Kirjoittaja Aihe: dx6i  (Luettu 2736 kertaa)

Poissa kopteria

  • Aloitteleva torppari
  • *
dx6i
« : 12 Syyskuu, 2008, 13:07:27 »
joo tuli nyt lopulta vaihdettua tuo e-skyn ohjain tälläiseen dx6i   mut on nuo radion valikot vielä mysteeri :o   eli voisko joku vähän auttaa  mitä kaasu yms pitch käyriä kannattas aluks laittaa? mikäs toi swash mix  tarkoitus?   kopterilla ois tarkoitus alkaa jo jotain temppuja kokeilemaan   ni nyt pitäs vaan jotenkin nuo radion säädöt saada siihen sopiviksi    ja vielä helpommaks sen tekee ku ei oikein ymmärrä mitä nuo kaikki jutut tarkoittaa   (dualrate - expo....   

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: dx6i
« Vastaus #1 : 12 Syyskuu, 2008, 13:19:12 »
Tuosta Kopterioppaasta löytyy ainakin mukavahkosti toimiva käppyrästö muistaakseni kohtuullisesti selvitettynäkin.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: dx6i
« Vastaus #2 : 12 Syyskuu, 2008, 13:20:17 »
Missäpäin Suomea majailet?. Tuossa voisi olla hyvä että joku alan harrastaja tekisi vaikka sinun kanssa kädestäpitäen koneen säädöt ja näyttäisi mitä mistäkin tapahtuu. Kirjoittamalla on pahuksen vaikea neuvoa.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: dx6i
« Vastaus #3 : 12 Syyskuu, 2008, 14:09:32 »
Yritetään lyhyesti:

Travel adj = Säätään servon liikeradan maksimiarvoja -> säädettävissä erikseen molempiin suuntiin
D/R = Rajoittaa tuota travel adjilla säädettyä arvoa prosentuaalisesti
Expo = herkistää tai epäherkistää tikun keskialuetta
Swash mix (ensin täytyy valita setup valikosta oikea swash tyyppi) = rajoittaa swashin liikkeitä aile, elev ja pitch

Thro curv = kaasukäyrä -> sähkökopterilla alkaa 0:sta ja rajoittuu yläpäästä jos niin haluaa (siis leijuntakäyrä)
Pitch curv = lapakulmakäyrä -> Laita aluksi 0-100%, mittaa lapakulmat alhaalla, keskellä ja ylhäällä (0% alhaalla, 50% keskellä ja 100% ylhäällä), kun tiedät luvut voit sitten prosenttilaskulla miettiä mihin kohtaan tikkua haluat leijuntakulmat. Jos esim. keskelle tikkua leijuntakäyrässä ja alhaalla vähän miinuksia niin käyrä voisi olla 40 - 50 - 75 - 85 - 90 (olettaen, että kulmat on noin -10 - 10 astetta). Vastaavasti silloin täytyy kaasukäyrästä löytyä tarpeeksi kierroksia nostamaan kone leijuntaan tuossa keskipykälässä. Negatiiviset kulmat mukaan niin, 0-100%, mutta sitten täytyy olla kaasua myös siellä negatiivisella puolellakin eli kaasukäyrä ei voi alkaa 0:sta -> Esim. 100 - 90 - 80 - 90 - 100 (vain esimerkki).
« Viimeksi muokattu: 12 Syyskuu, 2008, 14:11:32 kirjoittanut masu »

Poissa kopteria

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: dx6i
« Vastaus #4 : 15 Syyskuu, 2008, 16:40:29 »
jep kiitoksia vastauksista!! nyt on alkanu jo hahmottua tuo ohjaimen käyttö   mut vielä vähän epäselvä et mitkä ois tuohon swash mix  alkuun sopivat arvot?   aile     elev      pit      joista vois sit alkaa muokata. ja  swash - mixing 1 and 2 ???   entä mitkä expo arvot ois sopivat  mistä sit lähteä   (aile?   elev?   rudd? )                   kopterina hdx 450

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: dx6i
« Vastaus #5 : 15 Syyskuu, 2008, 16:48:11 »
Vähän offtopiccia tai sinnepäin, mutta jos viitsit niin laita vaikka tähän samaan ketjuun sitten joku pieni arvostelu kun oot päässyt radioilla lentämään! Kiinnostaa kun mulla on vielä Eskyn 2.4g radio ja paremmat täytyy hankkia.. Tuo dx6i voisi olla mullekkin varmaan hyvä radio..
En noista moderneista radioista paljon tiedä, mutta ominaisuudet vaikutti paperilla riittäviltä :)

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: dx6i
« Vastaus #6 : 15 Syyskuu, 2008, 18:55:11 »
jep kiitoksia vastauksista!! nyt on alkanu jo hahmottua tuo ohjaimen käyttö   mut vielä vähän epäselvä et mitkä ois tuohon swash mix  alkuun sopivat arvot?   aile     elev      pit      joista vois sit alkaa muokata. ja  swash - mixing 1 and 2 ???   entä mitkä expo arvot ois sopivat  mistä sit lähteä   (aile?   elev?   rudd? )                   kopterina hdx 450
Ensinnäkin tarttet CCPM miksauksen laittaa päälle. HDX:ssähän on 120 asteinen. Katso ohjekirjasta mikä lyhenne/mixauksen numero tarkoittaa 120 astetta. Tämän kun saat päälle pitäisi swashmixiin ilmestyä valmiit arvot (yleensä 50%) jotka muutat sitten + tai - merkkisiksi niin että saat ohjausliikkeet toimimaan oikeaan suuntaan. Lisäämällä prosentteja liikkeet suurenee, säätele silleen että saat ulos niin paljon pitchiä kuin nupista lähtee, ja sitten pitch curvella säädät sopivaksi. Alkuun vaikka mittaat lapakulmamittarilla leijuntaan -4 - +9 ja idle-uppiin -10 - +10 astetta. Käyrästä en osaa sanoa mitä %arvoja siihen tulee, se riippuu setupistasi.

Joku HDX:n / rexin vakiomosalla ajava voinee kertoa kaasukäyristä? Löytynee tosin Aling-osiostakin...
-flybarless, sedative stabilized head-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
18 Vastauksia
8397 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Toukokuu, 2008, 18:28:01
kirjoittanut seppomikael
20 Vastauksia
9902 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Kesäkuu, 2008, 00:12:49
kirjoittanut Jyri
38 Vastauksia
14971 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Joulukuu, 2008, 18:49:27
kirjoittanut 1m4s0_
7 Vastauksia
6519 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Toukokuu, 2011, 18:46:45
kirjoittanut vee73
19 Vastauksia
9381 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Syyskuu, 2009, 23:49:14
kirjoittanut 1m4s0_