Olipa päässy mini huonoon kuntoon mekaanisesti. Eilen kuuntelin että jotain ylimäärästä valitusta kuulu taivaalta, mutta en sitte jaksanu välittää. Huomasin akkujen vaihdon yhteydessä jossain kohtaa, että remmi on sairaan löysällä ja ei meinannu pysyä main pulleyllä ku roikku nii kovasti. En jaksanu kiristellä ku pysy vielä päällä ja ei pahemmin hyppinykkään ku leijutteli vähä nätimmin tikun liikkein. Tänää sitte kentällä vähä nykäsin kireemmälle remeliä (edelleen jätin löysälle) ja toisella akulla rupes valitus oleen jo nii sydäntä riipivää, että pakko oli keskeyttää lento. Hilasin kuitenki vielä ylös ja yritin rotatoida, mutta aika kivenä mätkähti alas, niinku edelliselläki akulla. Vähä tuli lisää koljattavaa, lavanpidin ja pysty fini vaihtoon...
Tuossa tutkin ja purkaistetin vähä tuota polosta nii sielähän oli paskonu etummaisen hihna ohjurin laakerit haulet ulos. Rulla oli sulanu poikittain muoviseen pitimeen ja oli yllättäen ihan juntturassa. Mää jo säikähin että ois ollu sama pujoallergia mikä tohtorilla ku ääni muistutti erehdyttävästi saman tyyppistä hirnuntaa. Tuossa purin muitaki laakereita irti ja tähän mennessä kaikki ollu ihan loppu
Onpas jännä ku oon uusinu kaikki lakrut sillon ku tuo mulle Viltsulta tuli ja osan laakereista useempaanki kertaan.
Nuppi servoja oon miettiny josko jo vaihtas uusiin. Siirsin ne Trexistä tuohon miniin keväällä ja ne oli aika kovilla Trexi aikaan ku siinä kohistu kovat voimat servoihin aina torpissa. Nyt niissä rupee olemaan kohtalainen välys ja yhessä ehkä vähä isompiki. Nuo välykset vaan muuttuu jännästi. Joka toisella torpilla niistä tulee timmit ja on uuden nihkeän tuntoset ja joka toisella torpilla niihin tulee välys takasi ja on löysän oloset. Vähä riippuu missä asennossa sattuu tömähtään maahan. Tilasin jo uudet the TGY:yt valmiiksi kesällä, mutta lainasin Zcxixciudikille yhen uuden omista ku sillä palo ravistus testissä omasta ministä taivaalla servo. Saa siis toistaseksi mennä noilla ku ei kahta pelkästään viitti uusia.
Täytyy ny muuten käyä ihan läpi tuo kapistus nii ei hajoo taivaalle.
500 Protoksen kanssa oli kans muutaman päivän ongelmia, mutta se näytti johtuvan liian löysästä hihnasta. Ei ollu niitä ilmapatjoja tuon hihnassa. otti hampaat yhteen ja yritti mennä lukkoon vetolinjasto.
Bluetooth kikkare kans mykisty tänään mystisesti ku Pekan kopterin säätöjä sekotin. Tuli mieleen että onko mini vbarissa ja silverissä samat jännitteet sarjaportissa vai pitäiskö regulointi tehä moggulan päässä tuossa silverissä? Ja enkä kytkeny väärinpäin moggulaa silverin porttiin. Oisko kolme onnistunutta säätö kertaa ollu ensin ja sitte pimeni.
Vaa johtuuko se vaan aurinko myrskystä tai jostain? Nimittäin täällä Espoossa on tapahtunu kummia sähkölaitteille. Teroh:lta pimeni kahesta laturista osa balancerin sisääntuloista, yks YGE:n nopari sekoili ihan omiaan, emännällä pimeni puhelin (no se oli niitä omena vehkeitä, eikai muuta voinu odottaakkaan
), mulla pimeni Alpinen ratio autosta, mutta resetillä lähti skulaamaan ja sitte tuo bluetooth äläsläikkä