Posti toi tänään Neuronin. Tässä nopea yhteenveto konfiguroinnista ja huomioista. Mun kopteri on siis Goblin 500, YGE 120LV ESC, 3x BK DS-5001HV nupissa ja BK DS-7005HV perällä. Mankkana Futte T8FG.
Lyhyesti:
-Liittimet on tiukat, hyvä!
-Voidaan konffata USB-virralla.
-Vapaita liittimiä ei riitä kahdennettuun virransyöttöön ESC:ltä, toki sen voi tehdä y-haaroituksella.
-PC ohjelman käyttöliittymä on samankaltainen kuin MSH Brainin, mutta eroavaisuuksia ja puutteitakin löytyy ainakin vielä
-ESC meni vikatilaan ekalla kerralla kun kytkin virrat. Olisiko johtunut min/max Throttle Output PWM singnaalin asetuksista. Brainissa ne mulla oli 1325/2010 ja Neuron ehdotti oletuksena 1000/2000. Muutin asetukset vastaamaan Brainin konfiguraatiota.YGE:n saa takaisin normaalitilaan käyttämällä ohjelmointikorttia kiinni.
-Governor kalibroi itsensä ekalla spoolupilla. Itse tein kyseisen homman ilman lapoja pöydällä pitäen perästä kiinni ja käyttämällä kaasua 0->100->0.
Huomiot ekalta lennolta verratuna Brainiin joka mulla oli ennen tätä käytössä:
-Cyclic ja Tail Gainit ovat lähtökohtaisesti agressiivisemmat, joutui himmaamaan
-Governor:ia varten Idle-up kaasukäyriä pitää laskea (verrattuna Brainin kanssa käytettäviin)
-Pitch ja Gov Gainit pitää tarkastaa, tuntui jotenkin kumimaiselta.
-Kalibroi itsensä joka kerta virtojen kytkennän yhteydessä.
LaatikkoSisältöTuo 2 egee tuli omasta taskusta, ei laatikosta.
LähtötilanneMoottorin johdot ja lavat nupista irti. Sitten ihmettelemään
USB kytkettyHei tämähän toimii pelkästäänkin USB-virralla
KytkentäMitenhän tämä kytketään?
Homma eteneeKoska Brain on tarkoitus vaihtaa niin helpointa oli siirtää liitin kerrallaan Neuron:iin kiinni.
Valmis!Maestro TerminalWindows 10 tunnisti Neuronin välittömästi ja konfiguraatio ohjelma kyseli Firmiksen lataamisen perään. Softa latasi netistä nalitun firmiksen. Itse päädyin viimeisimpään versioon eli Heli 1.0.8.
Perus setup tehdään Basic liittymän kautta.AboutVielä on jotain tekemistä koodareilla...
Deja-vuServotMulla tuo peräservo vaatii 333Hz/760uS signalointia, se piti käydä säätämässä kohdalleen "Advanced" puolelta.
MankkaKun trimmit oli kohdallaan (keskellä), niin eipä Futen puolella tarvinnut tehdä muuta kuin ottaa Reverset pois Aileron ja Pitch -kanavilta. Huom. Throttle jäi reverselle.
Swashplate setupPitch rangeTätä piti säätää, jotta sai mieleset min/max lapakulmat.
Samoin piti säätää perän liikeratoja ettei bindannut (kuva puuttuu)
Lopuksi liikeratojen ja korjauksen suunnan tarkistukset ja valmis ekaa lentoa varten.