26.10.08
Ilma oli antanut vihdoin myöten. Pilviverho repelillyt ja auringon viime säteet pilkottivat niidel lomasta.
Kopteri, akut ja radio autoon ja pellon reunaan, ensimmäinen akullinen meni siinä leijutellessa ja ympyää lennellessä. Toisella akulla jo vähän lentelin sinne sun tänne ja nose in leijuttelua...
No luontoonhan tietenkin kuuluu kun alku meni hyvin niin totahan pitää yrittää jotain... no piroja kokeilemaan
Pari ensimmäistä piroa meni suht ok, kolmas ei niinkään... pyörähdys jäi kesken ja uusi tökkäys että saisi loput asteet... no kone päätyi nokka minua kohti, siinä oli jo asentoja joutunut korjailemaan pari kertaa ja viimeinen silais kun tikkua väärään suuntaan ja kone hieman perä edellä maata kohti, korkeutta ei ollut nimeksikään.. mutta sain oikeistua konetta sen verran että jalat edellä maahan... koneen luo tarkastelemaan vahinkoja, yksi "o-ring" (feathering saftin kumi) oli katkennut ja lähtenyt kävelemään?
Näin alustavien tutkimusten mukaan ei ole syytä epäillä suurempia vaurioita, akselit ovat suorat ja muutenkin näyttää olevan ok.
Eli pellon hampaisiin jäi tuo O-ring ja Lavanpitimien linkki (katkesi)
Tosin palat tietenkin jäivät roikkumaan paikoilleen...
No jatkoa seuraa
Oli sitten vääriä kumeja varaosa laatikossa... v1 mallia tietenki, on v2 nuppi tuossa... nooh tilaukseen vähän osia.
Kokeilin jo idle1 moodia pellolla toisella akullisella ja todella hyvä lentää sillä, ja vaihto normista idleen menee hienosti ei mitään yllätyksiä
Edit:
Pari todella huonoa kuvaa
kysymys:
Onko nämä tarkoitettu feathering saftin kumeiksi?
v2 nuppi
http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=60_38&products_id=367http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=60_38&products_id=361