Kirjoittaja Aihe: Multi joka jaksaa kantaa gopron  (Luettu 15748 kertaa)

Poissa aprepo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #25 : 23 Tammikuu, 2015, 00:52:21 »
Sitten se DJI450 + naze lite on varmaan ihan ok aloittaa. Tai joku vastaava klooni. Varaudu sitten siihen että se tod näk hajoo ja varaosia tarvitsee hankkia välillä. Tuo runko on helppo laittaa kasaan ja varaosia on netti väärällään, originaaleja ja kiinakopioita. Älä sitten karkuuta sillä GPS:llä sitä :)
"Ei tää kulje kovempaa!" | multikopterit.net

Poissa snafu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #26 : 23 Tammikuu, 2015, 00:58:55 »
Tuo oli vaan esimerkki. Ilmeisesti sitä gepsiä nuihin ei kannata ottaa?

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #27 : 23 Tammikuu, 2015, 06:15:34 »
Vastaavan setin rakentaa kk2.1.5:n ympärille reiluun sataseen. Ja siinä on tehokkaammat moottorit, 20-30A noparit ja parempi runko.
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #28 : 23 Tammikuu, 2015, 07:49:05 »
Miksei gepsiä kannata ottaa? Estääkö sen olemassaolo manuaalilla lennättämään opettelemisen? Tai karkaako automaattisesti? Jos kumpi tahansa, niin sitten ei kannata.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa bk_t

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #29 : 23 Tammikuu, 2015, 07:57:50 »
Itse en välttäisi gpsiä. Kuvauksessa hyvä apu. Turvallinen lennätyspaikka a ja o. En lähtisi rautatienasemalta iltapäivä ruuhkassa lennättä gepsillä tai ilman.

Toi DJI setti on hyvä, valmiiksi iso osa mukana. Toinen mokoma rahaa niin saat radion, vastarin, ehkä pari akkua sekä laturin. Sit tulee todellisuus vastaan viimeistään kesällä ja huomaat että 300 € olikin murto osa

Poissa aprepo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #30 : 23 Tammikuu, 2015, 10:18:08 »
Ei kepsiä tartte pois jättää, mutta kannattaa opetella lentämään myös ilman sitä ja käyttää sitä vain kun tarvii. Ja olla tietoinen siitä, että se ei ole häiriötön. En minä näistä kepseistä tiedä kun itsellä ei ole muuta kuin rate mode käytössä.
"Ei tää kulje kovempaa!" | multikopterit.net

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #31 : 23 Tammikuu, 2015, 11:01:44 »
Tuossa alussa ainakin on sama käyttää sen kepsin hinta vaikka parempaan radioon, jos lompakossa liikaa pullistaa. 20-30€ saa hyvän purkin, jolla voi opetella lentämään ja kun siitä loppuu omituisuudet, niin luultavasti jo vähän tietää mitä haluaa.
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Garug

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • LeViteZer
    • www.levitezer.com
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #32 : 23 Tammikuu, 2015, 11:21:56 »
Ainakin Naza apauksessa haittaa. Itse en GPSää ole vuosiin pitänyt kytkettynä vaikka sellainen kaapista löytyy (no viimeaikoina vähän kokeillut taas jos siihen voisi luottaa yhden alustan kanssa.)

Nazassa on kolme moodia. Manual, ATTI ja GPS. GPS moduli tuntuisi vaikuttavan sekä ATTI. että GPS moodiin. Puhdas Manual moodi on tosi vaikea aloittaa harrastusta, ja muutenkin se on tosi vaikea lentää. ATTI. ilman GPS on ok, ja itse asiassa GPS ei tunnu vaikuttavan ATTI. moodin lento-ominaisuuksiin, vain siihen karkaako se ATTI. moodissa.

Tosin, kun viimeaikoina olen sitten lentänyt vähän rajummin niin kyllä sen Naza ATTI. moodinkun tuntuu saavan sekaisin. Esim. tässä kohdassa 0:40.



Myöhemmät nopeat laskut ja nousut ovat Manual moodissa, mutta kuten kohdasta 2:04 näkee, manuaalimoodissa asennon säilyttäminen voi olla haastavaa, hyvä puoli kuitenkin on että Manual moodissa se on aina ollut täysin kontroloitavissa.

Aloittelijan on kyllä todella paljon helpompi lentää GPS moodissa silloin kun se toimii. Tarvitsee vain irroittaa kädet ohjaimesta ja se vakautuu ja aktivoida kotiin paluu ja se palaa lähtöpisteeseen, teoriassa, usein käytännössäkin, mutta ei aina. Sitten jos osaa vain lentää GPS moodissa ja se ei toimikkaan, niin on aika vähän tehtävissä. Tämän vuoksi en suosittele GPSää aloittelijalle. Se on kokeneen lentäjän apuväline, pitää kopteri tarkasti paikallaan kuvaustilanteessa.

Edit: Selvenykseksi,
Manual moodi tuntuisi käyttävän vain kulmanopeusantureita. Kopteri kääntyy niin kauan kun ohjainta poikkeuttaa ja sitä joutuu jatkuvasti ohjaamaan vaakalennossakin, monta sekuntia ei pysy paikallaan jos ohjaimista irroittaa. Kaasun käyttäminen vaikuttaa suoraan moottoreihin. Kaasuvaste on erittäin hyvä. (ks. 1:33 ja 1:57 videolla)

ATTI. moodi käyttää lisäksi kiihtyvyysantureita ja se pysyy huomattavasti vakaammin vaakatasossa ja estää yli +-30 asteen poikeutukset vaakatasosta. Nazassa ATTI. moodi vaikuttaa myös erittäin paljon kaasun vasteeseen. kaasu keskellä pysyy paikallaan ja kaasu täysin ylhäällä nousee varsin hitaalla nopeudella. kaasua alas päin vetämällä laskee varsin hitaasti, mielestäni aivan liian hitaasti. ja jos kaasun laskee alle 10% asetuksista riippuen moottorit voivat saammua? En pidä ollenkaan Naza ATTI. moodin kaasuvasteesta, mutta sen kanssa oppii elämään.

Miksei gepsiä kannata ottaa? Estääkö sen olemassaolo manuaalilla lennättämään opettelemisen? Tai karkaako automaattisesti? Jos kumpi tahansa, niin sitten ei kannata.
« Viimeksi muokattu: 23 Tammikuu, 2015, 11:35:04 kirjoittanut Garug »
LeViteZer Smooths the movement, www.levitezer.com

Poissa lepisto

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #33 : 23 Tammikuu, 2015, 17:49:00 »
Itelle tuli eilen Quanum Nova RTF.  HOBBYKING ostopaikkana. Karvan alle 300€ veroineen kotiovelle.

Poissa snafu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #34 : 23 Tammikuu, 2015, 21:38:31 »
Vaikuttaisi hyvältä tuo dji 450. Minkälaisia akkuja ja mikä radio siihen olisi hyvä.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #35 : 23 Tammikuu, 2015, 23:26:09 »
Kokoluokkaa 2200mah-4000mah ja 3s. Taranis on tallä hetkellä paras mankka multeiluun.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #36 : 23 Tammikuu, 2015, 23:57:18 »
Jotenkin tuo Taranis ja DJI ei passaa samaan lauseeseen mitenkään. Jos nuista pitää valita niin ehdottomasti Taranis ja sille kaveriksi jotain openpilotin lautaa tai vaikka kk2.1.5 opetteluun
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Garug

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • LeViteZer
    • www.levitezer.com
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #37 : 24 Tammikuu, 2015, 00:06:49 »
Radiosta sen verran että jos meinaa joskus gimbalin hankkia ja sen katselukulmaa haluaa radiosta säätää, niin kannattaa katsoa radio jossa on tarvittavat säätimet, mielellään sivussa olevat liukusäätimet.

Jos ei tarvitse liukusäätimiä, niin OrangeRx T-SIX 2.4GHz DSM2 Compatible 6CH Transmitter on ulkonäöstään huolimatta ihan kelpo radio, varsinkin hintaisekseen.
LeViteZer Smooths the movement, www.levitezer.com

Poissa snafu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #38 : 06 Helmikuu, 2015, 19:44:13 »
Nyt on kopteri melkein läjässä. Kopteriksi valikoitui dji f550 + naza v2. Radioksi olen miettinyt dji dt7 tai Turnigy 9x, toki muitakin olen katsellut. Akut ja laturi on vielä täysin auki.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #39 : 06 Helmikuu, 2015, 22:45:46 »
Dji:n radio on ihan lelu ja mielummin joku muu.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa aprepo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #40 : 07 Helmikuu, 2015, 09:33:01 »
Juu ei missään nimessä mitään dji radiota jos pakko ei ole. Ei se mikään oikea ohjain ole. Turnigy mieluummin, Taranis olisi varmaan tämän hetken hinta/laatu suhteeltaan paras.
"Ei tää kulje kovempaa!" | multikopterit.net

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #41 : 07 Helmikuu, 2015, 22:31:59 »
Taranis olisi varmaan tämän hetken hinta/laatu suhteeltaan paras.

Uskoiskohan? Halpiksien paras ehkä. Veikkaan että tuossa 1200e:n luokssa saa enemmän per euro, laatua.

Poissa aprepo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Multi joka jaksaa kantaa gopron
« Vastaus #42 : 07 Helmikuu, 2015, 23:53:22 »
Uskoiskohan? Halpiksien paras ehkä. Veikkaan että tuossa 1200e:n luokssa saa enemmän per euro, laatua.

Juu, no sitä lähinnä meinasin. Kun puhe oli dji vs turnigy tasosta.
"Ei tää kulje kovempaa!" | multikopterit.net

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
4308 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Kesäkuu, 2009, 11:43:53
kirjoittanut SJo1
8 Vastauksia
4140 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Marraskuu, 2009, 20:13:51
kirjoittanut Unidentified
0 Vastauksia
1721 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Marraskuu, 2012, 14:59:22
kirjoittanut jkkmobile
68 Vastauksia
27596 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Elokuu, 2014, 10:47:28
kirjoittanut BigDaddyJ
3 Vastauksia
2730 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Lokakuu, 2013, 01:17:41
kirjoittanut Tohtori R