Eilen intoonnuin koljaamaan viimesenki likkinäisen kopterin eli miniprötöksen. Tein siihen vimotten päälle huollon.
Nupissa on ollu Trexistä irrotetut turnipsin TGY servot ja ne oli jo miniin laitettaessa parhaat päivänsä nähny. Ne joutu koville Trexin DFC nupissa, kun aina sai kipeetä torpissa. Hyvin ne on palvellut tuossa minissäkin vaikka yhdestä servosta onki puuttunu yks hammas ja toisesta servosta kaks hammasta koko kesän. Torppeja on tullut vähintäänkin monta ja yhen kerran ne on hukkunu Oulaisten paskavedenpuhdistamon altaalta laskevaan kanavaan tai ojaan ihan miten vaan
Nyt sitte tuo eilisen koljauksen edeltävä torppi oli kohtalokas. Siinä hajos pari servoa nupista lopullisesti, tietty lavat, pitimet, pitimien linkit, hupin sisään katkes toisen swashout armin ruuvi ja lepari väänty. Nyt laitoin IHAN UUDET aidot TGY:t nuppiin. Noita servoja on näköjään päivitetty. Printin pohja on eristetty jollain silikonilla. Ei siis pers aatteessa tarttis enää päätyjä eristää ite, mutta lätkäsin Gorilla tapet nyt samalla sisään kerta auki käytin. En jaksanu rueta kairaan hubin sisältä katkennutta ruuvia, vaan sain Teroh:lta lainaan uuden nupin (kiitokset siis siitä!). Nyt nuppi on täysin välyksetön ja tuntu voimaakin sormi dynolla olevan enemmän kun vanhoissa väsyneissä. Ongelma oli enää saman mittasten lapojen uupelo. Eipä hätiä mitiä Torhtori toi pränikät Spinbladen 350:set Ämmikselle mulle (Kiitokset nyt sitten siis siitäkin!). Olihan todella hyvän ja tarkan tuntoinen nyt tuo koljattuna. Lavat aika saman tuntoiset keskialueelta mitä Zealitki, mutta tikut laidassa haukka aika paljon tehoa ja pärisee. Viimesellä akulla vasta huomasin että NUOKIN lavat on erimittaset keskenään
Ja, että hubin sisään on katkennu molemmat Swashout armien ruuvit
Enempää ei jaksanu tutkia. Nyt kyllä jo pakko alkaa kairaa noita ruuvin jämiä pois noista hubeista
.
Sen verran hyvä maku jäi noista Spinbladeista, että taidan tilata muutamat maistiaiset lisää.
Viissatku Protos tekiki jännän jutun
Se nimittäin yökkäs aivot ilmassa ulos
Tein semmosta vähä tehoa imaisevaa liikettä muutamia kertoja peräkkäin ihan vain testailu mielessä. Yhtäkkiä nuppi ja perä rupes oskilloimaan joka suuntaan agressiivisesti. Äkkiä holdia, ettei räjähdä koko läjä taivaalle. Sain pehmeesti alas ilman lisä vaurioita. Varikolle ihmettelemään ja vikahan löyty heti, kun canopyn riisu päältä. VBari oli oksentanu sisuskalut ulos kirjaimellisesti ja taivaalla
Pohja osa VBarin kuorista oli kiinni kopterissa ja loput gyrosta heilu johtohjen varassa. Ilmankos rupes vähä oskilloimaan
Säikähin aivan kamalasti, että tähänkö se lennätys loppui tällä tänään, koska itsellä ei ollut kun normaalia sähköteippiä ja sillä ei oikein gyroa voi koljata oikea oppisesti
Onneksi Torhtorilla oli gyroteippiä rulla mukana ja ystävällisesti koljasi sillä Vbarin ammattimaisesti. En epäillyt hetkeäkään enää etteikö se lentäisi, sillä koljaahan Torhtori ammatikseen vaativimpiakin paikkoja ja löytyy varmasti ammattilaisen näkemys mitä teippiä tulee mihinkin kohteeseen käyttää
Tuo on ihan hyvä tuolla lailla. Pitää kelien lämmetessä tehdä sellaisia kiilapaloja joita voi lisäillä tarvittaessa VBarin ja teipin väliin, ettei pääse teippi liian löysälle.