Kirjoittaja Aihe: 600N flybarless  (Luettu 32246 kertaa)

Poissa JoniP

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: 600N flybarless
« Vastaus #25 : 28 Syyskuu, 2008, 12:09:27 »
Runryderissä on mielenkiintoinen threadi jossa suunniteltiin ja tehtiin nuppi vain flybarless käyttöä ajatellen. Siinä fiksusti integroitiin washout nuppiin. Tässä ei käytetä mikseri vipuja lainkaan, swashplatesta lähtee linkki suoraan lavanpitimeen, kuten FB setupeissa yleensä. Mutta nämä herrat käyttävät gyro stabilointia.


Linkki ko. säikeeseen http://www.runryder.com/helicopter/t451594p8/
« Viimeksi muokattu: 28 Syyskuu, 2008, 13:26:36 kirjoittanut JoniP »

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N flybarless
« Vastaus #26 : 28 Syyskuu, 2008, 21:20:56 »
Jees, kamikaze modit kunniaan, pääasia että pääsee kokeilemaan.
Löytyihän täältä muitakin uhkarohkeita kokeilioita, pelkäsin jo että olen ainoa tärähtänyt  :D

Laitoin tänään metalliset lavanpitimet ja kovat kumit takas, sekä vaihdoin hdx lerput allun hiilari lapoihin.
Ero oli todella huima, nyt kopteri on just sellainen kuin halusinkin siitä tulevan.
Tällä FB kokeilullahan ei haeta ultimate tarkkaa vaan ultimate hauskaa kopteria ajaa, ja nyt ainakin omasta mielestä se on semmoinen.
Tuli tänään vedettyä 18m/s puuskissa ja ei se lennä yhtään sen huonommin kuin fb:n kanssakaan.
En sanoisi että v-barit ja muut elektroniikat on turhia, en vain ainakaan tässä kohtaa tunne itse niitä tarvitsevani.
tiedä sitten jos joskus pääsee semmoista kokeilemaan onko se kiva vai ei...
Ajoin tänään hetken jullen 700:tasta ja on se niin erilainen kopteri tähän projektiin verrattuna, sitä olisi kiva päästä riivaamaan ilman flybaria  :o
On jo sormet tottunut korjausliikkeisiin mitä ilman FB:tä vaistomaisesti tekee ja hetken oli paletti kateissa kun kopterissa yhtäkkiä olikin stabilointia  :D
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa JoniP

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: 600N flybarless
« Vastaus #27 : 29 Syyskuu, 2008, 20:39:51 »
Näyttäisi neljän akullisen perusteella kuluttavan 10% vähemmän virtaa. Aiemmin 6 minuuttiset lennot olivat vieneet sen 2000 mAh, nyt akkuihin meni 1800 mAh. Toki jokainen ajokerta on erilainen ja kuluttaa erilailla virtaa. Eilen tuli ajettua melkoisessa tuulessa, kyllä se FB 500:enkin meni, jonkin verran rauhattomammin kuin FB:llä. Ajaminen jatkuu ......

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N flybarless
« Vastaus #28 : 12 Lokakuu, 2008, 15:29:31 »
Tuli todistettua JoniP:n stabiloimaton 500 reksä. Hienosti kieppuu. Mitäpä siihen lisäämään... vähemmän rikkoutuvia osia jos torppaa  ;D
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N flybarless
« Vastaus #29 : 03 Maaliskuu, 2009, 20:39:12 »
Noniin vähän päivitystä tähänkin.
Swashin ajoitus on muuttunut 30 astetta myöhäiselle ja saatu kampeaminen paremmin hallintaan, tic tocit (täysin ylimainostettu liike  :P ) tosin vieläkin kaartuu hieman mutta ei niin pahasti kuin ennen.
Lepari kumit vaihtuneet koviin ja lavat hiilareihin, nyt paketti on omasta mielestäni sellainen kuin alunperin oli tarkoitus lähteä tekemään.
Kopteri lentää hienosti ja mottia ei tartte huudattaa, siitä huolimatta kone ei hyydy ainakaan omassa ajossa ollenkaan.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 600N flybarless
« Vastaus #30 : 20 Huhtikuu, 2009, 12:58:27 »
Hyvä MJPilot - todella hyvää 'Brainiac' -viihdettä!

En epäile hetkeäkään etteikö toimisi jollain tavalla, ja lähellä pyöritettäessä kun voi vielä kaikki kampeamiset sauvalla korjata varmaan ihan tyydyttävästi. Seuraavaksi heitä se perägyro mäkeen - yhtä turha vikine sekin!

- 4D

(Ps. Jos oikeasti haluat kopun joka ei yllätä, toimii ja kaikki kampeamiset on hallinnassa, niin sitten vaan sähköistä vakautinta peliin) 
« Viimeksi muokattu: 20 Huhtikuu, 2009, 14:22:11 kirjoittanut 4Dee »
fourdee

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N flybarless
« Vastaus #31 : 20 Huhtikuu, 2009, 21:19:00 »
No ei toi omakaan reksi yllätä, ihan kaikki yllärit on jo koettu kopterin kanssa.
En ole muuten torpannut kopteria kuin kahdesti ilman flybaria, molemmilla kerroilla tekninen vika.
Ekalla kerralla linkki kiertyi irti lavanpitimestä, ja eilen turbo reksi putosi kun regusta irtosi johto juotoksesta.

Sitten asiaan, tuli taasen harrastettua nupin ennakon säätöä ja swash on nyt -20 astetta ei tee ihan niin pahaa pitch uppia kun 30 asteella.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2437 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Syyskuu, 2008, 23:03:35
kirjoittanut Jyri
10 Vastauksia
5760 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Lokakuu, 2009, 10:28:11
kirjoittanut Maikko
0 Vastauksia
1667 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2009, 19:21:06
kirjoittanut tuupola
4 Vastauksia
3135 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Marraskuu, 2009, 11:17:27
kirjoittanut mnentwig
6 Vastauksia
3443 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Tammikuu, 2013, 07:10:35
kirjoittanut pilot4fn