Voi olla aika vaarallista jos kiinteistöjen ja asuntojen (myös ihmisten?) lähellä täysin kokematon kuski lentelee.
Voi käydä hyvin kalliiksi..
Eikö kannattaisi (isäsi) aluksi harjoitella ihan kaikessa rauhassa kunnolla lennättäminen ja laitteisto tutuksi ja miettiä vasta sen jälkeen tuommoista kuvaamista kun on kunnolla hallussa touhu? Jättäisi ammattilaisille tuon touhun ainakin aluksi.
Jotenkin arvasin, että jotain tälläistä tulee oikean avun sijaan...
Ensinnäkin...
Hommasin isälleni ennen hexaa pienen quadin jolla harjoitella, että saa yleistuntumaa laitteeseen. Tällä hän lenteli pari kuukautta ennen hexan puikkoihin hyppäämistä.
Toiseksi, tein hänelle hyvin selväksi, että minkään arvokkaan (varsinkaan ihmisten) päällä ei lennellä.
Nousee talon vierestä ilmaan, ottaa kuvan ja laskeutuu.
Suosittelin käyttämään paljon apuja alkuun (alt hold, loiter, easy mode) kunnes laite tulee kunnolla tutuksi.
Käytiin harjoittelemassa pelloilla useamman kerran ennen ensimmäisten asuntojen kuvausta, ja parissa ekassa olin itsekkin mukana neuvomassa turvallista lentämistä.
Satun vaan itse asumaan yli 1000km päässä isästäni, joten en voi kokoaikaa olla häntä vahtimassa.
En toki itsekkään mikään _ammattilainen_ ole, vaikka jokunen kymmenen tuntia on tullutkin lenneltyä.
Kukaan meistä ei ole seppä syntyessään (paitsi tietenkin IL3, joka syntyi spektrum dx8 kädessä).
On todella absurdia ajatella että jokainen kopterikuski olisi ammattilainen. Kaikki on aloittanut tyhjästä.
Pääasia on että kaiken pyrkii tekemään mahdollisimman turvallisesti, ja sitä olen painottanut alusta asti, mutta kun kopteri lähtee omia menojaan, ei auta vaikka kuinka ammatilainen olisi puikoissa.
Arvostaisin, jos jatkossa pysyttäisiin varsinaisen ongelman äärellä, eli mikä osa petti?
Jotta hexasta saisi vielä joku päivä luotettavasti taivaalla pysyvän härvelin.