APUVA!
Nyt alkaa järki loppumaan
Millaisilla akuilla tosimiehet lentää 3D:tä kun
mulla kaikki mahdolliset akut paisuu alle 10 lennon jälkeen. Enkä lennä edes tosi 3D:tä.
Vain rivakkaa jotain..
Viimeksi ostin näitä akkuja kun ajattelin että pitää olla kunnollisia ettei paisu ja että teho piisaa:
http://www.verticalhobby.com/kauppa/3250-mah-4590c-4s1p-148-v-6-c-lataus-p-1967.htmlJa mitäpaskaa
Nyt ensimmäiset paisumisen merkit taas nähtävissä lennon jälkeen.
Ja siitä ne yleensä lisääntyy joka lennon jälkeen.
Käytän akkuja niin huolellisesti ja sääntöjen mukaan ettei varmasti kukaan.
Lataan korkeintaan yhdellä ceellä eikä akut missään vaiheessa ole kylmässä.
Tämä sama paisuntailmiö oli muuten kesälläkin.
Mulla on Liptonissa Neun kone jossa tehoa piisaa ja lentoaika ajastimella on 2min. 50sek.
Silloin akkuun menee maksimissaan 2300mAh. Käytän aina kapasiteetistä korkeintaan 70 prosenttia.
Samat kierrokset nupissa koko lennon ajan. (n. yli 3000 rpm)
Ojalan laskuopin mukaan jatkuvaa virtaa menee keskimäärin korkeintaan 50A
Eli siis ei edes lähelle akun luvattuja purkuja. (101 A jatkuvaa, 202 A hetkellisesti.)
Pitäis olla akuille helppoa kauraa, niin sanotusti.
Mutta kuitenkin kaikki mun käyttämät akut vaan paisuu oli ne sitten millaisia tahansa.
Mä olen jo tuhonnut sellasen määrän kalliitakin akkuja että nyt saa luvan loppua.
Vikaa ei vaan yksinkertaisesti löydy mistään kohdasta.
Laturit tasaa kennot aivan kohdalleen ja heittoa on korkeintaan 0.01V
Tätä hommaa on jauhettu ja ihmetelty usean harrastajan kesken eikä kukaan keksi mitään syytä mihin voisi tarttua edes vähäsen.
Herää kysymys, purkaako akut yleensäkkään todella sellaisia määriä mitä luvataan?
Tai jos ne puraakin mitä luvataan, mutta eivät sitten sitä pidemmän päälle kestä.
Mulla käpy menee
Laitanko kopteripillit pussiin nyt?
Jos jollain on jotain tätä vastaan, puhukoon nyt, tai vaietkoon iäksi.
Niin..
ja takatuuppari Slässissä oli sama ongelma. Mutta sen ratkaisin laittamalla Lifekennot.
Tietenkin yksi kenno kaupan päälle että saan suunnilleen samat voltit.
Olisiko tässäkin sama ratkaisu?
Periaatteessa lifeissä paparilla purku pitäisi riittää:
http://www.verticalhobby.com/kauppa/a123-systems-2300mah-p-673.htmlMuttakun niin riittää lipoissakin
VOI... .... mitäs kaikkia kirosanoja niitä olikaan olemassa?