Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu] Gy401 + S9257 kysymys  (Luettu 14406 kertaa)

Poissa Hulikupteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
[Ratkaistu] Gy401 + S9257 kysymys
« : 03 Syyskuu, 2008, 09:00:33 »
Asentelin eilen illalla ensimmäistä kertaa tuota pakettia perälle ja alkoi ihmetyttämään seuraava asia:
Gyron limitti potikka on noin 100 kohdalla ja radion end pointit on 100% ja kun kääntää tikkua niin servo on tapissa jo silloin kun rudderitikku on puolessavälissä. Eli jos haluan, että tikun koko alue tulee käyttöön niin mun tarttee ruuvata endpointit noin -50% ja +50%. Onko ihan normaalia vai missä on vika? Sellaisen testin tein vielä, että säädin gyron limitin tappiin (max limitit) niin silloinkin tuo servo meni mun mielestä laitaan, ennenkuin tikku kerkesi laitaan (end pointit 100%). Onko mulla joku nyt pielessä vai pitääkö sen noin toimia? Muutoin tuntuu toimivan ihan ok, tosin lentänyt en ole vielä.
« Viimeksi muokattu: 03 Syyskuu, 2008, 20:50:07 kirjoittanut ropellihattu »
Mini Titan E325
Honey Bee King 2
Futaba 7C 2.4GHz FAAST
Bantam BC8DX
Phoenix RC

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #1 : 03 Syyskuu, 2008, 09:14:01 »
Mulla on sama juttu... koko tikun liike ei ole käytössä. Tähän vaikuttaa oleellisesti myös servoarmin pituus. Lyhyemmällä servoarmilla servon tarvitsee liikkua enemmän liikuttaakseen peräslideri päästä päähän. Tässä menettää kuitenkin servon nopeutta. Eli jos servo tarvitsee 60 astetta tai 40 astetta mennäkseen päästä päähän niin nopeusero on selvä ja voi vaikuttaa esim. perän pysähtymiseen pirosta. Käsittääkseni endpointteja ei tuon gyron kanssa käytetä muuhun kuin pironopeuden säätämiseen. Eli suo sliderin ja tikun liikkeen vastaavuus täytyy säätää käyttämällä gyron limit potikkaa ja servo armin pituutta vaihtelemalla. Jos sulla ois tuo -50 ja 50 asetus päällä ilmassa, niin se olis piroetana. Itse päädyin käyttämään pidempää servoarmia ja tikkuun jäi jonkun verran tyhjää liikettä. Perä pitää todella hyvin, pironopeus on hyvä, pysähtyy pirosta kuin seinään ja tikun/servon resoluutio toimii kyllä kontrolloidussa lennossakin.

Tästä on ollu ulkomaalaisillakin foorumeilla juttua ja siellä on ollu Futaban henkilökunnan kommenttejakin, jotka käytännössä viittasi tuon servoarmin pituuden muuttamiseen.

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #2 : 03 Syyskuu, 2008, 09:21:20 »
Eipä tuossa kai ole muuta vaihtoehtoa kuin mekaaninen liikealueen pituuden lisääminen.

End point säätää rudderissa piroratea, ei liikealuetta. Niinkuin Masu vähän tuossa jo sanoikin...
Nada

Poissa Hulikupteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #3 : 03 Syyskuu, 2008, 09:58:27 »
Olen hieman pihalla :) Missä kohtaa teillä on abaut se gyron limittipotikka säädettynä? 100:ssa sen yläpuolella vai alapuolella?
Eli jos mulla on end pointit säädettynä 100% niin silloin kun laitan rudderitikun puoleen väliin niin perän lapakulmat on tapissa. Äkkiseltään tuntuu, että jos tollasella setupilla lähtee taivaalle niin perä reagoi liian herkästi rudderitikun käyttöön ja silloin käytössäni olisi vain puolet tikun liikealueesta. Jos sitten ruuvaan end pointit 50% niin eikö se mene silloin niin että silloin mulla on koko tikun liikealue käytössä ja perä pyörii tikku laidassa yhtä kovaa kun 100% end pointeilla tikku puolessavälissä? Vai ymmärränkö jotain nyt täysin väärin.

kuinkas kaukana teillä on se linkkipallo servon keskustasta? Mulla se on nyt ehkä noin 8-9mm.
Mini Titan E325
Honey Bee King 2
Futaba 7C 2.4GHz FAAST
Bantam BC8DX
Phoenix RC

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #4 : 03 Syyskuu, 2008, 10:05:08 »
Tikku laidassa limitti säädetään gyrosta niin, että ei bindaa kumpaankaan suuntaan. Jos toinen puoli on ok ja toisessa bindaa, on jotain mekaanisesti väärin. Ennen kuin gyroa alkaa säätämään, tulee kaikki trimmit ja subtrimmit (mikäli sellaisia on) olla ohjaimesta nollilla.

Kun perä on mekaanisesti oikein säädetty voi sitten end pointeilla hakea itselleen sopivan piroraten jos esim. 100% on liikaa. Expoa kannattaa myös käyttää koska sillä saat liikettä siirrettyä esim. tikun keskeltä laitaan.

http://www.kopterit.net/index.php?topic=727.0
« Viimeksi muokattu: 03 Syyskuu, 2008, 20:46:56 kirjoittanut ropellihattu »
Nada

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #5 : 03 Syyskuu, 2008, 10:07:20 »
Olen hieman pihalla :) Missä kohtaa teillä on abaut se gyron limittipotikka säädettynä? 100:ssa sen yläpuolella vai alapuolella?
Mulla on about 100. Sen ois käsittääkseni hyvä olla jossain 80-110 välillä.

Lainaus
Eli jos mulla on end pointit säädettynä 100% niin silloin kun laitan rudderitikun puoleen väliin niin perän lapakulmat on tapissa. Äkkiseltään tuntuu, että jos tollasella setupilla lähtee taivaalle niin perä reagoi liian herkästi rudderitikun käyttöön ja silloin käytössäni olisi vain puolet tikun liikealueesta. Jos sitten ruuvaan end pointit 50% niin eikö se mene silloin niin että silloin mulla on koko tikun liikealue käytössä ja perä pyörii tikku laidassa yhtä kovaa kun 100% end pointeilla tikku puolessavälissä? Vai ymmärränkö jotain nyt täysin väärin.
End pointit ei vaikuta tuon gyron kanssa siihen liikerataan. Se vaikuttaa vain pironopeuteen. Voit helposti kokeilla sitä. Laita ensin 100% ja kato miten peräslider liikkuu -> tiputa sitten vaikka 75%:iin niin liikkuu ihan samalla tavalla. Gyro itse säätää pironopeutta ja se miten paljon sitä haluat yrittää saada säädetään noilla endpointeilla.

Lainaus
kuinkas kaukana teillä on se linkkipallo servon keskustasta? Mulla se on nyt ehkä noin 8-9mm.
Mulla on eri kopteri (sulla ilmeisesti MT).

Poissa atgrohn

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #6 : 03 Syyskuu, 2008, 10:23:58 »

Täällä Vispilän ohje aiheesta

http://www.kopterit.net/index.php?topic=727.0

Antti
Trex250, Trex450, Trex600N, Raptor50, kiinteäsiipiset X Y Z ja Å
...ei se miten päin laskeutuu vaan kuinka kovaa....

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #7 : 03 Syyskuu, 2008, 10:43:34 »
Asentelin eilen illalla ensimmäistä kertaa tuota pakettia perälle ja alkoi ihmetyttämään seuraava asia:
Gyron limitti potikka on noin 100 kohdalla ja radion end pointit on 100% ja kun kääntää tikkua niin servo on tapissa jo silloin kun rudderitikku on puolessavälissä.

Tämä on täysin normaalia, servo kampeaa HH modessa hitaasti laitaan vaikka tikku olisi vain millin keskustasta. Lennossa toimii normaalisti ja koko tikun alue on käytössä. Gyron limitillä säädetään sliderin maksimi liikealue niin ettei bindaa  kummassakaan laidassa. Radion  endpoint/ travel adjust/ D/R  arvot ei vaikuta liikealueeseen mitenkään, sillä säädetään perän pyörimisnopeus tikun ollessa laidassa eli toisinsanoen sitä, kuinka paljon perä antaa lennon aikana kulmia maksimissaan.


-op-


Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Hulikupteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #8 : 03 Syyskuu, 2008, 11:01:26 »
Ah, nyt alkaa valjeta! Ajattelin liian yksioikoisesti. Tosiaan jos kone on "kylmänä" pöydällä ja kääntää rudderitikkua niin gyro koittaa alkaa kääntää perää ja kun perä ei käänny mihinkään niin tottakait se lyö lapakulmia tappiin jotta perä lähtisi kääntymään.

Eli kertauksena vielä. Endpointit 100%, sub-trimmi ja normi trimmi nollaan ja sitten normaalimodessa säädän gyron limitin siten että ei bindaa kummastakaan reunasta ja homma ois niinkuin bueno. Jos kampe pyörii turhan herkästi pistän sitten D/R pienemmäksi.

Oletteko sitten trimmanneet perän normitrimmillä normaalimoodissa siten että se pysyy paikallaan vai kannattaako siihen vaivautua kun normimodea ei varmaan tule käytettyä kuitenkaan?
Mini Titan E325
Honey Bee King 2
Futaba 7C 2.4GHz FAAST
Bantam BC8DX
Phoenix RC

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #9 : 03 Syyskuu, 2008, 11:48:05 »
Oletteko sitten trimmanneet perän normitrimmillä normaalimoodissa siten että se pysyy paikallaan vai kannattaako siihen vaivautua kun normimodea ei varmaan tule käytettyä kuitenkaan?
Ei siinä trimmiä voi käyttää... käytäntö on ollu, että normimodessa säädetään mekaanisesti perä niin, että ei pyöri. Sitten säädetään HH moden asetukset eli se limit potikka. Tosin nyt ainakin joidenkin gyrojen kohdalla puhutaan mekaanisesti nollakulmista (jollon varmasti pyörii normimodessa). Ota noista nyt selvää...

Poissa atgrohn

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #10 : 03 Syyskuu, 2008, 12:07:41 »

Hei,

Trimmeihin ei saa koskea ollenkaan. Jos perä pyörii turhan nopeasti niin sitten EndPointteja pienemmäksi. Jos perä on keskialueella liian herkkä niin sitten -expoa kehiin tuolla D/R-valikossa.

Normimodessa hienosäätö mekaanisesti ainakin sinnepäin, tämä siksi että varmistut ettei se mekaninen setup ihan perseellään ole.

Antti
Trex250, Trex450, Trex600N, Raptor50, kiinteäsiipiset X Y Z ja Å
...ei se miten päin laskeutuu vaan kuinka kovaa....

Poissa Hulikupteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #11 : 03 Syyskuu, 2008, 12:20:56 »
Ok. Tais tulla pieni lukihäirö kun luin noita futaban omia ohjeita, mekaanisesta säädöstähän sielläkin puhuttiin eikä trimmeistä. Eli Trimmeihin en sitten perän ollessa kyseessä koske. Kiitokset kaikille vastanneille ja sori pienestä hämmennyksestä kun ei oikein heti avautunut itselle tuo gyron meininki. Pitää koittaa saada kampe ilmaan niin pääsee testailemaan käytännössä. Ajoakut ovat vain vielä matkalla postissa...

Yksi kysymys vielä, että onko eroa säätääkö sitä pyörimisnopeutta EndPointeilla vai D/R:llä? Tuolla futaban sivuilla käsketään käyttää D/R:ää koska se ei siftaa keskikohtaa. Anyway eiköhän tääs tästä.
Mini Titan E325
Honey Bee King 2
Futaba 7C 2.4GHz FAAST
Bantam BC8DX
Phoenix RC

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #12 : 03 Syyskuu, 2008, 12:26:37 »
Yksi kysymys vielä, että onko eroa säätääkö sitä pyörimisnopeutta EndPointeilla vai D/R:llä? Tuolla futaban sivuilla käsketään käyttää D/R:ää koska se ei siftaa keskikohtaa. Anyway eiköhän tääs tästä.
Yleisesti ottaen endpointit säätää liikealuetta ja D/R rajaa tuota endpointilla asetettua arvoa. Eli käytännössä endpointeilla etsitään vaikkapa maksimiliikerata ja sitten tuolla D/R:llä pystytään rajaamaan sitä vaikkapa eri lentotiloissa jne.

Edit: Endpointeilla voi sitten vielä hienosäätää sitä, jos kopteri pyöriikin toiseen suuntaan nopeammin kuin toiseen. Sillon toisen suunnan endpoint arvoa kasvattamalla pyydetään gyroa pyörittämään tähän suuntaan kopteria nopeammin.
« Viimeksi muokattu: 03 Syyskuu, 2008, 12:28:14 kirjoittanut masu »

Poissa atgrohn

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #13 : 03 Syyskuu, 2008, 12:59:08 »
Hei,

Eli tuon 401 tapauksessa suositellaan muistaakseni, että endpoint-arvo asetetaan yhtäsuureksi molempiin suuntiin.

Endpoint määrittää siis vain tuon perän maksimipyörimisnopeuden, se ei mitenkään liity mekaanisiin ääriarvoihin.
Toisin sanottuna sillä arvolla kerrotaan gyrolle kuinka kovaa perän sallitaan maksimissaan pyörivän....

D/R-valikosta ainakin tuolla expo-asetuksella voi sitten määritellä esim. että perä ei reagoi yhtä herkästi tikun liikeeseen keskialueella kuin tikun ollessa laidassa. Yleensä se keskialue tehdään hieman "tunnottomaksi" jottei kaasun pumppaaminen niin herkästi aiheuta liikettä myös perään.

Toisin sanottuna siis perä ei juurikaan reagoin tikun pieneen liikeeseen keskialueella, mutta kun väännä tikun laitaan niin pyörii niin perkeleesti.

Tämä on hieman hankala sisäistää, mutta pitää vaan hyväksyä.

Antti
Trex250, Trex450, Trex600N, Raptor50, kiinteäsiipiset X Y Z ja Å
...ei se miten päin laskeutuu vaan kuinka kovaa....

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #14 : 03 Syyskuu, 2008, 13:33:19 »
Yleensä se keskialue tehdään hieman "tunnottomaksi" jottei kaasun pumppaaminen niin herkästi aiheuta liikettä myös perään.

Toisin sanottuna siis perä ei juurikaan reagoin tikun pieneen liikeeseen keskialueella.

Toi ois voinu pelastaa mun torpin selkäleijunnasta.. Väänsin negatiivista kulmaa kun lähti vajoamaan ja liukumaan sivulle.. Samalla kaasua lisätessä perä kääntyi kaiketi ja sivukorjaus muuttui viistoksi liikkeeksi etuvasempaan.. Siitä sitten suunnat sekaisin ja kotimatkalle.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

jpheli

  • Vieras
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #15 : 03 Syyskuu, 2008, 15:47:01 »
Jeh 25-30% expoa rudderille rauhottaa kummasti tota keskialueen herkkyyttä. Ja Xcidi, joo hyvinkin paljon mahdollista että se olisi auttanut sinulla. Mutta kyllä se lähtee sittenkin kääntymään joskin ei niin nopeasti. Ellei sitten sormet osaa ihan täydellistä liikuttelua.

Tietty aina kun jotain tekee niin paras on miettiä etukäteen että kuinka pelastautua ulos tilanteesta jos joku menee metsään. Esim tässä tapauksessa olis kandennut miettiä että hmm jos kopteri lähtee pyörimään niin miten pelastan itseni, lyönkö lapakulmia että saa suojakorkeutta jonka jälkeen kääntää kopterin sopivampaan asentoon vaiko mitä.

Tietty noi tollasseet tulee hetken lennättelyn jälkeen jo aukas automaattisiksi mutta ensinnä niitä pitää miettiä itsekseen.

Tota expoa kanssa voi käyttää cyclikille jos tuntuu että on liian herkkä tikun keskialueella.

Itsellä titanissa rudder expoa joku 30% ja cyclic 0%, pixylle tais olla ruddesissa 30% ja cyclikissä 25%. Noihan voi tietty laittaa vielä näppärästi kytkimen taakse niin voi lennossa muutella jos haluaa muutella eri lentomodejen välillä noitakin...

--jp

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #16 : 03 Syyskuu, 2008, 18:25:11 »
Gy401:n kanssa ei saa käyttää eri endointeja eri suuntiin, eli jos pyörii kovempaa toiseen suuntaan niin no can do.



-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #17 : 03 Syyskuu, 2008, 19:57:03 »
Gy401:n kanssa ei saa käyttää eri endointeja eri suuntiin, eli jos pyörii kovempaa toiseen suuntaan niin no can do.



-op-
Hmm... mulla oli ongelmia 600E:n kanssa alussa, kun se pyöri toiseen suuntaan paljon kovempaa kuin toiseen. Muuten perä piti akusta toiseen hyvin. Ihmettelin sitä jonkin aikaa kunnes aloin räpeltää lähettimen asetuksia (sillon oli DX6i). Siinä oli toteutettu tuo travel adj valikko (end point futtessa) sillä tavalla, että toisen suunnan luku ei näkynyt ennen kuin tikku oli käännetty siihen suuntaan. Mulla oli rudderissa toiseen suuntaan 110% ja toiseen 80%. Nostin tuon toisen myös 110%:iin niin alkoi pyörimään yhtä nopeasti molempiin suuntiin. Gyro oli siis muuten toiminut hyvin. Tuosta vaan päättelin, että noille end pointeille voi antaa eri arvoja saadakseen pyörimään eri nopeudella eri suuntiin. Empiiristä testaamista omasta tyhmyydestä johtuen...

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #18 : 03 Syyskuu, 2008, 20:32:22 »
Näinhän se on ja yhden lennon toimii, resetoinnin jälkeen sillä vaan on taipumusta pyöriä huomattavasti eri nopeutta kumpaankin suuntaan.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #19 : 03 Syyskuu, 2008, 20:45:14 »
Jeh 25-30% expoa rudderille rauhottaa kummasti tota keskialueen herkkyyttä. Ja Xcidi, joo hyvinkin paljon mahdollista että se olisi auttanut sinulla. Mutta kyllä se lähtee sittenkin kääntymään joskin ei niin nopeasti. Ellei sitten sormet osaa ihan täydellistä liikuttelua.

Tietty aina kun jotain tekee niin paras on miettiä etukäteen että kuinka pelastautua ulos tilanteesta jos joku menee metsään. Esim tässä tapauksessa olis kandennut miettiä että hmm jos kopteri lähtee pyörimään niin miten pelastan itseni, lyönkö lapakulmia että saa suojakorkeutta jonka jälkeen kääntää kopterin sopivampaan asentoon vaiko mitä.

Tietty noi tollasseet tulee hetken lennättelyn jälkeen jo aukas automaattisiksi mutta ensinnä niitä pitää miettiä itsekseen.

Tota expoa kanssa voi käyttää cyclikille jos tuntuu että on liian herkkä tikun keskialueella.

Itsellä titanissa rudder expoa joku 30% ja cyclic 0%, pixylle tais olla ruddesissa 30% ja cyclikissä 25%. Noihan voi tietty laittaa vielä näppärästi kytkimen taakse niin voi lennossa muutella jos haluaa muutella eri lentomodejen välillä noitakin...

--jp

Joo no sillä suojakorkeudella olis saanu äkkiä enempi vahinkoa aikaan. Tippu nytkin jo aivan hiekkakentän kupeeseen.. Ja oma autokin oli 15m päässä parkissa siellä sivummalla, ja muutama teini notku siellä vielä sivummalla.. Olihan siitä kyllä reilusti matkaa n. 30m mutta silti... Kyllä mulla oli tiedossa ihan plan-B mutta se nyt vaan ei pysynyt hyppysissä.
Eli suomeksi sanottuna otin alas enkä yrittänyt kikkailla vaarallisilla vesillä.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #20 : 03 Syyskuu, 2008, 22:04:30 »
Gy401:n kanssa ei saa käyttää eri endointeja eri suuntiin, eli jos pyörii kovempaa toiseen suuntaan niin no can do.

-op-

Öö? Miten niin ei voi mitän? kyllähän se piruettinopeus samaksi saadaan.. Eikös Dualrate asetus (tai mikä nyt missäkin radiossa on vastaava) ole se The lääke tähän jos radion "endpoint" asetus siftaa keskikohtaa!  ;)

- Ilkka

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: [Ratkaistu] Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #21 : 03 Syyskuu, 2008, 22:26:26 »
Dual rate vaikuttaa lineaarisesti tikun molemmin puolin. Ei siis säädetä erikseen oikealle ja vasemmalle.
Nada

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: [Ratkaistu] Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #22 : 03 Syyskuu, 2008, 23:08:11 »
Dual rate vaikuttaa lineaarisesti tikun molemmin puolin. Ei siis säädetä erikseen oikealle ja vasemmalle.

Jaa vaikuttaa vai?  ::) Varmaan aikas radiokohtaista: Yksi syy sitten lisää vaihtaa radio... Ei aina muista ajatella tällaisia ongelmia kun MZ14:n kanssa tuollekin tempulle on useampi eri tapa hoitaa homma.

- Ilkka

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: [Ratkaistu] Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #23 : 04 Syyskuu, 2008, 17:53:13 »
MZ14 kahvinkeitinstereovahvis tinmp3soitinradiossa voi tosissaan olla tuollainen ominaisuus, mutta normaalien kuolevaisten radioissa D/R vaikuttaa lineaarisesti  :).


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: [Ratkaistu] Gy401 + S9257 kysymys
« Vastaus #24 : 04 Syyskuu, 2008, 20:27:23 »
....mutta normaalien kuolevaisten radioissa D/R vaikuttaa lineaarisesti  :).

-op-

Ei jösses sentään! :o ...Olisin voinut vaikka vannoa että olen ainakin Futten 9C:llä säätänyt erilliset D/R:t tikun eri puolille ja siksi en nyt ihan suosiolla niellyt että vain highend stereoilla onnistuu. Tämän tosin tein viimeksi lennuun joka oli snadisti päin ahteria kasattu ja piti saada lentään kohtuudella. No pitihän sitten tarkastella 9C:n manuskaa netistä ja pakko se on uskoa että lennupuolella 9C sisältää erilliset D/R arvot kummallekin puolelle mutta joku puusilmä on saanut päähänsä poistaa moisen ylellisyyden kopteriohjelmista. Olen tyrmistynyt  :-X Muistaakseni ainakin 9ZHPWC2:ssa moinen oli.

- Ilkka
ps. Tuo "Newbie" status on kyllä vähintään hauska tässä vaiheessa harrastusta... No tällaisella bullshitin jauhamisella se kyllä muuttuu  ;D
« Viimeksi muokattu: 04 Syyskuu, 2008, 20:29:40 kirjoittanut ija »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
32 Vastauksia
12262 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Heinäkuu, 2008, 18:40:10
kirjoittanut Girk
8 Vastauksia
4101 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Syyskuu, 2009, 23:03:13
kirjoittanut kapa990
2 Vastauksia
2504 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Lokakuu, 2009, 19:47:02
kirjoittanut kimce
2 Vastauksia
2421 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Tammikuu, 2011, 13:33:05
kirjoittanut JCA
18 Vastauksia
9267 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Marraskuu, 2012, 22:24:50
kirjoittanut Eispii