Kirjoittaja Aihe: Lepton EX  (Luettu 70547 kertaa)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Lepton EX
« Vastaus #125 : 10 Tammikuu, 2011, 09:22:21 »
mä ajelen 500 rekkulaa 6S2200mAh ja 6S2650mAh akuilla

mulla on siinä 1470W mosa ja trottelo flat 100% kokoajan ;D

2200mAh tarjoilee noin 3½min lentoajan kun taas 2650mAh
vaan noin 15-20sekunttia enemmän johtuen isommasta painosta!

mulla on yks 6S2650mAh turnigy nanotech ja se vaikuttaa kyllä
hyvältä! on tohon 40C 2650mAh "normiturnipsiin" verrattuna
melkein yhden kennon verran laihempi ja painoakin taitaa uupua
melkein sen yhden kennon verran! kulkupuolikin on kunnossa eikä noi
maksakkaan paljon mitään! suosittelen kokeilemaan jos 6S päädyt!

sanottakoon vielä että mulla on tällä setupilla 40C akut kestäny hyvin!
nyttekin on pakissa 2 akkua joissa on jo 60 sykliä eikä minkäännäköstä
pienintäkään pullistumisen merkkiä! 30C akut sitte kyllä tuntuu pullistuvan!

rekkulassa on akku edessä eli se on tosi takapainonen noilla 2200mAh ja
tolla nanotechillä mutta luulen tuntevani painoeron joten oon halunnu kevyttä
lentoajan kustannuksella!

näitä siis suosittelen koittamaan:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11948
näyttäis olevan varastossakin!
(uskomatonta koska mä sain jonotella näitä vaikka kuinka kauan eikä tainnu plussalle tula missään vaiheessa)!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lepton EX
« Vastaus #126 : 10 Tammikuu, 2011, 11:30:53 »
Täytyy laittaa tilaukseen Nuo pinjonit.

Olisko akusta 2200mAh versiota? En ainakaan nanoakkua löytänyt. Tuo paino vähän hirvittää :/
Mutta olisko jotain muuta merkkiä?
Sen verran monta on nuota nanoja 4 kennoisena tuhottu että olisko vaihtoehtoa :)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Lepton EX
« Vastaus #127 : 10 Tammikuu, 2011, 12:47:47 »
Kannattaa muuten etsiä muiden kommentteja ulkomailta 6s setupista, sillä en usko että Suomessa kovin montaa Leptonia 6S:llä on. Esimerkiksi minkä kokoiset akut mahtuu vielä kyytiin ja millä painopiste on vielä ok.

Esim:
Pidennystä ja 6s:ää
jotain 6s-setupista

-

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lepton EX
« Vastaus #128 : 10 Tammikuu, 2011, 14:06:32 »
Ongelmana on se että mä olen lasketellut silloin kun olis pitänyt opiskella kieliä :/
Joten noihin linkkeihin tututuminen on aika hidasta ja johtaa väärin ymmärryksiiin.
Enkä usko että painopisteongelmia tulee kun pysytään saman painoisissa akuissa suunnilleen. Leptonissa on aika helppo siirtää painopistettä vain akkua liu-uttamalla ees taas.

Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lepton EX
« Vastaus #129 : 10 Tammikuu, 2011, 14:57:08 »
Jospa mä lähtisin tälle linjalle:
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=24509
Se saattais nipin napin sopia kun pikkusen tuunaa. paino on ok. Ja purkua luvataan enemmän kuin muissa.
Onko kenelläkään parempaa ehdottaa???
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Lepton EX
« Vastaus #130 : 11 Tammikuu, 2011, 09:43:24 »
Mittanauha ja pieni haku näytti tuollaisen sopivaksi
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14476
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Lepton EX
« Vastaus #131 : 11 Tammikuu, 2011, 09:53:17 »
No eihän tuo sammyn ehdottama akku nyt missään suhteessa ole parempi.. ::)
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Lepton EX
« Vastaus #132 : 11 Tammikuu, 2011, 14:21:09 »
No eihän tuo sammyn ehdottama akku nyt missään suhteessa ole parempi.. ::)
Tuskimpa tuo on missään suhteessa hyperionia parempi vaikkakin pari euroa edullisempi, mutta tiedän sen ainakin sopivan leptonin akkutelineeseen.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lepton EX
« Vastaus #133 : 12 Tammikuu, 2011, 18:38:53 »
Nyt on Alikilin 17 piikkinen pinjoni istutettu Liptoniin.
Ja olipa muuten melkonen homma kun tuo mylly on aika iso halkaisijaltaan. Siinä sai raapia päätä ja runkoa ym. että lopuksi sai riittävän lähelle. vietyä.
Painoakin tuli nyt lisää kun piti väkisinkin jatkaa moottorin johtoja. Enää ei saanut suoraan muutamalla sentillä nopariin :'(
Nyt sitten kun sain pinjonin sovitettua, lähti Hyperionin 6S akku tilaukseen.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Lepton EX
« Vastaus #134 : 13 Tammikuu, 2011, 12:19:11 »
Sinne ne sinun laihdutuskuurit nyt meni, kun liptoni söi jouluruokaa ison kasan.. :(
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lepton EX
« Vastaus #135 : 02 Helmikuu, 2011, 15:45:42 »
Ensimmäinen Hyperion 6S testileijutus takana. 1,5 minuutin aikana meni 1000 milliä akusta.
Seuraavalle kerralle hieman lisää aikaa ja rääkkiä.
Ihan hyvältä vaikutti kun muutaman kerran kokeilin repästä.

Tämä akku siis meni sisään mukavasti:
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=24509
Sen verran piti tuunata että niiden edessä oleviin ala ja yläosan rungon yhdistävistäviin alumiini juttuihin piti laittaa millin verran tavaraa että akku mahtui väliin.

Myöskään luistonesto pehmikkeet ei voi olla kovin vahvat, jos meinaa saada tarranauhan helposti ujutettua akun ja rungon välistä, kiinnittämistä varten.

Edit: laitetaan muutama kuva.
Moottorin eteen saamiseksi piti runkoa hieman viilat molemmin puolin.



Moottorin piuhat piti pidentää. Ennen lyhyet johdot lähti suoraan noparin suuntaan. Mutta nyt jos moottorin kääntäisi samaan suuntaan, joutuisi viilaamaan vielä paljon enemmän runkoa.



Heitin alkuperäisen alumiinisen akkutukisysteemin hiiteen ja laitoin tilalle hiilitangon jota vasten akun oikea etäisyys löytyy helposti.






Laskutelineitten kiinnityksessä hiilariputket. Tämä melkein pakollinen korotus kun on pidemmät takalavat.



Akku laitetaan ja poistetaan takakautta.




Tässä näkyy levikeprikat jotka täytyi laittaa että akun sai mahtumaan.
Vähän viilasin alumiinin reunoja pyöreämmiksi ettei akkua revi rikki.


« Viimeksi muokattu: 02 Helmikuu, 2011, 17:20:21 kirjoittanut vee73 »
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lepton EX
« Vastaus #136 : 28 Maaliskuu, 2011, 17:37:59 »
Nyt ei jaksa enää edes hermostua :'( Alkaa ukko olla niin maassa :'(
7 lentokertaa takana Hyperionin 6S 2200mAh 45C  akulla, ja edellisen lennon jälkeen akku paisui kuin pullataikina :'(
6 aiempaa lentokertaa oli lyhyitä testilentoja jolloin akusta meni n.50%.
Nyt viimeinen lentokerta kesti 2:50 ja 80% meni kapasiteetistä.

Enkä minä edes repinyt sitä pahuksen kopteria taivaalla ja pinjoni on sen 17 ja kiekat on 86%:lla.

Jokainen lataus suoritettu balansoimalla yhdellä ceellä.

Eli, ei mene järkeen ei. Eikö tästä maailmasta löydy sellaisia akkuja jotka tekee sen minkä lupaa?

APUVA!


Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Lepton EX
« Vastaus #137 : 28 Maaliskuu, 2011, 20:07:41 »
Jos ostit ton suomesta niin hyperionin takuu pelaa todella hyvin. Takas kauppaan ja saat ihan salaan uuden :)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lepton EX
« Vastaus #138 : 28 Maaliskuu, 2011, 20:17:49 »
Toivon todellakin niin.
Mulla alkaa olla mitta täynnä tätä hommaa.
Kohta vaihtuu koko kopteri tätämenoa.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lepton EX
« Vastaus #139 : 28 Maaliskuu, 2011, 21:41:29 »
Jokainen lataus suoritettu balansoimalla yhdellä ceellä.
Kaikki muu on ilmeisesti jo vaihdettu paitsi laturi? Oletko mitannut paljonko laturi oikeasti puskee kennoihin? Jos laturin näyttämä 4.20v onkin oikeasti 4.25v tai enemmän, niin ei siitä tykkää mikään akku. En jaksa oikein uskoa, että kaikki nuo kokeilemasi akut olisivat viallisia ja poksahtavat alta 10 sykliä..

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Lepton EX
« Vastaus #140 : 28 Maaliskuu, 2011, 22:52:19 »
Kyllä se laturi pukkaa sen 4.20 volttia tasan sinne sisään, vai pitääkö olla fluke että voi luottaa y-mittarin lukemaan ???
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Lepton EX
« Vastaus #141 : 28 Maaliskuu, 2011, 23:03:00 »
oliko tää ongelmatapaus nyt se josta oli joskus jossain video jossa kuullosti että nuppikiekkoja on ihan levottoman holtittomasti?
jos on niin veikkaisin että laite vaan yksinkertasesti haukkaa ihan levottomasti virtaa johtuen liian isosta pinjonista ja akut ei sitä kestä...
myös lentoajan lyhyys puhuu samaa kieltä...

tosin ei harmainta aavistustakaan onko 17 pinjoni kyseiselle kopterityypille iso vai pieni samoten ku lentoaika jnejne jostain vaan pinttyny mieleen joku leptoni jossa rundia oli ihan törkeesti :)

joku virran mittaus vois olla paikallaan tohon väliin... tietty castle tyyppinen ratkasu eli noparin loggeri olis se kaikkein paras!
sellanen nopari ei ole ilmanen mutta ei oo noi akutkaan :-\

tai sitte köyhänmiehen kiinaratkasuna joku tällanen vaikka vaan väliaikasesti toteemaan tilanne
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10349

edit.

tässä enemmän virran kestoa
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10080
« Viimeksi muokattu: 28 Maaliskuu, 2011, 23:06:49 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Lepton EX
« Vastaus #142 : 28 Maaliskuu, 2011, 23:09:40 »
Mystistä tosiaan. Paljonkos sulla tulee laskennallinen nuppikierrosten määrä? Toinen asia mikä tulee mieleen että onko moottorin välys aivan sairaan tiukka ja samalla myös hihna perälle? Tämä voisi nostaa vastukset uudelle tasolle, mutta epäilen kyllä.

Mulla oli samanlaisilla akuilla lentoaika Scorpparin tehokkaimmalla koneella 3:30. Nupissa taisi olla joku 2500rpm ja välissä 2700rpm.

Hienosti olet kyllä laittanut ton Leptonin kasaan!

-

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lepton EX
« Vastaus #143 : 29 Maaliskuu, 2011, 08:21:42 »
Laturi on tarkistettu moneen kertaan ja vielä olen tarkkaillut koko latauksen ajan ettei siinä tapahdu mitään ihmeellistä. Kennot on koko ajan jetsulleen ja mittari on muuten Fluke.

Kierrokset on nyt tiputettu kuulemma kohtuulliselle tasolle.

Laskurin tulos:
Ja tuosta vähennetään pikkusen koska kaasukäyrä on 86%

Voltage for this calculation (avg):3,626/cell with a total of 21,756
Nominal voltage: Spoolup RPM 100% throttle no governor (22,2v): 3413
Avg RPM you will see with 100% throttle and no governor: 3210

Max normal bogging applied you will see RPM at: 2843
(this number should be the minimum if your motor & battery is up for the challenge)

Välykset ym. on varmasti kohdallaan.
Liittimet kunnossa ja kylmiä lennon jälkeen.
Akkun lämmön lennon jälkeen tuntee nipin napin poskella ja ehkä kädelläkin.
Akku lentoon suoraan  lämpimästä laukusta.

Mä olen yrittänyt tämän kopterin kanssa tehdä kaikki viimeisen päälle tarkasti ettei mitään ongelmia tulisi. Mutta....
kunhan akut vaan kestäis.

Lentopainokin on alle 1.7 kiloa.

Mulla on nykyään loggerikin mutta pitäis osata käyttää sitä :'(
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Lepton EX
« Vastaus #144 : 29 Maaliskuu, 2011, 09:00:32 »
Laturi on tarkistettu moneen kertaan ja vielä olen tarkkaillut koko latauksen ajan ettei siinä tapahdu mitään ihmeellistä. Kennot on koko ajan jetsulleen ja mittari on muuten Fluke.

Kierrokset on nyt tiputettu kuulemma kohtuulliselle tasolle.

Laskurin tulos:
Ja tuosta vähennetään pikkusen koska kaasukäyrä on 86%

Voltage for this calculation (avg):3,626/cell with a total of 21,756
Nominal voltage: Spoolup RPM 100% throttle no governor (22,2v): 3413
Avg RPM you will see with 100% throttle and no governor: 3210

Max normal bogging applied you will see RPM at: 2843
(this number should be the minimum if your motor & battery is up for the challenge)

Välykset ym. on varmasti kohdallaan.
Liittimet kunnossa ja kylmiä lennon jälkeen.
Akkun lämmön lennon jälkeen tuntee nipin napin poskella ja ehkä kädelläkin.
Akku lentoon suoraan  lämpimästä laukusta.

Mä olen yrittänyt tämän kopterin kanssa tehdä kaikki viimeisen päälle tarkasti ettei mitään ongelmia tulisi. Mutta....
kunhan akut vaan kestäis.

Lentopainokin on alle 1.7 kiloa.

Mulla on nykyään loggerikin mutta pitäis osata käyttää sitä :'(


kyllä nyt taitaa olla aikalailla liian iso pinjoni! kyllä se moottori imee sitä virtaa osakaasullakin jos pinjoni on liian iso!

sinuna laittaisin vaan hieman normaalimman pinjonin että kierrokset laskeutuu turvalliselle alueelle ihan 100% kaasullakin niin johan alkaa luultavasti toimimaan!

tollasen 45C akun sisänen resistanssi on niin pieni ettei se kyllä paljoa lämpene vaikka kuinka kuormittaa!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Lepton EX
« Vastaus #145 : 29 Maaliskuu, 2011, 09:35:38 »
Otetaampa esimerkiksi jonkun muun 6s Lepton ja katsotaan sitä. Huom. tämä on ihan ensimmäinen joka tuli googlattua
Keskustelu: My 6s Lepton
Lainaus
I get 5:45mins with >30% left on the Tunigy 6S 2650mAh 35-70C.
My set up is Hyperion 880kv/ 16T Revco pinion / YGE 80A
Toi kaveri käyttää Hyperion 3026-0880 moottoria joka on KV:ltään 880kv.Sama 6 kennoa ja ainoastaan 16 pinjoni.  Sullahan on Neu 1708H/1.5Y 850Kv moottori ja 17 pinjoni.

Toinen kaveri samassa ketjussa sanoo käyttävänsä 2500rpm ja 2630rpm head speediä.
Lainaus
I'm running 2500 and 2630 head speed. The gov. software on the ICE 75 complains if I go above 2630.

Eli sulla on noin 700 kierrosta minuutissa enemmän nupissa. No tarkkaa tietenkin on vaikea ilman mittaamista, koska et ilmeisesti kuvernööriä käytä. Lisäksi toi laskuissa käytetty keskimääräinen jännite (3,6V) on mielestäni aika alhainen. 700:ssa mulla on telemetria hälyttämässä kun mennään noin alas per kenno.

Eli, kokeile tipauttaa kierrokset tuonne 2600rpm:n hujakoille. Tuntuu toki laiskalta tuon nykyisen jälkeen, mutta tulee lennot halvemmiksi.

-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Lepton EX
« Vastaus #146 : 29 Maaliskuu, 2011, 09:45:33 »
Otetaampa esimerkiksi jonkun muun 6s Lepton ja katsotaan sitä. Huom. tämä on ihan ensimmäinen joka tuli googlattua
Keskustelu: My 6s LeptonToi kaveri käyttää Hyperion 3026-0880 moottoria joka on KV:ltään 880kv.Sama 6 kennoa ja ainoastaan 16 pinjoni.  Sullahan on Neu 1708H/1.5Y 850Kv moottori ja 17 pinjoni.

Toinen kaveri samassa ketjussa sanoo käyttävänsä 2500rpm ja 2630rpm head speediä.
Eli sulla on noin 700 kierrosta minuutissa enemmän nupissa. No tarkkaa tietenkin on vaikea ilman mittaamista, koska et ilmeisesti kuvernööriä käytä. Lisäksi toi laskuissa käytetty keskimääräinen jännite (3,6V) on mielestäni aika alhainen. 700:ssa mulla on telemetria hälyttämässä kun mennään noin alas per kenno.

Eli, kokeile tipauttaa kierrokset tuonne 2600rpm:n hujakoille. Tuntuu toki laiskalta tuon nykyisen jälkeen, mutta tulee lennot halvemmiksi.

-

ja edelleen pitää toistaa että moottori kuormittuu huomattavasti ylimäärästä vaikka tiputatkin kaasulla rundeja koska se ei ole kv arvoltaan oikea (nykysellä pinjonilla)

vähän ku ajais autolla isolla vaihteella hiljaa! kun voimaa tarvitaan niin sitä ei tule niin paljoa ja kulutus kasvaa hirveästi! ihan eri tekniikat mutta lopputulos täysin sama!
« Viimeksi muokattu: 29 Maaliskuu, 2011, 09:51:59 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lepton EX
« Vastaus #147 : 29 Maaliskuu, 2011, 09:57:43 »
No mikä olis paras kv?
Siksi mulla on pikkusen isompi pinjoni että voi pitää kaasuprosentteja pienemmällä ja kaasukäyrää nostamalla ääripäihin saa pidettyä vakiokierrokset. Kun Governööriä en saa tuossa päälle.

Ja kyllähän tuo melko laiskaksi menee jos tuosta vielä kiekkoja tiputtaa. Täytyy vissiin laittaa Henseleit. Jos se liikkuis sitten.

EDIT: Niin ja tullaan taas siihen ettei akut anna sitä mitä luvataan. Ei sinne päinkään.
« Viimeksi muokattu: 29 Maaliskuu, 2011, 10:01:36 kirjoittanut vee73 »
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Lepton EX
« Vastaus #148 : 29 Maaliskuu, 2011, 10:46:10 »
No mikä olis paras kv?
Siksi mulla on pikkusen isompi pinjoni että voi pitää kaasuprosentteja pienemmällä ja kaasukäyrää nostamalla ääripäihin saa pidettyä vakiokierrokset. Kun Governööriä en saa tuossa päälle.

Ja kyllähän tuo melko laiskaksi menee jos tuosta vielä kiekkoja tiputtaa. Täytyy vissiin laittaa Henseleit. Jos se liikkuis sitten.

EDIT: Niin ja tullaan taas siihen ettei akut anna sitä mitä luvataan. Ei sinne päinkään.

Moottorihan sulla on tosi hyvä eikä sitä tarvitse mihinkään vaihtaa. Lähtisin suna kokeilemaan ihan pinjonin pienennystä. Laitat sinne sellaisen pinjonin joka antaa sulle 100%:lla noin 2700rpm. Muistaakseni näin paljon tulee omasta 500:sta reksistä. Nyt kun tässä on ollut ongelmia niin suht varman päälle voisi olla hyvä, jotta pystytään näkemään että tämä oikeasti korjaa ongelman. Pinjoni ei kuitenkaan paljoa maksa verrattuna noihin akkuihin. Tilaat ainakin 17- ja 16-piikkiset pinjonit.

Näin ainakin itse lähtisin purkamaan ongelmaa. Paljonko toi laskuri muuten antaa kiekoiksi noilla pinjoneillä? En oikein saanut varmuutta mikä gear ratio leptonissa on? (Gear ratio: 3.92:1:4 or 3.61:1:4)

Edit: Liitteenä vielä ote Trex 500:sen manuaalista noista nuppinopeuksista. Ympyröin sieltä noi FLAT 100% kohdat. Noitten korkeimpien kierrosten edessä on huutomerkki ja sivin alalaidassa oli selitys ettei nupin kiekat saisi nousta yli 2650rpm:n rakentaan ja turvallisuuden takia.

Edit2: Ja en mä ainakaan usko noihin akkuvalmistajien spekseihin. Tai siis varmaan ne kaikki mittaa sen samalla tavalla mutta ei tollainen akku kestä millään 35C jatkuvaa purkua.

-
« Viimeksi muokattu: 29 Maaliskuu, 2011, 11:03:09 kirjoittanut Maikko »

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Lepton EX
« Vastaus #149 : 29 Maaliskuu, 2011, 11:44:43 »
Moottorihan sulla on tosi hyvä eikä sitä tarvitse mihinkään vaihtaa. Lähtisin suna kokeilemaan ihan pinjonin pienennystä. Laitat sinne sellaisen pinjonin joka antaa sulle 100%:lla noin 2700rpm. Muistaakseni näin paljon tulee omasta 500:sta reksistä. Nyt kun tässä on ollut ongelmia niin suht varman päälle voisi olla hyvä, jotta pystytään näkemään että tämä oikeasti korjaa ongelman. Pinjoni ei kuitenkaan paljoa maksa verrattuna noihin akkuihin. Tilaat ainakin 17- ja 16-piikkiset pinjonit.

Näin ainakin itse lähtisin purkamaan ongelmaa. Paljonko toi laskuri muuten antaa kiekoiksi noilla pinjoneillä? En oikein saanut varmuutta mikä gear ratio leptonissa on? (Gear ratio: 3.92:1:4 or 3.61:1:4)

Edit: Liitteenä vielä ote Trex 500:sen manuaalista noista nuppinopeuksista. Ympyröin sieltä noi FLAT 100% kohdat. Noitten korkeimpien kierrosten edessä on huutomerkki ja sivin alalaidassa oli selitys ettei nupin kiekat saisi nousta yli 2650rpm:n rakentaan ja turvallisuuden takia.

Edit2: Ja en mä ainakaan usko noihin akkuvalmistajien spekseihin. Tai siis varmaan ne kaikki mittaa sen samalla tavalla mutta ei tollainen akku kestä millään 35C jatkuvaa purkua.

-

eikös nyt ollu kiinni 17 piikkinen? eli sinuna hommaisin 16 ja 15 piikkiset ja löisin ekaksi sen 15 piikkisen kiinni!
näkis varmasti että homma on siitä kiinni! sit kun on se todettu ni voi koittaa onko 16 piikkinenkin vielä liian iso akkujen keston kantilta...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3DX/HDX 500 (Hirobo Lepton klooni)

Aloittaja seppomikael « 1 2 3 4 » Kloonit

99 Vastauksia
45471 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Huhtikuu, 2008, 14:31:57
kirjoittanut Anzelmi
14 Vastauksia
8619 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Joulukuu, 2008, 14:01:03
kirjoittanut Vispilä
21 Vastauksia
10874 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Joulukuu, 2012, 13:45:11
kirjoittanut mnentwig