tärkeinpänä pitäisin sitä ettei mikään tosiaan tahmaa. perä yleensä ilmottelee itsestään ensimmäisenä ja kopteri heiluttelee iloisesti häntää
siihen syynä joko peräservon rasvojen kohmettuminen, linkinpäiden kutistuminen ja jumittaminen, perän sliderin jumittaminen peräakselille tai kaikkien yhteisvaikutus. myös gyroteipit on kovempia pakkasessa joten tärinät välittyy erilailla purkille joka voi huonolla tuurilla tehdä jotain.
perän osalta kaikki rasvat pois peräakselilta (sitä kun aina tulee sieltä laakerista), linkit sen verta väljäksi että ei tahmaa. ite koitan ton yleensä tönärin päästä heiluttamalla (pyörittämällä ikäänkuin).
servon rasvoihin sitte vasta huomiota ku on ongelma. joissain servoissa rasvat menee junttaan ku tarpeeks pakkasta.
nupin osalta FBL vehkeessä lähinnä servoilta swashille menevät linkit pitäis olla vetreinä niinku perätönärikin. swashilta lavanpitimille ei oo niin just ku nehän on pakotettuja liikkumaan oikein ku nuppi pyörii. tosin ei ne ylimmätkään saa hullun tiukat olla ettei halkea tai poppaa pois paikaltaan.
lisäksi kannattaa kattoa hihnojen kireys. kopterit kutistuu pakkasessa hihnoja enemmän
e. niin ja gyro pitää totuttaa kylmään tai ainakin olis hyvä. ite en oo aina tehny mutta on siinä joskus ollu jotain ropleemaakin. suositeltavaa siis pitää lennätyspaikalla kopteri kokoajan kylmässä ja akut lämpösessä.