Oletan (toivon) että puhut pro mallista.
Huomion arvoista on, että vaikka kuinka yritän tehdä useita kertoja peräkkäin täysin samalla tavalla pyörittelyn, niin kun katson mission plannerissa mihin suuntaan kompassi osoittaa, se vaihtelee hyvinkin paljon.
Itse ratkaisin tämän etsimällä oikean kalibroinnin edellä mainitulla tavalla, ja tallensin nämä offset arvot. Nyt aina noin viiden lennon välein, mission plannerissa tarkistan kompassin suunnan, ja palautan tarvittaessa oikeat asetukset. Katsomalla google mapilla että tuohon suuntaan on pohjoinen, ja suuntaamalla kopterin nokan sitä kohti pitäisi mission plannerissa näyttää kompassi pohjoista. Myös 360 pyörityksessä kompassin pitäisi pysyä mukana. Jos kalibraation keräämä tieto offset arvoista menee pieleen, ei kompassi osoita oikeaan suuntaan eikä pysy mukana pyörimisessä.
devo-m (autopilotti kopterin sisällä) vaatii toimiakseen kunnolla, että kompassin automaattinen opettelu on päällä ( compass_learn ) on päällä. Tällöin gyron antamaa tietoa käytetään apuna vertaamaan kompassin antamaa tietoa, ja korjataan lennon aikana kompassin offset arvoja. Ikävä kyllä tämä on se syy miksi kompassin kalibrointi pitää aina silloin tällöin tehdä uusiksi, mutta pyöritellen sitä ei voi ilman mission planneria tietää, menikö homma oikein.
mutta vastaus kysymykseesi, kalibroinnin jälkeen aseta kopteri takaisin tasaiselle ja anna olla niin kauan kunnes vasen valo lakkaa vilkkumasta.