Pitää vielä tutkia tarkemmin, mutta en aivan usko että vika olisi komponenteissa tai johdotuksissa. Koska:
- Olen lentänyt jo kymmeniä akullisia ns. pihalentoa matalalla ja kovaakin ilman ongelmia
- Kaikki torpit on tapahtuneet kun olen ollut oudommassa ympäristössä, lentänyt useamman metrin korkeudella ja tuulisessa säässä.
Eli jos jossain johdotuksissa tms. olisi vikaa, niin olettaisin että joskus olisi tässä kotipyörityksessäkin tullut ongelmia. Tällä hetkellä edelleen olen kallistunut hieman sen puoleen että taitaa olla olosuhteiden ja näppivirheiden yhdistelmiä nuo torpit. Tosin pieni epäilys on kyllä edelleen taustalla. Jotenkin niin äkillisesti on aina lähtenyt syöksyyn ja ilman että itse olisi osannut moista odottaa.
Kolmannen torpin sain taas videolle. Mulla oli oletus että sekin lähti vasemmalle takanurkalle, mutta se kippasikin ensin eteenpäin ja siitä sitten takakautta kerien peltoon. Yksi havainto minkä tein on että mulla on ollut liian vähän expoa ja kovat ratet FPV lentoon tai tuollaiseen kauempanakin tapahtuvaan LOS lentoon. Nyt kun tuli pyöriteltyä tuota pientä pihapyörittelyä LOS lennossa, niin pikku hiljaa vedin ratea kovemmaksi ja pudotin lähettimestä expotkin pitch/roll 40 ja yaw 25. Ratet oli muistaakseni roll/pitch 0,55 ja yaw 0,6. LOS lennossa noilla pyöritti jo aika sähäkästi quadia puun ympäri, mutta lasit päässä mulla tahtoi tulla liian isoja korjausliikkeitä.
Nyt muutin expot radiossa pitch/roll 65 ja yaw 45. Ratet on pitch/roll 0,4 ja yaw 0,55. Tänään lentelin edelleen aika tuulisella säällä ihan pihassa ja takametsässä ja FPV lentokin sujui paremmin kuin koskaan. Tänäänkin oli kova tuuli ja se näkyi myös lasien läpi kun quadi hieman ravisti välissä puolelta toiselle. Mutta hyvin pysyi asennossa muuten. Aiemmin FPV lento oli aikamoista korjailua ees-taas kun meni aina hieman yli. Kunhan tästä kelit hieman rauhoittuu, niin pitää käydä lentokentällä hieman testailemassa ja lentämässä kovempaa ja korkeammalla. Samalla voi hieman kantamia haarukoida avoimessa maastossa.
Tässä alla linkki videoon kolmannesta torpista. Lähtötilanne videon alussa on se että olen lentänyt FPV:tä. Tuuli repi liikaa quadia ja yhdistettynä noihin rivakoihin ohjausliikkeisiin alkoi jatkuva korjaaminen eri suuntiin tuntumaan liian haastavalta. Värkkäsin quadin leijuntaan (lievästi korkeutta näyttää nostavan) ja nostin lasit otsalle. Sitten vähensin kaasua ja tarkoitus oli ottaa quadi LOS lennossa kuva-alassa oikealla olevalle tielle (näkyy videon loppuvaiheilla). Siinä livenä näytti että heti kun löysäsi kaasua, niin värkki vain heitti volttia peltoon, mutta videolta katsottuna tämä ehkä vaikuttaa ihan omalta näppivirheeltä. Tai sitten jokin puuska heitti quadia liikaa nokalleen ja FC alkoi korjaamaan asentoa ja yhdistettynä siihen että itse vedin samalla sauvaa taakse heitti vehkeen selälleen.