Pelivaraa voi olla, mutta se ei ole sähköllä niin kriittinen kuin esimerkiksi nitrolla. Käytännössä sähkömoottori itsessään rajautuu tuon moottorin kv:n kiekkanopeuksiin, siinä missä nitro ryntää haitallisesti ylikierroksille joka taas voi olla tuhoista moottorille. Eli sähköllä toimii flat 100% käyrä yllättävän hyvin 3D tyyppisessä lennossa, kun taas nitrolla tätä ei voisi ajatellakkaan. Tietenkin loppulentoa kohden kierrokset tulevat tippumaan jonkin verran kun akun jännite putoaa.
Kun mulla ei vielä ollut governööriä trex:ssä niin aluksi lennätin V:n mallisella käyrällä (100%-85%-100%), mutta vaihdoin sitten flat 100% käyrään ja se toimi paremmin. 450Pro:ssa on tällä hetkellä Idle1=flat 90% ja Idle2=Flat 100%. Noparihan toimii sitä tehokkaammin ja viileämmin mitä lähempänä 100%:ia kaasun arvo on.
Mutta ei tämä sulla ollut kuitenkaan se ongelman syy.Governööri käytössä Castlen noparin "set RPM"-moodissa nopari osaa sanoa että pitää olla vähintään 5% pelivaraa yläpäähän, että voidaan kompensoida "akun hyytyminen" loppulentoa kohden.
Mutta ei tämä kaasukäyrän muoto ole sun akkujen tuho vaan se että kierrokset ovat niin korkeat, joten yllä olevan voi ottaa kuriositeettinä. Sitten vinkkinä vielä että älä enää loppulennosta tee mitään järjettömiä tehosyöppöjä liikkeitä, jolla saat jännitteet tipahtahtamaan alas.
eikös nyt ollu kiinni 17 piikkinen? eli sinuna hommaisin 16 ja 15 piikkiset ja löisin ekaksi sen 15 piikkisen kiinni!
näkis varmasti että homma on siitä kiinni! sit kun on se todettu ni voi koittaa onko 16 piikkinenkin vielä liian iso akkujen keston kantilta...
Joo, näin olikin. Nyt kun vähän laskeskelin niin melkein voisit aloittaa
14 piikkisellä pinjonilla. Voltage for this calculation (avg):3,6075/cell with a total of 21,645
Nominal voltage: Spoolup RPM 100% throttle no governor (22,2v): 2810
Avg RPM you will see with 100% throttle and no governor: 2637
Max normal bogging applied you will see RPM at: 2329
(this number should be the minimum if your motor & battery is up for the challenge)
-