Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Kontronikin ESCeistä pikkukoptereissa  (Luettu 4121 kertaa)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Kokemuksia Kontronikin ESCeistä pikkukoptereissa
« : 01 Syyskuu, 2008, 15:58:25 »
Onko jollakin kokemusta ja mielellään logia siitä miten hyvin osaa Kontronik pitää headspeedin vakiona kuvernöörillä 450 luokan koptereissa?

Lähinnä olen katselleut seuraavaa mallia: Jazz 40-6-18
Osaako joku sanoa nopeasti mitä eroa on Jazz 55-10-32 mallilla tuohon yllämainittuun?

Tarvitseeko molempien kanssa erillisen BECin jos haluaa olla varma virran riittävyydestä (4x digiservo tai 1 digi + 3 ana)?

seppomikael

  • Vieras
Vs: Kokemuksia Kontronikin ESCeistä pikkukoptereissa
« Vastaus #1 : 01 Syyskuu, 2008, 16:20:43 »
http://www.kontronikusa.com/brushlessesc/konm3100.html

Tuossa jotkin taulukot.

Pääero on se että tuossa 55 amppeerisessa ei ole BEciä ja se syö 10S lipoakkuja maksimissaan.
40 amppeerisessa on 2A:n BEC mikä riittänee 450 kopterissa hyvin. Kontronik ilmoittaa todellisen jatkuvan virran. Piikeissä tuo käsittääkseni antaa enemmän. Tämä pienempi syö maksimissaan 6S lipoakkuja.

Eli merkintä tarkoittaa maksimi jatkuva virta-lipokennojen maksimi lukumäärä-nixx kennojen maksimi lukumäärä.


seppomikael

  • Vieras
Vs: Kokemuksia Kontronikin ESCeistä pikkukoptereissa
« Vastaus #3 : 01 Syyskuu, 2008, 17:01:00 »
Ei ole noista pienemmistä kokemuksia.
Mutta isoilta pojilta olen kuullut juttua että kontronik olisi yksi ainoista säätimistä joissa tuo govi oikeasti toimisi.

80A govissa toimi ainaskin! Niistähän saat kokemuksia kyseltyä Henttaalla kun taitaa hiljalleen jokaisessa 600E koneessa sellainen olemaan... ;D


Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Kokemuksia Kontronikin ESCeistä pikkukoptereissa
« Vastaus #5 : 01 Syyskuu, 2008, 17:52:01 »
Kaipa se pitää laittaa tuollaisen hankinta harkintaan, mutta kun en oikein edelleenkään tiedä mitkä ovat tarkalleen noiden kahden erot, siis tuon BECin lisäksi?

seppomikael

  • Vieras
Vs: Kokemuksia Kontronikin ESCeistä pikkukoptereissa
« Vastaus #6 : 01 Syyskuu, 2008, 18:25:19 »
Teholuokka ja jännitekestävyys.

40-6-18 kestää max. 6 kennoisen lipon ja 40A kuorman ja siinä on Bec.

55-10-32 kestää max. 10 kennoisen lipon ja 55A kuorman ja siinä ei ole Becciä.

Softat ja muut ominaisuudet niissä on identtiset. Lienee tuo isompi jonkun gramman painavampi.
Jos pelkästään tuohon 450 rexiin aiot käyttää niin 40A ilman muuta.
Isommalla olen kuullut jonkun ajaneen jopa 600Etä. Ideaali kuitenkin 500-luokan koneeseen. Tietty jos isoa konetta ajaa 10S setupilla niin virrat jäävät pienemmäksi ja säädin luultavasti sietää sellaisen ajon. 6S setupilla ei taida kuussataseen riittää.


Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kokemuksia Kontronikin ESCeistä pikkukoptereissa
« Vastaus #8 : 04 Syyskuu, 2008, 19:24:31 »
Mulla 40-6-18 Trex 450:ssä moottorina Neu1107 ja pelaa paremmin kuin aikaisemmat säätimet. Governööri pitää kiekat suht tasasena vaikka vähän rajummin heittelisikin. Kontronikin governööri taitaa olla tällä hetkellä parhaasta päästä. Mikään governööri ei tosin pidä kiekkoja tasaisena jos setuppi ei ole kohdillaan. Mm. huonoilla akuilla ei kannata odottaa tasaista tehoa.

Säätimen oma BEC riittää hyvin kaikille sähköille.

Tuossa tuollainen videopätkä:




-op-


Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Kokemuksia Kontronikin ESCeistä pikkukoptereissa
« Vastaus #9 : 04 Syyskuu, 2008, 21:56:48 »
Toisilla se on hallussa paremmin kuin toisilla  ???

Ei tunnu motti hyytyvän, 3S setti kuitenkin, vai...? Millaiset lapakulmat ja muu setti sulla tossa on, välitykset, jne...

Aika railakasta menoa, ei sulla tietenkään satu olemaan dataloggeria, tai onko ikinä ollut kyydissä niin että olisi hieman dataa tuollaisesta lentelystä kuvernöörillä?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kokemuksia Kontronikin ESCeistä pikkukoptereissa
« Vastaus #10 : 04 Syyskuu, 2008, 22:35:45 »
Toisilla se on hallussa paremmin kuin toisilla  ???

Ei tunnu motti hyytyvän, 3S setti kuitenkin, vai...? Millaiset lapakulmat ja muu setti sulla tossa on, välitykset, jne...

Aika railakasta menoa, ei sulla tietenkään satu olemaan dataloggeria, tai onko ikinä ollut kyydissä niin että olisi hieman dataa tuollaisesta lentelystä kuvernöörillä?


Trex 450SE STK Frame
Neu 1107/2y
Kontronik 40-6-18
Dualsky 4s2200GT
Gy401 + s9257
AR6200
hs65HB's

Ei ole loggereita, mulle pääasia että lentää. Mun mielestä kopteria ei kannata säätää datatiedon pohjalta vaan testaamalla. Tällä hetkellä 11t pinioni, kierroksia nupissa n. 2800. Ajattelin laittaa 13t niin sais noin jotain 3200rpm, tuntuu vähän löysältä nyt, ei vastaa pitchiin tarpeeks nopeasti. Luulen myös että perä toimisi paremmin isommilla kierroksilla. Perässä on nyt 109T (muistaakseni) vetoratas joten vetää muutenkin vähän kovempaa. Toimii paremmin kuin 106T:llä.

Lapakulmia on tarpeeksi (en oo mitannut, n. 12 astetta varmaan). Tällä hetkellä stababreina Alignin kevyimmät hiilikuvioiset muovilätkät. Kääntyy tarpeeksi nopeasti, joten cyklic kulmiakin pitäs olla tarpeeks. Radix lavat tällä hetkellä kiinni, tuossa videolla muistaakseni HDX325. HDX:t on epävakaammat kuin Radixit, radixien tuntumassa on myös jotain sellaista mitä muissa ei ole, lienee painopisteen takia.

Mulla nyt Gy401, koska kun se on nyt säädöissä, se ei luista, kun varoo. Spartan olis paras 450:iin. Luulen että toimisi loistavasti s9257:n kanssa. Tuossa ollut HDX perä jo jonkin aikaa, Alignin perää tarkempi ja löysempi (jotaa 15 kuulalaakeria mikä vaikuttaa aika paljon).

Noilla Dualskyn akuilla on ajettu jotain 200 sykliä, edelleen on tehoa ja mitä nyt olen kerran FP 4s akkua koettanut niin suunnilleen samalla linjalla ovat. FP antoi ehkä minuutin pidempään tasaista tehoa. Ennen olivat lennon jälkeen viileitä, tänään taas pitkästä aikaa lensin niin lämpeni jonkin verran. Seuraavaksi ostan FP akkuja kun ovat samanhintaisia ja pitäs olla vähän laadukkaampia.

Leirillä on mahdollista tutkastella jos tulen.


Tuo video mun Vimeo sivulla täydellä laadulla,

http://vimeo.com/user561833



-op-
« Viimeksi muokattu: 04 Syyskuu, 2008, 22:41:25 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Kokemuksia Kontronikin ESCeistä pikkukoptereissa
« Vastaus #11 : 05 Syyskuu, 2008, 00:24:09 »
Ei ihme jos ei moottori hyydy tuolla setupilla jos kierroksia on "vain" 2800 nupissa ja taas ei niin ihme jos mulla ei ihan jaksa jos mulla kierroksia ollu tuo sama 2800 mutta kuitenkin vain 3S setup kulmiakin aluksi melkein yhtäpaljon (rapiat +-11) nykyisin taitaa olla lähempänä +-10 tosin.

Harmi kun en taida leirille päästä, tai siis ainut mahdollisuus olisi tulla pe ja joutuisi lähtemään la klo 14 tienoissa, joten en tiedä kannattaako.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
10 Vastauksia
6504 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Joulukuu, 2007, 16:28:05
kirjoittanut juza
5 Vastauksia
2788 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2008, 16:36:21
kirjoittanut Jyri
4 Vastauksia
4191 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2008, 20:56:28
kirjoittanut Jyri
11 Vastauksia
5250 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Heinäkuu, 2012, 20:24:39
kirjoittanut jkkmobile
3 Vastauksia
2318 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Heinäkuu, 2013, 15:01:59
kirjoittanut Anssi