Kirjoittaja Aihe: T-Rex 600 hyrränä  (Luettu 3347 kertaa)

Poissa kopteri4

  • Aloitteleva torppari
  • *
T-Rex 600 hyrränä
« : 07 Syyskuu, 2008, 17:07:02 »
Kävin tänään kokeilemassa miten säädöt on osunut kohdalleen. Kun yritin sivistyneesti varovasti kaasua lisäten saada härvelin ilmaan se pyöri vain ympäri. Gyro on GY401 ja servo on S9254. Kun laitoin raikkaammin kaasua, niin kopteri oli hanskassa ja nousi suoraan ylös. Onko käyttäytyminen normaalia ja asiaan kuuluvaa.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 600 hyrränä
« Vastaus #1 : 07 Syyskuu, 2008, 18:22:52 »
Vain mikäli sulla on kaasukäyrä todella alhaalla. Jos kaasukäyrä on oikein, niin perässä kyllä riittää potkua niillä kierroksilla kun kone irtoaa maasta.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa kopteri4

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 600 hyrränä
« Vastaus #2 : 07 Syyskuu, 2008, 19:08:25 »
Kaasukäppyrä on nyt 0, 45, 55, 65, 70.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 600 hyrränä
« Vastaus #3 : 07 Syyskuu, 2008, 19:36:51 »
Ei mitään hajua onko tuo oikein vai väärin. Muoto kuulostaa olevan ok, mutta tuosta ei vielä tiedä paljon nupissa on oikeasti. Mutta mittaa mitä lapakulmat on kun kone irtoaa. Pitäisi olla jotain 4-5 astetta. Jos sulla on liian vähän kiekkaa, niin kulmia pitää olla enemmän, ja tämä puolestaan lisää roottorin vääntöä vaikeuttaen ennestään alikierroksista kärsivän perän hommia...
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa kopteri4

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 600 hyrränä
« Vastaus #4 : 09 Syyskuu, 2008, 07:47:08 »
Pitää kokeilla kunhan saan rikki menneet osat ja vielä asennettua. Äiti Maa kutsui kopterin alas liian lujaa ja väärässä asennossa.
Toisaalta olisi varmaan paikallaan, että joku osaava tekisi/näyttäisi säädöt. Meni vähän usko omiin kykyihin.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 600 hyrränä
« Vastaus #5 : 09 Syyskuu, 2008, 08:12:06 »
Edit: Kröhöm... en katsonu ollenkaan missä osiossa tämä oli ku löysin viestin suoraan lukemattomista. Eli sähköllä mennään näköjään ja siihen nähden musta tuo kaasukäyrä on liian matalalla, jos vielä lapakulmia tulee enemmän tuolla tikun keskikohdan alapuolella.

Onko tuo nitro vai sähköllä? Kaasukäyrästä päätelleen nitro. Huomasin itse siirryttyäni sähköstä polttikseen, että se käyttäytyy jotenkin oudosti maassa ollessaan. Pyrkii nykimään ja tempomaan, perä meinaa vaeltaa... tekee kuitenkin jotain ylimääräistä sähköön verrattuna. En oikein äkkiseltään osaa sanoa miksi. Äkkiä oppi kuitenkin kompensoimaan nuo tempomiset pois ja nojaamaan konetta vähän keulalleen maassa ollessa niin pysyy tukevammin. Perää joutuu kuitenkin maassa hieman ohjaamaan, koska kun kierrokset on nousussa ja vääntö yrittää tempaista perää johonkin suuntaan niin gyro ei kerkeä vielä mukaan. Kierroksia on sille liian vähän. Näin ainakin itse sen tulkitsen. Meinaa pyrkiä pyörähtämään ympäri.

Jos taas sulla on sähkö, niin tuo kaasukäyrä on kyllä liian matalalla ainakin oman kokemuksen mukaan. Varsinkin, jos lapakulmat on vielä niin, että yrittää jo nousta vaikka ennen puolta tikkua.
« Viimeksi muokattu: 09 Syyskuu, 2008, 10:52:56 kirjoittanut masu »

seppomikael

  • Vieras
Vs: T-Rex 600 hyrränä
« Vastaus #6 : 09 Syyskuu, 2008, 08:18:26 »
Kuussatanen kyllä helposti vähän pyörähtää kun sen käynnistää. Varsinkin vanhemmat, tosin sinulla on uusi.
Onko nopari varmasti softstartilla? Jos ei niin helposti pyörähtää lähdössä puolikin kierrosta.

Sitten toinen on perän mekaaninen säätö. Jos se voisi olla niin pielessä ettei jaksa pikku kierroksilla edes pitää perää paikallaan.

Tuolla käyrällä kyllä pitäisi olla riittävästi kierroksia perän toimimiseksi.

Jos haluat ajella niin tule näyttämään. Enköhän perusasiat osaa katsoa kohdalleen.

Poissa kopteri4

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 600 hyrränä
« Vastaus #7 : 09 Syyskuu, 2008, 18:34:33 »
Juu, kyllä pieni apu saattaisi olla tarpeen. Itseluottamus mureni viimeistään siinä vaiheessa kun vaimo kysyi kopterin maatessa kyljellään maassa - menikö se rikki?
Kun saan härvelin kasattua, niin soittelen. Osat saan ilmeisesti tänään.

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 600 hyrränä
« Vastaus #8 : 10 Syyskuu, 2008, 16:22:18 »
Missä päin asustelet? Voin kanssa katsoa niitä säätöjä/asetuksia.

Poissa kopteri4

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 600 hyrränä
« Vastaus #9 : 23 Syyskuu, 2008, 13:39:03 »
Asustelen Espoossa. Sain vähän myöhässä rikki menneet osat ja pääsin vasta viime viikon loppuna varovasti kokeilemaan. Ilmeisesti 120€:n osat ja tarkka kasaaminen auttoi, kun nyt tuntuisi pysyvän käsissä.
Meinaan vielä itsepäisesti kokeilla omin nokkineni.

Muuten mainittakoon, että ilman tätä foorumia en koskaan olisi saanut kopteria ilmaan ja takaisin kamaralle. Tämä on vallan mainio juttu.

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: T-Rex 600 hyrränä
« Vastaus #10 : 23 Syyskuu, 2008, 17:58:20 »
Vanha juttu mutta aiheeseen lisäten;

Säätele lapakulmakäyrät silleen että ei nouse ilmaan ennen kuin vähän yli puolen kaasun, lähtee pyörimään jos yrittää pienellä kaasulla ja isoilla kulmilla leijutella. Lisää myös gainia kunnes alkaa vägäämään ja sittä sitten 5-10% pois niin on mahdollisimman tarkka perä sitten.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"