Mikä on tavoiteesi? Luuletko että Trafilta saat vastauksen noihin kysymyksiin? Mielestäni hyvä tavoite olisi saada FPV edes joillakin edellytyksillä hyväksytyksi.
Se on hyvä jos sinulla on videolinkki toiminut noin hyvin, mutta kannattaisi kyllä tutkia mitä häikkää tuossa radiolinkissä on. Ehkä se johtuu sen videolinkin hajasäteilyistä.
Ei minulla ole suurempaa agendaa ajettavaksi tällä foorumilla. Ihmettelen vaan fpv-mörköä ääneen ja yritän saada jotain todellisuudentajua näihin juttuihin vääntämällä ratakiskosta
Ja joo, kyseinen radiolinkki on jo lähtenyt vaihtoon ja uuden kanssa ei ole ollut ongelmia. Joka tapauksessa tuossa se nyt taas tuli nähtyä ettei se radiolinkkikään mikään pommivarma ole. Niin kuin ei toki se videolinkkikään. Radiolinkki vaan tuppaa katoamaan naps vaan (jos ei ole erikseen telemetriaa ja rssi tietoa). Videolinkki taas yleensä huononee asteittain jolloin verme voidaan tuoda takaisin tai muuttaa esim. korkeutta jos kiinteät esteet uhkaavat blokata suoran näköyhteyden
Pointti nyt joka tapauksessa viimeisimmissä viesteissä oli lähinnä se ettei videolinkin failaaminen nyt oikeasti oli sen kummempi asia kuin joku muu perus failure eikä näin ollen ole syytä lähteä sitä kieltämään. Eihän normaalia näköyhteydellä tapahtuvaa lennokkitoimintaakaan haluta totaalikieltoon? Ihan looginen ajatteluketju tuossa edellä mielestäni. Toki se videolinkin failaaminen voi aiheuttaa ongelmia, mutta tuskin välitöntä törmäysvaaraa miehitetyn ilma-aluksen kanssa. Näitä leluja ei kuitenkaan lennätetä missään vilkkaasti liikennöidyllä lentokentällä missä on jatkuvasti muuta ilmaliikennettä. Normaaleilla lennätyspaikoilla ei oikeasti näy muuta ilmaliikennettä kovin usein. Kerran olen tuossa paikallisella pellolla nähnyt jonkun vetämässä paramoottorilla alle 150m ja kerran joku pienkone lensi arviolta 500-1000m korkeudessa.
Ja kyllä, oletan saavani trafilta perustelut kysymykseen mikä tekee fpv-lennätyksestä merkittävästi vaarallisempaa kuin los-lentämisestä
jos fpv-lentämisen totaalikielto astuu voimaan
Eiks tuo ole nyt vähän turhaa?
Mutta täällä tuntuu nyt kiinnostavan enemmän turhanpäiväinen länkyttäminen sen sijaan että jotakin tehtäisiin että FPV edes jollakin edellytyksilä voisi olla tulevaisuudessa laillista. Mutta jatkakaa vaan.
Niinno.. Minä olen ainakin lähinnä vaan vastaillut ja osoittanut kuinka tuulesta temmattuja keksimäsi skenaariot ovat. Keskusteluahan täällä käydään.
En oikein ymmärrä mikä pakko on keksiä jotain ihan ihme kauhuskenaarioita tästäkin asiasta jonka toteutumistodennäköisyys on jotain aivan olettamatonta. Jos nyt aina lähdetään miettimään mitä voi käydä jos kaikki mahdollinen menee pieleen niin ei kyllä kannata lähteä viemään mitään radio-ohjattavaa lentolaitetta kentälle. Itse asiassa ei kannata istahtaa autoonkaan koska silloinkin saattaa päästä hengestään. Tai astua ulos talosta kun jääkalikko putoo takaraivoon jaja.... Niinku oikeasti pientä suhteellisuudentajua näihin juttuihin. Oleellista tässä on vain ja ainoastaan se minkälaisia riskejä hyväksytään lennätyksessä. Riskit eivät ole yhtäkkiä kasvaneet järisyttäviksi ja edelleenkin tähänkin asti on ihan sulassa sovussa osattu lennättää