Kirjoittaja Aihe: DJI Inspire 1  (Luettu 54526 kertaa)

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #50 : 12 Tammikuu, 2015, 20:15:48 »
Vimeoon kelpaa 24, 25 ja 29,97/30 fps ja se toistaa sen mukaan, mitä on ladattu. Youtubeen kelpaa melkein kaikki ja se osaa toistaa nykyään jo 1080p60 videotakin, missä alkaa liikekin jo näyttämään mukavan sulavalta. Ellei toistolaite hyydy. Tubesta saa toiston tietoja näkymään hiiren oikealla napilla klikkaamalla. Vimeosta joutu videon kikkailemaan sivun lähdekoodien kautta vlc playeriin.
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Nuuka

  • Vieras
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #51 : 13 Tammikuu, 2015, 07:59:38 »
Videossa luki, että "kamera ylivalottaa vaikeassa valossa, mutta korjaa ajan kanssa". Minusta vaikutti, että kamerassa on huono dynamiikka. Jos metsä oli oikein valottunut, taivas näytti puhki palaneelta. Jos taas taivas oli oikein valottunut, metsä oli tumma. Lisäksi silmääni pistää se, että kameraa kallistettaessa sen liike pysähtyy kuin seinään eikä sulavasti, kuten esim. saman firman Zenmuse H3-3D:ssä. Kamera näyttää ohjelmallisesti korjaavan vääristymää, kun kuva tuolta kulmista venyy hiukan.
« Viimeksi muokattu: 13 Tammikuu, 2015, 08:11:13 kirjoittanut Nuuka »

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #52 : 13 Tammikuu, 2015, 14:51:52 »


Tällä kaverilla lähtee ilmeisesti auto-takeoffilla aivan lapasesta. Kovasti väitetään, ettei olisi pilot error. Videon keskusteluosuudessa toinenkin kaveri väittää hänelle käyneen samalla tavoin. Dji on lähettänyt hänelle ohjelman, jolla hän on saanut kaivettu Inspiresta logitiedoston Dji:lle. Vastausta ei ole kuulunut. Mutta ei tuo video oikein luotettavalta meiningiltä näytä. Lento ei ole kaverin ensimmäinen Inspirella. Ja phantom vision kokemustakin löytyy.

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #53 : 13 Tammikuu, 2015, 14:54:22 »
Auto crash modesta on tullut jo standardi  ;D

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #54 : 13 Tammikuu, 2015, 15:37:52 »
Oho, aika paljon parranpäinää tuolla päivässä ;-)

Poissa Garug

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • LeViteZer
    • www.levitezer.com
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #55 : 13 Tammikuu, 2015, 15:39:41 »
Ei ollut Pilot error, no enpä tiedä. Itse en ainakaan rupeaisi jotain automaattista toiminnetta tuollaisessa paikassa testailemaan, ainakaan jos on jo kerran torpannut, no ylipäätään jos luottaa että se lentelee GPS varassa ja ei sitten lennäkkään, niin mielestäni se on kyllä Pilot error.
LeViteZer Smooths the movement, www.levitezer.com

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #56 : 13 Tammikuu, 2015, 15:57:06 »
Haha... päivän piristys :D

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #57 : 13 Tammikuu, 2015, 21:01:47 »
https://www.dropbox.com/sh/jl3n9sefswwoklo/AAAPLbOVQ3coGTf5GxqY9A0Oa?dl=0

Tuolla on vielä kuvia ja videota kotimaisesta testilennosta.

Poissa Zuke

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #58 : 13 Tammikuu, 2015, 21:51:21 »
Ei voi mitään, mutta naurattaahan toi..

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #59 : 14 Tammikuu, 2015, 07:23:14 »


Löysin tähän videoon liittyen ulkomaalaiselta foorumilta ilmeisesti ihan itsensä DJI:n työntekijän kommentin.  No, tuskin tämä pieni myöntäminen mitään korvausvelvollisuutta DJI:lle aiheuttaa.

Lainaus käyttäjältä: DJI Support

 We have found out the cause of these cases.
 Not a pilot error. It is a bug relative to the IMU.
 We will release a safety guide on this.
 In general, check the IMU data which the MOD of the accelerometer should be about 1.00 with 0.01 tolerance. Otherwise calibration needed.

 New firmware is under testing and will be released soon to fix the bug.
 Sorry for that.

Poissa Garug

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • LeViteZer
    • www.levitezer.com
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #60 : 14 Tammikuu, 2015, 08:08:01 »
Sillä että on juuri julkaistu tuote ja tuota on katsottu jo 30 000 kertaa voi olla asian kanssa vähän tekemistä. Se olisi ensimäinen kerta kun olen kuullut että DJI myöntäisi tuotteessan olevan jotakin vikaa.
LeViteZer Smooths the movement, www.levitezer.com

Poissa okallio

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #61 : 14 Tammikuu, 2015, 09:28:52 »
" IMU data which the MOD of the accelerometer should be about 1.00 with 0.01 tolerance"

Mulla kun ei DJI vehkeitä ole ja pikagoogle ei antanu oikeen sopivaa tulosta niin mikähän tuo MOD -arvo oikeen on? Äkkiseltään tuntuu 1% vaade tarkkuutena kovalta? Eli onko niin että jos logista löytyy 1.02 niin ->  user error?  ::)

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #62 : 14 Tammikuu, 2015, 11:03:07 »
Laite pitää kalibroida paikallaan, ja pienikin tärinä aiheuttaa virhettä. Esim käsi samalla pöydällä antaa virheellisen tuloksen. Olen huomannut jo P2 :n kanssa että tossa pitää olla äärettömän tarkka että tulee hyvät arvot. Eli user error jos on väärin tehty kalibrointi.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa IL3

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #63 : 14 Tammikuu, 2015, 11:17:20 »
Tälleen amatöörinä sitä luulis että tolla kolmella tonnilla sais jo vehkeen, jonka kalibrointi ei olisi noin millin tarkkaa puuhaa.  ;D

Eikö niitä kalibroitavia antureita voisi jotenkin eristää tärinöistä?
Pystyykö tuollaista ulkona kalibroimaan ollenkaan?

Poissa Garug

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • LeViteZer
    • www.levitezer.com
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #64 : 14 Tammikuu, 2015, 12:10:40 »
Ei sitä jatkuvasti tarvitse kalibroida, mutta hyvä olisi jos softa ilmottaisi jotenkin että nyt ei calibrointi ole kohdallaan, siis ledejä vilkuttamalla ennen lentoa yms.

Tosin lämpötila voi noihin kyllä vaikuttaa, tiedä sitten onko noissa sensorin lämmitys?
LeViteZer Smooths the movement, www.levitezer.com

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #65 : 14 Tammikuu, 2015, 12:20:29 »
Tälleen amatöörinä sitä luulis että tolla kolmella tonnilla sais jo vehkeen, jonka kalibrointi ei olisi noin millin tarkkaa puuhaa.  ;D

Eikö niitä kalibroitavia antureita voisi jotenkin eristää tärinöistä?
Pystyykö tuollaista ulkona kalibroimaan ollenkaan?

Ei oo tarvinnut softan käskemänä koskaan kalibroida, mutta olen kalibroinut kun ei ole näyttänyt nollaa. Siihen kalibrointiin tarvitaan tietokone ja parhaan tuloksen saa kun on tarkkana. Ei ole vaikuttanut dramaattisesti vaikkei ole ihan nollilla. Sehän on siis kiihtyvyysantureiden kalibrointi.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #66 : 14 Tammikuu, 2015, 12:26:15 »
Olen kahlannut ulkomaalaisia inspire foorumeita läpi, ja aika monelle on sattunut tuossa auto-takeoffissa pahoja haavereita. Useat torpanneet on ottaneet Dji:n yhteyttä ja saaneet applikaation millä saa lähetettyä login Dji:lle. Mitään vastausta ei ole kenellekään tullut. Ainoastaan yhdellä foorumilla Dji:n työntekijä on myöntänyt IMU:n kalibroinissa olevan bugi. DJI:n sivuilla ei mitään mainintaa asiasta. En halua edes ajatella miten huonoimmassa tapauksessa käy kun uudesta tekniikasta yli-innostunut isä näyttää 6-vuotiaalle tytölleen miten otetaan autotake-off.
« Viimeksi muokattu: 14 Tammikuu, 2015, 12:27:50 kirjoittanut -T800- »

Poissa Zuke

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #67 : 14 Tammikuu, 2015, 13:00:48 »
Täytyy sanoa, että onneks en täpinöissän mennyt vielä tilaamaan.. Parempi varmaan odotella, että suurimmat bugit on tullut korjattua. Kuitenkin tuo kolme tonskaa on vähän suurisumma rämäyttää ensilentojen aikana seinään.. Taitaa olla meininki kun applella, että nopeasti tuote ulos ja sitten korjaillaan.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #68 : 14 Tammikuu, 2015, 13:31:36 »
Olen kahlannut ulkomaalaisia inspire foorumeita läpi, ja aika monelle on sattunut tuossa auto-takeoffissa pahoja haavereita. Useat torpanneet on ottaneet Dji:n yhteyttä ja saaneet applikaation millä saa lähetettyä login Dji:lle. Mitään vastausta ei ole kenellekään tullut. Ainoastaan yhdellä foorumilla Dji:n työntekijä on myöntänyt IMU:n kalibroinissa olevan bugi. DJI:n sivuilla ei mitään mainintaa asiasta. En halua edes ajatella miten huonoimmassa tapauksessa käy kun uudesta tekniikasta yli-innostunut isä näyttää 6-vuotiaalle tytölleen miten otetaan autotake-off.

Harmi kyllä ei tule yllätyksenä että DJI ei ota vastuuta, samaa on jatkunut siitä asti kun julkaisivat ensimmäiset tuotteet. Volyymi on tärkeintä ja tuotteen toimivuus toisarvoinen asia  :-\.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #69 : 14 Tammikuu, 2015, 16:03:34 »
mun mielestä noi täysin automaattiset lennot vois suomessa kieltää kokonaan kaikilta. (en nyt muista tarkkaan miten menee, mutta taitaa olla kielletty muualla kuin suljetussa ilmatilassa, vaikka oisikin varalla manuaaliyhteys, vaikka esim kuvaparoni käyttääkin sitä)  Softasta on vaikee saada pois. Eriasia on sit kymmenien tuhansien eurojen järjestelmät joilla lennetään keskellä ei mitään suljetussa ilmatilassa.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #70 : 15 Tammikuu, 2015, 13:39:03 »


En tiedä mikä tässä lentoonlähdössä oli vikana, mutta pikkaisen sääliksi käy kun muutaman päivän vanha 3000 euron kopteri kyntää routapellon auki. Nyt ei ollut ilmeisesti kysymys auto-takeoffista. Eikä myöskään kaverin ensilennosta.

Edit: Nyt on julkaistu uusi firmis:

Inspire 1 Firmware v1.2.0.16
A required update is now available for your DJI Inspire 1. This update will fix an issue that some users may experience with their system’s IMU becoming uncalibrated during shipment. Please download the firmware package and update your aircraft’s firmware immediately.
« Viimeksi muokattu: 15 Tammikuu, 2015, 14:18:38 kirjoittanut -T800- »

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #71 : 15 Tammikuu, 2015, 15:36:24 »
Herää kysymys, että miks hemmetissä pitää olla jotain auto-takeoffeja? Kai se vaan on niin siistii?

Lähetetty minun G630-U20 laitteesta Tapatalkilla

"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

JCA

  • Vieras
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #72 : 15 Tammikuu, 2015, 16:19:48 »
Phantom: Fly away
Inspire: Auto crash

Hienosti kehittyy noi ominaisuudet.
Tää ei ole mullekaan auennut että miksi pitää olla auto-takeoff?
Täytyy pitää huoli etten tunge omaa Nazaa ikinä tietokoneeseen kiinni, kun se nyt kerran on moitteettomasti toiminu TBS DP:ssä.

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #73 : 15 Tammikuu, 2015, 18:05:30 »
Phantom: Fly away
Inspire: Auto crash

Hienosti kehittyy noi ominaisuudet.
Tää ei ole mullekaan auennut että miksi pitää olla auto-takeoff?
Täytyy pitää huoli etten tunge omaa Nazaa ikinä tietokoneeseen kiinni, kun se nyt kerran on moitteettomasti toiminu TBS DP:ssä.

Seuraava malli ja ominaisuudet.......Next Generation : Self Destruct

Nuuka

  • Vieras
Vs: DJI Inspire 1
« Vastaus #74 : 16 Tammikuu, 2015, 07:41:46 »
Millainen tämä auto-takeoff edes on? Kopteri nousee itsestään jonnekin viiteen metriin ja jää siihen leijumaan? Onpas hyödyllistä.
« Viimeksi muokattu: 16 Tammikuu, 2015, 07:57:59 kirjoittanut Nuuka »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2634 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Helmikuu, 2015, 02:11:46
kirjoittanut oskuk
2 Vastauksia
2934 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Maaliskuu, 2018, 07:48:07
kirjoittanut Toeh
0 Vastauksia
1693 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Lokakuu, 2019, 10:33:15
kirjoittanut JanneHoo