En tiiä mistä sain idean, mutta pikku hiljaa alko muhimaan idea nollattavasta timeristä. Tuo Futaban T8FG SUPER, kun on loistava alusta kaikenlaiselle
koodaukselle ja bitti nikkaroinnille. Kehittelin käyttömukavuuden parantamiseksi siihen siis nollattavan timerin, aikamoista
Projektin alkuvaiheessa tutkin valikoita ja mahdollisuuksia. Olikin aika vaikea päättää mille napille lähtisi koodaamaan itse nollaus parametrit.
Pohdin aika kauan eri nappeja ja totesinkin siinä itsekseni itselleni hetken hypisteltyäni, että olin poistanut viime kesänä jousipalautteisen kytkimen kokonaan.
Rullailtuani RD potentiometriä ajatus potentiometrin nollaus toiminnosta alkoi muodostua lopulliseksi ratkaisuksi.
Siispä jäljellä oli enää itse koodauksen ja bittien oikeaan järjestykseen asettelu.
Tulen varmaankin kirjoittamaan ruotsiksi tarkemman projekti päiväkirjan koko prosessin eri vaiheista.
Lisäksi voin halukkaille kopioida koko mallimuistin joka sisältää myös nuo valmiin 3:30 timerin ja nollauksen. Hinnaksi ajattelin semmoista 150€?
Koodauksen yhteydessä ei havaittu ylitsepääsemättömiä haasteita, esteitä, ohjelmisto virheitä, eikä tuotekehityksestä johtuvia ohjelmisto yhteensopivuus ristiriitoja.
Koodaus alustana projektissa on käytetty Futaba T8FG SUPER uusinta firmware versiota 5.0, joka vastikään julkaistiin tiistaina 21 päivä helmikuuta vuonna 2012