06.10.2009
Olipa kerra yllättävän lämmin ja tyyni päivä...
Siitä se sitten lähti ajatuksena mukavasta parin akullisen lennätyssessiosta tossa kotikulmilla, kun ei valoisaan aikaan enää maskuunkaan ehdi. Kiireellä töistä kotiin ja aikaisemmin kuin muuten olisin lähtenyt, hillitön loikka ekornesiin mankan ja hihnan ottamiseksi mukaan (virtaakin näyttää olevan varsin riittävästi), laukku rappusten alta ja karjasu naaraalle: mä meen käymään! Taisin tosin ovenkin heittää kiinni jo ennen lauseen loppua
Nooh, kalusto taivaalle ja itselle perinteeksi muodostunut pieni testilenkki, kaikki tuntuu toimivan ok.
Tuota inverttileijuttelua on tullut reenailtua, joten heti kasin jälkeen kuppi nurin ja hissuksiin siihen pariin metriin leijuntaan. Tyynen sään mahdollistama tosi rauhallinen käytös kopterilta sai pienen särön puolen minuutin leijuttelun jälkeen, kun perä pomppasi vastapäivään oma-aloitteisesti sellaisen kymmenen senttiä eli muutamia asteita ja pysähtyi nätisti siihen.
Laitoin ohjastusta radiosignaalein menemään, 'notta perse käännettävä takaisin alkuperäiseen asentoon', rauhallinen korjaus ja siinähän se, melkein 10 sekuntia kunnes sama nykäisy ilmeni taas?
Ei kai tässä muuta kun vasenta tikkua alas ja taivaslentoon, ehtiihän tuota kummastelemaan sitten akunvaihdon yhteydessä ja siinä tapahtuva resettikin saattaa auttaa.
Iiiisoa ympyrää, laiskoja kaseja, löysiä pystäreitä ja sellasta lepposaa perä edellä pörräystä. Todella mukavaa ja rentouttavaa. Näkyvyyskin mainio kirkkaan sään ja riittävän valoisuudn johdosta.
Itku pitkästä ilosta, joka ei edes ekaa akkua kestänyt.
Iso loiva kaarros vastapäivään, kun hyytyi tuo kaartopuolikin.
Kappas, tuo pirottaa aikansa kuluksi tuolla
Holdi päälle ja kumarruin saman tien laukusta ottamaan Loc8tor'ia välittämättä mihin tippuu, koska pyöri sen verran vinhasti ettei mitään käsitystä asennosta ollut.
Näppärä laitos toi hakuvehjas, minuutin päästä revin paskiaisen sieltä pienen miehen korkuisesta mistä lie rikkaheinikosta.
Akkuakin olisi vielä ollut kaksi ja puoli minuuttia jäljellä.
Saldona vissiin pääakseli, lepatusakseli ja ylempi jahve-pultti (taas).