sen jälkeen jos on haettu jotain säätöjä aktivoimalla potikoita, vipuja jne ja ne säädöt on löytyny ni kannattaa disabloida kaikki mahdolliset kytkimet kokonaan.
perus FBL kopterissa ei tartte ku lentotilakytkimen ja holdin eli 2 kytkintä. idea mulla on se että on vähemmän tyrittävää. ei kukaan pysty lennätyskerrasta toiseen varmistumaan että ne kaikki 43 kytkintä on just siinä oikeessa asennossa ettei laitteet tule silmille
vähä meni ehkä kärjistetyksi mutta... no joo.
seuraavaksi joku sanoo että bankit olis kiva saada käyttöön. mä oon nekin laittanu samaan kytkimeen ku lentotilat. jokaisella lentotilalla on siis oma bank eli kaikki omat gainit sun muut jutut.
sitte se joku sanoo että pitäis olla kytkin bailoutille
no sekin mulla on holdikytkimessä joka on kolmiasentoinen. idealla: holdivipu alhaalla = moottori päällä, vipu keskellä = bailout mode päällä, vipu ylhäällä = holdi päällä... vipu keskellä bailout saat sillä että määräät Idle3 tilan siihen ja säädät siihen bailouttia vastaavat kaasulukemat joilla fbl purkki tajuaa mitä halutaan. toi pitää myös priorisoida norm,idle1 ja idle2 tiloja korkeemmalle että toimii joka tilanteessa.
eli kaasukäyrät esim seuraavasti
norm: 60-60-60-60-60 (mä en käytä normimodeja joten tässäkin idlekäyrä)
idle1: 70-70-70-70-70
idle2: 80-80-80-80-80
idle3: 30-30-30-30-30 (esim näin jos purkki tulkitsee ton bailout modeksi)
hold: 00-00-00-00-00
näin saan vasempaan tikkuun 3 eri nuppinopeutta joissa kaikissa omat säädöt ja vasempaan tikkuun sekä bailoutin että holdin. jos tulee paniikki ja vetää loppuun asti ni hold ja harjotellessa voi vetää varovasti keskelle jolloin tulee bailoutmode ja työntämällä takas alas laite kerää rundit nopeasti.
kaikki toiminnot siis kahdella kolmiasentoisella kytkimellä