Kirjoittaja Aihe: 600E -> 8s  (Luettu 13148 kertaa)

saisto

  • Vieras
600E -> 8s
« : 25 Syyskuu, 2008, 13:16:17 »
Moro,

löytyiskö täältä apuja seuraavaan juttuun. Hankinnassa siis

SCORPION HK4025-890 2380w
DUALSKY 90 A ESC 2-12s OPTO
FP Lite 4270 8s 85.4amp  tai FP 3700 8s 92.5amp

tai

SCORPION HK-4020-1390 1890w
DUALSKY 90 A ESC 2-12s OPTO
FP Lite 4270 8s 85.4amp  tai FP 3700 8s 92.5amp

tarkoituksena saada hieman lisää potkua, mutta pääasiassa akkujen kestoa paremmaksi.

Ongelmana on löytää tuolle isommalle koneelle sopivaa pinionia joka sopii 188 päärattaaseen, pitää olla 20t jota ei siis löydy mistään.
Pienemmälle koneelle sopii juuri ja juuri Alignin oma 10-11t. Päärattaassa siis vinot pykälät. Vai onko helpompaa käyttää tuota
pienempää motua, taitaa sekin olla alkuperäistä tehokkaampi?

 

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #1 : 19 Lokakuu, 2008, 21:45:05 »
En osaa auttaa ongelmassa, mutta sanonpahan vaan että hyvä ja tehokas setuppi on kumpikin. Suomessa ei noita kuussatasia ole kovin monta isoilla lipoilla, kannattaa hakea apua ulkomaan elävien foorumeilta. RR:ssä on hyvä osio sähkökoptereille.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #2 : 19 Lokakuu, 2008, 22:27:44 »
Miksei suorahampainen ratas käy? Mikadolla on hyvä valikoima suorahampaisia pinioneita. Olen katsellut 8s-setuppeja ja ottaisin juurikin tuon 4025-moottorin. Castlen HV-85 olisi passeli säädin sille. Akuksi laittaisin Outrage- tai DesirePower-pakan. Helidirectistä saa Outrage-akkuja, vaikkapa 8s1p 4200mAh 25C. Ovat lukemani perusteella parempia kennoja kuin Flightpowerit. Esim. Runryderissa on paljon keskustelua niistä. Tässä kuitenkin Mikado Logo Outrage 10s1p 4200mAh-pakalla ja Scorpion 4035:lla. Päärattaan hampaat ei pysy mukana :).


Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #3 : 19 Lokakuu, 2008, 22:44:03 »
Minäkin olen lueskellut että Outrage pakat voittaa FP:t ja TP:t ja ovat vielä halvempia. 8s pakka olisi juuri passeli 600 kokoiseen koneeseen, 90:iin menisi 12s 5000 tai 4200 hyvin mikä sekin mielenkiintoinen vaihtoehto.

Scorpionit ovat hintansa väärtejä, mutta taitavat kuluttaa laakereita nopeammin kuin muut. Kontronikilla olisi myös oma moottorisarjansa, ovat kuulemma tehokkaampia ja laadukkaampia.

Tuo video on aivan sairas. Pitää tosiaan limitoida lapakulmia ettei pääse noin käymään. Alignin päärattaita haukkuvat myös huonoiksi, jonkun pitäisi tosiaan kehittää parempilaatuiset rattaat sähkösetuppeja varten. Joku oli saanut polttomoottorillakin 700N:n rattaasta hampaat irti.


-op-
« Viimeksi muokattu: 19 Lokakuu, 2008, 22:46:24 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #4 : 19 Lokakuu, 2008, 22:47:47 »
Mitenkähän Outrage pakat, saako noita muualta kuin HD:stä? Jos jää tulliin niin hintaa kertyy TP:n akkujen verran, mikä ei tosin haittaa jos ovat kerran parempia. Katselin parista britti liikkeestä, ei näyttänyt noita olevan.

Edit: Blink helicoptersilla näyttää olevan!

http://www.blinktrading-online.co.uk/outrage-batteries-c-102.html?osCsid=5109f4a93b2b3eca1b78b1fac21b01af


-op-
« Viimeksi muokattu: 19 Lokakuu, 2008, 22:53:05 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #5 : 19 Lokakuu, 2008, 23:08:45 »
Videon kopteri alkoi omistajan mukaan toimia paremmin, kun ratasvälys säädettiin nollaan. Kesti sen jälkeen tehdä vastaavia nousuja. DesirePowereita saa Readyhelistä, mutta sekin liike on Usassa. Ne ovat vielä halvempia kuin Outraget ja kennojen pitäisi olla samoja. Niissä ei tosin ole kaputtitakuuta. Muistaakseni 6s1p 5000mAh 30C oli 220$. Sitten on vielä http://performanceplusrc.com/ (USA). On huhuttu, että nämä olisivat samoja kennoja kuin Outraget/Desiret, mutta täyttä varmuutta ei ole. Uskon, että edellä mainittuja uusia akkuja alkaa rantautua kohta tämänkin mantereen kauppoihin. Näyttävät olevan sen verran suosittuja.

EDIT: jaahas, ehtivät tulla jo :).
« Viimeksi muokattu: 19 Lokakuu, 2008, 23:11:54 kirjoittanut Ville Erkkilä »

saisto

  • Vieras
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #6 : 21 Lokakuu, 2008, 21:33:18 »
Miksei suorahampainen ratas käy?

Laitan suorahampaisen, huutaa vain hieman enemmän. Nopariksi HV-85. Akut vielä auki.
e-heli Saksassa myy ilman toimituskuluja FP akkuja, joten laidan niitä laittaa.

saisto

  • Vieras
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #7 : 21 Lokakuu, 2008, 21:42:00 »
Tuossa 4025-890 paikoillaan, vaati hieman viilausta.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #8 : 21 Lokakuu, 2008, 21:43:41 »
Pienellä ahtaat oltavat :D
Lykkäis tuommosen 450 rexään  8)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

saisto

  • Vieras
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #9 : 23 Lokakuu, 2008, 14:02:19 »
Mistä saisin tuollaisia, joskus tilannut, mutta nyt ei muistu mieleen mistä?
Oleellista on tuo avoinpää ja 4.0mm.

Poissa torppiTane

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #10 : 13 Marraskuu, 2008, 17:40:13 »
Hobbylinnasta sai ainakin ko liittimiä.
CX 450 AE V2 Kit
T-Rex 450 PRO Super Combo
T-Rex 600 E

saisto

  • Vieras
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #11 : 07 Helmikuu, 2009, 17:09:15 »
Tuli vihdoinkin valmista tästä projektista. Tänään testilento
about 2000mah(akku 3700mah). mode N ja mode 1 tuli kokeiltua.

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #12 : 07 Helmikuu, 2009, 18:38:10 »
Kerro paljonko eroa oli tehoissa 6S akulla ja vakio L tai XL moottoriin verraten?

saisto

  • Vieras
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #13 : 07 Helmikuu, 2009, 20:16:25 »
Kokemusta on pari minuuttia joten vastailen tähän parin viikon päästä :)
Mutta paperilla erot ovat tuossa alla.

8S
Motor Kv ........................ ..................... 890 RPM / Volt
No-Load Current (Io) ................. 1.80 Amps @ 8.4 volts
Motor Resistance (Rm) ........................ ..... 0.013 Ohms
Max Continuous Current ........................ ....... 85 Amps
Max Continuous Power ........................ ...... 2380 Watts

6S XL
●Max continuous current:70A/85A(60sec)
●Max output power:Approx. 1600W/2000W(60sec)
●KV value:1700KV

6S 650L
●Max continuous current:70A/85A(60sec)
●Max output power:Approx. 1600W/2000W(60sec)
●KV value:1220KV



saisto

  • Vieras
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #14 : 07 Helmikuu, 2009, 20:19:18 »
Sen verran voin vielä lisäillä, että mode1:llä tikkua tuuppasin pari milliä ylös
ja kopteri ampaisi ylös aika vauhdikkaasti, samaan XL moottorilla pääsi
kun tuuppasi tikun pohjaan. Laitan lisää viestiä....


Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #15 : 07 Helmikuu, 2009, 21:43:54 »
Jatkuvassa tehossa näyttäs olevan 800W eroa. Se kyllä tuntuu. Olen tässä pitkään harkinnut 10S setuppia, säätimen joudun kuitenkin ostamaan uuden kesäksi. Moottori, ja 6kpl 10S akkua ei tuo siihen kun 1500-2000€ lisää. Tästä voi tietysti vähäntää sen 800-1000€ minkä sais ehkä nykysistä voimanlähteistä kun myis. Tässä tuntuu olevan vaan likaa harrastemenoja.. FPV lennätys rupes kiinnostamaan ja katselin siihen jotain 450 kokosta kopteria ja video laseja, kaikki muu tuntus nurkista läytyvän.

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #16 : 11 Maaliskuu, 2009, 19:41:14 »
Minua myös alkanut kiinnostaa tuo 8S setuppi. Hankin jo uuden noparin jonka pitäisi olla ok siihen, Kontronik Jive 80+ HV.
Tällä hetkellä toisessa kuussatasessa on kiinni Alignin 650L mottori ja 15T helical. (En ole vielä ehtinyt kokeilla setuppia.)
 
Mutta, voisikohan tuolla 650L mosalla kokeilla 8S Lipoa (ja vaikka 12-13T pinjonia)? Vai olisikohan entinen mosa samantien?

seppomikael

  • Vieras
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #17 : 11 Maaliskuu, 2009, 19:59:43 »
Align ainakin speksaa sen moottorin vai 6S.
Mutta halpaahan se on kokeilla... ;D

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #18 : 11 Maaliskuu, 2009, 20:16:01 »
Align ainakin speksaa sen moottorin vai 6S.
Mutta halpaahan se on kokeilla... ;D

Joo, vähän tässä tuo edullisuus mietityttää... Samoin se että riittääkö tuo 15T tuohon 6S stuppiin (16T myös tulossa).

Jos käytän kaavaa jonka tuolta trextuning sivuilta lainasin, niin silloin ei tuo 16T edes riitä tuohon 650L mosaan jos 6S.

2100rpm * 188T / 1220kv / 29.6V / 85% ~ 13T (8S)
2100rpm * 188T / 1220kv / 22,2V / 85% ~ 17T (6S)

Voipi olla että kierroksia nuppiin haluaisi hieman lisää ja en muista miten tuo helical pinjoni koko vs. normaali eroaa ?

seppomikael

  • Vieras
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #19 : 11 Maaliskuu, 2009, 20:35:48 »
ESP:n manuaalissa annetaan 14T pinjonilla ja vakiomosalla (650L) 100% throttlella 2320 kierrosta. Eli välityssuhde on silloin 170/14 = 12,14/1
Helicalilla 15T pinjonilla on  188/15 eli välitys 12,53/1. Siis 3,2% vähemmän kuin vakiolla. On yhtä kuin 75 kierrosta, eli 2250 tulisi tällä.

Noista laskukaavoista en ymmärrä mitään!



Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #20 : 11 Maaliskuu, 2009, 21:07:45 »
ESP:n manuaalissa annetaan 14T pinjonilla ja vakiomosalla (650L) 100% throttlella 2320 kierrosta. Eli välityssuhde on silloin 170/14 = 12,14/1
Helicalilla 15T pinjonilla on  188/15 eli välitys 12,53/1. Siis 3,2% vähemmän kuin vakiolla. On yhtä kuin 75 kierrosta, eli 2250 tulisi tällä.

Noista laskukaavoista en ymmärrä mitään!


En minäkään ymmarra, aina noita kaavoja on spekuloitu. (Tuo 85% edellisessä kaavassa olisi hyötysuhde.)
Kiitos tuosta manuaali tiedosta, tiedän siis hieman rajoittaa kaasua kun toivottavasti huomenna pääsen kokeilemaan.

Siis tähän 8S ja 650L setuppiin vielä. Jos 22,2V ja välitys 12,53 antaa 2250 kierrosta, niin paljonkohan 7,4V lisää nostaa kierroksia?
Tai siis mikä pinjoni 8S lipolle ja 1220kv moottorille jos haluaa nupista 2250 kierrosta täydellä kaasulla? (11,12 ja 13T olisi vaihtoehtoina.)

EDIT: vakio 600:sen manuaalista, niin 65% kaasua ja 4-5 astetta lapakulmia olisi 1650 kierrosta ja 100% 0 astetta olisi 2030rpm. Muistaakseni vakio setupilla on 1650kv moottori ja 10T pinjoni (mukana tulee myös 11T, ei helical).  Jolloin "kaavassa" olisi käytetty 90% hyötysuhdetta:  2030rpm * 170T / 1650kv / 22,2V / 90% ~ 10T (6S). Tuossa 600ESP ja 650L setupissa olisi jo sitten käytetty 100% hyötysuhdetta...?
« Viimeksi muokattu: 11 Maaliskuu, 2009, 21:31:39 kirjoittanut riku »

seppomikael

  • Vieras
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #21 : 11 Maaliskuu, 2009, 21:21:47 »
Tuolla pinjonilla ilman hyötysuhteita tulisi 33% lisää kierroksia (7,4V on 33,3% 22,2 voltista) eli 2992 kierrosta.
Jos siitä suoraan kertoo välityssuhteen 12,53 x 1,33 tulee 16,66. 11T pinjonilla välitys on 17,1 ja 12T pinjonilla 15,66.

Minä koittaisin ainakin ensi tuota 11T. Tosin luultavasti se moottori ei kestä noita jännitteitä ja kierroksia.....

Poissa riku

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #22 : 11 Maaliskuu, 2009, 21:33:14 »
Tuolla pinjonilla ilman hyötysuhteita tulisi 33% lisää kierroksia (7,4V on 33,3% 22,2 voltista) eli 2992 kierrosta.
Jos siitä suoraan kertoo välityssuhteen 12,53 x 1,33 tulee 16,66. 11T pinjonilla välitys on 17,1 ja 12T pinjonilla 15,66.

Minä koittaisin ainakin ensi tuota 11T. Tosin luultavasti se moottori ei kestä noita jännitteitä ja kierroksia.....

Joo, tarkoitus ei ole nostaa kierroksia vaan pidentää lentoaikaa, voi olla että loppuu lyhyeen...  ::)

seppomikael

  • Vieras
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #23 : 11 Maaliskuu, 2009, 21:37:55 »
Enemmän jännitettä moottorille -> enemmän kierroksia siitä ulos. Eli moottoria rasitetaan yli speksien vaikka muuten ei tehoja nostetakaan. Tosin luultavasti se kyllä mekaanisesti tuon kestääkin (siis laakerit) koska otetaanhan samanlaisesta paketista ulos 1600kv niissä vanhemmissa moottoreissa.

Kerro miten kävi! ;D

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600E -> 8s
« Vastaus #24 : 11 Maaliskuu, 2009, 22:12:48 »
Nousipas tämä aihe sopivasti. 600E päivitys työn alla. 8S on päädytty koska BC8DX lataa kahta 8S akkua samaan aikaan. Kopteri on ilman nuppiservoja, vastaria ja nyt myös noparia joka palvelee tästä eteenpäin lennokin 1300W moottoria. Kontronik paloi loppukesästä ja talvi ollaan menty vakio noparilla. Päivät pitenee, kohta on kiire! Ostoslista näyttää hurjalta mutta täytyy laittaa jotain rc-kamoja kiertoon. Hankinnassa: Scorpion moottori, castle nopari, 3kpl align DS610 tai DS620 nuppiin ja 4-6kpl 8S Lipoja.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2219 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Elokuu, 2012, 14:51:28
kirjoittanut Tuomas P.
16 Vastauksia
8281 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Huhtikuu, 2013, 16:11:20
kirjoittanut 338federal
1 Vastauksia
2304 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Kesäkuu, 2013, 01:37:52
kirjoittanut 338federal
3 Vastauksia
3287 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Huhtikuu, 2014, 22:07:00
kirjoittanut Iron_man
6 Vastauksia
23351 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Marraskuu, 2014, 21:59:06
kirjoittanut matipa 74