota olen itekin harkinnut ja nyt kun kerran yllytit niin tuumasta toimeen ;D

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1044 : 09 Lokakuu, 2011, 12:56:12 »
Mulla eta kolmen aikaan paikalla.
Futaba T8FG Super

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1045 : 09 Lokakuu, 2011, 13:41:45 »
Siinä ehkä klo 14.30 paikalla
Onkos muita tulos Pinsiöön?
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1046 : 09 Lokakuu, 2011, 14:03:15 »
Katsotaan miten ehtii, tässä on vielä vähän töitä. Mutta jos tulen niin vasta joskus 16 kieppeillä.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1047 : 09 Lokakuu, 2011, 19:05:07 »
Hauskaahan siellä oli vaikka kylmä oli.

Tässä lupaamiani kuvia: http://galleria.zeniitti.net/index.php/RC/Pinsio/9-10-2011

Jos joku haluaa isomman version / pois niin YV:tä.
Futaba T8FG Super

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1048 : 09 Lokakuu, 2011, 21:50:07 »
Joo kyä hyvin meni taas lennätykset. Alkaa olla jo vähän ruuhkaa, vuoroaan saa varrota jo aika kauan. Mutta eiköhän talvi tee tehtävänsä, porukka harvenee pakkasten myötä.

Mutta Zeniitti, oli hyviä kuvia. Kävin imemässä palvelimelta jo omani pois. Ihan riittävän kokoisia. Kiitoksia !!
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Vs: Tampere (ja lähialueet), lennättämässä
« Vastaus #1049 : 09 Lokakuu, 2011, 22:43:51 »
Tuosta Pinsion kentän aktiivisuudesta pitikin puhua siinä paikan päällä, mutta ylimääräinen aika tais mennä vaan oman vuoron tarkkailemiseen.

Meinasin vaan sitä, että mikäli jokin kerta kun sinne useammalla kopterilla eksytään ja kenttä on jo TreRC väkeä täynnä, niin onhan meillä siinä Teletappimaa lähistöllä, jossa lääniä on lähestulkoon saman verran. Maa-aines on samaa soraa, johon vaan heitetään matto päälle, niin on alustakin :) Eihän me mitään nurmikkokiitotien pätkää tarvita herranen aika ;D
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
14 Vastauksia
8522 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Huhtikuu, 2013, 14:52:13
kirjoittanut martevuo
27 Vastauksia
13635 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2013, 15:15:41
kirjoittanut Silli
38 Vastauksia
16309 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Heinäkuu, 2019, 16:31:27
kirjoittanut Haikara
2 Vastauksia
3108 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Marraskuu, 2014, 17:24:24
kirjoittanut Toeh
28 Vastauksia
19377 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2016, 23:53:09
kirjoittanut Pohjola