Hämmennetääs lisää tota laskeutumista.
Tossa videolla olevat tärinät nyt johtuu varmaan siitä että toinen lapa on löysemmällä. Niinku sanottu holdilla lasku ni eipä olis luultavasti vatkannu.
Ei se holdilla lasku mikään pakko tietysti ole mutta kyllä mä väitän että se on järkevin tapa.
Ite en oo varmaan pariin kolmeen vuoteen laskenu kaasu päällä juurikaan koskaan. Jossain leirillä tota näkee välillä ja tuntuuhan se ihan järjenvastaselta. Perä alkaa yleensä vägäämään hulluna jne. Liukkaalla alustalla käy vielä helposti noin.
Kun tuut holdilla ni nuppi ehtii menettää inertiaansa reilusti ja lopuksi kopteri laskeutuu ihan ittekseen pehmeesti. Jos on huono alusta ni voihan sitä perää pitää sitte vähä koholla. Kyllä jo 450 kokosellakin on aika paljon aikaa hieroa sitä paikkaa. Tolla tavalla vaikka jotain tapahtuis laskussa ni ei tuu luultavasti läheskään niin paljon romua ku siitä chickendancesta mikä kaasu auki
Haastan porukan harjottelemaan. Ensinnäkin aukee hyvä paikka missä voi laskeutua reilusti mihinvaan.
Ensin koittaa päästä eroon siitä perä itseenpäin laskeutumista. Laskee ja nostaa kopteria reilusti eri orientaatioissa. Kaikki jotka osaa leijuttaa niin osaa myös nousta ja laskeutua niin
se on vaan joku psykologinen juttu ja muistan itsekkin tehneeni sitä pitkään ja sitte lopulta ihan vaan koitettuani toisin ihmettelin takautuvasti että miksi ihmeessä.
sitte sen jälkeen maahan vaikka metrin rinkula ja laittaa holdia jossain metrissä tai parissa ohilennosta. Sitte koittaa osua siihen rinkulaan. Ei se ole vaikeeta ja monia varmasti yllättää kuinka kauan se oikeesti inertiaa riittääkään. En juuri keksi mitään syytä joka pakottais laskeutumaan metrin rinkulaa tarkemmin. Paitsi tietty autorotatsuunikilpailu selänpäässä
Tietysti laitteista kiinni mutta varsinkin isot kopterit antaa aikaa asettaa monen metrin alueelle kuhan lähtötilanteessa on tarpeeksi rundia.